Skocz do zawartości
robbin1

Pamięć Patriot Viper Steel 16GB 2x8GB 4400MHz

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, pablo-8511 napisał:

Aktualnie latam na pamięciach z sygnatury z takimi timingami: 

Twoja sygnaturka to totalnie nieczytelny chaos. Oczy krwawią jak próbuje się tam coś rozczytać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Minciu napisał:

Twoja sygnaturka to totalnie nieczytelny chaos. Oczy krwawią jak próbuje się tam coś rozczytać :P

Dzieki za uwage. Sam podobnie ostatnio to stwierdzilem jak sie w nia gapilem. Teraz mam doping. Poprawie ja po pracy ;) Gskill Ripjaws V 3200MHz CL16 doradzisz cos?

Edytowane przez pablo-8511
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.09.2020 o 23:29, Wuadator napisał:

Ustawiłem coś takiego. W memteście ok, TM5 10 cykli bez błędów.

Można jeszcze pogonić te pamięci jakimiś ustawieniami, których nie ma w tabelce? Dodatkowo dzięki uprzejmości kolegi Wu70 , dodałem tXP5, tXODLL5 i tAONPD 17i taki efekt:

Gdy skopiuje Twoje wartości płyta w ogóle mi nie wstaje ale udało mi się przejść testy na 3800@CL14 oraz 4266@CL16 da mi podobny efekt? Co mógłbym poprawić: 

Jakie w ogóle macie napięcia na VCCSA i VCCIO?

3800b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mialem patrioty na 3900mhz, 1.52v pod windowsem , ale nie robiłem uv :

67a98169b6dd3db1.jpg

 

Ale mimo wszystko bym spróbował ustabilizowac 4200-4300mhz cl16 , chyba powinno być lepsze od 3800mhz cl14. Na 10gen podobno cr1 nie działa, wiec trzeba ustawiać cr2 . Teraz mam ustawione 4300mhz cl16 1.53-1.54v pod windowsem . Co do sa/io trzeba dopasować do swojego procka. Np 4266mhz cl16 wystarczalo 1.13/1.17v do boota, do stabilnosci wystarczyło 1.17/1.22v, do 4300mhz cl16 juz musialem do stabilnosci dac 1.22v/1.27v , a bootowal komputer od 1.17/1.22v . Zapewne bym cos mógł urwać z tych napiec, ale nie chce mi się co chwile puszczać wypalarek, bo w końcu pojdzie dym z wtyczki 8pin eps :E

3bba56592f3d5f09.jpg

Edytowane przez novi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, novi napisał:

Ale mimo wszystko bym spróbował ustabilizowac 4200-4300mhz cl16 , chyba powinno być lepsze od 3800mhz cl14. Na 10gen podobno cr1 nie działa, wiec trzeba ustawiać cr2 . Teraz mam ustawione 4300mhz cl16 1.53-1.54v pod windowsem . Co do sa/io trzeba dopasować do swojego procka. Np 4266mhz cl16 wystarczalo 1.13/1.17v do boota, do stabilnosci wystarczyło 1.17/1.22v, do 4300mhz cl16 juz musialem do stabilnosci dac 1.22v/1.27v , a bootowal komputer od 1.17/1.22v . Zapewne bym cos mógł urwać z tych napiec, ale nie chce mi się co chwile puszczać wypalarek, bo w końcu pojdzie dym z wtyczki 8pin peg :E

 

Wczoraj próbowałem ustawić pamięci na 4300/4266, ale doszedłem do 1,52v na dram i tm5 pokazywał błędy po kilku minutach, więc sobie dałem spokój, bo trochę się boję więcej v podawać, bo bez chłodzenia, to chyba nie jest najlepszy pomysł :) 

Na moich ustawieniach, sa/io mam ustawione wstępnie na 1,25v, żeby mieć pewność, że nie będzie sypało błędami przez zbyt niskie ustawianie, na dram mam 1,46v ( na 1,45 miałem błędy pojedyńcze). 

tCWL zejść już niżej nie da rady

Bez-nazwy.png
cachemem.png

 

 

