Skocz do zawartości
ProVis

HT w grach.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

a w którym miejscu napisz proszę ja pisałem , ze w tym filmie co zalinkowałem wątki dobijają do 100%? moze polskish słów niektórych nie rozumiesz?

Napisałeś chłopie że 12 wątków w tej grze ma robotę. Robota to jest, jak jest obciążenie wszystkich wątków w okolicach 100%. Tym czasem tam coś takiego nie zachodzi. W tej grze pewnie więcej niż 6 wątków nie jest użyte.

 

Jak zobaczę na 12 rdzeniowym CPU obciążenie w okolicach 100% (tak, 12 rdzeniowym, bez HT) to uwierzę, że ta gra wykorzystać potrafi taką ilość wątków.

 

Patrzenie na obciążenie przy włączonym HT jest bardzo mylące - jak ktoś ma pojęcie co to jest HT/SMT.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

mylące? :lol2: jak mi stary i7 2600 dobijał do 100% na wątkach w bf5 na niektórych mapach i miałem spadki poniżej 60 fps, no to faktycznie, bardzo mnie to "myliło", obecnie na tych samych mapach z procem który mi sie słabo kręci, ale ma 2r/4w więcej mam ponad 100 kl/s (minimalny), avg często ponad 130 się trzyma

Edytowane przez kochan4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jest mylące Payback i Heat obciążenie sumaryczne 6/6 i 6/12 jest w praktyce takie samo, ale nie przekłada się to w żaden sposób na wydajność.

 

W AC Unity pomimo tylko niewiele niższe obciążenie sumarycznego na 4/8 względem 4/4 to i tak wydajność na 4/8 jest niższa.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robi sie smierdzacy ped za iloscia watkow. za niedlugo sie okaze ze aby grac potrzeba minimum i7 8700/ryzena 3600. na wszystkich slabszych prockach bedzie szarpanie, spadki, niski fps itp itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robi sie smierdzacy ped za iloscia watkow. za niedlugo sie okaze ze aby grac potrzeba minimum i7 8700/ryzena 3600. na wszystkich slabszych prockach bedzie szarpanie, spadki, niski fps itp itd

 

Co do RX 3xxx to chodzi tylko o to że są wydajniejsze od poprzednich generacji procesorów AMD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

robi sie smierdzacy ped za iloscia watkow. za niedlugo sie okaze ze aby grac potrzeba minimum i7 8700/ryzena 3600. na wszystkich slabszych prockach bedzie szarpanie, spadki, niski fps itp itd

za chwile zrobi się jeszcze spieszniej jak te dodatkowe rdzenie kompletnie nic nie dadzą :D

i powyżej 8 wątków nie będzie znacznej różnicy

 

HT sprawdza się świetnie jeśli watki nie liczą niczego szczególnie zasobożernego tylko sterują praca GPU lub I/O; odbierają dane z karty sieciowej itp. czyli w watkach I/O bandwidth w momencie gdy watek jest CPU bandwidth zysk to 5% więcej wydajności

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zawsze najpierw wychodzi sprzęt a potem aplikację które będą go wstanie wykorzystywać. Nikt nie stworzy gry na procki jakich jeszcze niema bo nikt takiej gry nie kupi, której nie będzie mógł odpalić. Takie silniki jak Unreal engine są już obecnie w stanie wykorzystać ponad 20 wątków. Jakby sprzęt się nie rozwijał to i gry by stały w miejscu. Przyszłe gry dostaną lepsza fizykę czy inne bajery bo wreszcie zacznie na nie wystarczać mocy obliczeniowej. W obecnym Windowsie w tle jest ponad 150 procesów które lepiej rozłożyć na więcej wątków niż zapychać jeden. Na youtubie obecnie można zobaczyć wiele porównań gdzie już dzisiaj wątki dają wyraźną przewagę choćby w minimalnym fpsie w grach. Samą animację obecnie łatwo można podzielić na kilka wątków w grach gdzie są setki npców. Takie coś jak realistyczny dym, płyny czy fizyka obiektów, ich rozciągania czy łamania to jest nadal pieśń przyszłości ale wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej będzie stawało się codziennością. To co omówiłem już jest możliwe w programach graficznych ale do gier za bardzo się nie wdraża bo komputer jeszcze nie jest w stanie tego przeliczać w czasie rzeczywistym ale to co AMD ostatnio pokazało z własnym APi do fizyki gier to jest właśnie przymiarka do wprowadzania tego w życie.

Zawsze lepiej mieć więcej te kilka wątków, jak nie na dzisiaj to za rok czy dwa na pewno się przydadzą. No chyba że ktoś zmienia co rok to wtedy brać po prostu najwydajniejszy w danym roku

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

sory stary ale wielordzeniowe procki w architekturze AMD64 są już od 15 lat na rynku niektórzy mogą nawet nie pamiętać czasów 1 rdzeniowych procesorów a już odebrali dowody osobiste

jeszcze wcześniej pojawiło się HT w pentium 4

 

dzielenie pracy na N wątkowy jest znane od listopada 2002 czyli premiery Pentium 4 3,06 GHz https://pclab.pl/art984.html

Nowy procesor wyposażony został bowiem w technologię Hyper-Threading, dzięki której pojedynczy procesor potrafi wykonywać nie jeden, a dwa wątki jednocześnie.
a jeszcze wcześniej w wieloprocesorowych (2) serwerach

 

jedyne co się zmienia od tego czasu ta wartość N

ale jeśli potrafisz podzielić prace na dwie części to i na 64

 

unreal engine już od dawna nie służy tylko tworzeniu gier

w licencji darmowego cry engine jest zapis że silnik nie może być używany w celach ... militarnych a jak wiadomo wojsko nie zajmuje się rozrywka

 

no chyba ze ktoś się chce rozerwać granatem w centrum handlowym ...

 

firmy potrafią tworzyć portfolio produktów (katalogi) na podstawie unreala by w taki sposób prezentować swoje produkty

 

najśmieszniejsze jest o że w przeszłości gdy nie mieliśmy 6 rdzeniowych procesorów tylko 2 fizyka była bardziej rozbudowana a w miarę wzrostu ilości rdzeni dochodziło do coraz większych uproszczeń

 

i jeszcze jedno odkształcenia w grach nie musza być liczone z dokładnością do każdego poligonu bo tego nawet nie zauważymy

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

unreal engine już od dawna nie służy tylko tworzeniu gier

w licencji darmowego cry engine jest zapis że silnik nie może być używany w celach ... militarnych a jak wiadomo wojsko nie zajmuje się rozrywka

 

no chyba ze ktoś się chce rozerwać granatem centrum handlowym ...

 

firmy potrafią tworzyć portfolio produktów (katalogi) na podstawie unreala by w taki sposób prezentować swoje produkty

 

najśmieszniejsze jest o że w przeszłości gdy nie mieliśmy 6 rdzeniowych procesorów tylko 2 fizyka była bardziej rozbudowana a w miarę wzrostu ilości rdzeni dochodziło do coraz większych uproszczeń

 

i jeszcze jedno odkształcenia w grach nie musza być liczone z dokładnością do każdego poligonu bo tego nawet nie zauważymy

Masz rację, sztandarowe było GTA 5 gra robiona z głównym przeznaczeniem na konsole chcieli poprawić grafikę ale zaczęło im braknąć wydajności to pocieli fizykę, być może do czego innego była potrzebna ta moc, albo czyste oszczędności na efektach do których gracz nie przywiązuje uwagi.

Aczkolwiek to nie jest regułą bo obecnie wychodzą gry ze świetną fizyką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

zreszta wystarczy popatrzec na polecane zestawy komputerowe i aktualnie stricte pod gry w najwyzszym segmencie w zasadzie poleca sie duet i7 9700K + 2080 Super i wielu twierdzi ze te wg was 8/8 z marna przyszloscia wcale tak szybko nie wymieknie jak wam sie wszystkim wydaje

 

Aktualnie gry slabo sie skaluja przy prockach powyzej 8 rdzeni. Dlatego m.in w Odyssey 9700K wygrywa bezwzglednie ze wszystkimi prockami nawet R5 3600 ktory ma az 4 watki wiecej i powinien byc "lepszy" wg logiki wielu z was

 

Poza tym jest cala masa gier ktora w zupelnosci zadowala sie prockami 4/4 a mamy 2020 rok. Ten postep jest i to wszystko idzie ale nie z dnia na dzien jak nirktorzy twierdza

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

zreszta wystarczy popatrzec na polecane zestawy komputerowe i aktualnie stricte pod gry w najwyzszym segmencie w zasadzie poleca sie duet i7 9700K + 2080 Super i wielu twierdzi ze te wg was 8/8 z marna przyszloscia wcale tak szybko nie wymieknie jak wam sie wszystkim wydaje

 

Aktualnie gry slabo sie skaluja przy prockach powyzej 8 rdzeni. Dlatego m.in w Odyssey 9700K wygrywa bezwzglednie ze wszystkimi prockami nawet R5 3600 ktory ma az 4 watki wiecej i powinien byc "lepszy" wg logiki wielu z was

 

Poza tym jest cala masa gier ktora w zupelnosci zadowala sie prockami 4/4 a mamy 2020 rok. Ten postep jest i to wszystko idzie ale nie z dnia na dzien jak nirktorzy twierdza

 

Nik nie twierdzi że AMD ma wydajniejsze procesory w grach w najwyższym segmencie :] zwłaszcza po OC

Tylko po premierze R 3xxx AMD może już konkurować z procesorami Intela ze średniej pułki

 

Cenowym odpowiednikiem i7 9700K jest AMD Ryzen 7 3800X :]

 

 

 

 

nv_aco.png

 

 

nv_aco2.png

 

 

edit

https://www.hardwaretimes.com/intel-core-i7-9700k-vs-amd-ryzen-7-3700x-vs-3800x-best-gaming-cpu-in-2019/

 

image-49.png

Edytowane przez Roberto78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...