Skocz do zawartości
Tartar

[c#] Wysyłka informacji z "serwera" do kilku "klientów"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Muszę zrobić aplikację, która wysyła pewne dane do innych komputerów (przechwytywane przez tę apkę ale ustawioną jako "klient"). Tego typu wysyłka to dla mnie nowość i jestem z tego totalnie zielony (czasu na podszkolenie nie mam).

Aplikacja podczas startu czyta plik konfiguracyjny, w którym określone jest czy jest ona serwerem czy klientem, adres Ip i port z którego wysyłamy dane oraz lista adresów ip i portów (ten sam port dla wszystkich adresów docelowych) docelowych.

Gdy aplikacja jest ustawiona jako serwer ma za zadanie w określonych odstępach czasu połączyć się z bazą danych, pobrać pewne informacje i wysłać je do adresów docelowych określonych na podstawie informacji z bazy jak i pliku konfiguracyjnego.

Gdy aplikacja jest ustawiona jako klient ma odebrać tę informację i odpowiednio ją przygotować przed pokazaniem danych użytkownikowi.

Nie ma potrzeby by klient informował serwer, że otrzymał dane.

Prawie wszystko mam oprócz tej wysyłki i odbioru. po szybkim kursie z YT (prosty chat między dwoma komputerami) niby zrobiłem tę komunikację i po uruchomieniu aplikacji - zonk. Wywala mi błędy, że socket nie może to, nie może tamtego (w pętli dołączałem nowy komp i próbowałem na niego wysłać info).

Dane mogą być wysyłane na jeden adres a mogą być też pod kilka naraz (w zależności od tego ile kompów jest w danym dziale).

Jak mam zrobić by serwer wysyłał mi informacje na różne komputery? Czy każdemu adresowi IP tworzyć oddzielny socket na sztywno (może da się jakoś dynamicznie - bo liczba adresów ip może rosnąć)?

A może to trzeba ogarnąć w jakiś inny sposób?

Dane do przesłania to kilka liczb całkowitych (mogą to być duże liczby) rozdzielonych ';'.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadanie rekrutacyjne?