Skocz do zawartości
Kszyrztow

Horizon Zero Dawn Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, sideband napisał:

To samo GPU, a CPU skręcony na 3.9 ?

 

15fps więcej na intelu niż na ryszardzie 3600 przy tej samej grafie?
AMD to złom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, wallec napisał:

15fps więcej na intelu niż na ryszardzie 3600 przy tej samej grafie?

Znając Sideband'a to ta jego1080 lata pewnie na 2.2Ghz :E

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, MisterMaster napisał:

Postanowiłem sprawdzić to truchło i rzeczywiście - od godziny gra nie chce nawet wystartować bo za każdym razem po "optymalizacji" crash. Ściągnąłem sejwa od kogoś z neogafa i optymalizację przeszło, ustawiłem grafikę itd., dałem kontynuuj i ctd heh. Pagefile jest, borderless jest, anizo w sterach off jest i "ja wam mówię wszystko hooy".  Cud, miód i orzeszki, więcej preorderów "a będzie dalej tak jak jest". Pfff.

MisterMaster - jaki masz konfig i wersję systemu?

Ściągałeś tylko sejwa czy plik PSOcache.bin również, że udało Ci się przynajmniej wejść do menu?

Mnie póki co nie udało się przejść ekranu "Sony Interactive", mimo kilkukrotnych prób z przeinstalowaniem, zmianą ustawień i ponownym kompilowaniu shaderów.

Na pirackich forach piszą że gra działa nawet na Windzie 1603, więc już nie jestem pewien czy to mój system jest winny (1709), jakieś brakujące pliki czy konfiguracja komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paw79 napisał:

MisterMaster - jaki masz konfig i wersję systemu?

Ściągałeś tylko sejwa czy plik PSOcache.bin również, że udało Ci się przynajmniej wejść do menu?

Mnie póki co nie udało się przejść ekranu "Sony Interactive", mimo kilkukrotnych prób z przeinstalowaniem, zmianą ustawień i ponownym kompilowaniu shaderów.

Na pirackich forach piszą że gra działa nawet na Windzie 1603, więc już nie jestem pewien czy to mój system jest winny (1709), jakieś brakujące pliki czy konfiguracja komputera.

Ja nie robiłem updejtu systemu od dobrych 2 lat, a sterowniki GPU od pół roku, i wszystko śmigło za 1 razem, oprócz tego że trzeba było odpalić grę przez administratora bo nie chciał zapisywać ustawień. 

Spróbuj może cofnąć się do innej wersji sterownika GPU, a nie najnowszy. Wyłącz anti vira, uruchom przez administratora Steam oraz grę samą w sobie. Zrób plik w dokumentach Saved Game z nazwą Horizon Zero Dawn, bo u mnie nie było tego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, TheMr. napisał:

Ja nie robiłem updejtu systemu od dobrych 2 lat, a sterowniki GPU od pół roku, i wszystko śmigło za 1 razem, oprócz tego że trzeba było odpalić grę przez administratora bo nie chciał zapisywać ustawień. 

Spróbuj może cofnąć się do innej wersji sterownika GPU, a nie najnowszy. Wyłącz anti vira, uruchom przez administratora Steam oraz grę samą w sobie. Zrób plik w dokumentach Saved Game z nazwą Horizon Zero Dawn, bo u mnie nie było tego. 

Grę mam na Epicu (tam było taniej- 129zł z kuponem).

Dodatkowego anty-vira nie używam, bo obecnie to już nie ma sensu- tylko Windows Defender.

Plik Saved mi się normalnie utworzył (Dokumenty/Horizon Zero Dawn/Saved Game/profile/profile.dat)

Jakich konkretnie sterowników używasz (tych sprzed pół roku)?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie na RTX2080 gra zapiepsza że aż miło podobnie jak Death Stranding.

Do tego fajnie bo po Polsku.

Tylko czasu na granie nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie RDR2 chodzi od początku bez większych błędów, mimo że wielu ludzi narzekało wówczas na crashe i problemy z uruchomieniem.

Niestety- w przypadku HZD trafiłem do grupy "pechowców".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2080ti + 9900k gra działa w ponad 60 klatkach w 3440x1440 , największe zdziwienie miałem jak ta gra średnio wygląda po takich tuzach jak RDR2 , jak ogrywałem Horizon na premiere to robił ogromne wrażenie graficzne a teraz jest tylko ładnie. Mimo wszystko z przyjemnością ukończe gre ponownie na piecyku bo 60 klatek i cisza w stosunku do ps4pro to dla mnie dealbreak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Paw79 napisał:

MisterMaster - jaki masz konfig i wersję systemu?

