Skocz do zawartości
SeZeV

Windows na Ubuntu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem Ubuntu 19.10 64bit i mam pytanko czy da się np na drugim dysku zainstalować Windowsa 10 mieć włączone 2 systemy na raz i płynnie się przełączać między nimi lub włączać gry na Ubuntu za pomocą tego Windowsa. Ponieważ Wine działa słabo z niektórymi grami.

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można mieć jednocześnie odpalonych 2 systemów operacyjnych na jednym komputerze bez wirtualizacji, a wirtualizacja zazwyczaj oznacza spadek wydajności, więc do grania się średnio nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna podzialac z wirtualizacją na Ubuntu i wydajnosc moze byc zaskakujaco wysoka z przypisywaniem na sztywno sprzetu pod konkretna wirtualizacje

 

Ale to spooooro roboty ;)

 

Tutaj masz przykladowy "poradnik" jak przykladowo to zrobic

 

 

Natomiast co do wirtualizacji w VM Ware czy VirtualBox - niekoniecznie wydajnosc bedzie srednia. Obecnie wirtualizacja przy sprzetowym wsparciu CPU nie zabija wydajnosci w tak skrajny sposob jak kiedys i podejrzewam, ze Winda 10 bedzie chodzila bardzo sprawnie

 

Tylko pytanie - do czego chcesz te Winde 10 pod Ubuntu - wykorzystac ? Bo jesli do gier to niestety - poradnik wrzucony wyzej Ciebie nie ominie a i prosto nie bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim którzy napisali, za chwilę obczaję ten poradnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można mieć jednocześnie odpalonych 2 systemów operacyjnych na jednym komputerze bez wirtualizacji, a wirtualizacja zazwyczaj oznacza spadek wydajności, więc do grania się średnio nadaje.