Skocz do zawartości
ThePunisher

Obiektyw do kamery BlackMAgic 4K

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim

 

Poszukuję jakiegoś obiektywu do 2-2,5k złotych, który będzie współpracował z kamerą blackmagic pocket camera 4k (micro 4/3).

 

Kamera będzie używana w jazz clubie więc raczej w średnich warunkach oświetleniowych, sztuczne ledowe oświetlenie.

 

Fajnie gdyby był zmiennoogniskowy ale nie jest to konieczność.

 

Polecicie coś wartego uwagi?

 

Wpadł mi w oko Olympus 14-150 f.4-5,6 II ale czy to będzie dobry wybór?

Edytowane przez ThePunisher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej jakości potrzebujesz? BM to już zabawa w sprzęt z wyższej, niż najniższa półka.

Masz jakiegoś riga, stabilizatory, szmery bajery? Podłączysz pod taki sprzęt obiektyw foto z zoomem?

Potrzebujesz FOV odpowiednika 300mm do klubu?

Potrzebujesz chyba jasnego obiektywu, nie takiej ciemnizny, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ujmę to tak. to towar dla klienta który zażyczył sobie do zamówienia taką kamerę ale nie dał żadnych wytycznych do obiektywu i nie ma z nim teraz kontaktu przez jakiś czas, a musimy już składać zamówienia.

 

Nie mamy żadnych sugestii co do obiektywu a zajmujemy się nagłośnieniem w klubie więc to dostarczamy jako dodatkowe życzenia klienta.

Może to być nawet coś za 3-3,5k oby bylo coś dobrego. Też wydaje mi się że to za ciemny obiektyw, ale szukam tego co wydaje mi się dobre, a wielkiej wiedzy na ten temat nie mam.

 

Ni musi być zmiennoogniskowy. może być dobry, jasny stałoogniskowy.

 

Musimy po prostu dać im w miarę dobry obiektyw do tej kamery :) nie mają żadnych akcesoriów dodatkowych.

Edytowane przez ThePunisher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mi do głowy przychodzi tylko jedno rozwiązanie. Sigma+VILTOX

Cena idzie z jakością no i mamy spory zapas światła. Viltrox też swoje dołoży na poziomie OK +1EV.

Z innych zoom to:

Panasonic LEICA DG Vario-Elmarit 12-60 mm f/2.8

Obiektyw Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO

Jak widać sporo kosztują. Nic powyżej f 2.8 bym nie brał do ciemnego klubu. Jak za drogo to można pójść w stałki:

Samyang 12 mm f/2.0 NCS CS

Panasonic LUMIX G 25 mm f/1.7

PANASONIC LUMIX G 42.5 MM F/1.7

Samyang 16mm f/2.0

itd.

W sumie trochę wróżenie z fusów bo nic nie wiemy co będzie z tym BMC robione po za, że coś będzie nagrywane w klubie. Swoją drogą zakup BMC do klubu z takim podejściem to przerost formy nad treścią. No ale jak ktoś chce to czemu nie ;)

 

Można jeszcze poczytać sobie to https://wolfcrow.com/the-best-native-autofocus-lenses-for-the-blackmagic-pocket-cinema-camera-4k/

Edytowane przez skypan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda na nieco dziwną, bo BM nie wydaje się być sprzętem dla startujących z tematem.

Osobiście bym też postawił na jakieś stałki, może ze dwie nawet - w zależności od potrzebnych kątów widzenia coś szerszego i coś węższego. Jak nie będzie dodatkowych rigów i cudów, to nie ma znaczenia że będą się różnić budową, zakresem obrotu pierścieni, itd.

Osobiście też, zamiast wymaksowywać budżet na cuda obiektywy (no, cuda obiektywów wideo to i tak w tym budżecie się nie złapie), pozostawiłbym jakąś kasę na gimbala jako elementu bardzo dużo zmieniającego sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez żadnych wymagań klienta, co będzie chciał filmować i w jaki sposób, to ciężko cokolwiek doradzić.

 

Bezpieczniej będzie z zoomem, kwestia jaki zakres ogniskowych będzie potrzebny. Od razu uprzedzam, że doświadczenia profesjonalnego nie mam wcale, więc ciężko mi mówić o ogniskowych do portretu, objęcia sceny, widowni, czy poszczególnych muzyków w akcji. Ktoś musiałby coś podpowiedzieć i podać jakieś konkretne wartości.

