Skocz do zawartości
yampik

NVIDIA (GTX) rly RTX 30x0

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, kochan4 napisał:

nie wiem czy to normalne, gpuz/msi ab czy hwinfo pokazują mi tak samo (210/100) I Board Power Draw 10-12w

W spoczynku tak powinno być

Moja karta ma identyczne wartosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MSI RTX 3060 TI Gaming X TRIO tyle poszedł przy OC na 2145 i pamięć na 16000 

klik

Edytowane przez robbin1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle się bzdur gada że sterowniki Radeonów są do dupy a ja dziś 60 minut się głowiłem czemu mi w CoD Warzone tekstury migają i jakieś dziwne kolory są. Już myślałem że karta padła ?. A tu nvidia po prostu ma skopane wyostrzanie w sterownikach które totalnie nie działa z Warzone :( 

Spotkał się ktoś z tym na RTX 30xx ? 

Może ktoś wie jak to naprawić bo już dawno karty zielonych nie miałem .

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Dario+ napisał:

A tu nvidia po prostu ma skopane wyostrzanie w sterownikach które totalnie nie działa z Warzone :( 

Spotkał się ktoś z tym na RTX 30xx ? 

Od zawsze w każdej nvidii na topie w celu fps boost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, jurekk napisał:

Od zawsze w każdej nvidii na topie w celu fps boost

A tak jaśniej ? po polsku ? ;)

Edytowane przez Dario+
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Dario+ napisał:

A tak jaśniej ? po polsku ? ;)

On w nieudolny sposób próbuje ci przekazać że NVIDIA w top swoich kart oszukuje na obrazie w celu zwiększenia wydajności. Po prostu szerzy kolejne brednie 

 

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, DjXbeat napisał:

On w nieudolny sposób próbuje ci przekazać że NVIDIA w top swoich kart oszukuje na obrazie w celu zwiększenia wydajności. Po prostu szerzy kolejne brednie 

 

Aaaaa, to pomylił wyostrzanie z DLSS ;) Co nie zmienia faktu że na razie sprawdziłem w control i porażka z jakością XD , nie nadaje się to do 1080p niestety :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS na Quality też źle wygląda w 1080p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 1080p DLSS ma po prostu w obrazie za mało informacji żeby działać  "dobrze".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielczość nie ma nic do tego jak działa DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, addept napisał:

PS. Jak najlepiej sprawdzić Power Limit? Bo HWInfo chyba do tego się nie nadaje. 

Sprawdź co masz w BIOSie karty. GPU-Z  -> Advanced -> NVIDIA BIOS i powiedz co masz w Power Limit Default i Maximum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Saren7 napisał:

DLSS na Quality też źle wygląda w 1080p?

Jedynie filmy w 1080p dobrze wyglądają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sideband napisał:

Rozdzielczość nie ma nic do tego jak działa DLSS.

Jak nie mam jak chyba ma?  Przecież do 1080p obraz jest upscalowany z 720p.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Melon102 napisał:

Sprawdź co masz w BIOSie karty. GPU-Z  -> Advanced -> NVIDIA BIOS i powiedz co masz w Power Limit Default i Maximum

g7r.png

Hmm ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Rozdzielczość nie ma nic do tego jak działa DLSS.

Że co? ?

Jakby nie miała rozdzielczość nic wspólnego to by mogli rekonstrukcje robić z 240p, to dopiero byłaby wydajność :E 

Edytowane przez kadajo
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, addept napisał:

 

Hmm ... 

jak chcesz sprawdzić czy karta odbija się od Power limit to daj 3dmark w okienku i obserwuj co się dzieje w GPU-Z -> Sensors ->"PerfCap Reason" 

W czasie rzeczywistym będzie się zmieniać rodzaj ograniczenia jaki zastosowała karta.

Pwr (kolor zielony) - power limit, Thmr - limit temperatury, VOp - limit napięcia, Idle (kolor szary) - tz., że karta ma jeszcze zapas pod pedałem gazu. Tam jest legenda jak najedziesz

Edytowane przez Melon102
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Melon102 napisał:

Sprawdź co masz w BIOSie karty. GPU-Z  -> Advanced -> NVIDIA BIOS i powiedz co masz w Power Limit Default i Maximum

oo, dobrze wiedzieć ;)

 

obraz_2021-01-01_225508.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kadajo napisał:

Że co? ?

Jakby nie miała rozdzielczość nic wspólnego to by mogli rekonstrukcje robić z 240p, to dopiero byłaby wydajność :E 

Widać, że musze pisać "dużymi literami" czy pisałem coś o trybach DLSS, a więc z jakiej rozdzielczości następuje upscaling?

Wszystko poniżej DLSS Quality to balas widać muszę to zaznaczać na każdym kroku. Rozdzielczość nie ma wpływu na działanie DLSS czyli 1440p na 2160p czy 720p na 1080p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielczość z jakiej rekonstruuje DLSS to główny powód dla którego obraz może lub nie może wyglądać dobrze. Dlatego DLSS w rozdzielczościach bazowych poniżej 1440p nie ma sensu.

1080p w dzisiejszych czasach jest tak niską rozdzielczością że samo w sobie jest "optymalizacją" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodem jest tylko rozdzielczość poniżej natywnej i brak możliwości odzyskania wszystkich utraconych danych.

Nie widziałeś jak wygląda jak DLSS w 1080p i dlatego wymyślasz teorie ,które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Jeżeli DLSS wygląda dobrze w 2160p to też dobrze wygląda w 1080p. 

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak DLSS może dobrze wyglądać w 1080p jak rekonstrukcje robi w najlepszym wypadku z 720p która jest tak niska rozdzielczością że w obrazie nie ma już wystraczającej ilości danych (pikseli) ?

To właśnie dlatego DLSS w 2160p robi dobra robotę bo 1440p jest na tyle już wysoka rozdzielczością że przy powiedzmy standardowej wielkości monitorze (do 32") udaje się zrekonstruować na tyle dużo szczegółów że po prostu wygląda to nadal bardzo dobrze (przez dodatkowe wyostrzenie często sprawia wrażenie ze jest lepiej niż w natywnej) i dodatkowo wyeliminować shimmering z tekstur.
Przy 1440p też nadal jest nieźle bo 1080p ma nadal wystarczająco dużą ilość pikseli aby cos tam dało się zrekonstruować, ale wszystko poniżej tej rozdzielczości nie daje już rady.

 

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat aliasing i inne artefakty są bardziej dostrzegalne w 1080p dlatego efekt DLSS może być co najwyżej bardziej widoczny względem 2160p.

To, że ktoś jest ślepy i w sumie 32" 2160p to dla jego wzroku za dużo tak wtedy "ślepak" może odczuć mniejsze straty tylko wynika z ułomności wzroku, ale z lepiej działającego DLSS.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Akurat aliasing i inne artefakty są bardziej dostrzegalne w 1080p dlatego efekt DLSS może być co najwyżej bardziej widoczny względem 2160p.

To, że ktoś jest ślepy i w sumie 32" 2160p to dla jego wzroku za dużo tak wtedy "ślepak" może odczuć mniejsze straty tylko wynika z ułomności wzroku, ale z lepiej działającego DLSS.

Strata będzie zawsze ale im więcej masz pikseli w obrazie tym przy rozsądnych wielkościach ekranów (i odległościach do nich) jest to mniej zauważalne, na tym polega magia DLSS czy dynamicznych rozdzielczości. Ogólnie jak dla mnie bajka bo kosztem "minimalnych" utrat w detalach obrazu (nasze oczy bardzo łatwo przecież oszukać) mamy bardzo wyraźny wzrost wydajności.

7 minut temu, DjXbeat napisał:

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

No to jestem pod wrażeniem że Nvidii na tyle udało się usprawnić algorytmy że jest to niezauważalne.

@sideband ma racje, nie widziałem na żywo dziania DLSS gdyż nie mam RTX'a, moja wiedza opiera się tylko na screenach i filmikach z neta w jak najwyższych rozdzielczościach.

P.S. @DjXbeat możesz podesłać jakieś screeny porównawcze w BMP lub PNG ? chętnie sobie pooglądam. Dzięki.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, DjXbeat napisał:

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

Ja sprawdziłem tylko na chwile control , zobaczyłem jak z DLSS migają jej oczy , a dokładnie chyba rzęsy,pasemka włosów , to od razu zrobiłem DLSS OFF ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...