Skocz do zawartości
Camis

Covid-19 - Pandemia

Czy przed wakacjami zaszczepisz się szczepionką na Covid-19?:  

508 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy przed wakacjami zaszczepisz się szczepionką na Covid-19?:

    • Tak - obojętnie którą
      95
    • Tak - szczepionką mRNA
      80
    • Tak - szczepionką wektorową na adenowirusie (AstraZeneca)
      9
    • Nie
      271
    • Nie wiem / nie mam zdania
      53


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

 

 

Chodziło mi o dane z momentu gdy straszono indyjską odmianą, media podawały o 300 tyś zakażeń dziennie, jak to się ma do  1336000000 liczby ludności w Indiach a jak nasze 30tyś w szczycie do 37000000 w Polsce? Nawet z tej twojej tabelki wynika,że większa śmiertelność była w Polsce niż Indiach biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców.

Edytowane przez B@nita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, VAMET napisał:

Witam uprzejmie

...jednak to prawda, że 1 śmierć to tragedia, 1000000 statystyka. Człowiek to dziwna istota, szasta danymi, a tam każda śmierć to tragedia dla rodziny, łatwo się o tym mówi, bo każdy ma wyjeb... na osoby, które nie są z jego otoczenia najbliższe jego uczuciom. Niestety... Dlatego jesteśmy skazani jako ludzkość na porażkę...

Z poważaniem

Oczywiście, że masz rację. Tylko władze nie mogą patrzeć przez taką perspektywę, one muszą pracować na danych i na liczbach i na ich podstawie podejmować optymalne decyzje. Każdy kraj straciłby niepodległość gdyby władze załamywały się i poddawały po stracie pierwszego żołnierza... Tak to niestety działa. Epidemia covid w Polsce to doskonały przykład: starając się niemal za wszelką cenę (przynajmniej na początku) ocalić każdego Polaka przed nowym wirusem, doprowadzono to europejskiego rekordu "nadmiarowych" zgonów, zapaści w profilaktyce medycznej itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, B@nita napisał:

Chodziło mi o dane z momentu gdy straszono indyjską odmianą, media podawały o 300 tyś zakażeń dziennie, jak to się ma do  1336000000 liczby ludności w Indiach a jak nasze 30tyś w szczycie do 37000000 w Polsce?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

#szczepimysie #ostatniaprosta 🤣

Edit zajrzałem do źródła i... oni nawet kłamią jak mówią prawdę :E Powinno być 26/4087*100%=0,63% i 34/35521*100%=0,09% 😂

Edytowane przez Assassin
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, B@nita napisał:

 

 

Chodziło mi o dane z momentu gdy straszono indyjską odmianą, media podawały o 300 tyś zakażeń dziennie, jak to się ma do  1336000000 liczby ludności w Indiach a jak nasze 30tyś w szczycie do 37000000 w Polsce? Nawet z tej twojej tabelki wynika,że większa śmiertelność była w Polsce niż Indiach biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców.

Ja nie przeczę że była większa, bo była. Tylko nie aż o tyle. Dlatego pytam skąd wziąłeś te 12 razy więcej zgonów, nie zakażeń? Do których konkretnie danych to odniosłeś?

Edit: Nawet biorąc pod uwagę liczby zakażeń jakie podałeś to w odniesieniu do liczby ludności w Polsce wychodzi 3,61 razy więcej.

Po prostu chcę się dowiedzieć czy te 12 razy więcej zgonów, które podałeś z czegoś wynika, czy po prostu napisałeś to w przypływie jakichś emocji. 

Przez internet ciężko przekazać intencje danej wypowiedzi, ale tu pytam normalnie, bez żadnej złośliwości, bez drugiego dna itp.

 

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ghost54 napisał:

Poczytaj sobie doniesienie z Anglii. Nawet nagrano moment zarażenia. Jeżeli tera wirus potrzebuje kilku sekund, żeby przejść na drugiego to czarno to widzę, Jeżeli nie skończymy z ignorancją, bo ktoś sobie twierdzi, że "nie widzi tutaj żadnego wirusa" to czeka nas wzrost zakżeń wykładniczo. To, jak zdrowotnie ta odmiana się na nas odbije to zobaczymy. 

Bez przesady. Ignorancja ignorancją, ale nie dajmy się też zwariować w obie strony przez nagłówki z gazet czy portali, które mają za zadanie że wszystkiego robić sensację, bo muszą im się zgadzać kliknięcia i kasa z reklam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te "zakażenia uwiecznione na monitoringu" to rzecz bardzo wątpliwa. Mogło tak być, ale równie prawdopodobne, że delikwent zaraził się gdzie indziej.

Z drugiej strony jeśli wierzyć mediom, że już wariant z Wuhan był już kilka razy bardziej zakaźny od grypy, a kolejne mutacje (brytyjska Alfa, indyjska Delta...) jeszcze to zwiększają (każda kilkukrotnie) to niedługo będziemy się zarażali przez pierdnięcie odległości 10m... Dziwi  nie tylko, dlaczego sam przy moim stylu życiu i oględnym stosunku do obostrzeń tego nie złapałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo miałeś bezobjawowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
28 minut temu, Assassin napisał:

Dziwi  nie tylko, dlaczego sam przy moim stylu życiu i oględnym stosunku do obostrzeń tego nie złapałem...

Przejrzyj monitoring miejski może odnajdziesz siebie i osobę która ciebie zaraziła. 

Edytowane przez marekkraw
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

133 dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Assassin napisał:

Z drugiej strony jeśli wierzyć mediom, że już wariant z Wuhan był już kilka razy bardziej zakaźny od grypy, a kolejne mutacje (brytyjska Alfa, indyjska Delta...) jeszcze to zwiększają (każda kilkukrotnie) to niedługo będziemy się zarażali przez pierdnięcie odległości 10m... Dziwi  nie tylko, dlaczego sam przy moim stylu życiu i oględnym stosunku do obostrzeń tego nie złapałem...

Od kwietnia 2020 mam w głębokim poważaniu DDM, nie stronię od ludzi - zaraziłem się dopiero w maju 2021 i to od domownika z którym mieszkam. 
Jednak pewnie nie miałem kontaktu z obecnym super zaraźliwym wariantem Delta, a ten ponoć atakuje ofiarę w kilka sekund - oj nieciekawe zapowiada się jesień.

3 godziny temu, Ghost54 napisał:

Poczytaj sobie doniesienie z Anglii. Nawet nagrano moment zarażenia. Jeżeli tera wirus potrzebuje kilku sekund, żeby przejść na drugiego to czarno to widzę, Jeżeli nie skończymy z ignorancją, bo ktoś sobie twierdzi, że "nie widzi tutaj żadnego wirusa" to czeka nas wzrost zakżeń wykładniczo. To, jak zdrowotnie ta odmiana się na nas odbije to zobaczymy. 

Przestań czytać te doniesienia i zacznij normalnie funkcjonować, bo obecnie promowany sanitaryzm sprawi że życie Ci przeleci bez życia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ODIN85 napisał:

Bo miałeś bezobjawowego.

Raczej nie, z miesiąc temu badałem się na przeciwciała i wyszło negatywnie. No, ale powodów może być wiele (wysoka odporność ogólna, uodpornienie się na jakiegoś podobnego koronawirusa przeziębieniowego w przeszłości, genetyka, szczęście...). Jednak w ten medialne doniesienia o zaraźliwości są raczej mocno przeszacowane albo oparte na niezrozumieniu (bo podawany w poważniejszych publikacjach współczynnik R0 wcale nie jest tak wysoki, raptem 2x wyższy od wersji z Wuhan)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może do pracy nie chodzisz🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Assassin napisał:

Edit zajrzałem do źródła i... oni nawet kłamią jak mówią prawdę :E Powinno być 26/4087*100%=0,63% i 34/35521*100%=0,09% 😂

A to dane z UK są.

4087 to liczba zarażonych wariantem Delta wśród zaszczepionych

35521 to liczba zarażonych wariantem Delta wśród niezaszczepionych.

Odnoszenie tego do poszczególnych liczb i wyliczanie % zgonów na tej podstawie i ustalanie przez to większej śmiertelności statystycznie daje to co daje. Z proporcji procentowo to więcej zgonów jest wśród zaszczepionych, ale liczbowo już mniej. Na tej samej zasadzie można śmiało wnioskować, że zachorowalność jest 870% większa wśród niezaszczepionych :P 

 

Edytowane przez LeBomB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Assassin napisał:
Edit zajrzałem do źródła i... oni nawet kłamią jak mówią prawdę :E Powinno być 26/4087*100%=0,63% i 34/35521*100%=0,09% 😂

Masakra, tu nawet nie chodzi o to że ktoś źle obliczył procenty, tylko że tego się tak NIE porównuje. W UK zostali zaszczepieni głównie seniorzy  (powyżej 90%). Nie zaszczepieni są przede wszystkim młodzi (jedynie 20-30% wyszczepienia) co jest kluczowe przy analizie statystyk bo śmiertelność COVIDa w obu grupach zarówno w grupie niezaszczepionych jak i zaszczepionych jest zupełnie inna. Ktoś powinien polecieć za tego tweeta...

