Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, lukadd napisał:

Czyli już wiemy jak wygląda "natywne" 4k na nowych konsolach . Dynamiczna rozdzielczość i w bardziej wymagających miejscach 1440p + cięcia detali i dodatkowe optymalizacje aby utrzymać 30fps z RT. Pierwsze testy Wikingów też nie napawają optymizmem, również dynamiczna rozdziałka daleka od natywnego 4k.

Jesli bedzie natywne 4k to napewno nie w 60fps a w 30fps w tyt AAA bez RT. No i sa to tyt crosgenowe a patrzac jak te gry dzialaja w 4k na PC to trudno oczekiwac po konsoli natywnego 4k. Osobiscie wolalbym dynamiczne 4k i 60fps tak jak w Asasynie niz 30fps i natywne 4k.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na XSX schodzi do 1368p to kiepsko. Zakładałem, że poniżej 1440p nie zejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, SNC napisał:

obejrzalem, ray tracing na nowych konsolach slabszy niz rtx2060super

Nie wiem, o co chodzi w tym zdaniu. W materiale wideo jest widać, że RTX 2060 Super jest wydajniejszy niż XSX na prawie identycznych ustawieniach co na XSX (bo części nie da się bardziej obniżyć). To jest wydajność wszystkiego, a nie samego RT. Do tego wersja PC działa wtedy w natywnym 4K, co jest jest trochę śmieszne, pamiętając, że według specyfikacji RTX 2060 Super ma 7,2 TFLOPS :E 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, BlindObserver napisał:

Nie wiem, o co chodzi w tym zdaniu. W materiale wideo jest widać, że RTX 2060 Super jest wydajniejszy niż XSX na prawie identycznych ustawieniach co na XSX (bo części nie da się bardziej obniżyć). To jest wydajność wszystkiego, a nie samego RT. Do tego wersja PC działa wtedy w natywnym 4K, co jest jest trochę śmieszne, pamiętając, że według specyfikacji RTX 2060 Super ma 7,2 TFLOPS :E 

 

No tutaj myślałem, że będzie kapkę lepiej. Fajnie, że ubi umożliwiło takie porównanie. Z RT XSX jest słabszy od 2060S. W sumie patrząc na to, że WD3 działało w dynamiczniej rozdzielczości na XSX to bardziej RTX 2060 by tu odpowiadał wydajności konsoli.

Bez RT na bazie Gears 5 wstępnie jest poniżej RTX 2080. Przyzwoicie, ale bez rewelacji.

21 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Jesli bedzie natywne 4k to napewno nie w 60fps a w 30fps w tyt AAA bez RT. No i sa to tyt crosgenowe a patrzac jak te gry dzialaja w 4k na PC to trudno oczekiwac po konsoli natywnego 4k. Osobiscie wolalbym dynamiczne 4k i 60fps tak jak w Asasynie niz 30fps i natywne 4k.

Ja też bym wolał 60fps w dynamicznej jeśli to jest chociaż te 1440p+ niż natywne 30fps w 4k. No, ale te testy pokazują, że realna wydajność nowego xboxa jest bez rewelacji. Ciekawe jak sobie poradzą GPU od AMD na PC.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, BlindObserver napisał:

Nie wiem, o co chodzi w tym zdaniu. W materiale wideo jest widać, że RTX 2060 Super jest wydajniejszy niż XSX na prawie identycznych ustawieniach co na XSX (bo części nie da się bardziej obniżyć). To jest wydajność wszystkiego, a nie samego RT. Do tego wersja PC działa wtedy w natywnym 4K, co jest jest trochę śmieszne, pamiętając, że według specyfikacji RTX 2060 Super ma 7,2 TFLOPS :E 

 

ze wydajnosc z rt slabsza niz 2060s, a o co mialo chodzic ? rtx 2060super to jest wydajnosc bardzo blisko 2070 + rtx maja lepsze rt od rozwiazania amd wiec nie jest to jakosc bardzo dziwne choc mozna bylo liczyc na troche wiecej pewnie biorac pod uwage "12tf full rdna2"

Edytowane przez SNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, lukadd napisał:

No tutaj myślałem, że będzie kapkę lepiej. Fajnie, że ubi umożliwiło takie porównanie. Z RT XSX jest słabszy od 2060S. W sumie patrząc na to, że WD3 działało w dynamiczniej rozdzielczości na XSX to bardziej RTX 2060 by tu odpowiadał wydajności konsoli.

Bez RT na bazie Gears 5 wstępnie jest poniżej RTX 2080. Przyzwoicie, ale bez rewelacji.

Powinni zrobic trzeci model z 16Tf i chetnie bym go kupil nawet za 3k :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Powinni zrobic trzeci model z 16Tf i chetnie bym go kupil nawet za 3k :D

dwa trzy lata max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja jestem trochę zawiedziony początkowymi analizami. Poza Gearsami 5, które maja dynamiczna rozdzialke ale przynajmniej podwyższone ustawienia (lepsze oświetlenie niż wersja PC), reszta gier to tak średnio bym powiedział. Forza Horizon 4, stabilne 60 klatek w 4K native, ale ustawienia niespecjalnie wyższe niż xox. Valhalla, 60 klatek 4K dynamiczne ale wstępnie troszkę gorzej niż na PS5. Teraz Legion, 30 klatek tez dynamiczne 4K z dosyć mocno pociętym RT. Na starcie gdzieś te TF pouciekały :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, SNC napisał:

ze wydajnosc z rt slabsza niz 2060s, a o co mialo chodzic ? rtx 2060super to jest wydajnosc bardzo blisko 2070 + rtx maja lepsze rt od rozwiazania amd wiec nie jest to jakosc bardzo dziwne choc mozna bylo liczyc na troche wiecej pewnie biorac pod uwage "12tf full rdna2"

RTX 2060 Super jest też słabszy od RX 5700 XT, ale co to ma do rzeczy? 

To jest dziwne, zważywszy jaka jest różnica wydajności między GPU w konsoli i GPU w RTX 2060 Super. RT na AMD musi być po prostu tragiczne, jeśli przy mojej ulubionej mitycznej konsolowej optymalizacji (czytaj cięciu detali, których potem nawet na PC nie da się przyciąć do wersji konsolowej) RTX 2060 Super zamiótł XSX. Co więcej, jako że działał w natywnym 4K to wcale nie jest wykluczone, że zwykły RTX 2060 też by dał radę, choć tutaj mógłby już być większy problem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, BlindObserver napisał:

RTX 2060 Super jest też słabszy od RX 5700 XT, ale co to ma do rzeczy? 

To jest dziwne, zważywszy jaka jest różnica wydajności między GPU w konsoli i GPU w RTX 2060 Super. RT na AMD musi być po prostu tragiczne, jeśli przy mojej ulubionej mitycznej konsolowej optymalizacji (czytaj cięciu detali, których potem nawet na PC nie da się przyciąć do wersji konsolowej) nie RTX 2060 Super zamiótł XSX. Co więcej, jako że działał w natywnym 4K to wcale nie jest wykluczone, że zwykły RTX 2060 też by dał radę, choć tutaj mógłby już być większy problem.

za lezy kto na co liczyl, apetyt rosnie w miare jedzenia ale to ze w ogole jest rt w nowych konsolach jest to przed ich premiera bylo watpliwe biorac pod uwage oparcie ich o sprzed od amd (no i te rt w tym watchdogs czy milsie jednak wyglada calkiem przyzwoicie wiec pisanie o tragedi to gruba przesada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Przypomnijcie sobie jak wyglądały gry multiplatformowe na początku poprzedniej generacji (Battlefield 4 chociażby).

I porównajcie to do jakości grafiki, która pojawiła się odrobinę później, np. od Battlefielda 1. A obie działały w 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widziałem testów RT na kartach AMD, Ty zresztą tym bardziej nie. Można było zakładać, że będzie słabiej, ale tak samo zakładano, że RX 6900 XT nie dogoni nawet RTX 3080 czy w pesymistyczniejszej wersji nawet RTX 3070. Tutaj masz słabiej niż na pierwszej generacji RT od NV. Pierwszej generacji, która była słaba. Jak ktoś kupował RTX 2060 (S) do grania z RT to chyba głównie dla beki lub z myślą o użyciu DLSS. Nie wiem, co tu się musiało stać, że słabsza karta dała wpierdol mocniejszej konsoli i właśnie to nazywam tragedią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, BlindObserver napisał:

Ja nie widziałem testów RT na kartach AMD, Ty zresztą tym bardziej nie. Można było zakładać, że będzie słabiej, ale tak samo zakładano, że RX 6900 XT nie dogoni nawet RTX 3080 czy w pesymistyczniejszej wersji nawet RTX 3070. Tutaj masz słabiej niż na pierwszej generacji RT od NV. Pierwszej generacji, która była słaba. Jak ktoś kupował RTX 2060 (S) do grania z RT to chyba głównie dla beki lub z myślą o użyciu DLSS. Nie wiem, co tu się musiało stać, że słabsza karta dała wpierdol mocniejszej konsoli i właśnie to nazywam tragedią. 

Byly jakies leaki benchmarkow rt nie dawno, nie wiem na ile wiarygodne bo juz tak nie sledze gpu ale wiadomo od dluzszego czasu po patencie ze trawersowanie bvh ma amd nadal softwerowe w przeciwienstwie do nvidii. Co do tego ze nazywasz to tragedia, no spoko, nie zgadzam sie hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, SNC napisał:

(no i te rt w tym watchdogs czy milsie jednak wyglada calkiem przyzwoicie wiec pisanie o tragedi to gruba przesada)

I dokładnie tak jest wcześniej grałem w WD:L na XOX i przesiadka na XSX to wyraźna poprawa gołym okiem to widać. Większy problem mam z tym jaka ta gra jest nudna a nie jak wygląda a wygląda dobrze zwłaszcza z nowymi efektami 

PS>

Udana premiera XSX! Pierwsze przemyślenia

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SNC napisał:

Byly jakies leaki benchmarkow rt nie dawno, nie wiem na ile wiarygodne bo juz tak nie sledze gpu ale wiadomo od dluzszego czasu po patencie ze trawersowanie bvh ma amd nadal softwerowe w przeciwienstwie do nvidii. Co do tego ze nazywasz to tragedia, no spoko, nie zgadzam sie hehe

Jak już piszesz to pisz dokładnie. Liczeniem BHV zajmują się ALU i nie są odciążane jak w rozwiązaniu od Nv. Pisanie, że to programowe rozwiązanie jest mocnym nad użyciem. Kolejna różnica to integracja rozwiązania w TMU to przekłada się na brak możliwości jednoczesnego texturowania i liczenia przecięć.

W Ampere FFU od liczenia RT nie tylko są szybsze, ale jeszcze bardziej odciążają ALU od obliczeń względem rozwiązania z Turinga.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sideband napisał:

Jak już piszesz to pisz dokładnie. Liczeniem BHV zajmują się ALU i nie są odciążane jak w rozwiązaniu od Nv. Pisanie, że to programowe rozwiązanie jest mocnym nad użyciem. Kolejna różnica to integracja rozwiązania w TMU to przekłada się na brak możliwości jednoczesnego texturowania i liczenia przecięć.

W Ampere FFU od liczenia RT nie tylko są szybsze, ale jeszcze bardziej odciążają ALU od obliczeń względem rozwiązania z Turinga.

ale nawet imagination technology uzywa terminu softwerowe trawersowanie dla rdna2

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całe RT na konsolach ratuje to, że nikt nie robi zooma 300-400% i to, że gra się sporo dalej od ekranu :szczerbaty:

Szału faktycznie nie ma w RT na XSX, ale trzeba się cieszyć, że chociaż dodali ten ficzer do "next-genów".

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, azgan napisał:

 no w ciul drogo zwłaszcza przy cenach dobrych dysków SSD o podobnej pojemności/ wydajności na PC https://www.x-kom.pl/p/431147-dysk-ssd-samsung-1tb-m2-pcie-nvme-970-evo.html 

na ten dysk akurat promo rzucili, 600zł całkiem fajna cena :) gdyby tak storage card na X`a tyle kosztował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sobie dokładniej przejrzałem materiał o FH4 od DF. Tu też się nie popisali za specjalnie. Dali co prawda 4k60, ale w niektórych aspektach gorzej to wyszło od oprawy na starym xboxie np. wycięte AO :E Animacje postaci/kierowców zostały w 30fps. Lipa trochę. W takich ustawieniach to zwykły 2060 bez S to pociągnie bez problemu. Można było oczekiwać więcej po tej konsoli.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lukadd napisał:

Jeszcze sobie dokładniej przejrzałem materiał o FH4 od DF. Tu też się nie popisali za specjalnie. Dali co prawda 4k60, ale w niektórych aspektach gorzej to wyszło od oprawy na starym xboxie np. wycięte AO :E Animacje postaci/kierowców zostały w 30fps. Lipa trochę. W takich ustawieniach to zwykły 2060 bez S to pociągnie bez problemu. Można było oczekiwać więcej po tej konsoli.

Trzeba czekać na wersje PRO ? oby były za 3-4 lata w 5nm ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, esef napisał:

 

Czyli bardzo możliwe, że jakiś kondensator poszedł, a ten dym to parujący elektrolit, mówi też, że słyszał dźwięk gotującej się wody.

Oglądać do końca.

 

Edytowane przez skunRace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Up to co linkujesz to fake. Ludzie wpuszczają dym z e petów do konsoli lub podobne numery robią :E

6 minut temu, SPYCHCIO napisał:

Trzeba czekać na wersje PRO ? oby były za 3-4 lata w 5nm ?

No mi xboxa to już nawet do testów się odechciało :E po tym co zobaczyłem, a wcześniej chodziły mi myśli po głowie czy może by sobie nie skombinować do tetsów. A PS5 to zanim wyjdą jakieś sensowne gry to liczę, że doczekam wersji pro lub przynajmniej jakieś normalnie wyglądającej slim :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, lukadd napisał:

ale w niektórych aspektach gorzej to wyszło od oprawy na starym xboxie np. wycięte AO :E

Koszty bezsensownej pogoni za 4k. Dynamiczna rozdzielczość ratuje te konsole przed całkowitą porażką, "4k" z dopiskiem "dynamiczne" i gra sobie normalnie działa w ~1440p a dla napaleńców numerki się zgadzają i 4k jest.
Gorzej jak gdzieś wciskają stałe 4k to trzeba ciąć i ciąć..

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...