Skocz do zawartości
mati8686

Ograniczenia dzwieku Windows 7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamowilem karte AE7.

Natomiast natrafilem na wpis:

Z powodu ograniczeń systemu operacyjnego częstotliwość próbkowania 384 kHz nie jest obsługiwana w systemie Windows 7.

 

Jaki jest max co bedzie obslugiwany z tej karty na Windows 7?

Edytowane przez mati8686

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem,że takie ograniczenia istnieją. U mnie bez problemu 192kHz / 24 bit działa, nie widziałem jeszcze kart które mają więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj trochę jak działa DAC, to się wyleczysz z próbkowania na poziomie 384 kHz (polecam pooglądać dobrze zrobione pomiary poziomu zniekształceń wybranych DAC, jak potrafią rosnąć zniekształcenia przy większym próbkowaniu). Inna sprawa próbkowanie dźwięku 384kHz (zapis z próbkowaniem tak częstym) to trochę jak rozdzielczość 8K w smartwatchu.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedzialem ze chce uzywac a tylko wiedziec jaki powinienem miec wybor na Win7.

Za to wlaczenie 32bit niby znaczaco poprawia:

https://www.purepc.pl/audio_foto_video/test_karty_dzwiekowej_creative_sound_blaster_ae7_jak_to_brzmi?page=0,7

Czy np 32bit i 96khz obsluguje win7?

Niestety ale PurePC nie potrafi robić poprawnie pomiarów kart dźwiękowych. Już pisałem tam w tej sprawie. Takze ich pomiary możesz wyrzucić na śmietnik. Przykład pierwszy z brzegu to SNR na poziomie 146 dB ... noooo, to nieźle kosmiczny ADC tam mają (tak naprawdę, to "zmierzyli" po drodze wewn./cyfrowej, a nie przejście DAC-ADC). Także ... darujta sobie te śmieci z PurePC, bo szkoda Twojego czasu (tam też mam konto także spoko możesz się na mnie powołać, w razie gdybyś chciał ich skrytykować za te bzdurne pomiary).

 

W komentarzach zresztą tam napisałem:

 

Kyle, 30-07-2019 08:49

#

3

Kolejna sprawa to coś z tymi pomiarami nie tak. Jeśli SNR jest ponad 200dB, czy nawet 144dB, to znaczy, że przeprowadzacie jakiś pomiar w zakresie miksera karty, bez przejścia przez D-A i A-D . ... czyli taki pomiar praktycznie niczego.

 

Jeszcze mam taką małą uwagę - tych pomiarów jest za dużo. Pomiary przy 16 bit, praktycznie można sobie darować, bo parametry elektryczne nie jednej karty, są daleko ponad możliwościami teoretycznego zakresu dynamicznego czy SNR, jaki można osiągnąć przy tak małej "głębokości" bitowej ( max przy 16 bit to okolice ~97dB ).

 

W sumie to wystarczyłoby zrobić pomiary (jeśli mowa o kontroli wyjścia) przy parametrach:

- 96 kHz 24/32bit

i aby sprawdzić jak tam wewn przetwarzanie z 44,1k to dodatkowo

- 44,1k 24/32bit

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No oki ale 32bit jest sens uzywac? Tzn jest lepsze niz 24bit?

Jaki optymalny tryb radzisz ustawic?

I ta moja glowna ciekawosc, czy win7 obsluguje dzwiek 32bit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No oki ale 32bit jest sens uzywac? Tzn jest lepsze niz 24bit?

Jaki optymalny tryb radzisz ustawic?

I ta moja glowna ciekawosc, czy win7 obsluguje dzwiek 32bit?

Nie wiem czy jest sens iść w 32 bit, ale wiem, że 24 bit już robi robotę (robiłem dawno temu testy i przy bardzo mocnym cyfrowym ściszeniu na przetwarzaniu 16 bit, osiągałem słyszalny "szum cyfrowy", natomiast przy przetwarzaniu 24bit już tego śmietnika nie było)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie orientujesz czy win7 obsluguje 32bit?

 

To mowisz ze dobrebjuz jest 24bit a ile khz zeby nie bylo jakichs gier bez dzwieku?

Czytalem jakis watek ze przy trybie 192khz niektore gry nie maja glosu...

Edytowane przez mati8686

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Format CD (16 b, 44,1 kHz) starcza (na końcowym nośniku) aż nadto, potem już tylko rosną (wraz z wymaganiami co do sprzętu) zniekształcenia. Oficjalny zakres dynamiki dotyczy syntetycznego szumu o równym rozkładzie częstotliwości, który nie występuje w naturze — w praktyce jest znacznie większy niż 96 dB, a wszystko poniżej częstotliwości Nyquista, czyli połowy częstotliwości próbkowania, jest w istocie zapisane bezstratnie. Tak, jeśliby pominąć zakłócenia przy konwersji, zapis cyfrowy pozwoliłby w stu procentach odtworzyć (w obsługiwanym zakresie częstotliwości) sygnał analogowy. Nie ma żadnych schodków, po prostu fala akustyczna w takim „przybliżeniu” zachowuje się wyłącznie zgodnie ze wzorem i zwiększanie częstotliwości próbkowania nic nie daje. Wszelkie słyszalne różnice (korzystne) między formatami (jeśli mówimy o tym samym nagraniu) to wyłącznie efekt psucia dźwięku CD w montażowni (czy to przez niedbałość, czy niekompetencję, czy loudness war, czy z myślą o użytkownikach taniego przenośnego sprzętu) i zarazem sposób na to, żeby uzasadnić nową ofertę.

Edytowane przez wojtzuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm tylko dziwny fakt ze nie raz pobralem chocby nawet skompresowane mp3 44,1khz a nagle udalo mi sie znalezc ten sam w 48khz.

44,1 brzmi bardziej zlany, zlane pasmo na siebie, a 48khz jakby lepsza separacja pasm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Format CD (16 b, 44,1 kHz) starcza (na końcowym nośniku) aż nadto,

W praktyce nie tak do końca (zniekształcenia generowane przez stromy filtr dolno przepustowy, który często ścina już zauważalnie poniżej 20K). Przy próbkowaniu np. 96kHz można filtrować dużo łagodniej, nie dotykając praktycznie pasma słyszalnego. Także teoretycznie 40Khz próbkowania (wg. Nyquista) powinno pozwalać "grać" do 20kHz ... ale w praktyce nie do końca. Nawet 44,1kHz daje trochę za mały margines, co widzę po widmie oryginalnych nagrań (widać spadki już przy 19kHz jak nie niżej ... pomimo, że filtr taki łagodny nie jest). Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam 96K 24bit, bo uważam, że więcej to już nic nie daje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha a nie masz problemu z brakiem dzwieku przy jakiejs grze majac te 96000?

Czytalem ze jest brak dzwieku w pewnych tytulach albo przy trybie 96khz albo 192khz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha a nie masz problemu z brakiem dzwieku przy jakiejs grze majac te 96000?

Czytalem ze jest brak dzwieku w pewnych tytulach albo przy trybie 96khz albo 192khz

Nigdy nie miałem problemu ... nawet w bardzo starych grach typu Hitman : Codename 47, jak też nowych typu najnowszy TombRaider.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no to dzieki, jak tryb 96k nie sprawia problemow w grach to tez taki ustawie.

Dotychczas na sound blaster Z mialem caly czas 24bit 48khz

Edytowane przez mati8686

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm tylko dziwny fakt ze nie raz pobralem chocby nawet skompresowane mp3 44,1khz a nagle udalo mi sie znalezc ten sam w 48khz.

44,1 brzmi bardziej zlany, zlane pasmo na siebie, a 48khz jakby lepsza separacja pasm.

 

Dobrze rozumiem, że porównujesz dwa różne pliki kompresowane przez dwie różne osoby, zapewne z użyciem różnych parametrów, a może nawet narzędzi, do tego bez pewności, czy oba nagrania pochodzą z tego samego nośnika/masteringu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No racja ale ostatnio masowo szukam plikow mp3 48khz, nie bylo sztuki bym nie slyszak roznicy na korzysc 48khz niz 44,1 tego samego tytulu.

Czyli nie spotkalem by kiedykolwiek plik 44,1 brzmial identycznie jak 48 lub lepiej bo np byl z lepszego masteringu lub lepsze parametry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No racja ale ostatnio masowo szukam plikow mp3 48khz, nie bylo sztuki bym nie slyszak roznicy na korzysc 48khz niz 44,1 tego samego tytulu.

Czyli nie spotkalem by kiedykolwiek plik 44,1 brzmial identycznie jak 48 lub lepiej bo np byl z lepszego masteringu lub lepsze parametry

 

Tak czy inaczej, to raczej nie wynika z zalet, faktycznych czy rzekomych, szybszego próbkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Windows 7 osbługuje maksymalnie 24 bit 192 khz. Nawet jak będzie ustawione 32 bit 384 khz to i tak będzie grało jak przy 24 bit 192 khz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nw co Autor tematu miał na myśli, ale takich plików powyżej 24bit czy 48khz jest o wiele mniej niż tych teoretycznie gorszych.

Nawet w sieci jest dużo podróbek niby duża gęstość a to może być zwykłe 44/16 przekonwertowane na dużo wyższe wartości.

Kolejna sprawa, że trzeba mieć odpowiednio dobry sprzęt by w ogóle mógł odróżnić tak gęste pliki, pytanie do Was czy idzie gdzieś pobrać utwory w jakości powyżej rozdzielczości 48khz?

Chodzi wyłącznie o testy nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...