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Griszah napisał:

Przestań czytać te doniesienia i zacznij normalnie funkcjonować, bo obecnie promowany sanitaryzm sprawi że życie Ci przeleci bez życia. 

 

Funkcjonuję normalnie, ale tez, gdy trzeba rozważnie i odpowiedzialnie wobec innych obywateli kraju - chcąc nie chcąc nawet wobec ignorantów, majacych, gdzieś zdrowie inych, bo "oni wiedzom lepiej". Gdy pojawai się widmo zarazy logiczne, że trzeba starać się uważać i tyle.Niestety niektorzy z nie do końca jasnych powodów wmawiają sobie, że wszystko ok, nic się nie dzeije. Jakby mieli jakeiś dojścia do tego wielkeigo "spisku" z Covidem. Tylko czemu jeszcze do tego czasu nie ujawnili żadnych danych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Subman napisał:

Masakra, tu nawet nie chodzi o to że ktoś źle obliczył procenty, tylko że tego się tak NIE porównuje. W UK zostali zaszczepieni głównie seniorzy  (powyżej 90%). Nie zaszczepieni są przede wszystkim młodzi (jedynie 20-30% wyszczepienia) co jest kluczowe przy analizie statystyk bo śmiertelność COVIDa w obu grupach zarówno w grupie niezaszczepionych jak i zaszczepionych jest zupełnie inna. Ktoś powinien polecieć za tego tweeta...

W punkt. Porównywać dane statystyczne można jedynie wtedy, kiedy próbki różnią się wyłącznie tym jednym czynnikiem, który sprawdzamy. Ale jak nobilituje się na szczytach władzy ignorantów, a ci nie będą przecież zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie, to takie mamy efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, LeBomB napisał:

Ja nie przeczę że była większa, bo była. Tylko nie aż o tyle. Dlatego pytam skąd wziąłeś te 12 razy więcej zgonów, nie zakażeń? Do których konkretnie danych to odniosłeś?

 

Ktoś tu chyba na forum rzucił ta liczbą, nie pamiętam. Po za tym, jakie to ma znaczenie 3, 5 czy 12?? Jest słabszy? Jest, a co robią zidiociałe media każdy widzi. Męczysz chłopie, nie masz nic lepszego do roboty? Pomyliłeś fora czy co? Za dużo masz wolnego czasu, że tak go marnujesz na grzebanie w googlach by coś udowodnić?

Edytowane przez B@nita
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, LeBomB napisał:

A to dane z UK są.

4087 to liczba zarażonych wariantem Delta wśród zaszczepionych

35521 to liczba zarażonych wariantem Delta wśród niezaszczepionych.

Odnoszenie tego do poszczególnych liczb i wyliczanie % zgonów na tej podstawie i ustalanie przez to większej śmiertelności statystycznie daje to co daje. Z proporcji procentowo to więcej zgonów jest wśród zaszczepionych, ale liczbowo już mniej. Na tej samej zasadzie można śmiało wnioskować, że zachorowalność jest 870% większa wśród niezaszczepionych :P

Jasne, można i tak, to po prostu inny aspekt i inna cześć prawdy. Niemniej śmiertelność w grupie niezaszczepionej jest bardzo znikoma. Niestety nie ma danych o pełnej liczebności obu grup (w UK obecnie jest więcej w pełni zaszczepionych niż w ogóle niezaszczepionych, ale ile było w pełni zaszczepionych od co najmniej 14 dni w dacie sporządzenia analizy to chyba nie tak łatwo sprawdzić).

Mnie ciekawi też skąd jest tak relatywnie wysoka śmiertelność wśród zaszczepionych przy relatywnie niedużej liczbie hospitalizacji. Podobne obserwacje są i w UK, i w Polsce.

Tymczasem w Izraelu już 40% nowych zakażeń wariantem Delta dotyczy osób zaszczepionych. Między UK a Izraelem są więc też spore dysproporcje i jest to też dziwne, bo dotychczasowe dane wskazywały raczej że to Pfizer (stosowany gł. w Izraelu) lepiej chronił przed zakażeniami, a Astra (stosowana gł. w UK) - przed zgonami.

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Assassin napisał:

Te "zakażenia uwiecznione na monitoringu" to rzecz bardzo wątpliwa. Mogło tak być, ale równie prawdopodobne, że delikwent zaraził się gdzie indziej.

Z drugiej strony jeśli wierzyć mediom, że już wariant z Wuhan był już kilka razy bardziej zakaźny od grypy, a kolejne mutacje (brytyjska Alfa, indyjska Delta...) jeszcze to zwiększają (każda kilkukrotnie) to niedługo będziemy się zarażali przez pierdnięcie odległości 10m... Dziwi  nie tylko, dlaczego sam przy moim stylu życiu i oględnym stosunku do obostrzeń tego nie złapałem...

