Skocz do zawartości
Hybri

Praca w lotnictwie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zwracam się z prośbą o pomoc a raczej doradzenie mi w kwestii swojej przyszłości jeżeli chodzi o zawód. Jestem po szkole średniej (liceum) zrobiłem zaocznie zawód operatora CNC, jednak bardzo podoba mi się praca montera struktur lotniczych, ta praca polega na:

 

1)pozycjonowanie części na przyrządach według instrukcji i rysunku technicznego

2)wiercenie, rozwiercanie i nitowanie przy użyciu narzędzi pneumatycznych

3)wykonywanie uszczelniania międzywarstwowego i antykorozyjne zabezpieczenie powierzchni

4)instalacja HI-loków/Hi-litów, śrub oraz kotwiczek

5)dopasowanie detali do montażu konstrukcji lotniczych przy użyciu prostych narzędzi ręcznych (np. pilniki, frezy)

6)prace montażowe na podzespołach lotniczych

 

Ja wiem że to może być głupie ale lubię tą pracę, jednak martwi mnie przyszłość tego zawodu chodzi o automatyzację i wprowadzanie robotów, w Hamburgu Airbus zautomatyzował linie produkcyjną modelu A320, roboty wiercą oraz nitują znacznie szybciej i lepiej niż ludzie a Airbus zwiększył produkcje z 30 do 60 samolotów w przeciągu dwóch miesięcy -> https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/airbus-ruszyla-nowa-linia-montazu-kadlubow-a320-w-hamburgu-6916.html

A tutaj film z owej zautomatyzowanej linii

 

Zastanawiam się czy jest sens tkwić w tym zawodzie czy zając się może rozwijaniem w kierunku operatora CNC, wolał bym zostać i pracować jako monter ale praca jest niepewna, dużo ludzi mówi że nie da się w pełni zautomatyzować produkcji samolotów i że tacy ludzie jak ślusarze, monterzy lotniczy będą potrzebni, zautomatyzowana linia objęła model A320 ale przecież jest wiele modeli samolotów. Trochę ofert w pracy w tym zawodzie jest, np:

 

https://www.lockheedmartinjobs.com/job/pinellas-park/aircraft-assembler-1st-shift/694/13680703