Edytowane przez Wuadator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, do takiego oc potrzebny jest dobry kontroler w procku, plyta dobrze prowadzaca ramy i dobry potencjal ramu. Mi się udało wstrzelić z ustawieniami idealnie pod moj zestaw (nie rzeźbiłem od zera, przepisałem nastaw kolegi Jacekcz , skorygowałem ciut trfc i tcke oczko w gore) i złapałem stabilność. Moje ramy z chlodzeniem raczej nie zniosą 1.56-1.57v , wczoraj mialem sporadyczne bledy, i próbowałem się ratować wyższym napięciem, to po okolo 5 minutach leciały bledy jak z rękawa, widac ta tasma termoprzewodzaca co jest niechlujnie przyklejona i odsłania 1/3 kosci , daje o sobie znać i nawet aktywne chlodzenie ramu zbytnio tu nie pomaga.

1.25v moze byc za mało , widzialem zrzuty gdzie ludzie do 4200-4300mhz juz sa i io ustawiają ponad 1.3v , u mnie taka sytuacja ma miejsce juz od 4400mhz :). Co do tcwl, jest powiązane z innymi timingami i prawdopodobnie trzeba ruszyć jeszcze inne timingi zeby zadziałało. U mnie podniesienie wyzej tcwl powoduje boot failure , minciu ma to samo na msi a pro :). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ty minciu w końcu złapałeś czas na oc ramu :p? Udało się coś sensownego ? U mnie bledy powodowały za ciasno ustawione rtl, dalem 2 oczka wyżej i bez błędów:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

suby na razie auto mam. RTLe jak masz teraz powbijane? Może wyzszy RTL to szansa na 4400cl16 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rtl teraz mam takie jak na ss wyzej w tym wątku. 

Jak podnosisz takty, to rtl zostaw na auto , plyta calkiem dobrze losuje, mój pc wstaje normalnie na 4500mhz na ramie z rtl auto, ale co z tego jak trzeba pompować juz sporo do sa/io i pewnie 4400 16 16 16, to bedzie z 1.56-1.57v na ramie, co wydaje się nie wykonalne na moich egzemplarzach (prawdopodobnie przegrzewają się) . 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko chyba TRFC przy 320 mam na granicy (4300). Windows z trudem bootował. Na 340 normalnie się podniósł.

Ale mam 1.50V pod biosem i 1.512 pod windowsem na DRAM. A piszesz że masz teraz 1.53-1.54V pod Windowsem więc pewnieefekt skalowania z napięciem wychodzi.

Dałem FAST BOOT MSI i teraz nie da się wbić do biosu :D Musze znaleźć ich programik RESTART TO BIOS czy coś takiego.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, novi napisał:

Rtl teraz mam takie jak na ss wyzej w tym wątku. 

Jak podnosisz takty, to rtl zostaw na auto , plyta calkiem dobrze losuje, mój pc wstaje normalnie na 4500mhz na ramie z rtl auto, ale co z tego jak trzeba pompować juz sporo do sa/io i pewnie 4400 16 16 16, to bedzie z 1.56-1.57v na ramie, co wydaje się nie wykonalne na moich egzemplarzach (prawdopodobnie przegrzewają się) . 

Właśnie ustawiłem rtle na auto i... nagle płyta wstała mi na 4200 Mhz z moimi ustawieniami i na 1,5 v ( na razie do sprawdzenia stabilności) , leci 5 cykl w tm5... 

Także ten... dzięki :)

Edytowane przez Wuadator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaden problem, w niedziele pomagali mi chłopacy w oc ramu i zaiwazylem ze rtl za nisko potrafi prowadzić do nie bootowania , lub do sypania bledami w teście ramu :). Rtl powinno się ręcznie docisnac później z tego co mi się wydaje. U mnie boot zaczyna się od 62/64 a stabilne jest 64/66 .

Minciu z tym fast bootem memory to nie ustawiaj fast tylko slow jak już do wyższych taktow . Ja nie mam tego wcale ustawionego, komp wstaje od strzala na tym ustawieniu co mam. Z tego co zrozumiałem sa i io testuje się na stabilnosci procesora. Ja od boota dołożyłem po 0.05v , testowalem procesor w małych danych, jest wszystko elegancko. 

