Skocz do zawartości
tymoteusz

Praca, rozrywka [+/- 3500zł]

Rekomendowane odpowiedzi

Po wielu godzinach siedzenia i czytania zdecydowałem się wreszcie kupić nowy komputer.

Wstępnie wygląda to tak:

 

Procesor:

AMD Ryzen 5 2600, 3.4GHz, 16MB, BOX (YD2600BBAFBOX)

Karta graficzna:

Sapphire RADEON RX 580 NITRO+ 8GB GDDR5 (11265-01-20G)

Pamięć:

G.Skill Ripjaws V, DDR4, 16 GB,3200MHz, CL16 (F4-3200C16D-16GVKB)

Płyta główna:

MSI B450 TOMAHAWK MAX (B450 TOMAHAWK MAX)

Dysk SSD:

Corsair MP510 480GB PCIe x4 NVMe (CSSD-F480GBMP510)

Zasilacz:

SilentiumPC Vero L2 600W (SPC165)

Obudowa:

Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Edition (PH-EC416PSTG_WT)

 

Mam pare pytań odnośnie zestawu.

1. Jaką płytę główną wybrać?(nie znam się w tej dziedzinie)

Jest możliwość że wybiorę Ryzena 3600 zamiast 2600 i nie wiem czy wtedy nie lepiej płytę z X570 wybrać. (jak tak to jaka?)

2. Czy opłaca się dopłacić do pamięci dwukrotnie np. 3600MHz CL15 (G.Skill Trident Z, DDR4, 16 GB,3600MHz, CL15 (F4-3600C15D-16GTZ)), czy tego się aż tak nie odczuje?

3. Czekać na czarny piątek czy kupować teraz? (np teraz w promocji jest Ryzen 5 2600 za 489zł)

 

Co do grafiki to chciałem Sapphire Vega 56 Pulsar ale ceny mnie rozwaliły. Następna w kolejce jest RX 5700 XT ale poczekam na obniżkę ceny i kiedyś może kupie :P

Jak macie jakiekolwiek sugestie do tej konfiguracji to piszcie a ja chętnie poczytam :)

Jedyna uwaga co do zestawu to musi być Ryzen + Radeon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw z Ryzen 5 2600 i RX 580 w cenie 3500 zł nie urywa.

 

Na teraz w tym budżecie to Ryzen 5 3600 i GTX 1660 Super

https://proline.pl/koszyk/26f448ff

 

Pamięci Crucial Sport - dobre i tanie ze sporym potencjałem OC.