Skocz do zawartości
Ksenon0505

Podkręcanie Xeon E5450 na płycie Asus P5K SE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę podkręcić procesor Xeon E5450 do ok 3.6 ghz. Podczas podkręcania z poradnikiem na youtube do 4.0ghz komputer włączał się i zanim zaczął ładować się Windows tak jakby restartował się i tak w kółko.

Jako iż jestem zielony w tym temacie, proszę o pomoc w dobraniu ustawień w BIOS, jak podkręcać i co zmieniać.

Specyfikacje:

Procesor: Intel Xeon E5450 3.0ghz

Karta graficzna: GTX 760

Zasilacz: Corsair CX500 (500w)

Pamięć ram: 4x2GB 800mhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi Xeonami jest spora loteria - zależy jaki masz stepping/rewizję, czy masz zrobiony lapping, wreszcie - jakie napięcie potrzebuje Twoja sztuka, lub mówiąc wprost - czy masz lepszą czy gorszą. Zdarzają się E5440 (sam takiego mam), które nie boją się pracy przy wysokich zegarach, a są takie E5450, które przy 3,3 już cienko piszczą. Co do wątku dot. podkręcania, zanim dostaniesz warna albo opitol od innych użytkowników, poszukaj na forum - jest bardzo obszerny dział na ten temat, więc nie ma co strzępić klawiatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FSB na 400MHz, NB Voltage na 1,3V-1,35V, pamięci ustaw na 800MHz CL6.6.6.18 [albo 5.5.5.15 jak masz takie] i napięciu 1,8V (nie wiem jakie masz pamięci więc o OC nie może być mowy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki stepping tego zijona?

 

Generalnie 3.6GHz powinien zrobić E0 i C0 ale przy E0 powinno być łatwiej, w sensie na niższym napięciu. Reszta nastawów jak wyżej. Zapuść mu później prime95 jak z godzinkę przejdzie to raczej będzie ok. Kontroluj temp. aby zachować dystans do tjmax (właśnie do tjmax, bo programy dają 100 stopni, a wieść gminna niesie że dla zijonów jest to 85 stopni). Vcore nie przekraczaj 1.35V.

Edytowane przez Foh_23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi