Skocz do zawartości
Ciachus4040

VR - temat główny

Rekomendowane odpowiedzi

Symulator Pana Wiesia :D 

Brakuje tylko piwerka 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież nie brakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj była premiera Hitman 3 VR. Podobno wyszło gorzej, niż za czasów PSVR1/PCVR. Za port wzięło się nie najlepsze studio indie i od razu mamy efekt :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, liczyłem na to... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do przewidzenia, to nie jest gra do standalone Q3, ludzie piszą że portowali wersję pcvr z gorszą grafiką i jeszcze większą ilością bugów. A jeszcze jak to dostał nowy zespół gdzie i tak większość budżetu przeżarł management..

Jeszcze batman ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Batman nie wypali to będzie katastrofa :P 

Ale za ten tytuł przynajmniej wzięło się porządne studio, no i pierwsze wrażenia od ludzi z gamescomu były bardzo pozytywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, slafec napisał:

Jak Batman nie wypali to będzie katastrofa :P 

To że wypali jest prawie bardziej niż pewne, pytanie czy sprzeda się wystarczająco, ale ponoć baza użytkowników jest ogromna i nawet sam myślę nad wynajęciem sprzętu :E  Ale pewnie zrobię to dopiero w zimę, jeśli kupię rtx3060ti / 3070, aby przejść HL:Alyx za jednym zamachem.

Quest 3 jak się ma do valve index sprzed lat? Czegoś będzie mi brakowało?

 

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po filmikach wygląda jak gierka z pada gdzie klikasz X ciągle i to jedynie na ekranie VR, czyli przepis na klasyczną klapę gier VR. Pytanie czy sama marka pozwoli zrobić dobry wynik sprzedażowy, szansa jest.

9 godzin temu, musichunter1x napisał:

i nawet sam myślę nad wynajęciem sprzętu :E

Do czegoś takiego i to Q3? 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A na co lepszego może liczyć? ;)  Przeciez gierki VR to wiekszości takie dłuższe dema... niestety developer VR może pomarzyć o wolumenie sprzedaży idącym w miliony....a bez tego nie ma co liczyć na sensowne produkcje.... na pc który ma większe możliwości nie powstają dobre gierki bo PCVR nie ma dosyć potencjalnych klientów i większości to porty z META, a ta z kolei ma słaby hardware, bo developer by liczyć na sensowna sprzedaż musi przekonać użytkowników "2" której jest najwiecej, bo "3" to się sprzedało póki co jakiś 1mln+ a przecież nie każdemu każda gra podchodzi tylko dlatego że jest VR... to wszystko jest błędnym kołem.

Niestety fakt są takie że o ile META sprawia że VR istnieje to równoczesnie go dusi tym że chce go monopolizować. Rynek konsol dobrze to obrazuje, jak developerzy jeczą że muszą dostosowywać gierke pod Xbox S który ma 4tflops i jak to ogranicza rozwój gier, a taki mq3 ma jakies 3tflops a co tu mówić o "2" która osiaga ledwie 1,3TFLOPS(a to jest jakies 90% rynku VR w META)... w takich warunkach tylko głebokie kieszenie mety sprawiaja że to jakoś się toczy.... Ale bez solidnego bostu hardware w VR to raczej można się spodziewać tylko smutnego końca... W VR przydałby się taki AMD Z1 Extreme z tymi swoim ~8TFLOPS i FSR to może w końcu developerom spadłby kaganiec....

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, musichunter1x napisał:

To że wypali jest prawie bardziej niż pewne, pytanie czy sprzeda się wystarczająco, ale ponoć baza użytkowników jest ogromna i nawet sam myślę nad wynajęciem sprzętu :E  Ale pewnie zrobię to dopiero w zimę, jeśli kupię rtx3060ti / 3070, aby przejść HL:Alyx za jednym zamachem.

Quest 3 jak się ma do valve index sprzed lat? Czegoś będzie mi brakowało?

Baza użytkowników jest ogromna, gdy bierzemy pod uwagę wszystkich użytkowników Questów (łącznie z Quest 2). Batman wyjedzie tylko na Questa 3/3S i raczej koszty produkcji się nie zwrócą. No chyba, że Quest 3S podwórzy sukces poprzednika i ludzie się na niego rzucą (tutaj dużo zależy od ceny, 500$ za standardowego Q3 okazało się barierą).

