Skocz do zawartości
yampik

NVIDIA (GTX) rly RTX 30x0

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Art385 napisał:

Widzę masz strixa OC i widzisz konieczność małego LC na stock napięciach. To teraz sobie wyobraź jak się czują ci co nie mają topowej wersji i nie ogarniają UV :E Tam się w budzie otwiera portal do piekła :lol2:
No u mnie na becie 4 czy jak jej tam było tylko i wyłącznie w COD bierze i się AFB zamyka sam. Czemu? Nie wiem.

Karta jest do upilnowania na fabrycznym napięciu w przypadku Strix'a i to bez problemu, ale trzeba się przy okazji pozbyć komfortowej ciszy.
Na Strixie można przeżyć dokładnie te same wrażenia co i na tanich modelach, odkręcasz PL na 450W i niech się dzieje co chce :lol2: Zrobiłem testy i bez problemu w RDR2 przy tak odkręconej karcie z 9900KF doleciałem do 750W na PSU z linii +12v. ?

Sprawdziłem u siebie i też mam 4.6.3 Beta 4, sprawdzałeś czy z OSD i RTSS nie masz czegoś namieszane, bo to najprędzej by wyrzucało proces całego MSIAF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh wiem ja odkręcałem na 430W wiem, że nie tędy droga xD. Co do AFB na nowych sterach NV się to zaczęło dziać. W sumie wywalone bo właśnie wczoraj skończyłem i muszę powiedzieć, że bawiłem się przednio. Z teksturkami HQ nie powiem wygląda lepiej niż dobrze.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Art385 napisał:

Polecam też COD CW również elegancko wywala driver na max ustawieniach z dlss i wcale nie trzeba długo czekać :) Bo najbardziej mnie denerwuje, że w niektórych grach nawet ponad 1h trzeba aby się sypnęło. Jak ktoś ma monitor 4k to vsynciem można sobie zasymulować stabilność w 1080p. Matko jedyna na naprawdę niskich napięciach te gpu potrafią chodzić jak ich nie dociskamy. 

Cold War? Nie wiem, może w 4k coś się zmienia ale 1440p + DLSS + RT u mnie śmiga na wyższych zegarach niż w zasadzie wszystko inne do tego nigdy nie dobiłem do PL karty w tej grze gdzie w Metro Exodus już w menu karta odbija się od PL :E 

Przykładowo 2010 MHz @ 0.95V - na takim ustawieniu przeszedłem całą grę i kart ssała 280-290W. W Metro już w menu 340W i zrzucanie zegarów do ~1900 :E 

Edytowane przez bleidd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Art385 napisał:

heh wiem ja odkręcałem na 430W wiem, że nie tędy droga xD. Co do AFB na nowych sterach NV się to zaczęło dziać. W sumie wywalone bo właśnie wczoraj skończyłem i muszę powiedzieć, że bawiłem się przednio. Z teksturkami HQ nie powiem wygląda lepiej niż dobrze.   

No na chłodzeniu powietrzem takie wartości są nie do utrzymania, po za wichurą na GPU potrzebny też jest konkretny przedmuch w samej obudowie, nawet LC pod taką kartę trzeba już liczyć jak pod dwie. A i tak perf/watt jest tragiczny. Te karty są strawne na powietrzu do 280 góra 300W
Ja mam sterowniki 460.97 tyle że nie używam DCH tylko standardowych pod Win32, zaraz wrzucę nowsze i zobaczę czy się MSIAF gryzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SebastianFM napisał:

@Auberon po co to wszystko opisujesz i niepotrzebnie komplikujesz? Jeszcze tłumaczysz co to jest V-Sync. Serio? On ci pisze o wysokopoziomowym API a ty wklejasz linki do Directx 12.

Dla gier działających na wysokopoziomowym API potrójne buforowanie można włączyć w sterowniku NVidia. I tak, działa to tylko przy włączonym V-Sync. Ogólnie to ta opcja nie jest już od dawna potrzebna. Tylko zwiększa dodatkowo input lag.

a od kiedy DXGI jest jako kol-wiek przywiązany do Direct3D ? 12 czy 11?
przecież specjalnie zostało to wyodrębnione w DX10 ...