Poczekaj jeszcze trochę :E 

 

https://www.focus.pl/artykul/czy-koronawirus-przenosi-sie-na-pylkach-drzew-symulacje-wskazuja-ze-to-jest-mozliwe

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że jeszcze są ludzie którzy to czytają i na dodatek wierzą... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, galakty napisał:

Że jeszcze są ludzie którzy to czytają i na dodatek wierzą... 

Wejdź sobie na grupę pulmonolog tylko o covid 19 i sam się przekonaj :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Assassin napisał:

Jasne, można i tak, to po prostu inny aspekt i inna cześć prawdy. Niemniej śmiertelność w grupie niezaszczepionej jest bardzo znikoma. Niestety nie ma danych o pełnej liczebności obu grup (w UK obecnie jest więcej w pełni zaszczepionych niż w ogóle niezaszczepionych, ale ile było w pełni zaszczepionych od co najmniej 14 dni w dacie sporządzenia analizy to chyba nie tak łatwo sprawdzić).

Nie tylko nie ma liczebności obu grup ale przede wszystkim nie informacji o wieku obu grup. Śmiertelność COVID-19 wśród młodych jest niewielka, COVID zabija głównie seniorów. To co wspomniałem wcześniej - w UK seniorzy zaszczepili się w ponad 90%, a młodzi w 20-30%. Po drugie jeśli śmiertelność wśród niezaszczepionych seniorów 80+ wynosi 10% to po szczepieniu wciąż masz 1% śmiertelność (zakładając 90% skuteczność szczepionki). Wśród młodych jeśli masz nie wiem - 0,01% śmiertelności to spada Ci ona do 0,001%. 

Godzinę temu, Assassin napisał:

Tymczasem w Izraelu już 40% nowych zakażeń wariantem Delta dotyczy osób zaszczepionych. Między UK a Izraelem są więc też spore dysproporcje i jest to też dziwne, bo dotychczasowe dane wskazywały raczej że to Pfizer (stosowany gł. w Izraelu) lepiej chronił przed zakażeniami, a Astra (stosowana gł. w UK) - przed zgonami.

Takie porównanie możesz zrobić tylko i wyłącznie gdy masz zaszczepionych i niezaszczepionych po równo - czyli po 50% i to we wszystkich grupach wiekowych - czyli gdy będziesz miał zaszczepionych po 50% i seniorów i 20-latków. Więc ponownie - tak tego się nie porównuje...

Gdybyś miał 99% zaszczepionych i informację o 1000 nowych zarażonych deltą którzy się zaszczepili oraz 100 osób niezaszczepionych którzy też się zarazili, to napiszesz o 90% nowych zakażeń wariantem delty? I że jest to "dziwne" i niepokojące bo Pfizer miał być najskuteczniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ghost54 napisał:

Funkcjonuję normalnie, ale tez, gdy trzeba rozważnie i odpowiedzialnie wobec innych obywateli kraju - chcąc nie chcąc nawet wobec ignorantów, majacych, gdzieś zdrowie inych, bo "oni wiedzom lepiej". Gdy pojawai się widmo zarazy logiczne, że trzeba starać się uważać i tyle.Niestety niektorzy z nie do końca jasnych powodów wmawiają sobie, że wszystko ok, nic się nie dzeije.

Widać że jesteś przesiąkniętych strachem przed "zarazą", której to efekty w postaci zgonów są bardziej widoczne w tych nadmiarowych nie związanych z covidem. 
Media nakręcają całość pięknie, bo to łatwy temat dla nich, im większy kretynizm wymyślą tym więcej ludzi w to klika.
Rządom stan epidemii też jest mocno na rękę, bo z dnia na dzień mogą wprowadzać działania zmierzające do dyscyplinowania mas, a każde swoje niepowierzenie mogą zwalić na "zarazę" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, B@nita napisał:

Ktoś tu chyba na forum rzucił ta liczbą, nie pamiętam. Po za tym, jakie to ma znaczenie 3, 5 czy 12?? Jest słabszy? Jest, a co robią zidiociałe media każdy widzi. Męczysz chłopie, nie masz nic lepszego do roboty? Pomyliłeś fora czy co? Za dużo masz wolnego czasu, że tak go marnujesz na grzebanie w googlach by coś udowodnić?

Nie męczę, tylko po prostu pytam, bo liczba, którą podałeś była mocno zawyżona. A jeszcze gdybyśmy założyli, że u nas jest niedoszacowanie zgonów covidowych, to w Indiach tym bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...