Jeśli myślisz o krótkotrwałym wynajęciu to nic więcej Ci nie potrzeba. Gogle są wyposażone we wszystko.

2 godziny temu, Wu70 napisał:

Po filmikach wygląda jak gierka z pada gdzie klikasz X ciągle i to jedynie na ekranie VR, czyli przepis na klasyczną klapę gier VR. Pytanie czy sama marka pozwoli zrobić dobry wynik sprzedażowy, szansa jest.

Na filmikach wygląda bardzo dobrze. Po prezentacji rozgrywki część ludzi nawet zmieniło swoje stanowisko i materiały na yt nie są już tak mocno minusowane :D  

Nie rozumiem co masz na myśli o klikaniu ciągle X. Zapowiada się świetna gra Batman Arkham Shadow Might Be The BEST VR Game of 2024!

36 minut temu, marioking napisał:

W VR przydałby się taki AMD Z1 Extreme z tymi swoim ~8TFLOPS i FSR to może w końcu developerom spadłby kaganiec....

I rozwaliłoby wsteczną kompatybilność. Snapdragon z roku na rok staje się coraz bardziej potężny, a Meta szybko wprowadza nowe generacje. Kiedyś doczekamy się powalającej grafiki ;) 

Edytowane przez slafec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydajność nie jest aż tak wielkim ograniczeniem bo na PCVR nie brakowało (w takim stopniu) wydajności i nic to nie zmieniło dla casuali, więc co by dał Z1 extreme? Znowu - nic.

Problemem jest typ gier, dlatego te "dłuższe dema" wygrały z "wielkimi produkcjami" które głównie traktowały VR jako wielki ekran ale w sumie jak gra jest głupia to po co zakładać ten wielki niewygodny headset i coś tam machać co i tak mechanicznie tylko odpowiada wciskaniu X żeby na końcu wszystko oglądać na pikselozie, pocić twarz... Przecież usiądę z padem i ta gra będzie praktycznie taka sama a wygodnie będę grał na oledziku 4k ;)

VR tam gdzie jest tylko wielkim ekranem ponosi porażkę i wydajność nic tu nie zmienia.

34 minuty temu, marioking napisał:

A na co lepszego może liczyć? ;)

Jak to na co, przy wynajmie? Pimax 8KX, Pimax Crystal, Varjo Aero i jeszcze jakieś co zapomniałem. Przy wynajmie to można potestować ciekawe zabawki a nie pospolity budżetowy headset 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Wu70 napisał:

Wydajność nie jest aż tak wielkim ograniczeniem bo na PCVR nie brakowało (w takim stopniu) wydajności i nic to nie zmieniło dla casuali, więc co by dał Z1 extreme? Znowu - nic.

Jak to na co, przy wynajmie? Pimax 8KX, Pimax Crystal, Varjo Aero i jeszcze jakieś co zapomniałem. Przy wynajmie to można potestować ciekawe zabawki a nie pospolity budżetowy headset 8:E

Nie powiedziałbym że liczy się tylko koncepcja/pomysł.... Vr to technologia, dosyć nowoczesna która potrzebuje "mieśni"... Nawet świetny pomysł polegnie jak zacznie go ograniczać technolgia, co uważam ma miejsce własnie w VR... PCVR ma najwiekszy potencjał tylko co z tego jak brakuje może nie tyle sprzetu co klientów! Widać po grach wydanych na PS5 że jak jest kapitał to powstają nieprzęcietne gry... a te gry poległy nie dlatego że były słabe, ale głownie przez ograniczenia platformy, w sensie przy sprzedanych 600k PSVR2 co developer mogł osiagnąc... raczej niewiele, bo tu potrzeba było milionów sprzedanych egzemplarzy by takie inwestycje miały racje bytu. I tu ma miejsce ta zalezność ilościowa, jak jedni kopią dołki po drugimi i każdy szarpie w swoją strone to nie ma szans by to wyszło....

Jestem ciekawy gdzie wypozyczy takie perełki jak Pimaxy czy Varjo :P MQ3 czy własnie PSVR2 to widziałem na wypozyczenie dosyć powszechnie, ale jeśli jest nawet jest taka firma co tym sie zajmuje to złożoność procesu i koszt jest zapewne zaporowy....

A wracając do mocy, szczerze Snapdragon jest w lesie w porównaniu do rozwiazań AMD, najnowszy super-cud miód który oferuje w porywach oferuje bodajże 5tflops.... a 8,6tflops w amd na Z1 E to mowa o dwuletniej konstrukcji :P Dla VR lepiej byłoby się odciać od takich ograniczeń i własnie wejść w technologie która nie jest tak ograniczona jak ta oparta na kiepkisch snapdragonach.... bo własnie z1 działa w oparciu o kompatybilna z pc litografie i rynek miałby szanse, bo bez duzych ułatwień to widzimy co się dzieje. Jeśli się coś nawet pojawi na PC to głównie kulawe porty takich ograniczonych produkcji na te cudne snapdragony :P A nawet te 8-10tflops to w rozdzielczościach jakie są wskazane do VR to krucho i tu takie rozwiania w stylu FSR mogłyby być zbawcze by zapewnić kopa wizualnego...

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, marioking napisał:

Nie powiedziałbym że liczy się tylko koncepcja/pomysł

Nie napisałem że tylko ale w obecnych możliwościach gier i HW, to główny problem.

W dalszej kolejności brakuje rozdzielczości, fov a może przede wszystkim odpowiedniej i małej budowy. Questy są jeszcze za duże, niewygodne. To musi być coś jak bigscreen beyond.

@Ronson śmiał się że ludzie chcą fajnie wyglądające headsety a nie 1kg cegły ale to prawda.

Przy obecnych ekranach i dużej budowie całego headseta nie ma żadnej możliwości zastąpić prostego ekranu więc sprawdza się tylko tam gdzie VR oferuje rozrywkę nieosiągalną nigdzie indziej - czyli głównie jak to mówisz "dłuższe dema" skupione na mechanikach nieosiągalnych nigdzie indziej.

Gra jak ten batman gdzie się teleportujesz i kilka razy uderzasz aż ten licznik odliczy.. Porażka jeszcze przed premierą.

21 minut temu, marioking napisał:

Jestem ciekawy gdzie wypozyczy takie perełki jak Pimaxy czy Varjo :P

Nie wiem jaki mamy rynek najmu, kiedyś bez problemu były indexy i inne takie. W ostateczności można wziąć z DE albo po prostu zamówić jakiegoś najnowszego pimaxa na "14dni" 😎

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Wu70 napisał:

Nie napisałem że tylko ale w obecnych możliwościach gier i HW, to główny problem.

W dalszej kolejności brakuje rozdzielczości, fov a może przede wszystkim odpowiedniej i małej budowy. Questy są jeszcze za duże, niewygodne. To musi być coś jak bigscreen beyond.

Nie wiem jaki mamy rynek najmu, kiedyś bez problemu były indexy i inne takie. W ostateczności można wziąć z DE albo po prostu zamówić jakiegoś najnowszego pimaxa na "14dni" 😎

A myślisz że z czego wynika ułomność bieżących gier? Ze robią je głównie na takie "kalkulatory" jak MQ2 gdzie interakcje zaczyna i kończy na otwarciu drzwi do pokoju, albo teleportacji bo więcej nie ma możliwości wykrzesać na takim żałosnym sprzęcie... 

Reszta sorki nie będę się wypowiadał, że ktoś chciałby by VR zmieściły się w okularach słonecznych a pewnie najlepiej by dodawali je do kartonu mleka gratis. O takich utopiach to szkoda gadać... Odnosze wrażenie że nie bardzo masz kontakt z rzeczywistością... bo Twoje rozwiązania to czekać aż za 3-5lat Snapdragon dogoni bieżące dostępne mobilne rozwiazania na rzecz być może kłopotów z kompatybilnością wsteczna, gier które szkoda byłoby odpalać w kontekście tych jakie by mogli oferować na normalnym sprzęcie... czy gustach stylizacyjynych dystopijnych VR których nie ma, nikt nie planuje ani nie robi... albo radzić komuś by w ramach wypożyczenia kupił sobie na potencjalny zwrot "14 dni" VR za ~5000-6000+

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, slafec napisał:

 Batman wyjedzie tylko na Questa 3/3S i raczej koszty produkcji się nie zwrócą. No chyba, że Quest 3S podwórzy sukces poprzednika i ludzie się na niego rzucą (tutaj dużo zależy od ceny, 500$ za standardowego Q3 okazało się barierą).

A no tak, bo to przecież działa na wewnętrznym procesorze. Szkoda że nie zrobili takiej puszki na uchwycie vesa, aby sobie to założyć na plecy / brzuch / ramiona.

7 godzin temu, Wu70 napisał:

Po filmikach wygląda jak gierka z pada gdzie klikasz X ciągle....

Tam nie klikasz, tylko machasz pięścią w przeciwników w odpowiednie miejsca, niekiedy pod odpowiednim kątem + chwyty, batarang, którym rzucasz lub przecinasz liny, mając go fizycznie na stroju, jak i całą resztę zabawek. Jest również normalne poruszanie się, nie tylko teleportacja. 
Grę robią ludzie naprawdę pasjonujący się serią i modelują ją na podstawie Arkham Asylum, aby zachować podobne tempo oraz ilość napotkanych przeciwników na raz. Udało im się przenieść masę ruchów z serii Arkham, pomimo VR. Oglądałeś to w ogóle? Po trailerach też byłem sceptyczny, ale gdy opowiada o tym weteran, który to przetestował..., jestem pewien że będzie to dobre doświadczenie.... Co innego czy jest warte tych pieniędzy :E Można wypożyczyć za 324 zł na miesiąc lub 171 zł za tydzień, więc 7 dni + cena gry to pewnie nadal taniej, niż generyczny Ubishit na premierę w edycji specjalnej.

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, marioking napisał:

A myślisz że z czego wynika ułomność bieżących gier? Ze robią je głównie na takie "kalkulatory" jak MQ2 gdzie interakcje zaczyna i kończy na otwarciu drzwi do pokoju, albo teleportacji bo więcej nie ma możliwości wykrzesać na takim żałosnym sprzęcie... 

To jest bzdura i tyle, nie ma się nawet co rozwodzić. Z braku wydajności wynika co najwyżej niska jakość oprawy graficznej.

6 godzin temu, marioking napisał:

Reszta sorki nie będę się wypowiadał, że ktoś chciałby by VR zmieściły się w okularach słonecznych a pewnie najlepiej by dodawali je do kartonu mleka gratis. O takich utopiach to szkoda gadać... Odnosze wrażenie że nie bardzo masz kontakt z rzeczywistością...

Niestety to ty nie masz kontaktu, bigscreen beyond to rzeczywistoste urządzenie a nie utopia, wszyscy idą w zmniejszanie headsetów bo nie da się inaczej przebić do mas. Największe firmy opracowują malutki sprzęt AR do codziennego użytku. Bajdurzysz o oledzie w psvr2 który nie ma żadnego znaczenia bo kompletnie nie rozumiesz potrzeb rynku i obecnych trendów. Zobacz sobie co się prezentuje na CES, pierwsze ekrany optical waveguide to rzeczywistość.

6 godzin temu, musichunter1x napisał:

Oglądałeś to w ogóle?

Oglądałem fragmentu gameplaya który wyglądał jak dla dzieci, weteranów powiązanych z twórcami(?) nie słucham bo i tak zawsze chwalą. 

Zobaczymy po premierze, może i coś z tego będzie ale jak mam bić i widzę licznik na gościu.. 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, Wu70 napisał:

Oglądałem fragmentu gameplaya który wyglądał jak dla dzieci, weteranów powiązanych z twórcami(?) nie słucham bo i tak zawsze chwalą. 

Zobaczymy po premierze, może i coś z tego będzie ale jak mam bić i widzę licznik na gościu.. 8:E

Eh, jak będziesz miał za "dużo" czasu i rozumiesz angielski to obejrzyj to co wysłałem, omawiają tam grę, będąc u twórców. Byli tam youtuberzy, którzy nagrywali masę filmów odnośnie mechanik w serii Arkham.  Możesz zacząć oglądać od sekcji combat.
Ten licznik to był pewnie przy ogłuszonych wrogach lub w kombinacji "beat downs", gdzie po ogłuszeniu możesz wyeliminować przeciwnika większą ilością uderzeń, jednocześnie podbijając swój mnożnik. standard w serii Arkham... Ostatnie kilka ciosów jest tam numerowanych, pewnie aby zdecydować, czy chcesz go wykończyć w inny sposób zdobywając więcej punktów. Najpewniej dodadzą areny.
Czego innego oczekiwać od parku rozrywki w stylu batmana w VR ;) 

W przeciwieństwie do sztucznego zachwalania, tutaj omawiają mechaniki oraz projekt gry, zamiast pustosłowia. Jeśli nie grałeś w serię Arkham lub przeleciałeś przez fabułę, nigdy nie próbując aren w City to może nie przemawiać do Ciebie ta gra.

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
31 minut temu, Wu70 napisał:

Niestety to ty nie masz kontaktu, bigscreen beyond to rzeczywistoste urządzenie a nie utopia, wszyscy idą w zmniejszanie headsetów bo nie da się inaczej przebić do mas. Największe firmy opracowują malutki sprzęt AR do codziennego użytku. Bajdurzysz o oledzie w psvr2 który nie ma żadnego znaczenia bo kompletnie nie rozumiesz potrzeb rynku i obecnych trendów. Zobacz sobie co się prezentuje na CES, pierwsze ekrany optical waveguide to rzeczywistość.

Prawda jest taka że dodanie psvr2 do rynku pcvr poprawiło rokowania VR o niebo bardziej niż Meta :P Albo te głupoty o których naiwjasz!!! Bo te futurystyczne rozwiania na które sie powołujesz są poza zasiegiem większości przecietnych użytkowników a dla developera gówno znaczy 100 czy 1000 uzytkowników w bigscren beyond albo pimax crystal light!!! A to są MAX rzedzy liczb o jakich mowa przy tych sprzętach! a o wiele bardziej wdrożenie tych 600k ps vr2 i otwarciu ich na rynek PC... bo mimo że pimax crystal light jest lepszy guzik to znaczy gdy to są co co najwyżej setki nowych stacji albo tysiące!!! Te pimax crystal light są fajne ale to egzotyka!!!! Bo kto Ci to kupi jak trzeba to zamowić na egoztycznej stronie...zapłacic cło, podatki i obawiać sie serwisowania i wsparcia bo to nie jest tak dostępne jak PS VR2 które można sobie pomacac spojrzeć w co drugim markecie.... Pimaxy czy Beygond u nas są praktycznie nie do kupienia/serwisowania!!! I utopić w tym ~5000zł albo 10000k, zyjesz fantazjami. Mozesz sobie walić farmozony o tych utopiach jak Bigscreen Beyond ale to kamień u szyjy gdy to są rozwiania za 6000-10000k!!!!! Kupiłeś sobie w końcu te AR o których nawijałes i gadałeś bez końca a ciagle były gdzies tam? Wątpie!!! bo tylko teoretyzujesz.... Ja kupiłem swoje Xreal Air i jestem zadowolony bez szukanie tego 9/10, bo to takie 7/10! Ale sie sprawdza, tak jak PS VR2 który każdy może wejść do marketu i kupić, sa wszedzie i to jest o wiele bardziej rokujące dla VR niż te egzotyki na które rzadko kto może sobie pozwolic!!!!! Prędzej będę miał swoje Ps VR2 niż ty jakikowliek VR! bo ganiasz za mżonkami!

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu serio oczekiwał jakiejś szalonej tehcnologii VR, na którą będą napisane gry :E ? Nawet Valve niezbyt chce wypuścić Deckard, ponieważ wiedzą że to nie ma przyszłości, przez zbyt małą bazę użytkowników. Quest chociaż jest "samodzielny", prosty i tani oraz można go użyć do czegoś jeszcze w prosty sposób, więc łatwiej go sprzedać.
Moim zdaniem zawsze będzie to tylko zabawka, niczym parki rozrywki.... Raz na jakiś czas jest to fajne, ale na co dzień byłoby to żałosne....., a do Beat Saber nie potrzeba wiele. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Wu70 napisał:

Niestety to ty nie masz kontaktu, bigscreen beyond to rzeczywistoste urządzenie a nie utopia, wszyscy idą w zmniejszanie headsetów bo nie da się inaczej przebić do mas. Największe firmy opracowują malutki sprzęt AR do codziennego użytku. Bajdurzysz o oledzie w psvr2 który nie ma żadnego znaczenia bo kompletnie nie rozumiesz potrzeb rynku i obecnych trendów. Zobacz sobie co się prezentuje na CES, pierwsze ekrany optical waveguide to rzeczywistość.

Twórcy Bigscreen Beyond trochę oszukują. Gogle niby są małe, ale wymagają stacji bazowych, które zajmują całe pomieszczenie. Na pewno nie jest to kierunek, w którym zmierza branża.

8 minut temu, musichunter1x napisał:

Moim zdaniem zawsze będzie to tylko zabawka, niczym parki rozrywki.... Raz na jakiś czas jest to fajne, ale na co dzień byłoby to żałosne....., a do Beat Saber nie potrzeba wiele. 

Np. Resident Evil 4/Village jest sto razy lepszy na PSVR2, niż na płaskim ekranie OLEDa 4K. W takie gry mógłbym grać codziennie. Niestety twórcy gier coś nie chcą przekonać się do hybryd. A szkoda, jeszcze przed premierą PSVR2 było głośno o tym, że Sony będzie w ten sposób wspierało swoje gogle.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slafec napisał:

Niestety twórcy gier coś nie chcą przekonać się do hybryd. A szkoda, jeszcze przed premierą PSVR2 było głośno o tym, że Sony będzie w ten sposób wspierało swoje gogle.

Gdyby Sony było mądre to zamiast wywalić miliony na Concord i co tam jeszcze wymyślą, mogliby sfinansować tryby hybrydowe.
Nie śledziłem zbytnio rynku VR, ale dziwię się że nikt nie zrobił RTSa w stylu R.U.S.E., gdzie możesz sobie na blacie stołu lub podłodze zrobić mapę 
Przynajmniej wszelkie symulatory mają z czego korzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, slafec napisał:

Twórcy Bigscreen Beyond trochę oszukują. Gogle niby są małe, ale wymagają stacji bazowych, które zajmują całe pomieszczenie. Na pewno nie jest to kierunek, w którym zmierza branża.

W sensie z tej wiadomości zrozumiałeś że kierunkiem w jakim zmierza branża są stacje bazowe? :lol2:

Nic nie oszukują, są najlepsi w jednym i to wymagalo kompromisów na tamten czas. Bigscreen beyond nie osiagnie zadnego sukcesu, to sprzęt na wąski rynek i tylko przykład z obecnych urządzeń co dało się zrobić. Wszyscy szukający mas idą w małe urządzenia.

8 godzin temu, musichunter1x napisał:

Ktoś tu serio oczekiwał jakiejś szalonej tehcnologii VR, na którą będą napisane gry :E ? Nawet Valve niezbyt chce wypuścić Deckard

Deckard musi trafić do mas, nie ma teraz na to taniego sprzętu. Skoro Questy nie robią furory to Valve wie czego nie robić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już się łapiemy za słówka to sam sobie przeczysz "bigscreen beyond to rzeczywistoste urządzenie a nie utopia, wszyscy idą w zmniejszanie headsetów bo nie da się inaczej przebić do mas" i jednocześnie "Bigscreen beyond nie osiagnie zadnego sukcesu, to sprzęt na wąski rynek i tylko przykład z obecnych urządzeń co dało się zrobić."

Sprzęt przede wszystkim ma być poręczny, kompaktowy. Bigscreen Beyond jest tego przeciwieństwem. W przypadku takich dyskusji warto oddzielić VR od AR (raz piszesz o jednym, a raz o drugim), bo obie technologie mają trochę inne wymagania sprzętowe. Gogle VR już teraz są małe i prędko nie będzie spektakularnych zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zaczynasz łapanie nie rozumiejąc sensu wypowiedzi i sprowadzasz dyskusję do tłumaczenia się jak z dzieckiem, po co? Nie wiem.

Bigscreen beyond podałem w przykładzie jak rozmiar można zmniejszać już dzisiaj bez odwoływania się do marzeń o utopii i innych wysrywów na które już przestałem odpisywać.

Rozmiar to w zasadzie jedyny interesujący aspekt tego urządzenia więc nie odniósł większego sukcesu (w kontekście tego tematu bo sami nie sądzę żeby planowali podbój rynku tym headsetem).

Obecne headsety są zbyt wielkie i niewygodne, firmy anulują projekty nie widząc perspektyw, nacisk idzie na AR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiem o co Ci chodzi i się nawet z Tobą zgadzam :D 

Tylko ten Bigscreen Beyond cały czas kłuje mnie w oczy. Twórcy dosłownie wyrzucili wszystkie elementy na zewnątrz (brak kamer, głośników itd.), a na domiar złego sprzęt jest jeszcze wysoce spersonalizowany (wymagane zeskanowanie twarzy przed złożeniem zamówienia). To żaden postęp. Równie dobrze można go wrzucić do kategorii marzeń o utopii, bo w najbliższych latach nie ma szans, żeby w pełni funkcjonalne gogle VR przyjęły taki rozmiar.

Edytowane przez slafec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...