(poza tym kwestia dostępności przykładów)

wątpię byś kiedykolwiek używał Direct 3D 9  ...
a tam nie było odrębnego API do tego celu

można wymusić za pomocą sterownika a to różnica

ale to DXGI  tworzy SwapChain (IDXGIFactory::CreateSwapChain)

nie musisz wydłużać SwapChain'u żeby używać synchronizacji (jest nie zależna) ale dodatkowy bufor w tym pomaga (cena input laga; ale cos za coś)

w zasadzie to 3 bufor mógłby być pomocny przy niskim odświeżaniu, szybkiej grafie i VRR :hmm:

próbujesz mnie przekonać że należy trzymać ciemny lud w niewiedzy? (a potem mieć pretensje że tworzą gusła?)

Edytowane przez Auberon
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kochan4 napisał:

3dmark timespy

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Myślałem, że na 3060 ti mam stabilne na 925 mv 1980 na rdzeniu/8000 pamięci, ale ostatnio mi wysypało tymi paskami. Trochę się też chyba oszukuję z tą stabilnością bo w sumie po ustawieniu czegoś zarzucę time spy, potem benchmark w Shadow of the Tomb Raider (najbardziej kartę dociska w menu :E) i na koniec sesyjka w Cyberpunka. Pewnie to za mało by stwierdzić, że jest ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć jako taką pewność jeśli chodzi o wstępną stabilność to pograj minimum godzinę w np. metro exodus w 4k.  Jak nie masz natywnego 4k monitora to daj DSR do 4k. 4k konkretnie przyciska gpu i szybko wychodzą niestabilności.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, AvengerGT napisał:

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Miałem tak samo w Timespy na etapie dobierania ustawień- najbardziej czuły jest drugi test graficzny.

Sam benchmark potrafi przejść do końca mimo tych artefaktów, ale nie ma sensu się oszukiwać.

Obniż zegary lub podbij napięcie, a problem powinien zniknąć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, AvengerGT napisał:

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Myślałem, że na 3060 ti mam stabilne na 925 mv 1980 na rdzeniu/8000 pamięci, ale ostatnio mi wysypało tymi paskami. Trochę się też chyba oszukuję z tą stabilnością bo w sumie po ustawieniu czegoś zarzucę time spy, potem benchmark w Shadow of the Tomb Raider (najbardziej kartę dociska w menu :E) i na koniec sesyjka w Cyberpunka. Pewnie to za mało by stwierdzić, że jest ok. 

u mnie ramki te powodowały błedy więc spróbuj zejśc na jakieś +950 i zobacz, bo takie arty często od pamięci właśnie są

ja miałem jak u ciebie, trójcę przeszedł a na Control mi się wywalił czarnym obrazem, okazało się , ze vram ciut za dużo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kochan4 napisał:

u mnie ramki te powodowały błedy więc spróbuj zejśc na jakieś +950 i zobacz, bo takie arty często od pamięci właśnie są

ja miałem jak u ciebie, trójcę przeszedł a na Control mi się wywalił czarnym obrazem, okazało się , ze vram ciut za dużo ;)

U mnie te czerwone artefakty w Timespy były typowo od niedovoltowanego rdzenia (występowały zarówno przy VRAM 8000MHz, jak i przy fabrycznych 7000MHz).

Aczkolwiek niestabilności od pamięci GPU również nie można wykluczyć- trzeba osobno testować jedno i drugie.

 

PS. AvengerGT- weź zapas na fakt że sterownik przy ok. 60C podnosi taktowanie o 15MHz ponad ustawioną krzywą, a Afterburner po pewnym czasie sam z siebie podnosi ową krzywą o kolejne 15MHz.

U mnie wygląda to tak, że jeżeli chcę mieć pod obciążeniem stabilne 1860MHz/0.875V to ustawiam krzywą od punktu 1830MHz/0.875V.

Przy pierwszych testach po załadowaniu profilu karta leci na 1845MHz, ale po jakimkolwiek kilkunastominutowym obciążeniu, powrocie do stanu spoczynku i ponownym obciążeniu Afterburner przesuwa krzywą z 1830MHz na 1845MHz, co skutkuje pożądanym 1860MHz w trybie 3D.

Jest to trochę popieprzone, ale tak to na Ampere właśnie wygląda.

Edytowane przez Paw79
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, bleidd napisał:

Cold War? Nie wiem, może w 4k coś się zmienia ale 1440p + DLSS + RT u mnie śmiga na wyższych zegarach niż w zasadzie wszystko inne do tego nigdy nie dobiłem do PL karty w tej grze gdzie w Metro Exodus już w menu karta odbija się od PL :E 

Przykładowo 2010 MHz @ 0.95V - na takim ustawieniu przeszedłem całą grę i kart ssała 280-290W. W Metro już w menu 340W i zrzucanie zegarów do ~1900 :E 

Powiem ci tak niższe rozdziałki symulowałem ograniczając fps albo zwyczajnie ustawiając niższą rozdziałkę. Wnioski są takie, że w 4k zasadniczo chip na moim 3080 zachowuje się jak na mojej 3070. 3070 na niższych rozdziałkach nie testowałem bo raz chip jest bardzo kulturalny a dwa chciałem posmakować 4k w normalnym fps i detalach :E Natomiast 3080 pomęczyłem w różnych scenariuszach i po zrzuceniu rozdziałki to już na 1440p wymagania w stosunku do napięcia spadają, a jak ustawie 1080p albo zasymuluje to normalnie platinum sample, uber kozak xD Włączasz UHD a nie jednak jest tylko dobrze uciąć da się około 200mv w stosunku do stock zakładając że mamy 1900+ MHz. Jeśli chodzi o PL to mój suprim na 0.95v i dokładanie tych samych taktach też co byś nie wrzucił też nie zbliża się do power limitu. No time spy dziwnie żre prąd ale i tak lubie ten stres test (benchmark swoją drogą) bo jak mi wypluje stabilność fps na poziomie 99.5% to gry chodzą jak masło po rozgrzanej patelni xD Wiem już że jestem gotowy na ogranie RDR2 w prawidłowej ostrości a nie jak na ps4 pro żryj mydło gnoju.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Paw79 napisał:

Nie tylko:

Our Game Ready Driver with Resizable BAR support will be released alongside the GeForce RTX 3060 in late February. Stay tuned to GeForce.com for further details.

Get ready to be boosted!

Today we announced that PCIe Resizable BAR will be supported on:

- GeForce RTX 30 Series Laptops

- GeForce RTX 3060

- All future products

- Existing RTX 30 Series GPUs (via VBIOS upgrade made available to partners)

RTX 3000 jest, a co z RTX2000?

Czyli 2080TI jednak nie do końca będzie się równał 3070 ? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kochan4 napisał:

u mnie ramki te powodowały błedy więc spróbuj zejśc na jakieś +950 i zobacz, bo takie arty często od pamięci właśnie są

 

Godzinę temu, Paw79 napisał:

U mnie te czerwone artefakty w Timespy były typowo od niedovoltowanego rdzenia (występowały zarówno przy VRAM 8000MHz, jak i przy fabrycznych 7000MHz).

 

2 godziny temu, lukadd napisał:

Chcesz mieć jako taką pewność jeśli chodzi o wstępną stabilność to pograj minimum godzinę w np. metro exodus w 4k.  Jak nie masz natywnego 4k monitora to daj DSR do 4k. 4k konkretnie przyciska gpu i szybko wychodzą niestabilności.

Dzięki za rady. Ogólnie potestowałem swoje stare nastawy 1935 rdzeń/8000 pamięci 900mv i wydają się być wstępnie stabilne - przechodzi time spy bez wydziwiania, godzinę w cyberze przetrwało. Jak ma coś wyjść to najwyżej wtedy będę się zastanawiał. 

Zresztą, co ja tak naprawdę chcę ugrać na jednej wtyczce i obudowie micro atx. Żyłowanie tego tufa jest bez sensu i trzeba się skupić na tym w czym ta karta jest dobra - utrzymaniu przyzwoitej wydajności przy dobrej kulturze pracy/fajnym poborze prądu. Druga sprawa, że między 1935 a 1980 to często nawet jednego fps różnicy nie ma w Cyberpunku, w zamian za 8-10W więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie wywaliło mnie do pulpitu podczas gry w Division 2. Karta jest po UV Time Spy przechodzi, ogólnie pierwsze takie zdarzenie od 3 dni. Obstawiacie GPU czy może np. ram?

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Saren7 napisał:

Mam pytanie wywaliło mnie do pulpitu podczas gry w Division 2. Karta jest po UV Time Spy przechodzi, ogólnie pierwsze takie zdarzenie od 3 dni. Obstawiacie GPU czy może np. ram?

Pewnie GPU ot prawie jest stabilny dlatego jak nie robisz sesji po kilka h to jest ok. Przynajmniej u mnie jak ram był przekręcony to zwiecha była szybciutko. Znowu jak przekręciłem GPU to rekord 3h za nim kucnęło :E 

Edit: Oczywiście na 3070 bo 3080 to inna bestia 

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, mozonek napisał:

Jak testujecie stabilność? Jaki jest efekt jak jest coś nie tak? Wywali grę czy artefakty? 

Artefakty to przeważnie jak przesadzisz z taktowaniem pamięci, najlepiej cofnąć się w takim przypadku o kilkanaście/dziesiąt MHz bo można uszkodzić pamięci.

Rdzeń, jak przesadzisz z taktowaniem maksymalnym lub z danym taktowaniem do danego napięcia (np: UV i manualna zabawa krzywą) to albo karta się zawiesi albo wywali sterownik (teoretycznie nie da się np: wrzucić 2V na rdzeń bo biosy poblokowane/szyfrowane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbiłem napięcie na 931 mV i potestuję. Z tego co zauważyłem to wywaliło mnie w sytuacji gdy gpu nie było dociśnięte, podczas grzebania w ekwipunku.

2 minuty temu, RyszardGTS napisał:

Artefakty to przeważnie jak przesadzisz z taktowaniem pamięci, najlepiej cofnąć się w takim przypadku o kilkanaście/dziesiąt MHz bo można uszkodzić pamięci.

Rdzeń, jak przesadzisz z taktowaniem maksymalnym lub z danym taktowaniem do danego napięcia (np: UV i manualna zabawa krzywą) to albo karta się zawiesi albo wywali sterownik (teoretycznie nie da się np: wrzucić 2V na rdzeń bo biosy poblokowane/szyfrowane).

W moim przypadku sterownika nie wywaliło, bez komunikatu wyrzuciło w sekundę do pulpitu, coś czyje, że jednak to ram, a nie karta. Na mocniejszej karcie cpu jest bardziej ciśnięty więc wcześniej mogło się to nie objawić.

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Saren7 napisał:

W moim przypadku sterownika nie wywaliło, bez komunikatu wyrzuciło w sekundę do pulpitu, coś czyje, że jednak to ram, a nie karta.

Jak wywala momentalnie to raczej ram, ram albo procesor (procesor też może być winowajcą).

Odkręć na stock CPU oraz RAM i testuj czy znów się wydarzy to samo o czym napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, SebastianFM napisał:

znalazłem też informację, że opcja potrójnego buforowania dotyczy tylko OpenGL więc to chyba trochę wyjaśnia dlaczego są w ustawieniach dwie opcje właściwie dotyczące tego samego.

Tylko nic nie pisałem o potrójnym buforowaniu tylko prerenderowanych klatkach.. Ładnych parę lat wstecz było można wbić potrójne buforowanie z poziomu sterownika, a później jedynie pod OpenGL. Potrójne buforowanie nie podbija mocno input laga i bez potrójnego buforowania z włączonym vsync jak zejdziesz z wydajnością poniżej synchronizacji gra przestanie być grywalna i może blokować wydajność na 1/2 klatek. Większość gier wspiera potrójne buforowanie. Istnieje też wrapper pod DX11 i starsze w którym można wymusić potrójne buforowanie, ale działa tylko z 32bitowymi aplikacjami.

26 minut temu, RyszardGTS napisał:

Artefakty to przeważnie jak przesadzisz z taktowaniem pamięci, najlepiej cofnąć się w takim przypadku o kilkanaście/dziesiąt MHz bo można uszkodzić pamięci.

Temperatura może zabić, ale taktowania powodujące niestabilność lub artefakty nie powiązane ze zbyt wysoką temperaturą pamięci już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.01.2021 o 21:01, Saren7 napisał:

Mam pytanie wywaliło mnie do pulpitu podczas gry w Division 2. Karta jest po UV Time Spy przechodzi, ogólnie pierwsze takie zdarzenie od 3 dni. Obstawiacie GPU czy może np. ram?

3Dmark nie jest dobrym testerem stabilności uv, u mnie Warzone i Apex Legend najlepiej to weryfikuje ;), crash lub wywalenie do pulpitu to 99% że coś z uv albo oc jest nie tak , chociaż 3D mark przechodzi bez zajekniecia na tych samych ustawieniach. 

Edytowane przez Dario+
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Minciu napisał:

RTX 3000 jest, a co z RTX2000?

Czyli 2080TI jednak nie do końca będzie się równał 3070 ? :D 

Zależy czy w ogóle ów Resizable BAR przyniesie na Nvidii jakiekolwiek wzrosty wydajności. :szczerbaty:

A tak na serio- skoro ten ficzer wynika ze standardu PCI-E 3.0, to wątpię by istniały technologiczne przeszkody dla prawidłowego działania również na starszych GPU i mobasach do LGA1155 (Ivy Bridge) włącznie.

Szczerze mówiąc, jeżeli nic się nie zmieni, będzie to wyjątkowo podłe zagranie w stosunku do nabywców takiego RTX2080Ti, którzy płacili Nvidii po 5k pln za kartę.

Jeszcze rozumiem brak wsparcia np. dla 6-letniego Maxwella, ale Turinga sporo osób kupowało za niemałe pieniądze zaledwie kilka-kilkanaście miesięcy temu i już dostają wyraźny sygnał że ich karta pod pewnymi względami jest przestarzała.

Oczywiście AMD w tym względzie wcale nie jest lepsze.

 

Edit: Z drugiej strony trafiłem na komentarz że AMD'owskie SAM nie polega li tylko na włączeniu Resizable BAR, a jego odpowiedniej implementacji w celu ograniczenia negatywnych scenariuszy.

Jak pokazują testy HardwareUnboxed nie do końca się to udało, bo jednak w niektórych tytułach zamiast wzrostu następuje niewielki spadek wydajności.

Przy czym AMD miało ten komfort, że mogło dostosować swoją funkcję już na etapie projektu, a Nvidia ma zamiar ją wrzucić do już gotowych kart.

A to teoretycznie może powodować znacznie bardziej negatywny wpływ Resizable BAR w tytułach które z ową funkcją się "nie lubią".

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Minciu napisał:

RTX 3000 jest, a co z RTX2000?

Czyli 2080TI jednak nie do końca będzie się równał 3070 ? :D 

Cholera, byłem przekonany że seria 2000 też dostanie Resizable BAR :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymagana jest aktualizacja biosu to pewnie dlatego olali Turinga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Paw79 napisał:

U mnie wygląda to tak, że jeżeli chcę mieć pod obciążeniem stabilne 1860MHz/0.875V to ustawiam krzywą od punktu 1830MHz/0.875V.

Przy pierwszych testach po załadowaniu profilu karta leci na 1845MHz, ale po jakimkolwiek kilkunastominutowym obciążeniu, powrocie do stanu spoczynku i ponownym obciążeniu Afterburner przesuwa krzywą z 1830MHz na 1845MHz, co skutkuje pożądanym 1860MHz w trybie 3D.

Jest to trochę popieprzone, ale tak to na Ampere właśnie wygląda.

Mam podobnie u siebie na 3090. Ustawiam sobie 1815mhz przy 0.85v i w grach wskakuje max na 1830. U mnie problem polega na tym że co odpalę windowsa na nowo to zmienia się taktowanie na 1830 i muszę znów suwaki przestawiać... Mam nadzieję że ten błąd jest spowodowany Afterburnerem w wersji beta i niedługo to naprawią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...