Skocz do zawartości
yampik

NVIDIA (GTX) rly RTX 30x0

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, kadajo napisał:

Jak DLSS może dobrze wyglądać w 1080p jak rekonstrukcje robi w najlepszym wypadku z 720p która jest tak niska rozdzielczością że w obrazie nie ma już wystraczającej ilości danych (pikseli) ?

deliver-us-the-moon-nvidia-dlss-2-0-perf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje Ci, że zauważysz różnicę między natywną rozdzielczością, a DLSS nawet na ekranie 4320p. Pod warunkiem, że nie jesteś ślepy :szczerbaty:

W Control generalnie obraz z DLSS jest ok, ale nikt nie zauważył bambola powiązanego lod-em i można doprowadzić do wyświetlania niektórych elementów niepoprawnie z artefaktami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Control widziałem tylko na YT z DLSS 2.0 i w 1080p DLSS Q widać bardzo mocne wyostrzenie obrazu które moim zdaniem wygląda gorzej niż natywne 1080p.

Przy 1440p (2:54) i DLSS Q ten problem jest już praktycznie nie do zauważenia ze względu właśnie na wyższą rozdzielczość rekonstrukcji.

 

3 minuty temu, Subman napisał:

deliver-us-the-moon-nvidia-dlss-2-0-perf

No tutaj wyostrzenie już działa lepiej niż w Control, zakładając ze to prawdziwy screen a nie marketingowy bełkot Nvidii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko np w control moim zdaniem żaden film z kompresją nie odda tych artefaktów dlss . Bo to co mi przeszkadza siedząc blisko przy monitorze już z dalszej odległości nie jest zauważalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Gwarantuje Ci, że zauważysz różnicę między natywną rozdzielczością, a DLSS nawet na ekranie 4320p. Pod warunkiem, że nie jesteś ślepy :szczerbaty:

W Control generalnie obraz z DLSS jest ok, ale nikt nie zauważył bambola powiązanego lod-em i można doprowadzić do wyświetlania niektórych elementów niepoprawnie z artefaktami.

Chodzi Ci o to jeśli wiesz gdzie "szukać? :E

Na szczęście ja się już wyleczyłem z oglądania pod lupa pikseli :)

4 minuty temu, Dario+ napisał:

Tylko np w control moim zdaniem żaden film z kompresją nie odda tych artefaktów dlss . Bo to co mi przeszkadza siedząc blisko przy monitorze już z dalszej odległości nie jest zauważalne .

Dlatego film w bardzo wysokiej jakości (nie to co mamy na YT), Bo wtedy masz obraz prawie taki sam jak render albo bezstratne screeny dla porównania statycznego.

Idealnie byłoby dorwać film w bezstratnej jakości ale to GB danych bez kompresji :E 

Nvidia Shadow Play całkiem nieźle rejestruje obraz z gier. W maksymalnej jakości wygląda praktycznie tak jakbyś grę odpalił a nie filmik oglądał.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To duże wyostrzenie zostało poprawione, a bambol lod-em zauważyłem od razu. Szukanie artefaktów przy pomocy lupy to zupełnie inna kwestia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z filmików YT chyba DF przy okazji testowania DLSS 2.0 na Death Stranding obraz w 1080p DLSS Q faktycznie wyglądał nieźle, teraz sobie przypomniałem.

Nie pamiętam tylko w którym to dokładnie filmiku było. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś z problemem, że przy manualnym ustawieniu krzywej wentylatorów, jeden z nich po wystudzeniu karty nie przestaje się kręcić? W moim przypadku jest to 3060 ti TUF - trzeci wentyl kręci się co prawda na najniższych obrotach, ale nieco mnie to irytuje. Nie wybadałem jeszcze tej sytuacji w pełni, ale zauważyłem, że w końcu też się zatrzymuje, przy czym schodzi mu na tym tak z kilkadziesiąt minut jak nie więcej. Gdy kliknę w ab ustawienia domyślne, oczywiście zatrzymuje się od razu. 

I jeszcze jedna ciekawostka - w gpu-z podaje wartości dla tylko dwóch wentyli, trzeciego nie widzi. 

Edytowane przez AvengerGT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, sideband napisał:

To duże wyostrzenie zostało poprawione, a bambol lod-em zauważyłem od razu. Szukanie artefaktów przy pomocy lupy to zupełnie inna kwestia.

 

Przyznaje się do błędu, widać nie doceniłem jak szybko się rozwija DLSS 2.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Z filmików YT chyba DF przy okazji testowania DLSS 2.0 na Death Stranding obraz w 1080p DLSS Q faktycznie wyglądał nieźle, teraz sobie przypomniałem.

Nie pamiętam tylko w którym to dokładnie filmiku było. ?

W tej grze są artefakty na wodospadzie, ale DLSS dobrze wygładza. Im szybciej wprowadzą do gier DLSS z natywną rozdzielczością tym lepiej.

1 minutę temu, kadajo napisał:

Przyznaje się do błędu, widać nie doceniłem jak szybko się rozwija DLSS 2.0.

To jest kwestia ustawień wyostrzenia dla DLSS. Przykładowo w Cyberpunku jesteś w stanie cfg zmienić poziom wyostrzenia dla DLSS i zlikwidować mydło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14104c90b7ad8b53.png

Które jest z dlss ?? ;)

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, sideband napisał:

W tej grze są artefakty na wodospadzie, ale DLSS dobrze wygładza. Im szybciej wprowadzą do gier DLSS z natywną rozdzielczością tym lepiej.

To jest kwestia ustawień wyostrzenia dla DLSS. Przykładowo w Cyberpunku jesteś w stanie cfg zmienić poziom wyostrzenia dla DLSS i zlikwidować mydło.

Szkoda że nie ma się nad tym kontroli z "normlanego" poziomu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Melon102 napisał:

jak chcesz sprawdzić czy karta odbija się od Power limit to daj 3dmark w okienku i obserwuj co się dzieje w GPU-Z -> Sensors ->"PerfCap Reason" 

W czasie rzeczywistym będzie się zmieniać rodzaj ograniczenia jaki zastosowała karta.

Pwr (kolor zielony) - power limit, Thmr - limit temperatury, VOp - limit napięcia, Idle (kolor szary) - tz., że karta ma jeszcze zapas pod pedałem gazu. Tam jest legenda jak najedziesz

Potestowałem. Wychodzi, że faktycznie wszystko się rozbija tylko i wyłącznie o Power Limit. W sumie to chyba dobry sposób na znalezienie optymalnych ustawień. Trochę się dzisiaj pobawiłem, jutro jeszcze popróbuję. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspaniałe sterowniki  zielonych ?

I to jeszcze w mojej ulubionej grze ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na starszych tez tak masz? z tego co pamiętam mi nic tak nie migało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kochan4 napisał:

na starszych tez tak masz? z tego co pamiętam mi nic tak nie migało

Włącz wyostrzenie w sterownikach i sprawdź. Starszych sterowników póki co nie instalowałem .

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyostrzanie to szit, którego się nie powinno używać. Chcesz sobie wyostrzyć obraz użyj DSR albo kup monitor z większą rozdziałką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kowal napisał:

Wyostrzanie to szit, którego się nie powinno używać. Chcesz sobie wyostrzyć obraz użyj DSR albo kup monitor z większą rozdziałką.

Jaki shit?  Chyba ze u nvidii ;) .Na RX5700 pięknie to działa i cały czas używałem.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież w opcjach tej gry masz skalowanie rozdzielczość, mi 1:1 pasuje jak ulał, po co dodatkowo wyostrzenie włączać jak tu możesz podbić sobie elegancko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warzone to jeszcze pikuś, ja walczyłem z f1 2019 i do tej pory z falout 76 walczę, ale to amd stery beeee :E (gdzie nigdy nie mialem z grami problemów jedynie z częstotliwością vram w idle, co łatwo było ogarnąć)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Dario+ napisał:

Mam cały czas skalowanie 1:1 ale to nie to , przyzwyczaiłem się do ostrzejszego obrazu z Radeona i teraz mi to nie pasuje :/ . Zgłosiłam problem na forum nvidii . BTW Widzę że ogólnie ze sterami to chyba gorzej niż u AMD ?

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/call-of-duty/47/ 

Możesz pokazać ten problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tymczasowo graj bez wyostrzania. Bez wyostrzania jest wszystko elegancko, spędziłem pare godzin w warzone ostatnimi dniami :). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Doamdor napisał:

Możesz pokazać ten problem ?

przecież wrzuciłem filmik wyżej z mojej gry ;)

Teraz, novi napisał:

Tymczasowo graj bez wyostrzania. Bez wyostrzania jest wszystko elegancko, spędziłem pare godzin w warzone ostatnimi dniami :). 

No niestety zmuszony jestem grać bez wyostrzania póki tego nie naprawią :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dario+ napisał:

przecież wrzuciłem filmik wyżej z mojej gry ;)

Na co mam patrzyć, żeby dostrzec nieostry obraz ?

Gdzie materiał z karty AMD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...