Skocz do zawartości
dawidoxx

rtx 2080 Ti migotanie tekstur w grach

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

Spotkał się ktoś takim migotaniem tekstur?

 

https://www.youtube.com/watch?v=YtdA1_89aOY

 

Chodzi o te migotanie tekstur w 0.54s, oraz 1.17s - zauważyłem podobne rzeczy w bf5 i shadow of tombraider, division 2, ale to tylko w niektórych miejscach. Niezależnie od ustawień antyaliasingu w grze/panelu nvidia, z gsync włączonym i wyłączonym.

 

Przykładowo w metro zawsze jest ten sam obiekt/tekstura/miejsce - nawet po wyjściu z gry i ponownym uruchomieniu komputera. Próbowałem i na dx11/12 ustawienia najniższe/najwyższe i zawsze jest to samo.

 

Zastanawiam się czy to normalne czy u mnie jest coś nie hallo z tym rtx'em? :hmm:

 

Stery najnowsze 436.30

 

Jakby coś to tutaj zapis z gry gdzie wystepuje migotanie (trzeba wrzucić do C:\Users\nazwa uzytkownika\Saved Games\Metro Exodus\twoj-profil

 

KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda ba buga w grze, sam na takie pierdoły nie zwracam uwagi, dopóki nie wywalają na całym ekranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie coś na różnych kartach w wielu grach, jest to po prostu przez grę i czasem takie zakłamania powstają.

Jest ich bardzo dużo czy raczej sporadycznie? Patrzyłeś w różnych miejscach gry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporadycznie bardziej.. najwięcej takich błędów widać w bf5 podczas gry na dewastacji ;)

 

 

Tutaj coś z tomb raidera na tych kamiennych wrotach od parwej strony (z tym ze to pojawia się w tym miejscu losowo)

 

https://www.youtube.com/watch?v=hQ-z_fPsabk

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nic, ja bym się tym nie przejmował, ewentualnie jak Ci się chce to pokombinuj ze sterownikami, tylko zrób czystkę przez DDU (Display Driver Uninstaller) tylko w trybie awaryjnym systemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś takiego?

 

https://www.youtube.com/watch?v=yAHU3wkcxDU

 

Widać takie dziwne zniekształcenie tekstury od 6 sekundy

 

Wqrdt5W.jpg

 

 

Jak ktoś ma tomba to może sprawdzić czy u niego jest też coś podobnego w tym miejscu podczas biegu (dx11/12 na obu jest to samo)

 

Miejsce:

 

abEZyfb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Migające textury i obiekty to wina gry lub sterowników.

 

Problemy z lod lub streamingiem to wina gry.

 

To co pokazujesz nie jest problemem sprzętowym wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadna karta, tylko te gry tak napisane są. Też myślałem że mi GTX 1060 pada, bo w Battlefront 2 migały mi tekstury podłoża, jak widać to normalne i powszechne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy masz tak w KAŻDEJ grze? Nie? No właśnie. A jeśli masz to tak, karta pada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, KARTA PADA :lol2: Chyba lubisz sobie sam wymyślać problemy, a potem je rozwiązywać.

 

Najbardziej rozwaliła mnie ta jedna miocząca tekstura w Metrze na jakimś pustkowiu, która miała być oznaką padającej karty.

Edytowane przez Hubiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, KARTA PADA :lol2: Chyba lubisz sobie sam wymyślać problemy, a potem je rozwiązywać.

 

Najbardziej rozwaliła mnie ta jedna miocząca tekstura w Metrze na jakimś pustkowiu, która miała być oznaką padającej karty.

 

Jak nie masz nic sensownego do napisania to się nie odzywaj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też widuję różne anomalie w różnych grach ale to jest od gier, tak jak piszą przedmówcy. Gdybyś miał tak w każdej grze to wtedy karta, ale jeśli w niektórych jedynie, to raczej wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co widać na tym ostatnim filmiku na pewno nie jest normalne. Gdyby to był błąd gry to występował by u wszystkich i dawno juz zostałby poprawiony. Aby potwierdzić lub wykluczyć winę karty można na początek obniżyć taktowanie GPU i pamięci.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bf mam podobnie na rtx 2070s.

Rozumiem frustracje kolegi, bo sprzęcik ma kozacki i za kozacka cene. Niestety, najnowsze tytuły pomimo świetnych grafik uswiadczaja nas takimi kwiatkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Battlefieldzie to żadna nowość. Dokładnie taki sam problem miałem wielokrotnie w Battlefieldzie 3 i 4. W 3 musiałem przeinstalować grę, bo był jakiś problem ze "spójnością plików". W BF4 pojawiało się to raz na kilka map i nie pomagało wyjście z serwera i powrót na niego. Trzeba było sobie po prostu odpuścić rundę na takim sewerze i zagrać chwilowo na innym. To jest zwykły bug w grze i to dosyć znany.

 

To co widać na tym ostatnim filmiku na pewno nie jest normalne. Gdyby to był błąd gry to występował by u wszystkich i dawno juz zostałby poprawiony. Aby potwierdzić lub wykluczyć winę karty można na początek obniżyć taktowanie GPU i pamięci.

 

To nie jest żadna wina karty tylko problem ze spójnością plików gry.

Edytowane przez travisto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja nie napisałem, że to wina karty.

Jednak przyznaję, błędnie założyłem, że taka gra nie może mieć takich błędów.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka kart z serii 2080/Ti i nie przypomniam sobie abym miał takie problemy z wyswietlaniem niektórych tekstur lub obiektów, więc dlatego zrobiłem ten temat, bo jednak coś mi tu nie gra..

 

Wróciłem sterownikami do 2 poprzednich wersji i zadnej poprawy więc raczej to chyba nie stery.. Odnosnie tomb raidera to jestem w 100% przekonany ze na dwóch poprzednich rtx'ach 2080Ti nie miałem zadnych problemów z teksturami.. Metro exodus owszem były, ale w zupełnie innym miejscu i bardziej przypominały artefakty

 

https://www.youtube.com/watch?v=KlljOzhdHuQ

 

Z tym że to problem samej gry - sprawdzałem na wszystkich kartach i było to samo..

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz nic sensownego do napisania to się nie odzywaj ;)

 

Przecież napisałem prawdę ;) Zobaczyłeś migające tekstury w bfie który jest najbardziej zbugowany i automatycznie zacząłeś się doszukiwać miających tekstur w innych grach. Teraz odpalasz każdą grę i robisz poszukiwania jednej migającej tekstury żeby tylko potwierdzić swoją mylną teorię o padającej karcie.

 

0:19 i 0:28 - 0:30. Filmów z twoim problemem jest więcej. Poczytaj sobie komentarze ludzi. A w reszcie gier które tutaj wymieniałeś (tomb raider, metro) to tylko twoje chore wymysły a nie realny problem. Co jest dziwnego w tym że jak się oddalasz od jakiegoś obiektu albo przybliżasz to tekstura mrugnie i się pojawi bądź znikie. Albo że na jakimś pustkowiu w metrze tekstura zacznie mrugać? Albo inna tekstura ukryta pod maską jakiegoś samochodu :lol2: Grałem wczoraj w dying lighta i też zobaczyłem migającą teksturę w jakimś opuszczonym domku. Ale nie chodzę teraz po mapie i nie próbuje na siłę szukać drugiej lub trzeciej "migającej tekstury" żeby sobie na siłę wymyślać problemy.

Edytowane przez Hubiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy błąd da się łatwo odtworzyć? Występuje za każdym razem czy losowo?

Spróbuj, tak jak napisałem wcześniej, obniżyć częstotliwość GPU i pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem prawdę ;) Zobaczyłeś migające tekstury w bfie który jest najbardziej zbugowany i automatycznie zacząłeś się doszukiwać miających tekstur w innych grach. Teraz odpalasz każdą grę i robisz poszukiwania jednej migającej tekstury żeby tylko potwierdzić swoją mylną teorię o padającej karcie.

 

0:19 i 0:28 - 0:30. Filmów z twoim problemem jest więcej. Poczytaj sobie komentarze ludzi. A w reszcie gier które tutaj wymieniałeś (tomb raider, metro) to tylko twoje chore wymysły a nie realny problem. Co jest dziwnego w tym że jak się oddalasz od jakiegoś obiektu albo przybliżasz to tekstura mrugnie i się pojawi bądź znikie. Albo że na jakimś pustkowiu w metrze tekstura zacznie mrugać? Albo inna tekstura ukryta pod maską jakiegoś samochodu :lol2: Grałem wczoraj w dying lighta i też zobaczyłem migającą teksturę w jakimś opuszczonym domku. Ale nie chodzę teraz po mapie i nie próbuje na siłę szukać drugiej lub trzeciej "migającej tekstury" żeby sobie na siłę wymyślać problemy.

 

W bf zobaczyłem ten błąd na panzerstormie juz z 2 miesiace temu... olalełem sprawe i nawet sobie tym głowy nie zawracałem.. dopiero kilka dni temu jak chciałem wrócić do metro zobaczyłem dziwne migotanie w niektórych miejscaich, pozniej zobaczyłem to w innych grach, więc dlatego szukam przyczyny.. zwłaszcza tak jak pisałem wczesniej na poprzednich kartach RTX 2080/Ti nie miałem takich problemów.

 

 

Odnośnie metro nie szukam błedów na żadnym pustkowiu tylko jest to głowna misja.. sprawdzałem tez na yt czy komuś wyswietają się tam podobne rzeczy w tym miejscu i jak dotąd nie znalazłem niczego podobnego, więc daruj sobie takie teksty..

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/moar-games/35/216865/fallout-4-annoying-flickeringshimmering-of-transpa/

 

https://forums.totalwar.com/discussion/243802/taa-flickering

 

https://community.amd.com/thread/241845

 

https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/418968/comprehensive-guide-to-fixing-anti-aliasing-and-texture-shimmering-in-2018

 

https://forum.warthunder.com/index.php?/topic/394766-texture-and-ground-flickering/

 

To nie wina twojej karty, praktycznie każda gra ma z tym problem, a raczej większość silników - Temporal Antialiasing and Supersampling - AWS Amazon <- nawet na samplu amazona jest widzoczny shimmering/flickering tesktur ;)

 

U mnie występuje flickering w TW: Three Kingdoms.

 

Zazwyczaj wyłączanie/włączanie/przełączanie równych opcji wygładzania tekstur pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ty uważasz, że to o czym piszesz ma coś wspólnego z problemem dawidoxx'a?

 

whrPThZ.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...