Forum PCLab.pl: DreamMachines - Gwarancja - Brak naprawy - Prosze o pomoc - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

DreamMachines - Gwarancja - Brak naprawy - Prosze o pomoc

#1 Użytkownik jest niedostępny   Darkdrako 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18
  • Dołączył: Cz, 02 Kwi 15

Napisany 23 Październik 2019 - 11:28

Witam wszystkich serdecznie,

Piszę niestety w przykrej sprawie, która mnie spotkała z serwisem Dream Machines a mianowicie:
- Zakupiłem u nich Laptopa we wrześniu 2016 roku, o koszcie 7500 PLN o porządnych parametrach na tamten okres (GTX 1070, i7 6700-HQ, 75hz matryca z G-sync itp).
- Po niecałych 2 latach laptop został wysłany na gwarancję, gdyż nie dało się z nim nic zrobić - okazało się, że padła kompletnie płyta główna i zostało to naprawione w ciągu 2 tygodni, następnie odesłane z powrotem do mnie (przełom czerwca/lipca 2018)
- Ostatnio laptop zaczął znowu zachowywać się podobnie (!) - połowa września 2019 - i nie zwlekając napisałem do nich w tej sprawie, przyjęli go do serwisu zewnętrznego i tak czekałem... czekałem i czekałem około miesiąca gdzie dwa razy kontaktowałem się na jakim etapie postępuję diagnoza/naprawa i nic nie było wiadomo, aż w końcu wczoraj wieczorem i dziś troszkę mocniej nalegałem o status obecny laptopa i dostałem w odpowiedzi coś takiego:

"Serwis zewnętrzny dokonał diagnozy Pańskiego laptopa, stwierdzono uszkodzonie płyty głównej. Niestety gwarancja na pański laptop jak i samą płytę główną wygasła. Naprawa gwarancyjna w tym wypadku nie jest możliwa. Koszt płyty głównej wraz z wymianą jest bliski wartości całego laptopa. Prosimy o informację czy jest Pan zainteresowany odpłatną wymianą."

Chciałbym się od was dowiedzieć, jeśli macie z tym jakieś doświadczenie - czy ta płyta główna, skoro została naprawiona rok temu, a dokładniej wg serwisu wymieniona na NOWĄ - nie powinna podlegać znowu gwarancji z tytułu że jest nowa? Czy nie zostałem w pewien sposób oszukany w tym wypadku? O laptopa dbałem jak o dziecko... a tu dwa razy poszła płyta główna? Coś mi tu nie pasuje...

Proszę was o porady, jak z tym mogę postąpić, bo czuje się oszukany i że ciężko zarobione 7500 PLN poszły w błoto, nie mówiąc już o stresach związanych z utratą danych i set-backu co do użytkowania sprzętu.

#2 Użytkownik jest dostępny   Sary 

  • To tylko avatar
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4699
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 23 Październik 2019 - 11:36

Mój link Poczytaj, może coś pomoże.

#3 Użytkownik jest niedostępny   Darkdrako 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18
  • Dołączył: Cz, 02 Kwi 15

Napisany 23 Październik 2019 - 11:45

Zobacz postSary, o 23 Październik 2019 - 11:36, napisał(a):

Mój link Poczytaj, może coś pomoże.


Dzięki bardzo, już czytam tą ustawę co by im zacytować odpowiednio - płyta była wymieniona na nową i to zostało przez nich wyraźnie stwierdzone, więc musi mieć tak jak w poście napisane - gwarancję 'od nowa'.

#4 Użytkownik jest niedostępny   eNeSik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1952
  • Dołączył: Pt, 01 Wrz 17

Napisany 23 Październik 2019 - 11:53

Gdyby to byl komputer i kazda czesc mialaby gwarancje to owszem - plyta glowna nowa i od nowa leci gwarancja.
W Twoim wypadku jest laptop i nie jest wazne, ze wymienili plyte glowna. Gwarancja obejmuje laptopa w calosci a nie jego poszczegolne czesci

Plyta glowna w kompie stacjonarnym na ktora jest gwarancja a plyta glowna w laptopie gdy gwarancją jest objety laptop (a nie indywidualnie - plyta glowna) to dwie rozne kwestie

#5 Użytkownik jest dostępny   Sary 

  • To tylko avatar
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4699
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 23 Październik 2019 - 11:57

Zobacz postDarkdrako, o 23 Październik 2019 - 12:45, napisał(a):

Dzięki bardzo, już czytam tą ustawę co by im zacytować odpowiednio - płyta była wymieniona na nową i to zostało przez nich wyraźnie stwierdzone, więc musi mieć tak jak w poście napisane - gwarancję 'od nowa'.

Powinieneś dostać nowy papier lub powinno byc zaznaczone na starym. Jeśli nie masz może być trudno, nie będę się za bardzo wypowiadał na temat o czym nie mam zbyt dużego pojęcia, mogę tylko poratować linkami i tym co myślę opierając się o nie.

Posprawdzaj dokładne daty zakupu ile sprzęt był w gwarancji itd. może opierając się o to ze gwarancja powinna być przedłożona o termin "pobytu" w serwisie się zmieścisz. Mogłeś/mozesz? spróbować powołać się tez na prawo rękojmi odnośnie samej płyty, jeśli była wymieniona na nową, obowiązuje ono 2 lata.

#6 Użytkownik jest niedostępny   eNeSik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1952
  • Dołączył: Pt, 01 Wrz 17

Napisany 23 Październik 2019 - 12:06

Zobacz postSary, o 23 Październik 2019 - 12:57, napisał(a):

Powinieneś dostać nowy papier lub powinno byc zaznaczone na starym. Jeśli nie masz może być trudno, nie będę się za bardzo wypowiadał na temat o czym nie mam zbyt dużego pojęcia, mogę tylko poratować linkami i tym co myślę opierając się o nie.

Posprawdzaj dokładne daty zakupu ile sprzęt był w gwarancji itd. może opierając się o to ze gwarancja powinna być przedłożona o termin "pobytu" w serwisie się zmieścisz. Mogłeś/mozesz? spróbować powołać się tez na prawo rękojmi odnośnie samej płyty, jeśli była wymieniona na nową, obowiązuje ono 2 lata.


Jestes pewny, ze plyte glowna obejmuje osobna gwarancja w przypadku laptopa ktory gwarancje mial na calego laptopa a nie poszczegolne czesci ?

#7 Użytkownik jest niedostępny   Darkdrako 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18
  • Dołączył: Cz, 02 Kwi 15

Napisany 23 Październik 2019 - 12:08

Dzięki bardzo za rady, tak postaram się zrobić. Niestety ale sama podstawowa 2 letnia gwarancja nie obejmie już tego sprzętu nawet po czasie w serwisach, jedynie pozostaje gwarancja/rękojmia na płytę główną.

Trochę więcej od DM oczekiwałem w tej kwestii, a nie że po wymianie można powiedzieć całych bebechów laptopa one na nowo się psują po roku - nawet nie kwestia samego sprzętu a dyskomfortu związanego z wysyłaniem go na gwarancje i pozostawaniem bez sprzętu mobilnego na ten okres plus oczekiwanie na decyzję...

#8 Użytkownik jest niedostępny   eNeSik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1952
  • Dołączył: Pt, 01 Wrz 17

Napisany 23 Październik 2019 - 12:11

Moze Primo rzuci okiem na temat i powie czy w przypadku wymiany komponentu w Twoim lapku - przysluguje na niego (komponent) osobna gwarancja/rękojmia (lub na wykonaną naprawę gwarancyjną)
Moim zdaniem nie

#9 Użytkownik jest dostępny   Sary 

  • To tylko avatar
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4699
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 23 Październik 2019 - 12:20

Zobacz posteNeSik, o 23 Październik 2019 - 13:06, napisał(a):

Jestes pewny, ze plyte glowna obejmuje osobna gwarancja w przypadku laptopa ktory gwarancje mial na calego laptopa a nie poszczegolne czesci ?

Nie jestem, ale tego ze naprawa, wymiana podzespołu powinna być przynajmniej odnotowana w jakiś sposób już tak. Tutaj właśnie trudno powiedzieć jak to się ma do laptopa. Zestaw komputerowy(desktop) przeciez jak kupujesz cały, tez niby jest cały, ale składa się z poszczególnych części, każda podlega gwarancji. Tutaj zaznaczam ,ze wydaje mi się , ze w gwarancji sprzedawca może sobie narzucić co mu się podoba w umowie np. to czy gwarancja jest na zestaw, czy na każdą cześć z osobna a w rękojmi jest prawnie na każdy produkt cześć 2 lata, no ale to moje domysły. Poczekajmy na ekspertów tak jak piszesz :E

#10 Użytkownik jest dostępny   przemekan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10239
  • Dołączył: So, 08 Cze 13

Napisany 23 Październik 2019 - 18:55

Być może nieco sytuację rozjaśni też ten artykuł:Link
Co prawda z 2014 roku, ale myślę że wiele się w tej kwestii nie zmieniło.

Ten post był edytowany przez przemekan dnia: 23 Październik 2019 - 18:56


#11 Użytkownik jest niedostępny   Darkdrako 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18
  • Dołączył: Cz, 02 Kwi 15

Napisany 23 Październik 2019 - 19:48

Zobacz postprzemekan, o 23 Październik 2019 - 18:55, napisał(a):

Być może nieco sytuację rozjaśni też ten artykuł:Link
Co prawda z 2014 roku, ale myślę że wiele się w tej kwestii nie zmieniło.


Dziękuję Ci serdecznie

Kapitalny artykuł i wyjaśnia sprawę bardzo jasno. Wychodzi z niego że naprawa była istotna - w końcu decydowała o funkcjonalności przedmiotu i zdolności jego użytkowania w sposób zamierzony - bez sprawnej płyty głównej w końcu takiego urządzenia (laptopa) nie mógłbym nawet poprawnie włączyć - a co dopiero myśleć o prawidłowym jego użytkowaniu.

#12 Użytkownik jest niedostępny   Darkdrako 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18
  • Dołączył: Cz, 02 Kwi 15

Napisany 25 Październik 2019 - 11:14

Witam was raz jeszcze,

Dream Machines na podstawie podanych tu argumentów i wyciągów z artykułów zdecydowało się na naprawę laptopa (wymianę płyty głównej).

Dziękuję wam serdecznie, dzięki waszemu doświadczeniu zaoszczędziliście mi wiele godzin googlowania. Temat do zamknięcia ;)

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych