Skocz do zawartości
ankk90

Problem z procesorem ryzen 5 2600?

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu miałem nieprzyjemność podłączyłem zasilacz który spalił mi płytę główną. Wymieniłem na inną gigabyte b450 elite i ok niby wszystko działa ale nie do końca.

 

Nie działają usb 3.0 a podłączenie czegokolwiek do nich skutkuje tym że cały system staje się mega spowolniony jakby wydajność została ograniczona do 10% i jest tak aż do resetu. Wymieniłem więc płytę na inną i dokładnie ten sam problem z tym że na b450 a pro max występuje on na dwóch usb 3.0 z czterech a na gigabyte b450 elite występował na wszystkich 3.0.

 

Czego próbowałem: Zmiana karty, ramy osobno po 1 kości, zmiana dysku, systemu, biosu. Wszędzie to samo.

 

Więc problem musi być z procesorem albo pamięciami. Nie znam się na tym za bardzo ale może to być problem z kontrolerem usb3.0 na procesorze? Może jest jakiś program którym mógłbym sprawdzić poprawność działania?

 

Jeszcze dodam że niedziałające usb 3.0 działają w biosie. Mogę podpiąć mysz klawiaturę. Mogę też odpalić instalator systemu ale po kliknięciu zainstaluj informuje on o braku plików.

 

Reszta sprzętu:

CPU: Ryzen 5 2600

RAM: 2x8GB Crucial Ballistix Sport LT 3200Mhz CL16

GPU: Palit SJetStream GTX 1070 / RX 480 Armor OC 8GB

PSU: Seasonic Focus Plus 550w

SSD: Corsair MP510 480GB / Crucial MX500 250GB

Edytowane przez ankk90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz mam inny sprawny seasonic 550w gold.

Edytowane przez ankk90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

system który próbujesz instalować to? win7 pewnie? zapomnij o logice działania portów usb wtedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh... Oczywiście że win10 wersja 1903. Sprawdzane też na starszej wersji win10 oraz win8.1

Edytowane przez ankk90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach