Skocz do zawartości
xtn

Ograniczenie wsparcia dla Pascali w nowych grach?!

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego deweloperzy mieliby się akurat chwalić, że wykorzystali obliczenia FP16?

Bo twórcy Wolfenstein II się pochwalili? :)

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego deweloperzy mieliby się akurat chwalić, że wykorzystali obliczenia FP16?

A dlaczego developerzy mieli by się nie chwalić?

 

Bo twórcy Wolfenstein II się pochwalili? :)

AMD się pochwaliło. Publikacja była nawet na łamach laba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego deweloperzy mieliby się akurat chwalić, że wykorzystali obliczenia FP16?

Bo twórcy Wolfenstein II się pochwalili? :)

Przecież było to wiadome przed wydaniem gry szczerbaty.gif

 

Świat nie kończy się polskich stronach/forach i pclabie szczerbaty.gif

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może w końcu niedowiarki zauważą spadek wydajności.

Jaki spadek wydajności?

w GTX10xx wydajność stoi w miejscu,gdzie w Polarisach/Vega/Navi oraz Turingi przyśpieszyły,ale zaznaczam że obecnie za wcześnie na takie wnioski,ale cóż.

Edytowane przez Splendor_97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiecie mojego pytania. To, że w przypadku dwóch gier ogłoszono (nie ważne kto), że będą korzystać z FP16 nie znaczy, że w przypadku wszystkich tytułów tak musi być. Wykorzystanie FP16 to nie jest wydarzenie takiej rangi jak np. implementacja śledzenia promieni.

Poza tym nie ma co dyskutować, skoro można to sprawdzić. Ja jeszcze tego nie robiłem, ale skoro udawało mi się przechwycić modele i tekstury np. z SotTR to tak samo można by przechwycić skompilowane shadery i sprawdzić, czy mają instrukcje half float.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwcie się że niektórzy są wkurzeni widząc takie wyniki kart seri gtx 10xx. Karty typu gtx 1060,1070 itd. nie straciły na wydajności, tylko w ostatnio wydanych grach nie osiągają satysfakcjonujących wyników np. w starciu z kartami ze strony konkurencji od których jeszcze nie tak dawno były wyraźnie wydajniejsze w testach gier. Dla przykładu ktoś kupił w 2017r gtx 1070 a ktoś inny znacznie taniej rx580 i teraz widzi że w testach jego karta traci przewagę nad kartą amd która była wyraźnie tańsza gdy kupował swojego gtx1070. Taki ktoś ma prawo narzekać bo nie po to płacił więcej żeby teraz grać w nowych grach z podobnym fps co na tańszej karcie.

Edytowane przez Deviz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:E :E

 

Od kiedy RAGE na którym bazuje RDR2 był budowany z myślą o DX12? Eksperty już chyba zapomniały że na tym samym silniku chodziło GTA IV na DX9 (8:E) i GTA V z DX10/11

COD i nowy silnik? Bo co, bo Activision puściło bajeczkę dla małych dzieci? Dalej gniją na starym ID Tech'u 3, a DX12 i DXR został doklejony. ;)

Co ty w ogóle porównujesz? Wsparcie dla DirectX 9 w RAGE zostało zaorane dawno temu a teraz pozbywają się też DirectX 11. To, że Rockstar nie numeruje kolejnych iteracji nic nie znaczy. To tak jakbyś powiedział, źe Frostbite to cały czas ten sam silnik :E RAGE tak naprawdę stał się silnikiem z prawdziwego zdarzenia po premierze Red Dead Redemption, wcześniej to były jakieś zlepki narzędzi. Sam idTech też poszedł do przodu, to tylko Activision stoi w miejscu a drugim takim ewenementem jest Bethesda. Rockstar ma w swoim studiu "San Diego" zespół, który zajmuje się tylko i wyłącznie rozwojem silnika, niczym innym. Obecnie RAGE działa nawet na telefonach.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty w ogóle porównujesz? Wsparcie dla DirectX 9 w RAGE zostało zaorane dawno temu a teraz pozbywają się też DirectX 11. To, że Rockstar nie numeruje kolejnych iteracji nic nie znaczy. To tak jakbyś powiedział, źe Frostbite to cały czas ten sam silnik :E RAGE tak naprawdę stał się silnikiem z prawdziwego zdarzenia po premierze Red Dead Redemption, wcześniej to były jakieś zlepki kodu. Sam idTech też poszedł do przodu, to tylko Activision stoi w miejscu. Rockstar ma zespół, który zajmuje się tylko i wyłącznie rozwojem silnika, niczym innym.

 

Nie rozśmieszaj mnie RAGE nigdy nie był pisany z myślą o niskopoziomowym API :lol2:

To że wywalili DX11 i wkleili DX12 + VLK, nie oznacza że silnik został skompilowany w całości od nowa pod obecne API.

 

Nie podniecasz się przypadkiem za bardzo tym RDR2? Bo głupotki aż miło. RAGE został gruntownie przebudowany już na premierę Max Payne 3, na premierę GTA V to już był w pełni dojrzały silnik.

Obecnie znowu zrobił się lekki bubelek sprawiający problemy zarówno na kartach NV jak i AMD. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to napisałem Red Dead Redemption, te z 2010, nie wiem gdzie ty tam dwójkę widziałeś :E Praktycznie żaden obecny silnik nie był tworzony z myślą o DirectX 12/Vulkan ale czy to coś zmienia? Jak chcesz być taki dokładny to powiem Ci, że RAGE ma swoje początki jeszcze w końcówce lat 90 (Angel Game Engine).

 

Nie dziwcie się że niektórzy są wkurzeni widząc takie wyniki kart seri gtx 10xx. Karty typu gtx 1060,1070 itd. nie straciły na wydajności, tylko w ostatnio wydanych grach nie osiągają satysfakcjonujących wyników np. w starciu z kartami ze strony konkurencji od których jeszcze nie tak dawno były wyraźnie wydajniejsze w testach gier. Dla przykładu ktoś kupił w 2017r gtx 1070 a ktoś inny znacznie taniej rx580 i teraz widzi że w testach jego karta traci przewagę nad kartą amd która była wyraźnie tańsza gdy kupował swojego gtx1070. Taki ktoś ma prawo narzekać bo nie po to płacił więcej żeby teraz grać w nowych grach z podobnym fps co na tańszej karcie.

Kartę kupuje się na teraz a nie na za 2 lata.

 

Pokaż mi tytuł z wykorzystaniem FP16 i by zarazem nie było o tym wspomniane wink.gif

 

FC5 masz FP16 zaimplementowane tylko dla radków tego też nie wiesz?

Nie mówię, że RDR 2 ma zaimplementowane FP16 ale już widzę jak Rockstar się tym chwali :E

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

del

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to napisałem Red Dead Redemption, te z 2010, nie wiem gdzie ty tam dwójkę widziałeś :E Praktycznie żaden obecny silnik nie był tworzony z myślą o DirectX 12/Vulkan ale czy to coś zmienia? Jak chcesz być taki dokładny to powiem Ci, że RAGE ma swoje początki jeszcze w końcówce lat 90 (Angel Game Engine).

 

Przy RDR1 to ten silnik był daleko w lesie, do takiego stopnia że R* bało się puścić port na PC'ty żeby nie powtórzyć "sukcesu" GTA IV. ;)

 

No więc właśnie, nie ma sensu podniecać się obecnymi silnikami, bo doklejki ciągle mają z czymś problem, póki nie powstanie silnik od zera zbudowany z myślą o niskopoziomowym API to cały czas będzie cyrk.

Wystarczy porównać jak niektóre tytuły pod UWP śmigały na DX12, jak rakieta, co niektóre ulepy nawet nie marzą aby zbliżyć się do poziomu tych silników. ID Tech z VLK też bardzo fajnie chodzi.

 

Ty mi nie musisz tłumaczyć z którego okresu pochodzi RAGE, bodajże w 2006 roku R* San Diego dostało zlecenie na przepisanie i ustandaryzowanie tego silnika dla technologii z 2008/2009 roku. Problem w tym że RAGE był kamieniem milowym w stosunku do drewnianego RenderWare na licencji, mimo wszystkich swoich wad w swoim pierwszym wcieleniu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większe zmiany w RAGE nadejdą zapewne wraz z GTA VI ze względu na ogromne zmiany sprzętowe w nowych konsolach.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz czekac az Ubi wkoncu sie zdecyduje na doklejenie DX 12 do sowjego cuda AnvilNext :E To dopiero bedzie cyrk :lol2:

 

Co prawda Watch Dogs to silnik Disrupt i ciekawe jak Legion bedzie funkcjonowal na DX 12 chodzi o to czy procesory zlapaia drugi oddech czy bedz 9700K nie podchodz

 

Seria The Division bardzo ladnie sobie radzi w DX 12 ale z kolei to jest Snowdrop. Do Anvil i asasynow by sie przydal DX 12

 

Poza tym niemozliwe jest by kiedykolwiek powtorzyla sie sytuacja z GTA IV. Tak skopanej gry nie bylo i nie bedzie. To jest tytul wyjatkowy i jedyny w swoim rodzaju

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do magicznego ubicia Pascala dlaczego przy Keplerze nie było takiego bólu dupy? Kepler po czasie nieporównywalnie bardziej odjechał Fermi i jakoś nie przypominam sobie by było wielki larum z tego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego ze większość osób było "stać" na przejście do nowszego GPU, a teraz gdzie takie cyrki z cenami GPU plus to ze "PCtowe granie" robi się mega drogie to więcej osób narzeka. Tak mi się wydaje. Gdyby RTX 2070 Super był na premierę i kosztował 1900-2200 to zapewne wszyscy którzy dziś maja Pascale siedzieli by już na Turingach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne z braku postępu, wydajność/$ praktycznie stoi w miejscu a producenci GPU wołają coraz bardziej absurdalne kwoty za swoje zabawki.

 

Gdyby RTX 2070 Super był na premierę i kosztował 1900-2200 to zapewne wszyscy którzy dziś maja Pascale siedzieli by już na Turingach.

No tak niezbyt, posiadacze 1080 Ti nie mają na co zmieniać a wbrew pozorom sporo osób posiada tą kartę.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem 5700XT od XFX ale karta taki syf i jeszcze problemy z freesync i zacinkami w grach ze oddalem i wlozylem z powrotem GTX 1080. Turinga zadnego raczej nie kupie bo nie zyskam jakos duzo. Jesli GTX 1080 zmienie to na radeona chocby dla RDR 2 i BF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to niestety, że Pascale mają po prostu kiepską wydajność w dx12/vulkanie.

 

np tu:

 

Control https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x/12.html

The surge 2 https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x/26.html

Shadow of the tomb raider: https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x/24.html

 

A coraz więcej gier do wybory będzie niesety miala tylko te dwa api do wyboru... Nikt już nie robi gier na dx11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do magicznego ubicia Pascala dlaczego przy Keplerze nie było takiego bólu dupy? Kepler po czasie nieporównywalnie bardziej odjechał Fermi i jakoś nie przypominam sobie by było wielki larum z tego powodu.

 

O tym gruzie to chyba większość chciała jak najszybciej zapomnieć :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne z braku postępu, wydajność/$ praktycznie stoi w miejscu a producenci GPU wołają coraz bardziej absurdalne kwoty za swoje zabawki.

 

 

No tak niezbyt, posiadacze 1080 Ti nie mają na co zmieniać a wbrew pozorom sporo osób posiada tą kartę.

 

No cóż granie na PC zrobiło się drogie. Wiem, że inflacja i te sprawy, ale jednak. Żeby graf naprawdę komfortowo ? Dochodzą kwestię ile gier wychodzi na PC, ile to porty z konsoli, wersje jakby obok konsolowych nie robione tak starannie. Zresztą nawet taki Total War nie ma świetnej optymalizacji, ale może to wina braku konkurencji ;)

Jedna kwestia to krytowaluty, które pozwoliły zarobić dodatkowo kupę kasy jednej i drugiej firmie (Nvidii i AMD). A przecież w planach i to tych oficjalnych giełdowych snuli wizję zarobków na tym jako jednym ze źródeł "normalnego" przychodu. A to oznacza mniejszą uwagę na segment wydajności w samych grach.

Nvidia i AMD przez lata się zmieniały, powiedziałbym iż nawet ATI byłoby osobno bardziej skupione na różnych rzeczach, branżach, ale jednak mocniej na samych kartach i PC. Niektórych cieszy odbicie AMD na rynku procesorów, ale to oznacza dopływ kasy z innego segmentu niż GPU dla Kowalskiego. Tak samo konsole, jedno to kasa obecnie, drugie potencjalne zyski przez lata produkcji.

Dzisiaj dla AMD, ale też Nvidii to tylko część ich firm, kawałek zysków.

Jeszcze inną rzeczą jest przeniesienie strategi z rynku powiedzmy smartfonów. Mamy teraz tyle serii co modeli telefonów. RTX, które same w RT ledwo dają radę, ale to inna kwestia. I co ? 2060, 2070, 2080 wersje Ti, ale też Super. Nawet GTX 1660 jest "super".

Tak jak Samsung S10, S10e, S10 Plus, a i sam Note ma dwie wersje ;) Oczywiście ceny wszystkich są...z górnej półki. Cena najtańszego z nich jest już bardzo wysoka.

I mamy praktycznie 2020, tak szczerze to patrząc na wydajność kart od 2060 w górę to nie powinno się ich oceniać w rozdzielczości niższej niż 2560x1440. 1920 nadal będzie długo obecne, ale przy ocenie kart z tej półki cenowej, patrząc na oznaczenia to w 2560x i 3840x wydajność nawet 2080Ti jest średnio zadowalająca jak na najmocniejsze gpu i to tak drogie. W samym 4K w połowę tytułów nawet Radeon VII i 2080Ti nie przebijają wyraźnie 50 fpsów.

Dochodzi premiera konsol, na pewno w jakimś stopniu będzie skok wydajności. AMD wie już jaki ;) Wie na ile konsole wykorzystają RT, widzi jak to dzisiaj działa w 2 i 4K na RTXach. Z jednej strony fajnie jakby był duży skok wydajności w kartach graficznych, ale jaki wtedy będzie krzyk jeśliby nagle karty za 1500-4000zł spadły o kategorię, dwie w swojej serii ? Jeśli może w grach z RT On nagle będzie skok o 20-25% ? :E A potem...panie ja za swoją dałem 3000 czy 5000zł i teraz po roku mam minus 20-30% ?! :mad2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż granie na PC zrobiło się drogie. Wiem, że inflacja i te sprawy, ale jednak. Żeby graf naprawdę komfortowo ? Dochodzą kwestię ile gier wychodzi na PC, ile to porty z konsoli, wersje jakby obok konsolowych nie robione tak starannie. Zresztą nawet taki Total War nie ma świetnej optymalizacji, ale może to wina braku konkurencji ;)

Jedna kwestia to krytowaluty, które pozwoliły zarobić dodatkowo kupę kasy jednej i drugiej firmie (Nvidii i AMD). A przecież w planach i to tych oficjalnych giełdowych snuli wizję zarobków na tym jako jednym ze źródeł "normalnego" przychodu. A to oznacza mniejszą uwagę na segment wydajności w samych grach.

Nvidia i AMD przez lata się zmieniały, powiedziałbym iż nawet ATI byłoby osobno bardziej skupione na różnych rzeczach, branżach, ale jednak mocniej na samych kartach i PC. Niektórych cieszy odbicie AMD na rynku procesorów, ale to oznacza dopływ kasy z innego segmentu niż GPU dla Kowalskiego. Tak samo konsole, jedno to kasa obecnie, drugie potencjalne zyski przez lata produkcji.

Dzisiaj dla AMD, ale też Nvidii to tylko część ich firm, kawałek zysków.

Jeszcze inną rzeczą jest przeniesienie strategi z rynku powiedzmy smartfonów. Mamy teraz tyle serii co modeli telefonów. RTX, które same w RT ledwo dają radę, ale to inna kwestia. I co ? 2060, 2070, 2080 wersje Ti, ale też Super. Nawet GTX 1660 jest "super".

Tak jak Samsung S10, S10e, S10 Plus, a i sam Note ma dwie wersje ;) Oczywiście ceny wszystkich są...z górnej półki. Cena najtańszego z nich jest już bardzo wysoka.

I mamy praktycznie 2020, tak szczerze to patrząc na wydajność kart od 2060 w górę to nie powinno się ich oceniać w rozdzielczości niższej niż 2560x1440. 1920 nadal będzie długo obecne, ale przy ocenie kart z tej półki cenowej, patrząc na oznaczenia to w 2560x i 3840x wydajność nawet 2080Ti jest średnio zadowalająca jak na najmocniejsze gpu i to tak drogie. W samym 4K w połowę tytułów nawet Radeon VII i 2080Ti nie przebijają wyraźnie 50 fpsów.

Dochodzi premiera konsol, na pewno w jakimś stopniu będzie skok wydajności. AMD wie już jaki ;) Wie na ile konsole wykorzystają RT, widzi jak to dzisiaj działa w 2 i 4K na RTXach. Z jednej strony fajnie jakby był duży skok wydajności w kartach graficznych, ale jaki wtedy będzie krzyk jeśliby nagle karty za 1500-4000zł spadły o kategorię, dwie w swojej serii ? Jeśli może w grach z RT On nagle będzie skok o 20-25% ? :E A potem...panie ja za swoją dałem 3000 czy 5000zł i teraz po roku mam minus 20-30% ?! :mad2:

 

12 lat temu GTX 8800 GTS 512 za 1000 zł był kartą z górnej półki. Dzisiaj to low-end.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 lat temu GTX 8800 GTS 512 za 1000 zł był kartą z górnej półki. Dzisiaj to low-end.

 

A jak sie pojawiła karta w cenie 1500zł to już było szaleństwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz sa takie realia ze sensowana karta do grania od zielonych kosztuje 1000 zl mowa o GTX 1660 bo nizsze modele GTX 1650, 1050 Ti itp to sa pazdzierze niewarte swojej ceny. Ponizej tysiaka mamy radeony RX 570,580 i czasem moze RX 590

 

Co do RTX to te karty niczego nowego nie wniosly poza pseudoobsluga RT gdzie po aktywacji tego bajeru wydajnosc leci na pysk. AMD ma ryzeny glownie R5 3600 ktory dla graczy jest swietna opcja, ma tez RX 5700/XT ktore np w RDR 2 pokazuja sie z dobrej strony ale...no wlasnie maja swoje problemy z freesync i jakimis zacieciami

 

Pascale z jakiegos powodu bardzo slabo wypadaja w RDR 2. Ogolnie karty nvidii szybciej zdychaja wydajnosciowo w perspektywie czasu niz radeony. Popatrzmy tylko jak wygladaja dzis osiagi GTX 1060 a jak RX 580

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 lat temu GTX 8800 GTS 512 za 1000 zł był kartą z górnej półki. Dzisiaj to low-end.

I to totalny low-end

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hahaha, jak mówiłem że RX 590 będziesz wydajniejszy w nowych tytułach od GTX'a 1070 to się ze mnie śmiali to teraz mamy przykład nowego coda / surge 2 czy chociażby RDR2. Najlepsze jest to że RX 580, który był na równi z GTX'em 1060 nagle zaczął go wyprzedać w grach i to o dobre 10 FPS. Sam jestem użytkownikiem Sapphire RX 580 SE i miałem zamiar zmieniać na GTX'a 1080, ale jak zobaczyłem co się dzieje to takiego wała i wolę zakupić RX 5700XT. Niestety, ale GTX 1070 został zrównany do poziomu gdzieś RX 580 / RX 590.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...