Ściągałeś tylko sejwa czy plik PSOcache.bin również, że udało Ci się przynajmniej wejść do menu?

Mnie póki co nie udało się przejść ekranu "Sony Interactive", mimo kilkukrotnych prób z przeinstalowaniem, zmianą ustawień i ponownym kompilowaniu shaderów.

Na pirackich forach piszą że gra działa nawet na Windzie 1603, więc już nie jestem pewien czy to mój system jest winny (1709), jakieś brakujące pliki czy konfiguracja komputera.

Stary piec czyli 2500k + rx570 4gb + 12gb ram (tak, działa dual channel). Nie, save ważył jakieś kilka megabajtów. Spróbuj podczas optymalizacji wcisnąć alt+enter żeby wymusić borderless albo windowed to powinno pjść dalej. Mnie w końcu udało się odpalić na nowych sterach ale jakaż to była piękna katastrofa. Otóż za pierwszym razem nie załadowało się praktycznie nic ze scenerii tzn. wczytało mi save w jakimś obozie ale Aloy i npce nie mieli twarzy (włosy lewitowały w powietrzu), npce stojący na jakichś platformach również stali w powietrzu, drzew, skał ani niczego poza postaciami nie było i ogólnie wyglądało to komicznie. Po restarcie załadowało się jakieś 95% tekstur i tak już niestety zostało - zwyczajnie większość skał oraz tekstur drobnicy jak pochodnie itp. wygląda jakby ulepili je z trzech polygonów na krzyż. Druga sprawa to wydajność. Otóż gra nie wykorzystuje u mnie 100% gpu a mój Rx570 na maksa pobiera 95W pomimo iż Cpu nie ma za wiele roboty. Oczywiście vsync off i freesync w akcji.

Edytowane przez MisterMaster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, MisterMaster napisał:

Mnie w końcu udało się odpalić na nowych sterach

451.67 czy hotfix 451.85?

Cache masz swój czy ściągnięty od kogoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ryzen 5 3600 4,4 vs 4,5GHz to całe 2fps różnicy i 400pkt w benchmarku na Ultra :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Paw79 napisał:

451.67 czy hotfix 451.85?

Cache masz swój czy ściągnięty od kogoś?

Mam Radka Rx570 więc stery amd a cache swój. Ogólnie coś jest mocno nie halo z grą bo mnie po alt tabie system chodzi w 5fpsach i ogólnie wygląda to jakby komp miał zaraz wybuchnąć, taka ciężka to gra. No optymalizacja jest według mnie zerowa no bo skoro nawet menu przycina to to są kpiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

Znając Sideband'a to ta jego1080 lata pewnie na 2.2Ghz :E

A czy to ważne ?

4GB na karcie to mało do tej gry i do tego tylko 12GB systemowego. Wbij swap na 16GB + 720p low pewnie gra zacznie działać lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paw79 napisał:

Grę mam na Epicu (tam było taniej- 129zł z kuponem).

Dodatkowego anty-vira nie używam, bo obecnie to już nie ma sensu- tylko Windows Defender.

Plik Saved mi się normalnie utworzył (Dokumenty/Horizon Zero Dawn/Saved Game/profile/profile.dat)

Jakich konkretnie sterowników używasz (tych sprzed pół roku)?

 

W takim razie odpal Epic w trybie admina jak również skrót gry w trybie admina. 

Sterowniki GPU 442.29 NV.

  

2 godziny temu, MisterMaster napisał:

Druga sprawa to wydajność. Otóż gra nie wykorzystuje u mnie 100% gpu a mój Rx570 na maksa pobiera 95W pomimo iż Cpu nie ma za wiele roboty. Oczywiście vsync off i freesync w akcji.

Ciekawe, u mnie wszystko leci na 100%. CPU lata 80-90% wszystkie rdzenie i wątki, a GPU 99%. 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, eNeSik napisał:

7 godzin na liczniku, poki co zero problemow z plynnoscia, stutteringiem, crashami itd.

12h i zero problemów 

Bugów również nie stwierdziłem, jak dla mnie to wygląda na to że większość ludzi którzy mają problemy z crashami wynika z trzech rzeczy:

- nieaktualne sterowniki do karty

- niezbyt aktualny W10 (to też może mieć wpływ)

- wyłączony plik stronicowania

Pewno jak gra pożera Vram i ram brakuje nagle zasobu plik wyłączony i problem gotowy. Sam kiedyś grając w gre gdzie brakowało mi ramu miałem pewne crashe jak w banku co 10-15min.

 

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, frog67 napisał:

- nieaktualne sterowniki do karty

Ja nadal mam te starsze 445.87 zainstalowane i wszystko jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest ciekaw czy rzeczywiście gra wykorzystuje w dużym stopniu pasmo pci-express to nie jest to prawda. Jedynie np. w meni występuje wysokie wykorzystanie(max 58%) prawdopodobnie jakiś bambol, podczas normalnej rozgrywki wykorzystanie jest poniżej 10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, frog67 napisał:

- wyłączony plik stronicowania

Pewno jak gra pożera Vram i ram brakuje nagle zasobu plik wyłączony i problem gotowy. Sam kiedyś grając w gre gdzie brakowało mi ramu miałem pewne crashe jak w banku co 10-15min.

w takim wypadku w C++ zgłaszany jest wyjątek  std::bad_alloc a że nie został odsłużony (bo za bardzo nie ma jak na to zarazić) to kończy się awaryjnym zamkniecie programu (czyli "wyjściem do pulpitu")

gra nie działa na Win 7? (dx12on7)?

2 minuty temu, sideband napisał:

Jak ktoś jest ciekaw czy rzeczywiście gra wykorzystuje w dużym stopniu pasmo pci-express to nie jest to prawda. Jedynie np. w meni występuje wysokie wykorzystanie(max 58%) prawdopodobnie jakiś bambol, podczas normalnej rozgrywki wykorzystanie jest poniżej 10%.

z tym że babol polega na trzymaniu tekstur w RAM zamiast VRAM jakoby PC miał apu z obsługa HSA jak na konsolach ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, ODIN85 napisał:

Pewnie w craku jakaś koparka była.

Jeśli masz coś sugerować to lepiej pisz wprost a tak gwoli ścisłości to ta gra nie ma na epicu żadnego drm także cracka zwyczajnie nie ma. Poza tym zdumiewa mnie fakt, że pomimo iż maaaasa ludzi ma z tą grą mega problemy to nadal znajdują się ludzie tworzący takie kosmiczne teorie. Nie, no, port zajebiście dopracowany a po prostu 50% ludzi ma syf w kompach, lipne cracki z koparką i inne cuda. Litości, niepoważne to.

Edytowane przez MisterMaster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Auberon napisał:

z tym że babol polega na trzymaniu tekstur w RAM zamiast VRAM jakoby PC miał apu z obsługa HSA jak na konsolach ...

Coś trzyma w pamięci poza lokalnej, ale nie są to textury.

Wbija 730MB i tak trzyma cały czas od meni niezależnie od detali, a w lokalnej zmienia się odpowiednio z ~4000MB na ~7000MB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, i w obu przypadkach nikt trzeźwo myślący nie ma wątpliwości, że porty RDR2 i HZD to totalna fuszerka. Ale jak tam chcesz, Twoja sprawa co o tym sądzisz ale skoro nawet takie Digital Foundry nie ma wątpliwości to raczej jesteś w błędzie.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te porty nie są najwyższych lotów, ale daleko im od totalnej fuszerki, jakby to była totalna fuszerka to nikt by w to nie grał, a masa ludzi gra, grała bez żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok- sprawdziłem na drugim komputerze (Xeon E3-1245v2, 8GB RAM, GTX750Ti, identyczna kompilacja Windows (1709)).

Co prawda karta poniżej wymaganego minimum i starsze stery, ale ruszyć powinno.

Tymczasem po skompilowaniu shaderów ten sam błąd ("Awaryjne wyłączenie gry, coredump, czy chcesz wysłać zrzut pamięci do Guerilla Games?").

Wygląda więc na to że problemem jest kompilacja Windows.

Ale skoro gra wymaga określonej wersji systemu, łatek lub dodatkowych plików to psim obowiązkiem wydawcy jest podanie odpowiedniej informacji w oficjalnych wymaganiach.

Poszedł refund.

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Paw79 napisał:

Tymczasem po skompilowaniu shaderów ten sam błąd ("Awaryjne wyłączenie gry, coredump, czy chcesz wysłać zrzut pamięci do Guerilla Games?").

Wygląda więc na to że problemem jest kompilacja Windows.

jeśli chcesz coś wyrokować to analizuj zrzuty pamięci ...
obecnie wróżysz z fusów

 

Godzinę temu, Auberon napisał:

gra nie działa na Win 7? (dx12on7)?

https://steamdb.info/depot/1151642/
https://steamdb.info/depot/1151641/

po dx12on7 nie ma śladu na steam'ie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...