Skocz do zawartości
ppawel26

Undervolting czy na pewno jest bezpieczny?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.02.2022 o 21:27, Paw79 napisał:

Na Nvidii jest to samo.
Pseudostabilne UV daje niższe wyniki w Timespy, niż te same zegary przy wyższym, stabilnym napięciu.

GPU jak i CPU, przynajmniej od AMD mają coś takiego jak "clock stretching". Jak cpu/gpu wykryje że jakiś cykl się zawiesił albo jest jakiś bład to obniża taktowanie, na kilka milisekund. To się właśnie dzieje jak brakuje tej odrobiny stabilności. 

Mam coś takiego na moim 3060Ti jak dostanie za mało napięcia, mam coś takiego na ryzenie 3600 jak dostanie za duże zegary - np wynik w cinebenchu na 4.6GHz prawie się nie różnił od tego na 4.4GHz, w cinebenchu crasha nie było, w prime95 4.6 od razu błędy a na 4.4 hula. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy zbyt mocne uv lub na granicy stabilnosci moze powodowac niski minimalny fps? Do czego zmierzam , ostatnio tluklem ostro God of War ,1440p ustawienia srednio wysokie , dlss na jakosc. Fps pomiedzy 80-70. Zdarzaly sie jednak momenty glownie przy przechodzeniu do nowej lokacji ze delikatnie przycielo. Zauwazylem ze wtedy fps spadal do 58. Dalem lock na 60 fps zeby zmniejszyc roznice ale dalej zdarzalo sie ze fps spadajac do 58 powodowal lekkie przyciecie. Dzialo sie to sporadycznie wiec gre skonczylem bez zmiany parametrow uv i juz odinstalowalem wiec nie mam jak sprawdzic ( nie chce mi sie instalowac od nowa) Ale zastanawia mnie czy te spadki mogly byc przez chwilowy brak papu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest problem od strony zbyt niskiego napięcia na GPU.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To nie jest wina UV tylko God of War - wiele osób o tym wspominało w temacie poświęconym grze, stutter na początku wejścia do nowego sektora lokacji to standard u każdego - później nie ma tego problemu, najprawdopodobniej doczytuje shadery w locie i kiedy skończy jest już płynnie.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.02.2020 o 19:35, ppawel26 napisał:

 

 

Ma ktoś może kopię tego filmu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.02.2022 o 13:40, pablonas napisał:

Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale nie chcę nowego wątku o podobnej tematyce zakładać.

Zachęcony tym materiałem:


Pobawiłem się w uV na identycznym egzemplarzu 3050. 
Jak wspomniałem przy innej okazji zazwyczaj miałem karty od czerwonych (nie licząc epizodu z 660Ti dawno temu). Automatyczny uV dla RX5500 XT robiony przez aplikację Adrenalin zdejomwał z napięcia wartości rzędu 0,025V.
To co ten gość tu pokazuje to rząd wielkości więcej. I faktycznie u mnie karta zachowuje się podobnie. Wyjściowo ma 1,08V, po czym schodzę na 0,925V i nadal jest stabilnie we wszelkich benchmarkach łącznie z prawie godzinnym testem w OCCT. Zejście na 0,900V powoduje już crash w Time Spy..

Jaki masz stabilny maksymalny zegar przy 925mV oraz 900mV na tej karcie? Ja przy 900mV nie mogę przekroczyć 1900Mhz, jest crash.

Edytowane przez xm700

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...