Skocz do zawartości
Kszyrztow

Horizon Zero Dawn Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, caleb59 napisał:

Benchmark od początku w tej grze jest gównem a to przez wykorzystaną miejscówkę testową, która jest niemiarodajna do ogólnej wydajności gry - brak ruin, brak gęstych lasów tylko przelot przez miasto - w sumie to typek z Digital Foundry też o tym mówił.

Po prostu zrobiłem dokładny test wzrokowy i za pomocą szybkiej podróży wróciłem w poprzednie miejsca, gdzie miałem kisiel fps i zarówno czy to noc/dzień obecnie jest w tych samych miejscach płynnie przy ruszaniu kamerą.

Korzystam z AMD FSR jakość ultra, dzięki czemu mogłem podbić ogólne detale gry "oczko wyżej" ze średnich na wysokie - detale ultra to logicznie już za dużo dla GTX 1070 i kisiel wraca mimo włączonego AMD FSR.

Dzięki z własnego doświadczenia powiem że u mnie gra właściwa w porównaniu do benchmarka to tak ubytek 10~15fps i mamy mniej więcej wynik ile będzie w praniu więc wynik w granicach 75-77fps w benchu powinien już nam gwarantować stałe 60 w grze, choćby największe dymy odchodziły.

Ja wam mówię że to zbieranie doświadczenia i przymiarki do Forbiden West na PC, chociaż w 30 września 2022 specjalnie nie wierzę, ale rok po konsolach już tak.

?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Lett

Edytowane przez frog67
  • Haha 8
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb59 napisał:

U mnie znaczna poprawa z AMD FSR oczywiście w trybie Ultra, w miejscach gdzie wcześniej miałem kisiel z fps jest nareszcie płynnie i do tego mogłem podkręcić detale graficzne z oryginalnych (średnie) na lepsza jakość (wysokie). :gitarzysta:

Chciałem powiedzieć, że ten NIS to jednak lipa, odpaliłem by sprawdzić różnicę między FSR a NIS, niestety ale NIS nie działa, jest mydło, brak skalowania, a jak wcisnę kombinację alt+f3 to minimalizuje mi grę- identycznie jak opisywałem sytuację w Cyberpunku. No nic wyłączyłem, bo jak na razie więcej z tym problemów, może kiedyś naprawią. Nie instalowałem najnowszych sterowników, bo tam nie ma mowy o NIS, jak wrzucą patche i poprawią, to wrzucę nowe stery.

Zostaje mi przetestować FIS z ciekawości, ile da to fps i ile tego mydła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb59 napisał:

U mnie znaczna poprawa z AMD FSR oczywiście w trybie Ultra, w miejscach gdzie wcześniej miałem kisiel z fps jest nareszcie płynnie i do tego mogłem podkręcić detale graficzne z oryginalnych (średnie) na lepsza jakość (wysokie). :gitarzysta:

Chciałem powiedzieć, że ten NIS to jednak lipa, odpaliłem by sprawdzić różnicę między FSR a NIS, niestety ale NIS nie działa, jest mydło, brak skalowania, a jak wcisnę kombinację alt+f3 to minimalizuje mi grę- identycznie jak opisywałem sytuację w Cyberpunku. No nic wyłączyłem, bo jak na razie więcej z tym problemów, może kiedyś naprawią. Nie instalowałem najnowszych sterowników, bo tam nie ma mowy o NIS, jak wrzucą patche i poprawią, to wrzucę nowe stery.

Zostaje mi przetestować FIS z ciekawości, ile da to fps i ile tego mydła.

Sorka, double post przez nie załadowanie się strony.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to fajnie ze dali takie bajery ale teraz to juz mi sie nie chce na nowo instalować i testowac bo zaraz halo infinite. 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, brainq napisał:

to fajnie ze dali takie bajery ale teraz to juz mi sie nie chce na nowo instalować i testowac bo zaraz halo infinite. 

Nie dają źle, dają też źle :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście to jest mega zaskoczenie, że w ogóle jeszcze jakaś aktualizacja wyszła do tej gry, tym bardziej taka stricte techniczna. W sumie czytając komentarze na Steam czy reddicie to zdecydowana większość ludzi jest zaskoczona bo wszyscy myśleli, że wsparcie zostało dawno temu porzucone, teraz tylko czekać na nowy film porównawczy od Digital Foundry.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, caleb59 napisał:

Korzystam zawsze tylko i wyłącznie z AMD FSR jakość ultra jeśli dana gra na to pozwala, dzięki czemu w tym przypadku mogłem podbić ogólne detale gry "oczko wyżej" ze średnich na wysokie - detale ultra to logicznie już za dużo dla GTX 1070 i kisiel wraca mimo włączonego AMD FSR.

 FSR Off + Średnie dają lepszy jakościowo obraz niż FSR On + Ultra. 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko żeby jakość była lepsza z FSR jak ta funkcja obniża aktywna rozdzielczość obrazu.

Z drugiej strony co mi po wysokiej rozdzielczości jak obdzieram grę z detali... i tak zle i tak niedobrze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS ? Jak wygląda ? Mydło czy akceptowalnie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, MrKetiw napisał:

DLSS ? Jak wygląda ? Mydło czy akceptowalnie ? 

IMO spoko. Nawet aa przestało drgać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2021 o 13:07, frog67 napisał:

 

Ja wam mówię że to zbieranie doświadczenia i przymiarki do Forbiden West na PC, chociaż w 30 września 2022 specjalnie nie wierzę, ale rok po konsolach już tak.

