Skocz do zawartości
Mrow

Używany rower do 1000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zmieniłem pracę i teraz będę mógł dojeżdzać rowerem. Praca 2.5km od domu. Droga asfaltowa+ścieżka rowerowa.

186cm/85kg czyli rama 56-60cm, tak?

 

Jeśli chodzi o rowery o jestem totalnym laikiem. Doedukowałem się troszkę i wiem mniej-więcej czego chce

 

Rower używany:

 

Triban 300

Triban 500 lub 500SE

Carrera Virtuoso

 

No i to tyle, przejrzałem kilka ofert rowerów używanych w okolicy. Triban 500SE do £200/1000zł kupie.

Powiedzcie mi co myślicie o tych rowerach poniżej? Są to rowery z ebay. Ten pierwszy to za bardzo nie wiem co to jest, ale wygląda fajnie.

 

Mój link

 

Ten spoko?

Mój link

 

Tutaj słaba aukcja, 3 pozytyw. Ale rower fajny.

Mój link

 

Tutaj nowa Carrera, rama 54 to troszke za mała co?

Mój link

Nie wiem za bardzo jak sie za to zabrać. Ogólnie poluje na tego Triban 500SE. Aktualnie nic ciekawego w okolicy nie ma.

Edytowane przez Mrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to chyba rzeczywiście lepiej, żebyś miał ramę większą od 54cm. 60cm jednak może być już za duże chyba.

Dobór jest czasami trudny. Są kalkulatory online, cuda na kiju, ale to wszystko bzdura jeżeli się chce dobrać rozmiar dokładnie. Najlepiej żebyś podszedł do tego Halfordsa chociaż (czy innego sklepu z rowerami) i spróbował się przymierzyć do szosówki. Podstawowa sprawa to będzie "długość" roweru - wysokość siodełka we współczesnych rowerach można regulować w dużym zakresie.

 

Pamiętaj, że będzie inaczej, niż w mtb - musisz swobodnie operować manetkami na innej kierownicy, te manetki będą stosunkowo daleko od siodełka. Musisz też uważać na zjawisko toe overlap, zahaczanie butem o przednie koło podczas skrętu - za mały rower oznacza takie zjawisko na poziomie niepokojącym. Odrobinę tego nie przeszkadza aż tak bardzo, bo szosówką niezbyt często wywijasz mocno przednim kołem.