Skocz do zawartości
yampik

NVIDIA (GTX) rly RTX 30x0

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, DisconnecT napisał:

Tak, też to zauważyłem, ustawiasz prosto jak strzała, działa jak trzeba, a za jakiś zrobi się pofalowana, w zależności od ustawień krzywej ta też potrafi się zachowywać inaczej w zależności od gry. 🤣
Jak tak bardzo zależy im na tym napięciu 1.081v to niech dorzucą do zestawu mały układ LC, wtedy nie będę narzekał xD
Akurat z COD CW nie mam problemów, MSI AF działa cały czas. :)

Widzę masz strixa OC i widzisz konieczność małego LC na stock napięciach. To teraz sobie wyobraź jak się czują ci co nie mają topowej wersji i nie ogarniają UV :E Tam się w budzie otwiera portal do piekła :lol2:
No u mnie na becie 4 czy jak jej tam było tylko i wyłącznie w COD bierze i się AFB zamyka sam. Czemu? Nie wiem.

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak testujecie stabilność? Jaki jest efekt jak jest coś nie tak? Wywali grę czy artefakty? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, mozonek napisał:

Jak testujecie stabilność? Jaki jest efekt jak jest coś nie tak? Wywali grę czy artefakty? 

Wywali Ci sterownik, gra wyjdzie do pulpitu, sfreezuje obraz i dźwięk, będą artefakty latały.. najróżniejsze anomalie od normalnie chodzącego PCta.
Ja stabilność testuje w W3 na rynku w Novigradzie, potem furmark, potem OCCT. Jak te wszystkie testy przejdzie to mogę mieć pewność, że karta jest stabilna.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być jedno i drugie. Może być ze jedna gra będzie ci chodzić perfekt a inna wywalać się wiec ogólnie stabilność najlepiej sprawdzać na rożnych tytułach.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalne że karta bierze 30-40 w więcej przy 4k vs 1440p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest na pewno bardziej obciążana wiec czemu nie ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem sam bo w obu przypadkach bez vsync jest 100% użycia karty a 35-40w mniej od razu bierze. Sprawdziłem bo kombinowałem z uv i widze ze są przypadki 240w po uv dla 3080 a u mnie niżej 280w nie widziałem w grze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jak z furmarkiem, Tam tez niby masz 100% a grzeje się i żre prąd jak głupia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, 4k bardziej intensywnie korzysta z gpu. 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w 4k dochodzi większe obciążenie pamięci, a karta może mieć 100% obciążania rożnymi typami obliczeń int vs FP 32

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, mozonek napisał:

Jak testujecie stabilność? Jaki jest efekt jak jest coś nie tak? Wywali grę czy artefakty? 

3dmark timespy + gry to Control, CP2077 i wiesiek 3 na modach - jak mi ten kwartet przechodzi bez błędów to w innych grach/benchach śmiga bez problemu

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie ma Cyberpunka i Controla to Quake 2 RTX też chyba nieźle ciśnie kartę. Demko jest na steamie.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, mozonek napisał:

Jak testujecie stabilność? Jaki jest efekt jak jest coś nie tak? Wywali grę czy artefakty? 

Powiem tyle, BFV czy to chodzi o GPU, CPU czy Pamiątki. Zawsze partyjkę rozegram po zabawie z oc/uv, żeby sprawdzić czy się przypadkiem nie wysypie.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, 5hogun napisał:

Jak ktoś nie ma Cyberpunka i Controla to Quake 2 RTX też chyba nieźle ciśnie kartę. Demko jest na steamie.

Polecam też COD CW również elegancko wywala driver na max ustawieniach z dlss i wcale nie trzeba długo czekać :) Bo najbardziej mnie denerwuje, że w niektórych grach nawet ponad 1h trzeba aby się sypnęło. Jak ktoś ma monitor 4k to vsynciem można sobie zasymulować stabilność w 1080p. Matko jedyna na naprawdę niskich napięciach te gpu potrafią chodzić jak ich nie dociskamy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MW tez bardzo czuły na niestabilne OC czy to grafiki czy procka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Art385 napisał:

Widzę masz strixa OC i widzisz konieczność małego LC na stock napięciach. To teraz sobie wyobraź jak się czują ci co nie mają topowej wersji i nie ogarniają UV :E Tam się w budzie otwiera portal do piekła :lol2:
No u mnie na becie 4 czy jak jej tam było tylko i wyłącznie w COD bierze i się AFB zamyka sam. Czemu? Nie wiem.

Karta jest do upilnowania na fabrycznym napięciu w przypadku Strix'a i to bez problemu, ale trzeba się przy okazji pozbyć komfortowej ciszy.
Na Strixie można przeżyć dokładnie te same wrażenia co i na tanich modelach, odkręcasz PL na 450W i niech się dzieje co chce :lol2: Zrobiłem testy i bez problemu w RDR2 przy tak odkręconej karcie z 9900KF doleciałem do 750W na PSU z linii +12v. 🤣

Sprawdziłem u siebie i też mam 4.6.3 Beta 4, sprawdzałeś czy z OSD i RTSS nie masz czegoś namieszane, bo to najprędzej by wyrzucało proces całego MSIAF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh wiem ja odkręcałem na 430W wiem, że nie tędy droga xD. Co do AFB na nowych sterach NV się to zaczęło dziać. W sumie wywalone bo właśnie wczoraj skończyłem i muszę powiedzieć, że bawiłem się przednio. Z teksturkami HQ nie powiem wygląda lepiej niż dobrze.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Art385 napisał:

Polecam też COD CW również elegancko wywala driver na max ustawieniach z dlss i wcale nie trzeba długo czekać :) Bo najbardziej mnie denerwuje, że w niektórych grach nawet ponad 1h trzeba aby się sypnęło. Jak ktoś ma monitor 4k to vsynciem można sobie zasymulować stabilność w 1080p. Matko jedyna na naprawdę niskich napięciach te gpu potrafią chodzić jak ich nie dociskamy. 

Cold War? Nie wiem, może w 4k coś się zmienia ale 1440p + DLSS + RT u mnie śmiga na wyższych zegarach niż w zasadzie wszystko inne do tego nigdy nie dobiłem do PL karty w tej grze gdzie w Metro Exodus już w menu karta odbija się od PL :E 

Przykładowo 2010 MHz @ 0.95V - na takim ustawieniu przeszedłem całą grę i kart ssała 280-290W. W Metro już w menu 340W i zrzucanie zegarów do ~1900 :E 

Edytowane przez bleidd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Art385 napisał:

heh wiem ja odkręcałem na 430W wiem, że nie tędy droga xD. Co do AFB na nowych sterach NV się to zaczęło dziać. W sumie wywalone bo właśnie wczoraj skończyłem i muszę powiedzieć, że bawiłem się przednio. Z teksturkami HQ nie powiem wygląda lepiej niż dobrze.   

No na chłodzeniu powietrzem takie wartości są nie do utrzymania, po za wichurą na GPU potrzebny też jest konkretny przedmuch w samej obudowie, nawet LC pod taką kartę trzeba już liczyć jak pod dwie. A i tak perf/watt jest tragiczny. Te karty są strawne na powietrzu do 280 góra 300W
Ja mam sterowniki 460.97 tyle że nie używam DCH tylko standardowych pod Win32, zaraz wrzucę nowsze i zobaczę czy się MSIAF gryzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SebastianFM napisał:

@Auberon po co to wszystko opisujesz i niepotrzebnie komplikujesz? Jeszcze tłumaczysz co to jest V-Sync. Serio? On ci pisze o wysokopoziomowym API a ty wklejasz linki do Directx 12.

Dla gier działających na wysokopoziomowym API potrójne buforowanie można włączyć w sterowniku NVidia. I tak, działa to tylko przy włączonym V-Sync. Ogólnie to ta opcja nie jest już od dawna potrzebna. Tylko zwiększa dodatkowo input lag.

a od kiedy DXGI jest jako kol-wiek przywiązany do Direct3D ? 12 czy 11?
przecież specjalnie zostało to wyodrębnione w DX10 ...

(poza tym kwestia dostępności przykładów)

wątpię byś kiedykolwiek używał Direct 3D 9  ...
a tam nie było odrębnego API do tego celu

można wymusić za pomocą sterownika a to różnica

ale to DXGI  tworzy SwapChain (IDXGIFactory::CreateSwapChain)

nie musisz wydłużać SwapChain'u żeby używać synchronizacji (jest nie zależna) ale dodatkowy bufor w tym pomaga (cena input laga; ale cos za coś)

w zasadzie to 3 bufor mógłby być pomocny przy niskim odświeżaniu, szybkiej grafie i VRR :hmm:

próbujesz mnie przekonać że należy trzymać ciemny lud w niewiedzy? (a potem mieć pretensje że tworzą gusła?)

Edytowane przez Auberon
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kochan4 napisał:

3dmark timespy

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Myślałem, że na 3060 ti mam stabilne na 925 mv 1980 na rdzeniu/8000 pamięci, ale ostatnio mi wysypało tymi paskami. Trochę się też chyba oszukuję z tą stabilnością bo w sumie po ustawieniu czegoś zarzucę time spy, potem benchmark w Shadow of the Tomb Raider (najbardziej kartę dociska w menu :E) i na koniec sesyjka w Cyberpunka. Pewnie to za mało by stwierdzić, że jest ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć jako taką pewność jeśli chodzi o wstępną stabilność to pograj minimum godzinę w np. metro exodus w 4k.  Jak nie masz natywnego 4k monitora to daj DSR do 4k. 4k konkretnie przyciska gpu i szybko wychodzą niestabilności.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, AvengerGT napisał:

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Miałem tak samo w Timespy na etapie dobierania ustawień- najbardziej czuły jest drugi test graficzny.

Sam benchmark potrafi przejść do końca mimo tych artefaktów, ale nie ma sensu się oszukiwać.

Obniż zegary lub podbij napięcie, a problem powinien zniknąć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, AvengerGT napisał:

Masz może (albo ktokolwiek) pojawiające się chwilowo skośne grube (zygzakowate?) czerwone paski? Podejrzewam, że dzieje się tak gdy karcie brakuje jeszcze tylko ociupinkę napięcia. Jak benchmark mi się zawiesi to wiem, że dałem za mało pożywki karcie, ale te czerwone pasy dość intrygujące i wcale nie jestem pewien czy to faktycznie za niskie napięcie.

Myślałem, że na 3060 ti mam stabilne na 925 mv 1980 na rdzeniu/8000 pamięci, ale ostatnio mi wysypało tymi paskami. Trochę się też chyba oszukuję z tą stabilnością bo w sumie po ustawieniu czegoś zarzucę time spy, potem benchmark w Shadow of the Tomb Raider (najbardziej kartę dociska w menu :E) i na koniec sesyjka w Cyberpunka. Pewnie to za mało by stwierdzić, że jest ok. 

u mnie ramki te powodowały błedy więc spróbuj zejśc na jakieś +950 i zobacz, bo takie arty często od pamięci właśnie są

ja miałem jak u ciebie, trójcę przeszedł a na Control mi się wywalił czarnym obrazem, okazało się , ze vram ciut za dużo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kochan4 napisał:

u mnie ramki te powodowały błedy więc spróbuj zejśc na jakieś +950 i zobacz, bo takie arty często od pamięci właśnie są

ja miałem jak u ciebie, trójcę przeszedł a na Control mi się wywalił czarnym obrazem, okazało się , ze vram ciut za dużo ;)

U mnie te czerwone artefakty w Timespy były typowo od niedovoltowanego rdzenia (występowały zarówno przy VRAM 8000MHz, jak i przy fabrycznych 7000MHz).

Aczkolwiek niestabilności od pamięci GPU również nie można wykluczyć- trzeba osobno testować jedno i drugie.

 

PS. AvengerGT- weź zapas na fakt że sterownik przy ok. 60C podnosi taktowanie o 15MHz ponad ustawioną krzywą, a Afterburner po pewnym czasie sam z siebie podnosi ową krzywą o kolejne 15MHz.

U mnie wygląda to tak, że jeżeli chcę mieć pod obciążeniem stabilne 1860MHz/0.875V to ustawiam krzywą od punktu 1830MHz/0.875V.

Przy pierwszych testach po załadowaniu profilu karta leci na 1845MHz, ale po jakimkolwiek kilkunastominutowym obciążeniu, powrocie do stanu spoczynku i ponownym obciążeniu Afterburner przesuwa krzywą z 1830MHz na 1845MHz, co skutkuje pożądanym 1860MHz w trybie 3D.

Jest to trochę popieprzone, ale tak to na Ampere właśnie wygląda.

Edytowane przez Paw79
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...