Skocz do zawartości
mario0

2x4gb + 1x8gb? Prośba o poradę

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam pytanie, czy nie będzie problemem jeżeli do swoich 8 GB - 2x 4 GB dual channel dołożę kość 8gb?

 

Czy nie stracę wtedy dual channel na moich starych kościach? Czytałem ze istnieje coś takiego jak flex mode i wtedy jakbym dołożył jedna kość to teoretycznie byłoby 16gb dual channel.

 

Czy możecie mi coś w tym temacie poradzić? Jestem totalnie zielony w tym temacie. Próbowałem coś wyczytać, ale za mało się na tym znam.

 

To moja płyta główna: Płyta główna MSI B250M PRO-VDH

 

Pozdro i dzięki!

Edytowane przez mario0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

jeszcze jedne pytanie, czy w sytuacji gdybym wymienił kości. Sprzedał stare, włożył nówki 16 gb (2x8 gb w dual channel), to czy moja płyta B250 ogarnicza mnie do kupna 2400 mhz? Czy jeżeli kupię wyższą częstotliwość to po prostu nie będą działać, czy zejdą do tych max 2400?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flex mode zadziała maksymalnie z dwoma kościami tj. 4+4 będzie w dual channel, a dodatkowe 8 nie.

Wydajnosć flex mode jest niższa niż pełnoprawnego dual channel.

Dodatkowo nie ma pewności czy zadziała z dokupioną kością. Producent płyty nie podaje również informacji o tym, że płyta takowy tryb obsługuje.

 

Prędkość maksymalna ramu dla tej płyty to 2400mhz.

 

Mam też sugestje - jeżeli chcesz zwiększyć wydajność, to dokupienie ramu w twoim przypadku nie pomoże. Wymień całą platformę na ryzena 5 1600 af lub i5 9400f + szybki ram (najlepiej 2x8 gb 3000mhz+) + budżetowa płyta (do 250-280zł). Starą platformę sprzedasz w dosyć znośnej cenie.

Edytowane przez Emise

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach