Skocz do zawartości
Oskardes

Laptop programowanie, notatki, czasem gry (4000-4200)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem studentem I roku informatyki. Potrzebuję laptopa, głównie do programowania, notatek. Możecie mi pomóc w wyborze? Wiem że minimum 4 rdzenie, 8gb Ramu i dysk ssd. Tylko zacząłem się zastanawiać czy kupować z dedykowana karta czy nie potrzeba mi (znalazłem w promocji z i 7 9750h i gtx 1660 Ti za 3899). Wiadomo czasem bym w coś pograł w drodze lub na nudnym wykładzie :), ale główne zadanie to programowanie i notatki. Jeszcze tak myślałem że karta graficzna przyda się kiedyś jak będą zajęcia związane z grafiką komputerowa. Maksymalny budżet 4000-4200. Co o tym sądzicie?Pomożecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zakup laptopa gamingowego do noszenia codziennie na uczelnię to średnio trafiony pomysł. Bateria w takim laptopie trzyma bardzo krótko, laptop jest ciężki i gruby.

Jak zaczniesz grać na nudnym wykładzie to i tak wykładowca się domyśli bo laptop będzie odpalał się jak suszarka więc będziesz się rzucał w oczy :E

Karta graficzna dedykowana nie będzie Ci potrzebna bo od tego będziesz miał stanowisko na uczelni (studiowałem informatykę na 2 uczelniach w Warszawie i nigdy nie było potrzeby mieć ze sobą laptopa).

 

Dlatego też sugeruję lekki, 14 calowy laptop właśnie do najważniejszego przeznaczenia czyli notatki, internet itd. Nie ma sensu wydawać też całej kwoty - będziesz mógł sobie za to kupić konsolę ;)

 

HP Pavilion 14 i5-8250U/8GB/480PCIe/W10/IPS Silver - 2799 zł

Matowa matryca IPS, podświetlana klawiatura, aluminiowa obudowa. Laptop o wadze raptem 1,4 kg czyli o prawie kilogram mniej niż większość laptopów gamingowych.

 

Druga propozycja z wyglądu identyczna, ale z dodatkową kartą MX150 jeśli jednak chciałbyś pograć (ale będzie głośno! ;) i 16 GB RAM:

HP Pavilion 14 i5-8265U/16GB/256/Win10 MX150 - 3399 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi