Skocz do zawartości
dzumper

Przegrana na loterii krzemowej? Ryzen 5 1600AF

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Posiadam Ryzena 5 1600AF na płycie B450M DS3H i chłodzenie SPC Grandis.

Próbuję kręcić tego proca na różne sposoby, no i jedyną gwarantowaną stabilność jaką udało mi się uzyskać to 3.7GHz@1.296V (generalnie średni woltaż wynosi 1.248V, ale patrzę na skoki napięcia żeby sobie proca nie spalić).

Chcąc pójść wyżej, muszę sprostać maksymalnym napięciu ponad 1.38V przy 3.8GHz aby nie wywalało mnie z pulpitu, a co dopiero przejść jakieś stress testy.

Pytania dwa:

1. Czy napięcie które patrzę w HWInfo64 to Vcore (max 1.296V przy 3.7GHz) czy CPU Core Voltage (SVI2 TFN) - max 1.119V przy tym samym taktowaniu? W BIOS pokazuje napięcie Vcore, ale na różnych forach są różne informacje na ten temat.

2. Czy może nie powinienem się przejmować tymi skokami napięcia i patrzeć na napięcie średnie lub aktualne? Jestem laikiem w OC a nie chcę niczego popsuć.

Podkręcam tylko offsetem, bo innych możliwości nie daje mi płyta główna (ewentualnie jest Ryzen Master ale to soft a i na nim nie udało mi się wykręcić lepszego wyniku niż w biosie).

Edytowane przez dzumper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie po co iść wyżej? OC z 3.7 na np 3.9 GHz to raptem 5% różnicy czyli nic. Szkoda by mi było nawet 10 minut życia na walkę z czymś co nic nie daje. Jeszcze sobie dołożysz z 50 Watów poboru prądu :E

Edytowane przez Master Bruce Lee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie po co iść wyżej? OC z 3.7 na np 3.9 GHz to raptem 5% różnicy czyli nic. Szkoda by mi było nawet 10 minut życia na walkę z czymś co nic nie daje. Jeszcze sobie dołożysz z 50 Watów poboru prądu :E

 

Mam dobry zasilacz, kasy za prąd nie liczę więc mi to nie robi.

Kupując tego proca celowałem w spokojne 4.0 poniżej 1.4, bo tak niektórzy nie mają problemu na stockowym chłodzeniu a tu dupa.