Skocz do zawartości
m_wawa

Problem z podkręceniem RAM-u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z podkręceniem pamięci Balistics 3200MHz CL16 na płycie B450 Tomahawk Max z prockiem Ryzen 7 2700X.

 

Wczesniej korzystałem z pamięci 2x8 GB Crucial Ballistics 2400 MHz CL14 które bez problemu szły na 2933 MHz CL 16 (ustawiłem to w opcji MemoryTryIt BIOSU i poszło). Nie znam się na podkręcaniu więc użyłem gotowca.

 

Po zmianie pamięcui na 2x16 Ballistics 3200 MHz CL16 pamięci po prostu włozone do płyty chodzą na 2400 MHz (tak przynajmniej widać to z poziomu BIOSU). Pojawiają mi się też do wyboru dwa profile XMP, pierwszy 2933 MHz, drugi 3200 MHz. W momencie jak wybiorę pierwszy to wszystko jest OK, jak wybieram drugi to komp po wyjściu z BIOSU kręci chłdozeniem procesora, ale komp się jakby zawiesza, nic nie da się zrobić, klawiatura i mysz są jakby odłączone (brak podświetlenia) a na kontrolce CPU na płycie pali się czerwona dioda. Wydaje mi się że przy zaznaczonej opcji MemoryTryIt na Enabled w razie przesadzenia z parametrami komp powinien się zrestartować i wrócić do ustawień defaultowych a tu nie wraca tylko się wiesza. Poza tym ja w zasadzie nawet nie próbowałem podkrecać jeszcze tego RAMU tylko puścić go na ustawieniach fabrycznych 3200 MHz i CL16.

Ktoś ma pomysł co robie nie tak albo co mam uwalone? Płytę/procka/RAM?

Niby R7 2700X ma kontroler pamięci do 2933MHz ale z tego co czytam to ludzie w miarę spokojnie osiągają na tych pamięciach 3600MHz więc chyba się da a u mnie nawet na fabrycznych ustawieniach nie chcą iść...

Edytowane przez m_wawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Ja mam R7 2700/MSI B350M Mortar oraz identyczne ramy i działa bez problemu na 3200MHz (chyba nawet botowało na 3800). Działało na 3200MHz również na 2200G (mówię tu o profilu XMP).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach