Skocz do zawartości
Spl97

Zen 3(AMD Ryzen 5xxx) - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

z filmiku Hardware Unboxed:

Ryzen-5-3600-vs-Ryzen-5-5600-Worth-Upgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wrocilem, male zmiany nastapily, proc max 73st w te upaly w CB23 wiec bardzo spoko. O wydajnosc wypowiadac sie nie bede bo testy sa dostepne.

QPsRv5U.jpg

eMIpzL4.png

BOAq5UV.png

Brak opisu.

6 godzin temu, tomcug napisał:

Raczej przeciętniak jak większość, ten co miałem też w żadnych okolicznościach ponad 4,45 GHz nie wychodził mimo teoretycznego boostu 4,55 GHz w tym modelu.

Dokaldnie tak, to jakies bujdy na resorach, w tym, cpu na 99% plyt nie da sie nic zmienic a takty podane przez AMD to troche bajki jak zwykle.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

9 godzin temu, Roberto78 napisał:

Procesor znowu mi się kasztan trafił :E  Podobno niektórym trzyma 4.45GHz ( Curwe-30) na wszystkich rdzeniach  a niektórym boostuje do 4.55GHz  w grach max 4.45GHz widziałem   i to takich nie specjalnie obciążających  CPU :E

Mój podchodzi na -20 ale nie dobija dalej:
vGOZwTF.png 
Dalej niż -20 już bez różnic :E

Cb wyszedł 14488 równo, wiec chyba jakis ostry clock-stretching się zaczął

Edytowane przez waszu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Phoenixsuple napisał:

Wrocilem, male zmiany nastapily, proc max 73st w te upaly w CB23 wiec bardzo spoko. O wydajnosc wypowiadac sie nie bede bo testy sa dostepne.

 

eMIpzL4.png

 

 

 

Jakie napięcie masz masz na defaultowych ustawieniach?

Bo aż się wierzyć nie chce  w takie temperatury :E

 

 

edit

Max boost (pudełkowy) dla tego CPU to 4.5GHz  nie jak napisał tomcug  4.55GHz  w swoim teście  popełnił błąd

https://ithardware.pl/testyirecenzje/amd_ryzen_7_5800x3d_test_recenzja_opinia-21933-5.html

 

Ja te 50MHz dodałem z powodu, że  5800X miał max boost ''pudełkowy'' 4.7GHz  a faktyczny 4.85GHz

Takie 150MHz extra , liczyłem że tu będzie podobnie

Na pierwszym biosie ''teoretyczny'' boost

Screen-Shot-07-01-22-at-02-11-AM.png

 

 

 

Edytowane przez Roberto78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Roberto78 napisał:

Jakie napięcie masz masz na defaultowych ustawieniach?

Bo aż się wierzyć nie chce  w takie temperatury :E

 

 

edit

Max boost (pudełkowy) dla tego CPU to 4.5GHz  nie jak napisał tomcug  4.55GHz  w swoim teście  popełnił błąd

https://ithardware.pl/testyirecenzje/amd_ryzen_7_5800x3d_test_recenzja_opinia-21933-5.html

 

Ja te 50MHz dodałem z powodu, że  5800X miał max boost ''pudełkowy'' 4.7GHz  a faktyczny 4.85GHz

Takie 150MHz extra , liczyłem że tu będzie podobnie

Na pierwszym biosie ''teoretyczny'' boost

U mnie pod CB23 wbija ok 1.224v-1.1236v i zegary ok 4200Mhz. Tomcug testował moja sztukę na innym chłodzeniu i mobo i temp są zbieżne dlatego sam się dziwie co ludzie piszą o jakiś 90st wtf :D W grach temp to ok 55-70st w zależności of gry i użycia cpu ale 70St to chwilowe peaki jak to bywa u amd na auto czyli słabo.  

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Roberto78 napisał:

Max boost (pudełkowy) dla tego CPU to 4.5GHz  nie jak napisał tomcug  4.55GHz  w swoim teście  popełnił błąd

W HWiNFO widziałem w tabelce maksymalny boost 4,55 GHz, tak podawało ;)

hwinfo_pic.png

6 godzin temu, Roberto78 napisał:

5800X miał max boost ''pudełkowy'' 4.7GHz  a faktyczny 4.85GHz

Nauczyli się po aferze z boostami na Zen 2 i teraz oficjalnie podają mniej, żeby nie było podstaw do "reklamacji".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

U mnie pod CB23 wbija ok 1.224v-1.1236v i zegary ok 4200Mhz. Tomcug testował moja sztukę na innym chłodzeniu i mobo i temp są zbieżne dlatego sam się dziwie co ludzie piszą o jakiś 90st wtf :D W grach temp to ok 55-70st w zależności of gry i użycia cpu ale 70St to chwilowe peaki jak to bywa u amd na auto czyli słabo.  

Te 90 stopni to jakieś bujdy na resorach, albo coś jest skopane. To by musiał voltować z 1.35-1.4V... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

~4450 to max, nie widziałem więcej

Niestety mam mega gorąco w gabinecie i nawet przy -30CO i dobrym chłodzeniu...

5800-X3-D-HOT.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno zagotowac cpu, ktory ma limit 105W. Szkoda, ze nie da sie ustawic zegarow na sztywno.

Ciekaw jestem czy plotki o zen4 z cache w tym roku sie sprawdza bo to by była naprawde petarda, 5800X3D brakuje tylko wysokiego zegara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, galakty napisał:

Te 90 stopni to jakieś bujdy na resorach, albo coś jest skopane. To by musiał voltować z 1.35-1.4V... 

Weź może przeczytaj pierwszy z brzegu artykuł czym się różni X3D od tego co masz w sygnaturce. ;)

 

A u mnie przy CO-30 i 30 stopniach w pokoju jest tak:

MLuOaqq.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, tomcug napisał:

Nauczyli się po aferze z boostami na Zen 2 i teraz oficjalnie podają mniej, żeby nie było podstaw do "reklamacji".

To faktycznie przy Zen 2 miało miejsce i w rzeczywistości proce boostowały mniej niż specyfikacja przewidziała,lecz AMD się sprytnie zabezpieczyło,że podali boost nie ogólnie jako boost,ale jako Max boost,którego do wystąpienia trzeba było kilka warunków spełnić. Nawet tu na forum była o to afera rozpoczęta przez gościa o nicku wpotrzebie czy jakoś taki brzmiał jego nick,gdy wziął kilka egzemplarzy 3600X i żaden z nich nie boostował na 4,4 GHz jak było podane w specyfikacji,osiągały coś w zakresie 4,2-4,35 GHz a potem miał problem ze zwrotem,bo jemu nie chcieli zwrócić całej wartości za te CPU :E
Przynajmniej dobrze się stało,że AMD wyciągnęło wnioski i nie podaje "wysokich" wartości boost w obecnych produktach oraz to co podaje w specyfikacji ma pokrycie w rzeczywistości.
To był chyba ten wątek z aferą :E

Oraz także ten :E

PS. Oficjalne ceny Threadripper Pro 5000WX

  • AMD Ryzen Threadripper PRO 5995WX - $6,499
  • AMD Ryzen Threadripper PRO 5975WX - $3,299
  • AMD Ryzen Threadripper PRO 5965WX - $2,399

Plus konieczność zakupu płyt WRX80 za duże pieniądze i stacje robocze tylko dla bogatych.

Edytowane przez Spl97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

U mnie pod CB23 wbija ok 1.224v-1.1236v i zegary ok 4200Mhz. Tomcug testował moja sztukę na innym chłodzeniu i mobo i temp są zbieżne dlatego sam się dziwie co ludzie piszą o jakiś 90st wtf :D W grach temp to ok 55-70st w zależności of gry i użycia cpu ale 70St to chwilowe peaki jak to bywa u amd na auto czyli słabo.  

Tylko  u mnie na default  jest prawie 1.3V :] Z tym kombo na  3 mam, podobne napięcie  i temperaturę ~82 stopnie C  a zegar startuje z prawie 4.4GHz  po czym trochę schodzi z 50MHz i spada nieco napięcie  napięcie

  Chyba płyty MSI pakują za dużo papu na CPU  w grach z tego co zauważyłem jest chłodniejszy od 5800X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Roberto78 napisał:

Chyba płyty MSI pakują za dużo papu na CPU  w grach

Oj tak... Już raz mieliśmy dyskusję że u mnie 5600X potrafił 120W wciągnąć w peaku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, galakty napisał:

Oj tak... Już raz mieliśmy dyskusję że u mnie 5600X potrafił 120W wciągnąć w peaku. 

Kolego na poprzedniej stronie są screeny ale żebyś nie musiał szukać :]

Nie wiem na którym biosie to było :E 

 

R23hq.png

 

edit

Sądząc po dacie pierwszy  wspierający CPU

Edytowane przez Roberto78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, tomcug napisał:

W HWiNFO widziałem w tabelce maksymalny boost 4,55 GHz, tak podawało ;)

 

 

Fotkę  pudełka chcesz?  

4.5GHz  :]

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pudelku jest 4,45 GHz jak dobrze pamiętam. Ale tu wracamy do tego, o czym pisałem wyżej. AMD od generacji Zen 3 oficjalnie podaje niższy maksymalny Boost niż jest w rzeczywistości (ten ostatni można odczytać HWiNFO).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, galakty napisał:

Oj tak... Już raz mieliśmy dyskusję że u mnie 5600X potrafił 120W wciągnąć w peaku. 

Nigdy nie zauważyłem u siebie na default/auto zużycia większego niż 77W dla 5600X, napięcie też jest niskie bo ~1.25V. To jest wszystko kwestia sztuki, bo przecież ktoś tu miał B2 co domyślnie leciał od 1.3V o ile pamiętam a przecież miał to być lepszy bin niż B0, kekw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po pierwsze limity trzeba zdjąć, po drugie zależy od sztuki i płyty. U mnie dużo papu bierze. 

MFS i lądowanie na jakimś Los Angeles gniecie CPU do granic, nic mi tak nie grzeje jak ta gra. 

Na obecnych ustawieniach w peaku mam 106W, zjechałem z 1.25V na 1.21V

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie ruszaj limitów i graj na default/auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, tomcug napisał:

Na pudelku jest 4,45 GHz jak dobrze pamiętam. Ale tu wracamy do tego, o czym pisałem wyżej. AMD od generacji Zen 3 oficjalnie podaje niższy maksymalny Boost niż jest w rzeczywistości (ten ostatni można odczytać HWiNFO).

Na 5800x ''AMD Ryzen Master'' pokazywał 4.85GHz  na pudełku 4.7GHz  i  faktycznie boost był ~ 4.85GHz

Przy 5800x3D  pokazuje 4.5GHz  a na pierwszym biosie w teście  Geekbench 5   wskoczyło 4.54GHz

Z jednej strony asekuracja  po stronie AMD  z drugiej   trafia się ''lepszy krzem'' 

Pewnie producenci płyt też dołożyli swoje by podkręcić osiągi ..

 

 

 

20220701-162606.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że nadal podany boost jest określany jako Max Boost :E Zresztą na stronie AMD przy specyfikacji np. 5800X3D jest wszystko podane na tacy.

a4eb532231e3c932.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Roberto78 napisał:

Na 5800x ''AMD Ryzen Master'' pokazywał 4.85GHz  na pudełku 4.7GHz  i  faktycznie boost był ~ 4.85GHz

Przy 5800x3D  pokazuje 4.5GHz  a na pierwszym biosie w teście  Geekbench 5   wskoczyło 4.54GHz

Z jednej strony asekuracja  po stronie AMD  z drugiej   trafia się ''lepszy krzem'' 

Pewnie producenci płyt też dołożyli swoje by podkręcić osiągi ..

 

 

 

20220701-162606.jpg

To wygląda tak na 5800x 4.7 jest na pudełku i bez PBO. Z PBO jest 4.8 a 50 MHz dostajesz w gratisie od producenta mobasa i kończysz z 4.85. Na 5800x3D nie ma PBO więc masz 4.5 GHz i te dodatkowe 50 MHz z dupy daje ci 4.55 GHz który zczytuje soft od monitoringu jako max boost. 

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, someI napisał:

Weź może przeczytaj pierwszy z brzegu artykuł czym się różni X3D od tego co masz w sygnaturce. ;)

 

A u mnie przy CO-30 i 30 stopniach w pokoju jest tak:

MLuOaqq.jpg

 

 

 Na default  pewnie też masz napięcie w okolicach 1.3V Jakie masz mobo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na default jest ~1.28V zanim włączy się throttling. 

Gigabyte X570 Elite z najnowszym biosem (Agesa 1.2.0.7).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, someI napisał:

Na default jest ~1.28V zanim włączy się throttling. 

Gigabyte X570 Elite z najnowszym biosem (Agesa 1.2.0.7).

1.28v pod czym ?? Bo kazdy pisze o napieciu ale nie podaje jakie obcizenie, jaki program i jak obciazone sa watki. Napiecie na cpu przy auto zmienia sie w milisekundach albo i szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...