Skocz do zawartości
Phate25

Przesiadka z ddr3 (800MHz) na lepsze. Jest sens ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako, że to mój pierwszy post na forum to chciałbym się przywitać ze wszystkimi.

Aktualnie wybieram podzespoły do rozbudowy mojego starego laptopa. Chce wymienić dysk na SSD - to w innym temacie.

 

Chciałbym się jednak dowiedzieć od Was czy jest sens wymieniać RAM'na nowe.Czy to wogóle ma jakiś sens jeśli chodzi o komfort pracy (zwłaszcza interesują mnie gry bo obecnie przy pracy na excelu czy przeglądaniu internetu nie mam żadnych problemów). Obecnie mam zainstalowane 2x takie coś:

 

RAM DDR3 800MHz

 

Laptop to Lenovo Y50-70 z kartą graficzną:

Grafika

 

i procesorem:

Procesor i-7

 

Z wymianą raczej poradzę sobie sam bo to żadne problem ale nie znam się aż tak dobrze na obecnie dostępnych na runku podzespołach.

Zdaje sobie sprawę że teraz pewnie już są dużo lepsze kości do instalacji.

Jeśli dobrze było by wymienić te RAM'y to jaka opcja jest najlepsza:

1) Dołożyć jeszcze 2x po 4 GB (bo chyba mam 4 sloty na kości - przynajmniej tak rozumiem z CPU-Z) takie same jak mam obecnie zainstalowane żeby się nie gryzły

2) Wymienić stare na 2x po 4GB DDR3 ale o wyższym taktowaniu np. 1600 MHz

3) Wymienić stare na 2x po 4GB ale DDR4 - Tylko czy ja mogę zainstalować coś w nowszej technologii niż DDR3

 

Za pomoc z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę sensu takiej zmiany - jak masz je w dualu to jest to optymalne rozwiazanie. Masz dwa banki i oba zapełnione. Działają w dualu na 1600 MHz. O ddr4 zapomnij. Moja rada skup się na dysku SSD dzięki niemu zrobisz z niego petardę.

Edytowane przez miemik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO i takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Bardzo dziękuje - zaoszczędziłeś mi Pewnie trochę siana.