Skocz do zawartości
Znike

Wymiana starego procka na nowy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Zastanawiam się nad wymiana procesora bo mój stary już niedomaga, głównie nad czym mi zależy to poprawa jakości gry w world of warcraft, wcześniej gdy grałem na win7 jeszcze było ok ale odkąd mam win10 jest o wiele ciężej z fpsami i tutaj moje pytanie czy przy tym sprzęcie zmiana procesora coś poprawi? Znajomy mówił że dało mu to sporo jednak wole też się dopytać na forum, bo szczerze mówiąc ja jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o komputery i się na tym nie znam.

 

Mój sprzęt:

Procesor: Intel® Core™ i5-4590 CPU @ 3.30GHz, 3301 MHz, Rdzenie: 4, Procesory logiczne: 4

Ram: 8GB

Typ systemu: 64 bit

Karta graficzna: Nvidia geforce gtx 970

Płyta główna:MSI B85M-E45 (MS-7817)

System: Windows 10

Zasliacz: 630W

 

Myślałem żeby wymienić na ten zestaw

https://allegro.pl/oferta/zestaw-intel-i5-9400f-msi-h310m-16gb-ddr4-2666-8341515420?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_ELKTRK_PLA_Komputery+-+Wybrane+produkty+_PS_&ev_adgr=Komputery+-+PS&gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzapBtfJCcYyPYMDyu1PCjNs6VUaxuNpYaRDbW76N3Z266bi0aDaAwCRoC238QAvD_BwE

 

Co poradzicie? A może macie lepsze pomysły? Dodam też że nie chce sprzedawać i kupować nowego kompa bo aktualnie mam budżet ograniczony.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić i7 4790, latają po ok. 6 stów. Po sprzedaży twojego starego CPU wyjdzie jakieś 4 stówy dopłaty. Zancznie lepszą (bo przyszłościowoą) opcją jest zmiana platformy (płyta, cpu i ram), ale to już pieniądze w okolicach 1500 pln (po sprzedaży starych podzespołów pewnie ponad 1000 pln). Ten zalinkowany zestaw sobie odpuśc. Bo:

 

1) Martwa podstawka - na tą podstawkę nie wyjdą już nigdy żadne nowe procesory;

2) Pamięci 2666 - nie jest to jakaś tragedia, ale dzisiaj minimum przyzwoitiści to 3000. Ta płyta zresztą nie obsłuży szybszych niż 2666;