Skocz do zawartości
Kszyrztow

Horizon Zero Dawn Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, lukadd napisał:

Dla czego na gtx 1070 dałeś textury na medium i AF też na med?

Jeszcze nie miałem swoich ustawień spersonalizowanych, dałem coś żeby tylko gpu nie blokował.

Zrobię bez nagrywania na high, ale ten benchmark w porównaniu do prawdziwego gameplayu to trochę lipa.

mqdXCUk.jpg

Na wysokich karta już trochę ogranicza fps, gra też na hdd i potrafi ściąć przez to raz na jakiś czas.

Edytowane przez Kubinki_PL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Kubinki_PL napisał:

[...]

Zrobię bez nagrywania na high, ale ten benchmark w porównaniu do prawdziwego gameplayu to trochę lipa.
 

Tu sie zgodze, oczywiscie benchmarkujemy zeby porownac jak to chodzi na roznych sprzetach ale mimo wszystko wydajnosc in-game, zwlaszcza we wsiach/miastach przy wiekszej ilosci NPC'ow potrafi mocno spasc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy patch wyszedł i u mnie takie wyniki

33IECfh.png

a ustawienia mam takie.

 

YSlYWX9.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pfffff tak, tak pudrowanie trupa coś im słabo wychodzi bo w KNOWN ISSUES dalej wiszą te same problemy od premiery tego gównianego portu wyjętego spod psiej sraki. Nienawidzę partactwa i lenistwa.

  • Some players are experiencing an out of memory error during the game optimization process.
  • Some players are experiencing graphical settings issues, such as Anisotropic Filtering or HDR not working correctly.
  • Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.
  • Some players are experiencing issues with Aloy’s hair when the game is running above 30 FPS.
  • We're aware of and continue to investigate issues that are not yet solved on both the player-compiled lists by u/EvilMonkeySlayer and u/Rampage572 – thank you!
Edytowane przez caleb59
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie z niektórymi błędami zejdzie im jak w przypadku Rockstara i RDR2 oraz osławionego ERR_GFX_STATE ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawet mi nie przypominaj bo aż mną trzęsie...

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Kubinki_PL napisał:

To prawda, też mam po patchu lepszy fps, no ale procesor już nie daje rady ;) twoim zdaniem

Mnie to najbardziej w tym materiale powalił nie wynik czy jakieś spadki, ale że po wybraniu benchmarka mamy loading ponad półtorej minuty gdzie u mnie to może 4-5s ! to jest po prostu niedorzeczne ! jaka różnica. (jak się domyślam gra na HDD, bo nie dopuszczam do myśli że może być na SSD)

A sam patch na plus rzeczywiście poprawiono wydajność, jeszcze niech tylko poprawią włosy przy szybszym odświeżaniu niż 30fps

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie to najbardziej w tym materiale powalił nie wynik czy jakieś spadki, ale że po wybraniu benchmarka mamy loading ponad półtorej minuty gdzie u mnie to może 4-5s ! to jest po prostu niedorzeczne ! jaka różnica. (jak się domyślam gra na HDD, bo nie dopuszczam do myśli że może być na SSD)

Przecież napisałem nawet pod screenem cytuję:

Na wysokich karta już trochę ogranicza fps, gra też na hdd i potrafi ściąć przez to raz na jakiś czas.

Niestety póki co 120 ssd na system i hdd 1tb na duże gry, poluję na mx500 1tb w dobrej cenie.

PS. Sama gra wczytuje się dużo szybciej, a filmik można przewinąć.

PS2. Mój komputer to budżetowiec za 2k zł więc nie wymagał bym cudów ;)

PS3. Aktualizacja 1.04, u mnie masełko na ustawieniu stałe 60hz/60fps, ultra i 3 medium (jednak wolę to od 75hz bo jednak przy spadkach poniżej tej wartości widać brak idealnej płynności, może g-sync nie działa do końca tak jak trzeba w tej produkcji)

Edytowane przez Kubinki_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak u was działa g-sync compatible w tej grze? u mnie zmienne 60-75 generuje mniejszą płynność niż stałe 60 fps i gorszy komfort rozgrywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kubinki_PL napisał:

Jak u was działa g-sync compatible w tej grze? u mnie zmienne 60-75 generuje mniejszą płynność niż stałe 60 fps i gorszy komfort rozgrywki.