 

Panasonic/Lecia 12-35mm (24-70mm) f2.8 - chyba najjaśniejszy zoom, szeroko być może za szeroko na końcu

Panasonic/Lecia 12-60mm (24-120mm) f2.8-4 - szerszy zakres ale zmienna jasność, przy sensownie oświetlonej scenie nie powinno być problemów ze zbliżeniami

Olympus 12-100mm (24-200mm) f4 - jeszcze szerszy zakres, być może już za duży, ciemniejszy od reszty ale stałe światło w całym zakresie, ponad budżet

 

Nie mam pojęcia jak zachowa się stabilizacja, czy będzie współpracować z kamerą czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bono, są jaśniejsze zoomy (producenci m4/3 się jakoś nie popisują w tej dziedzinie), kwestia tego, czy potrzebujemy czegoś takiego jak zoom do filmowania.

Stabilizacja działa, ale ma swoje ograniczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są adaptery z AF.

Zoomy proponuję, bo nie wiadomo czego potrzeba, czy to będą szerokie ujęcia sceny/widowni, czy zbliżenia.

Kilka obiektywów, czy adapter i jasny zoom to z kolei robi się mniej ciekawa cena. Chyba ze się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bono ty powinieneś zająć się nagłośnieniem a nie zapisem obrazu. Mam nadzieję, że znasz dobrze BMC i co do tego jeszcze potrzeba prócz obiektywów. Teraz mamy rozmowę głuchego ze ślepym o kolorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da radę zwrócić uwagę, że się nie znam, bez obrażania?

Pisałem, że nie jestem profesjonalistą, widocznie ci to umknęło.

 

Zamiast bezsensownie tracić czas na docinki, wyjaśniłbyś w czym rzecz, przynajmniej autor też by skorzystał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory Bono. Kierowałem to do założyciela tematu a nie do Ciebie. On się zajmuje nagłośnieniem. Przez przypadek wymieniłem Ciebie.

Nie staram się nikogo obrazić. Tylko dźwiękowiec wybiera kamerę i obiektywy nie mając bladego pojęcia co i jak dla osoby, która nie wie co chce. Ciężki temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sory Bono. Kierowałem to do założyciela tematu a nie do Ciebie. On się zajmuje nagłośnieniem. Przez przypadek wymieniłem Ciebie.

Nie staram się nikogo obrazić. Tylko dźwiękowiec wybiera kamerę i obiektywy nie mając bladego pojęcia co i jak dla osoby, która nie wie co chce. Ciężki temat.

 

 

Sytuacja w takich postępowaniach wygląda tak, że jak klient dostał dofinanoswanie to nie interesuje go co umie robić z danym sprzętem tylko skoro ma kasę to sobie bierze co chce, a my potem z racji że musimy wziąć kilka humorów klienta bo zadzwonił do nas z info że prosi o dorzucenie do oferty kamerę black magic i jakiś obiektyw to walczymy z tym, tyle, więc to standard że trzeba na szczątkowych informacjach dobierać coś co spełni oczekiwania klienta których nawet nie znasz a on nie umie powiedzieć wiecej czego oczekuje. Witamy w świecie postępowań, przetargów i ogólnie wykonywania zleceń w branży AV :) To codzienne zjawisko więc dla Was to dziwne że ktoś suzka obiektywu nie mając wiedzy na ten temat, a dla nas to dzień jak codzień.

 

Pewnie cokolwiek dobierzemy to i tak klient nie zauważy różnicy skoro chce kamerę BM i nie wie jaki obiektyw wziąć do tego ani jakie konkretnie ma wymagania, ale z racji że nie mamy w zwyczaju robić fuszerki tylko zachować jakiś poziom to chcemy dobrać coś co będzie prezentować jakiś dobry poziom. Czesto robimy zlecenia na sprzęcie Black MAgic ale z konkrentymi wymaganiami i sugestiami, więc zazwyczaj są to świadomi użytkownicy ale zdarzają się i tacy którzy po prostu mają kasę i swoje widzimisię.

 

Otworzył klub jazzowy, dostał dofinansowanie, zachciało mu się nagłośnienia z półki premium (i to najwyższej) to mu to robimy bo się na tym znamy, ale ksoro zostawia u nas ponad milion zł to przecież nie powiemy mu żeby o kamerę to kogoś innego pytał skoro obsługujemy go kompleksowo, raczej nie zostałoby to odebrane dobrze, więc trzeba się bujać z zachciankami klienta i szukać wszędzie źródeł informacji które mogą być przydatne jak chociażby tutaj gdzie wiem że w dziale fotografi i ogólnie rejestracji obrazu jest sporo speców :)

Edytowane przez ThePunisher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to już jest trochę bardziej klarownie.

Moja rada - dyskusja:

Zapytać klienta o budżet na cały zestaw.

Uzmysłowić, że może być potrzebne o wiele więcej, niż tylko kamera + obiektyw.

Zapytać nie o to, jakiego sprzętu potrzebuje (najwidoczniej nie ma pojęcia), ale co chce z tym sprzętem robić.

Po czymś takim będziecie wiedzieli, co oprócz samej kamery i obiektywu (-ów) potrzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...