 

To jak już jesteśmy przy tym temacie 😉

Horizon Forbidden West - Gameplay Trailer | Game Awards 2021

 

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, azgan napisał:

To jak już jesteśmy przy tym temacie 😉

Horizon Forbidden West - Gameplay Trailer | Game Awards 2021

Co jak co ale ten czerwony zestaw to 👀  debeściak ! będę go brauuuu

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, azgan napisał:

To jak już jesteśmy przy tym temacie 😉

Horizon Forbidden West - Gameplay Trailer | Game Awards 2021

 

O matko z curkom! Dawac mnie to na PC ASAP! :E 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez DLSS

d47748faa942e4f9.jpg

Z DLSS (najwyższe ustawienie jakości)

20922b4e303b2906.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kek, mniej fps ode mnie na 50% lepszej karcie graficznej i co to za rozdzielczość, że tak pożera wydajność? Jakiś telewizor spod ciemnej gwiazdy? :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie procesor też nie najmłodszy ale żeby aż tak ciął wydajność w tej grze? Decima Engine chyba nie jest grą stricte procesorową, a bardziej dociska GPU jak Unreal Engine z tego co się orientuję. Dalej uważam, że coś tu u Ciebie jest mocno nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, caleb59 napisał:

W sumie procesor też nie najmłodszy 

👍

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, caleb59 napisał:

W sumie procesor też nie najmłodszy ale żeby aż tak ciął wydajność w tej grze? Decima Engine chyba nie jest grą stricte procesorową, a bardziej dociska GPU jak Unreal Engine z tego co się orientuję. Dalej uważam, że coś tu u Ciebie jest mocno nie tak.

Jak widzisz mam 60 fps na wysokich detalach w rozdzielczości 3413x1920 na procku z 2014 roku, więc co jest nie tak? chyba z Tobą coś nie tak bo piszesz że masz 50% lepszą wydajność ale w FHD, wrzuć swoje screeny porównamy - pisać to se można.

No właściwie to jest coś nie tak bo na tym procku przecież powinien być pokaz slajdów już to 3lata temu słyszałem, dziwne że mam płynną ładną gre w niezłej rozdziałce, faktycznie coś nie tak patrząc na opinie speców od procków 😁 

Edytowane przez bbandi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sporo się zmieniło po ostatnim patchu dodającym AMD FSR. Screeny wrzucałem na stronie 69 jednak pochodzą one z poprzedniej wersji gry, gdzie miałem kłopoty wydajnościowe i musiałem ciąć detale na oryginalne (średnie) by móc mieć wszędzie płynnie w grze - obecnie z AMD FSR na ultra jakość mogłem podbić detale na lepsza jakość (wysokie) i mam wszędzie płynnie w grze co wcześniej było niemożliwe.

Dalej uważam, że DSR u Ciebie to przerost formy nad treścią i dodatkowo mieszający niepotrzebnie w wydajności i to jest główna przyczyna dziwnych wyników w benchmarku przy takiej karcie - a procesor? Możliwe ale moim zdaniem rozdzielczość miesza bardziej.

59 minut temu, bbandi napisał:

...chyba z Tobą coś nie tak bo piszesz że masz 50% lepszą wydajność ale w FHD...

Nie mieszaj - nie napisałem, że mam 50% lepszą wydajność tylko, że Ty na karcie 50% lepszej niż moja masz dziwne odczyty z benchmarka, gdzie powinieneś deklasować moją kartę.

W ogóle po jakiego wała sam sobie ubijasz wydajność i potencjał karty podbijając rozdzielczość DSR, jestem pewny, że przy full HD czy nawet 1440p wynik byłby bardziej rozsądny i gra działałaby żwawiej - nie rozumiem logiki. Te Twoje 60fps w przypadku ostrzejszej walki z kilkoma maszynami np. w ruinach to będą dropy i kisiel - nie uwierzę, że takie coś Ci pasuje.

Była tu już rozsądna wypowiedź, że od wyniku benchmarka trzeba odjąć mniej więcej 10-15fps bo tyle z reguły gra potrafi sobie urwać przy bardziej szczegółowych miejscówkach przy dynamicznej walce z wieloma przeciwnikami i zgadzam się z tym bo sam tego doświadczałem - trzeba mieć sporą nadwyżkę fps w benchmarku by tego nie odczuć lub kombinować z AMD FSR jak ja.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 32" 1440p DSR 3413x1920 daje mi świetny rezultat wizualny dlatego wolę mniej fps ale lepszą jakość obrazu, zależy też od gry ale tutaj w natywnym 1440p jest jak dla mnie za mało szczegółowo i fakt że zanim DLSS nie dodali to były momenty że słabo mi się grało, dlatego wróciłem teraz do gry jak to dodali i jest o wiele, wiele lepiej - w tej grze DLSS jak dla mnie daje lepszy rezultat niż FSR bo nie kaszani dalekiego planu.

Dodanie DLSS do DSR nie jest bez sensu bo lepiej działa w wyższych rozdzielczościach.

f2c381797efbc209.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jakiegoś buga związanego z kamerą. Sama się przełącza i mam raz widok z prawej, a później z lewej.  Nie pomogła reinstalacja nawet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie bug, to intencjonalne zachowanie kamery w tej grze - szukałem jakiś czas temu informacji na ten temat bo też mnie to irytuje ale okazuje się, że tak ma być. :E 

Ciekawe czy na konsoli też tak bezsensownie przeskakuje?

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...