Skocz do zawartości
Olchew

M.2 pod Z97-HD3

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio odkryłem potrzebę wymiany wysłużonego już HDDka. Jako, że zupełnie nie znam się na hardware'rze chcę zadać kilka pytań ludziom z większą wiedzą i doświadczeniem.

 

- Po pierwsze, czy moje MoBo (Gigabyte Z97-HD3) będzie w ogóle w stanie obsłużyć interfejs M.2 i wykorzystać jego możliwości?

 

- Dalej, jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi "tak", to czy potrzebuję jakiegoś rodzaju adapter i jeśli tak, to jaki najlepiej wybrać?

 

- Dysk jaki sobie wstępnie upatrzyłem to Corsair MP510, jeśli ktoś ma lepszą propozycję SSDka o pojemności około terabajta w przyzwoitej cenie to się nie obrażę.

Edytowane przez Olchew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyta nie ma złącza m.2 więc chyba tylko przez adapter . Pytanie czy na prawdę potrzebujesz m.2? Przy normalnym użytkowaniu. gry. net. etc. różnicy i tak nie odczujesz.

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia znajomych przejście z HDD czy nawet starszych SSD właśnie że stanowi gigantyczną przepaść w codziennym użytkowaniu. Rozumiem, że przy użyciu adaptera dysk powinien działać z moją płytą główną?

Edytowane przez Olchew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien. Ładowanie się poziomu, czy start gry na SSD M.2 krótszy o 3-6 sekund względem dysku SSD SATA nie jest moim zdaniem "gigantyczną przepaścią". Gra nie warta świeczki. Za to różnica miedzy HDD a SSD jest naprawdę spora i w pełni wystarcza normalnym użytkownikom.

 

Różnica na dysku m2 vs ssd

SSD vs M2 vs NVMe

 

SSD - wątek zbiorczy. Przeczytaj zanim założysz nowy temat!

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do odpalania windy i gier oraz codziennego używania w domu spokojnie wystarczy ssdek na SATA/AHCI ;)