Mi jak plyta zlapala zwisa to wyłączyłem i włączyłem przyciskiem 3x kompa, jak wisial na czarnym ekranie i wyskoczył boot failure , i moglem wejść normalnie do biosu :)

Edytowane przez novi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie taka prosta sprawa bo z niskimi rtlami ida wieksze korzysci niz obnizony jakis pojedynczy timing :D Ale niestety zbyt nisko to problemy z bootem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zwykłym fast bot miałem problem z wczytaniem profilu XMP.

Dałem Slow Traning i odrazu poprawa;)


A skoro dałem już slow traning to sprawdziłem ile pójdą ramy na 1.52V.

4600MHz pełen automat załadował system i TM5 pozwoliło odpalić. 2 minuty bez błędów puściłem restart na 4700 i tam już TM5 zawieszał kompa. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dram 1,5v,  sa/io 1,25v, 4200 mhz teraz jest stabilne w takim configu.

Jeśli chodzi o granie, to chyba mogę już sobie dać spokój z dłubaniem :D

4200mhz-cl16.png

 

Czy 1,5 v do codziennego użytku, nie będzie za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do gier super bedzie, nieraz szkoda walczyć o 100mhz, kosztem większych napiec i temperatur . 1.5v ramu nie zabije , byle w obudowie byl dobry obieg powietrza :). Ja się zatrzymałem na 4300mhz, byla pokusa powalczyć o 4400mhz cl16, ale juz musze wszystko solidnie voltowac , wiec uznałem, że bez sensu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Ptriotry 4400 zazwyczaj mam na 1.52-1.54V i nic im nie dolega ;) 

Teraz, novi napisał:

 byla pokusa powalczyć o 4400mhz cl16, ale juz musze wszystko solidnie voltowac , wiec uznałem, że bez sensu 

Pełen automat 4400cl16-16-16 nie idzie w TM5 u mnie. Po kilku minutach sypie błędy niestety. 

4600cl17-17-17 można chyba wywalczyć u mnie. Bo na auto wygląda że tm5 chodzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cl17 mnie nie interesowało przy 4400, moze przy okolicach 4500mhz xd 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak patrze w sieci, to można próbować trzy opcje, 4200cl14-15-15(4200c15-15-15) albo 4600cl17-17-17, albo 4300cl16-16-16:

 

4200-15-15-15-34-1T
DRAM 1.62v
 

4200-15-15-15-34-1T
1.68 


VCCIO 1.125v
VCCSA 1.225v

 

4200-cl14-jpg.353348

screenshot_3-jpg.353568

 

 

VDIMM 1.580v
VCCIO 1.350v
VCCSA 1.500v

4600-cl17-ring-5-0ghz-jpg.353430

4600-cl17-boot-io-and-sa-1-25-1-35-jpg.3

 

 

