Skocz do zawartości
yampik

NVIDIA (GTX) rly RTX 30x0

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, Saren7 napisał:

DLSS na Quality też źle wygląda w 1080p?

Jedynie filmy w 1080p dobrze wyglądają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sideband napisał:

Rozdzielczość nie ma nic do tego jak działa DLSS.

Jak nie mam jak chyba ma?  Przecież do 1080p obraz jest upscalowany z 720p.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Melon102 napisał:

Sprawdź co masz w BIOSie karty. GPU-Z  -> Advanced -> NVIDIA BIOS i powiedz co masz w Power Limit Default i Maximum

g7r.png

Hmm ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Rozdzielczość nie ma nic do tego jak działa DLSS.

Że co? 😆

Jakby nie miała rozdzielczość nic wspólnego to by mogli rekonstrukcje robić z 240p, to dopiero byłaby wydajność :E 

Edytowane przez kadajo
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, addept napisał:

 

Hmm ... 

jak chcesz sprawdzić czy karta odbija się od Power limit to daj 3dmark w okienku i obserwuj co się dzieje w GPU-Z -> Sensors ->"PerfCap Reason" 

W czasie rzeczywistym będzie się zmieniać rodzaj ograniczenia jaki zastosowała karta.

Pwr (kolor zielony) - power limit, Thmr - limit temperatury, VOp - limit napięcia, Idle (kolor szary) - tz., że karta ma jeszcze zapas pod pedałem gazu. Tam jest legenda jak najedziesz

Edytowane przez Melon102
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Melon102 napisał:

Sprawdź co masz w BIOSie karty. GPU-Z  -> Advanced -> NVIDIA BIOS i powiedz co masz w Power Limit Default i Maximum

oo, dobrze wiedzieć ;)

 

obraz_2021-01-01_225508.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kadajo napisał:

Że co? 😆

Jakby nie miała rozdzielczość nic wspólnego to by mogli rekonstrukcje robić z 240p, to dopiero byłaby wydajność :E 

Widać, że musze pisać "dużymi literami" czy pisałem coś o trybach DLSS, a więc z jakiej rozdzielczości następuje upscaling?

Wszystko poniżej DLSS Quality to balas widać muszę to zaznaczać na każdym kroku. Rozdzielczość nie ma wpływu na działanie DLSS czyli 1440p na 2160p czy 720p na 1080p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielczość z jakiej rekonstruuje DLSS to główny powód dla którego obraz może lub nie może wyglądać dobrze. Dlatego DLSS w rozdzielczościach bazowych poniżej 1440p nie ma sensu.

1080p w dzisiejszych czasach jest tak niską rozdzielczością że samo w sobie jest "optymalizacją" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodem jest tylko rozdzielczość poniżej natywnej i brak możliwości odzyskania wszystkich utraconych danych.

Nie widziałeś jak wygląda jak DLSS w 1080p i dlatego wymyślasz teorie ,które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Jeżeli DLSS wygląda dobrze w 2160p to też dobrze wygląda w 1080p. 

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak DLSS może dobrze wyglądać w 1080p jak rekonstrukcje robi w najlepszym wypadku z 720p która jest tak niska rozdzielczością że w obrazie nie ma już wystraczającej ilości danych (pikseli) ?

To właśnie dlatego DLSS w 2160p robi dobra robotę bo 1440p jest na tyle już wysoka rozdzielczością że przy powiedzmy standardowej wielkości monitorze (do 32") udaje się zrekonstruować na tyle dużo szczegółów że po prostu wygląda to nadal bardzo dobrze (przez dodatkowe wyostrzenie często sprawia wrażenie ze jest lepiej niż w natywnej) i dodatkowo wyeliminować shimmering z tekstur.
Przy 1440p też nadal jest nieźle bo 1080p ma nadal wystarczająco dużą ilość pikseli aby cos tam dało się zrekonstruować, ale wszystko poniżej tej rozdzielczości nie daje już rady.

 

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat aliasing i inne artefakty są bardziej dostrzegalne w 1080p dlatego efekt DLSS może być co najwyżej bardziej widoczny względem 2160p.

To, że ktoś jest ślepy i w sumie 32" 2160p to dla jego wzroku za dużo tak wtedy "ślepak" może odczuć mniejsze straty tylko wynika z ułomności wzroku, ale z lepiej działającego DLSS.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Akurat aliasing i inne artefakty są bardziej dostrzegalne w 1080p dlatego efekt DLSS może być co najwyżej bardziej widoczny względem 2160p.

To, że ktoś jest ślepy i w sumie 32" 2160p to dla jego wzroku za dużo tak wtedy "ślepak" może odczuć mniejsze straty tylko wynika z ułomności wzroku, ale z lepiej działającego DLSS.

Strata będzie zawsze ale im więcej masz pikseli w obrazie tym przy rozsądnych wielkościach ekranów (i odległościach do nich) jest to mniej zauważalne, na tym polega magia DLSS czy dynamicznych rozdzielczości. Ogólnie jak dla mnie bajka bo kosztem "minimalnych" utrat w detalach obrazu (nasze oczy bardzo łatwo przecież oszukać) mamy bardzo wyraźny wzrost wydajności.

7 minut temu, DjXbeat napisał:

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

No to jestem pod wrażeniem że Nvidii na tyle udało się usprawnić algorytmy że jest to niezauważalne.

@sideband ma racje, nie widziałem na żywo dziania DLSS gdyż nie mam RTX'a, moja wiedza opiera się tylko na screenach i filmikach z neta w jak najwyższych rozdzielczościach.

P.S. @DjXbeat możesz podesłać jakieś screeny porównawcze w BMP lub PNG ? chętnie sobie pooglądam. Dzięki.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, DjXbeat napisał:

@Kadajo

U mnie obraz w natywnym 1080p i obraz przy korzystaniu z DLSS Quality wyglądają jak 1:1. 

Ja sprawdziłem tylko na chwile control , zobaczyłem jak z DLSS migają jej oczy , a dokładnie chyba rzęsy,pasemka włosów , to od razu zrobiłem DLSS OFF 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, kadajo napisał:

Jak DLSS może dobrze wyglądać w 1080p jak rekonstrukcje robi w najlepszym wypadku z 720p która jest tak niska rozdzielczością że w obrazie nie ma już wystraczającej ilości danych (pikseli) ?

deliver-us-the-moon-nvidia-dlss-2-0-perf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje Ci, że zauważysz różnicę między natywną rozdzielczością, a DLSS nawet na ekranie 4320p. Pod warunkiem, że nie jesteś ślepy :szczerbaty:

W Control generalnie obraz z DLSS jest ok, ale nikt nie zauważył bambola powiązanego lod-em i można doprowadzić do wyświetlania niektórych elementów niepoprawnie z artefaktami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Control widziałem tylko na YT z DLSS 2.0 i w 1080p DLSS Q widać bardzo mocne wyostrzenie obrazu które moim zdaniem wygląda gorzej niż natywne 1080p.

Przy 1440p (2:54) i DLSS Q ten problem jest już praktycznie nie do zauważenia ze względu właśnie na wyższą rozdzielczość rekonstrukcji.

 

3 minuty temu, Subman napisał:

deliver-us-the-moon-nvidia-dlss-2-0-perf

No tutaj wyostrzenie już działa lepiej niż w Control, zakładając ze to prawdziwy screen a nie marketingowy bełkot Nvidii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko np w control moim zdaniem żaden film z kompresją nie odda tych artefaktów dlss . Bo to co mi przeszkadza siedząc blisko przy monitorze już z dalszej odległości nie jest zauważalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sideband napisał:

Gwarantuje Ci, że zauważysz różnicę między natywną rozdzielczością, a DLSS nawet na ekranie 4320p. Pod warunkiem, że nie jesteś ślepy :szczerbaty:

W Control generalnie obraz z DLSS jest ok, ale nikt nie zauważył bambola powiązanego lod-em i można doprowadzić do wyświetlania niektórych elementów niepoprawnie z artefaktami.

Chodzi Ci o to jeśli wiesz gdzie "szukać? :E

Na szczęście ja się już wyleczyłem z oglądania pod lupa pikseli :)

4 minuty temu, Dario+ napisał:

Tylko np w control moim zdaniem żaden film z kompresją nie odda tych artefaktów dlss . Bo to co mi przeszkadza siedząc blisko przy monitorze już z dalszej odległości nie jest zauważalne .

Dlatego film w bardzo wysokiej jakości (nie to co mamy na YT), Bo wtedy masz obraz prawie taki sam jak render albo bezstratne screeny dla porównania statycznego.

Idealnie byłoby dorwać film w bezstratnej jakości ale to GB danych bez kompresji :E 

Nvidia Shadow Play całkiem nieźle rejestruje obraz z gier. W maksymalnej jakości wygląda praktycznie tak jakbyś grę odpalił a nie filmik oglądał.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To duże wyostrzenie zostało poprawione, a bambol lod-em zauważyłem od razu. Szukanie artefaktów przy pomocy lupy to zupełnie inna kwestia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z filmików YT chyba DF przy okazji testowania DLSS 2.0 na Death Stranding obraz w 1080p DLSS Q faktycznie wyglądał nieźle, teraz sobie przypomniałem.

Nie pamiętam tylko w którym to dokładnie filmiku było. 😒

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś z problemem, że przy manualnym ustawieniu krzywej wentylatorów, jeden z nich po wystudzeniu karty nie przestaje się kręcić? W moim przypadku jest to 3060 ti TUF - trzeci wentyl kręci się co prawda na najniższych obrotach, ale nieco mnie to irytuje. Nie wybadałem jeszcze tej sytuacji w pełni, ale zauważyłem, że w końcu też się zatrzymuje, przy czym schodzi mu na tym tak z kilkadziesiąt minut jak nie więcej. Gdy kliknę w ab ustawienia domyślne, oczywiście zatrzymuje się od razu. 

I jeszcze jedna ciekawostka - w gpu-z podaje wartości dla tylko dwóch wentyli, trzeciego nie widzi. 

Edytowane przez AvengerGT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, sideband napisał:

To duże wyostrzenie zostało poprawione, a bambol lod-em zauważyłem od razu. Szukanie artefaktów przy pomocy lupy to zupełnie inna kwestia.

 

Przyznaje się do błędu, widać nie doceniłem jak szybko się rozwija DLSS 2.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Z filmików YT chyba DF przy okazji testowania DLSS 2.0 na Death Stranding obraz w 1080p DLSS Q faktycznie wyglądał nieźle, teraz sobie przypomniałem.

Nie pamiętam tylko w którym to dokładnie filmiku było. 😒

W tej grze są artefakty na wodospadzie, ale DLSS dobrze wygładza. Im szybciej wprowadzą do gier DLSS z natywną rozdzielczością tym lepiej.

1 minutę temu, kadajo napisał:

Przyznaje się do błędu, widać nie doceniłem jak szybko się rozwija DLSS 2.0.

To jest kwestia ustawień wyostrzenia dla DLSS. Przykładowo w Cyberpunku jesteś w stanie cfg zmienić poziom wyostrzenia dla DLSS i zlikwidować mydło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14104c90b7ad8b53.png

Które jest z dlss ?? ;)

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...