Na 2560x1080 działa bez zarzutu. Na tv 2560x1440 co prawda g sync brak ale najlepiej działa v sync włączony w sterowniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na stałe włączony g-sync w sterowniku, a w grze zostawiłem v-sync też włączony i przy spadkach z 75 (odświeżanie monitora) niżej widać już klatkowanie.

Po zmniejszeniu na 60hz w tych samych ustawieniach masło i bardzo przyjemna gra.

Spróbuje wyłączyć v-sync w grze i testować jeszcze te 75hz.

Na 2560x1080 działa bez zarzutu. Na tv 2560x1440 co prawda g sync brak ale najlepiej działa v sync włączony w sterowniku. 

Jakie odświeżanie i sprzęt?

PS . U mnie jednak najlepiej sprawdza się g-sync i 60hz w grze, v-sync w grze - ON, ustawienia Ultra, ale zmodyfikowane 3 na medium tj. cienie/odbicia/chmury i jest masełko jak i zapas mocy żeby nie spadało poniżej 60 fps nawet w najgorszych momentach.

Edytowane przez Kubinki_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Kubinki_PL napisał:

Jakie odświeżanie i sprzęt?


PS . U mnie jednak najlepiej sprawdza się g-sync i 60hz w grze, v-sync w grze - ON, ustawienia Ultra, ale zmodyfikowane 3 na medium tj. cienie/odbicia/chmury i jest masełko jak i zapas mocy żeby nie spadało poniżej 60 fps nawet w najgorszych momentach.

 

gram na Lg c9, ale mam gtx 1080 wiec g sync compatible nie pójdzie. Dlatego włączony v sync w sterowniku wystarcza. Gra rzadko spada poniżej 60, a spadki do 55 są nieodczuwalne.  Ustawienia mam praktycznie tak samo. 
 

Na monitorze mam gsync i więcej klatek, ale uważam, ze do tej gry 60 jest już zupełnie wystarczające, daje wystarczająca płynność do relaksacyjnej rozgrywki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kubinki_PL napisał:

Jak u was działa g-sync compatible w tej grze? u mnie zmienne 60-75 generuje mniejszą płynność niż stałe 60 fps i gorszy komfort rozgrywki.

G-Sync oraz V-sync powinienes miec wlaczony globalnie w panelu nVidii. Wszedzie indziej powinien byc wylaczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G-Sync oraz V-sync powinienes miec wlaczony globalnie w panelu nVidii. Wszedzie indziej powinien byc wylaczony.

Spróbowałem tak, ale nadal bez zmian, dziwne stuttery przy skokach fps.

Na 60fps z g-sync jest super i średnie użycie cpu do ok 50% a gpu do ok 80% i stały klatkarz.

Ach te porty z konsol, może jeszcze kilka patchy i będzie lepiej.

Ciekawe że na konsoli ps4 30fps jest fajnie płynne, a na pc na takim ustawieniu gra niegrywalna, na szczęście jest mnogość ustawień :)

 

Edytowane przez Kubinki_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze np. V sync w samej grze powoduje lock na 60 fps na 120hz ekranie i lock na 39fps na ekranie 4k60 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kubinki_PL napisał:

G-Sync oraz V-sync powinienes miec wlaczony globalnie w panelu nVidii. Wszedzie indziej powinien byc wylaczony.

Spróbowałem tak, ale nadal bez zmian, dziwne stuttery przy skokach fps.

Na 60fps z g-sync jest super i średnie użycie cpu do ok 50% a gpu do ok 80% i stały klatkarz.

Ach te porty z konsol, może jeszcze kilka patchy i będzie lepiej.

Ciekawe że na konsoli ps4 30fps jest fajnie płynne, a na pc na takim ustawieniu gra niegrywalna, na szczęście jest mnogość ustawień :)

 

Masz monitor G-Sync czy Freesync? Tutaj akurat moze byc kwestia niedogadywania sie karty z monitorem przy freesync.

3 minuty temu, pastol napisał:

U mnie jeszcze np. V sync w samej grze powoduje lock na 60 fps na 120hz ekranie i lock na 39fps na ekranie 4k60 :D

V-Sync poza ustawieniami globalnymi w panelu nV powinien byc ZAWSZE i wszedzie wylaczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz monitor G-Sync czy Freesync? Tutaj akurat moze byc kwestia niedogadywania sie karty z monitorem przy freesync.

Mam g-sync compatible z gtx 1070 8gb, w innych grach jakby lepiej to działa, ale te stałe 60fps bardzo przyjemne i wystarczające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Kubinki_PL napisał:

Masz monitor G-Sync czy Freesync? Tutaj akurat moze byc kwestia niedogadywania sie karty z monitorem przy freesync.

Mam g-sync compatible z gtx 1070 8gb, w innych grach jakby lepiej to działa, ale te stałe 60fps bardzo przyjemne i wystarczające.

Jesli monitor nie jest na liscie certyfikowanej przen nVidia to niestety hit or miss czy g-sync bedzie dzialac czy nie... Wystarczy przejrzec zagraniczne fora ile jest watkow na ten temat - czasem dziala. czasem nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli monitor nie jest na liscie certyfikowanej przen nVidia to niestety hit or miss czy g-sync bedzie dzialac czy nie... Wystarczy przejrzec zagraniczne fora ile jest watkow na ten temat - czasem dziala. czasem nie...

Powiem tak, g-sync działa bo nie ma rozrywania obrazu, ale płynność przy skokach fps 60-75 jest gorsza niż stałe 60fps.

Może masz dodatkowo włączony np. Fast Sync w panelu Nvidii? Ta opcja może właśnie powodować takie przycięcia o ile nie masz wysokiego ogólnego fps.

Nie mam fast sync włączonego.

Ni nic, nie wiem czemu narzekam, gra i tak chodzi jak masełko już na leciwym kompie, więc jestem zadowolony :)

Jak ktoś ma słabszy sprzęt to można kombinować z v-sync adaptacyjny na połowę i z 75 jest 38 hz/fps.

Edytowane przez Kubinki_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz dodatkowo włączony np. Fast Sync w panelu Nvidii? Ta opcja może właśnie powodować takie przycięcia o ile nie masz wysokiego ogólnego fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.09.2020 o 19:33, Kubinki_PL napisał:

Jeszcze nie miałem swoich ustawień spersonalizowanych, dałem coś żeby tylko gpu nie blokował.

Zrobię bez nagrywania na high, ale ten benchmark w porównaniu do prawdziwego gameplayu to trochę lipa.

mqdXCUk.jpg

Na wysokich karta już trochę ogranicza fps, gra też na hdd i potrafi ściąć przez to raz na jakiś czas.

Wiesz może jakie masz obciążenie proca podczas gry/benchmarku? Bo zastanawiam się nad lekkim ulepszeniem i wymianą swojego na 2600k lub 3770k, tylko mam trochę wątpliwość czy będzie to opłacalne.

U mnie wygląda to tak:

lj.jpg

Edytowane przez Pc juice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@UP

W tej grze chyba małe różnice, tutaj ciśnięta jest nieźle karta graficzna, przy 60hz vsync, karta mi lata na 80-90% a procesor do ok 40-50% tak uśredniając.

pXajbxO.jpg

Edytowane przez Kubinki_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemniej gra wykorzystuje wszystkie rdzenie i wątki. U mnie cztery rdzenie niemal 100% cały czas a grafa 80-100 tak więc przemyślę temat. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Pc juice napisał:

Niemniej gra wykorzystuje wszystkie rdzenie i wątki. U mnie cztery rdzenie niemal 100% cały czas a grafa 80-100 tak więc przemyślę temat. Dzięki.

Procesory czterordzeniowe juz od jakiegos czasu stanowia waskie gardlo przy grach AAA. Horizon nie jest tutaj wyjatkiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Horizon potrafi pomęczyć procesor:

 

cpu.jpg

Aaa... jak już jestem, proszę o poradę co do wykonania samouczka dla Grzechotnika.

Strzelam bełtami do wrogów i dalej 0 zabitych pomimo, że wrogowie giną.

samouczek.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...