Albo 4300cl17-17-17

4400-17-yy-vip-info-jpg.358760

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic im nie będzie, byłeś mial dobry obieg powietrza w obudowie :). Ludzie pompują bez problemu po 1.55v+ i pamiątki maja sie dobrze :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, bez nawiewu typowo na moduły z samym obiegiem powietrza w budzie patrioty wytrzymują 1.55 i od temp sie nie wywalają :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Postaram się podrzucić następnym razem, jak będę na miejscu. Jak byłem ostatnio, to tyle pamiętam, że łapało LTE2100 z przekaźnika na odległości niecałych 4 km, a moc sięgała niżej niż -90dBm. Ogólnie tragedia z wczytaniem najprostszej strony internetowej, u 3 operatorów podobnie.   Powiem tak - została ta antena wybrana i zamontowana przez "fachowca" na zlecenie innych domowników. Ja się na tym tak nie znam, ale zanim się dowiedziałem jeszcze co tam w ogóle zostało zamontowane, to czułem już, że to będzie bubel, bo co innego może taki "fachowiec" zamontować. No i widzę, że moje przypuszczenia się potwierdzają. Żadnej poprawy to nie da? Bo trochę teraz ciężko będzie to zdjąć i rozmontować, nie wspominając już o poniesionych kosztach i ewentualnych następnych kosztach zakupu nowej anteny. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na resztę pytań dotyczących routera? Na przykład takie złącza to pewnie i tak zawsze będą te same, więc niezależnie od anteny router chyba można wybrać już teraz (mogę się mylić!). Chciałbym szczerze mieć coś ogarnięte przez majówką, o ile jest to osiągalne.
    • Witam po rocznej przerwie ; -). Odnawiam temat. Jak można łatwo odgadnąć, w poprzednim roku nic nie wyszło z kupna PC. Nic jednak straconego, gdyż jestem aktualnie gotowy do kupna gotowego zestawu lub zbudowania własnego PC. Budżet za samą jednostkę z softwarem (OS + Office) +/- 10000zł. Mogę dołożyć, o ile będzie miało to sens. Na początek, znalazłem taką oto promo w X-KOM: https://www.x-kom.pl/p/1220819-desktop-g4m3r-hero-i7-14700f-32gb-1tb-rtx4070s-w11x.html?sm=lowcygier Czy to dobra oferta? Czy też lepiej zbudować własną maszynę od zera?    
    • Świetne rady, autor tematu gra w 3440x1440, więc jakim cudem warto zmieniać 4070Ti na 4070Ti Super, skoro premiera RTX 5000 jest tak nieodległa ? Zanim braknie mu 12GB VRAM w tej rozdzielczości to będzie premiera RTX 6000. Więc @andriejek69 jak masz zmieniać teraz kartę to albo coś dużo mocniejszego, albo czekaj na nowe RTXy. Chyba, że faktycznie chcesz pograć w Cyberpanka z Path Tracingiem, ale tam nawet 4070Ti Super z 16GB to będzie za mało. Zrobisz ja uważasz, ale osobiście uważam taką zmanię za kompletnie bezsensowną, bo obecna kara Ci wystarczy do tej rozdzielczości, a jak zmieniać to na 4090, żeby faktycznie poczuć różnicę, teraz dostaniesz 10% to wydajności. Jedyna opcja to sprzedaż obecnej karty za dobrą cenę i niewielka dopłata.
    • Trudne się wylosowało... Monitorów z tunerem jest jak na lekartwo a szybszych niz 60hz tym bardziej. Nie ma mowy też o oledzie ani miniledzie z tunerem chyba że chodzi o telewizor to już prędzej coś znajdziesz.  Nie podałeś specyfikacji swojego komputera to też niezbyt można powiedzieć czy poradzi sobie z monitorem 4k np. (Samsung monitor m7 i m8) mają smart tv ale tunera już nie mają... Dodatkowo są na matrycy VA co nie każdemu może przypaść do gustu. Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno możliwie najlepszego monitora na miniledzie/oled (jeżeli nadal mówimy o budżecie 4000zł) i jakiegoś smartboxa (googletv) z tunerem i podłączenie go do monitora poprzez HDMI.
    • Witam Proszę o ocenę zestawu do grania w 1440p i ewentualne propozycje zmian, chciałabym żeby wszystko zamknęło się w 7tys. Preferuję połączenie Intel/Nvidia, najlepiej jak najmniej RGB, dyski już posiadam (2 SSD Sata). Procesor i5 14600KF Karta Gigabyte GeForce RTX 4070 Super Windforce OC 12GB Płyta główna MSI B760 Gaming Plus WIFI lub MSI MAG B760 Tomahawk WIFI (wcześniej rozważałam również Gigabyte B760 Gaming X AX) Zasilacz Seasonic Focus GX - 750W Lexar Ares RGB 32GB 6400MHz CL32 Obudowa Genesis Irid 505F Z chłodzeniem mam problem, ponieważ chciałam zakupić Deepcool'a AK620, jednak nie jest dostępny w sklepie komputronika (sklep wybrałam ze względu możliwości odbioru komputera w moim mieście). Niestety ten ma dość ograniczony wybór chłodzeń. Tak samo jak widać mocno zastanawiam się nad płytą główną, jestem otwarta na propozycje.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...