Skocz do zawartości
Medejz

Podkrecanie pamieci ram patriot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Z góry chciałbym zaznaczyć, że nie znam się na podkręcaniu pamięci RAM w jakimś większym stopniu i z tego względu uznałem, że utworzę ten wątek. Mimo tego, że w internecie jest wiele poradników to każdy tyczy się innego setu pamięci i ciężko zebrać wszystko do kupy jak właściwie wykonać te podkręcanie.

Otóż...

 

Posiadam te ramy: Patriot 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Viper Steel Specyfikacja

 

W internecie z czegoś bardziej sensownego wyczaiłem kalulator DRAM Calculator for Ryzen. I na podstawie tego programu wyszło mi coś takiego:

 

 

282e37248261f.jpg

 

Zapodałem safe preset z niemal wszystkimi opcjami oprócz SOC Voltage które nie chciało mi przeskoczyć z auto. Czy metoda podkręcania poprzez taki kalkulator jest dobra? Lepiej schodzić z opóźnieniami czy jednocześnie wrzucać wyższe napięcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wcześniej sprawdziłem i wyszło mi coś takiego:

b06543103b68a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C-die hynix, wyżej xmp będzie trudno. Jaki masz CPU? Na Ryzen 1600x najwyżej co mi się udało 3733mhz z kalkulatora ale stabilność maksymalnie na 3667mhz.

Edytowane przez xtn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procek to r5 3600x

mobo msi b450 tomahawk max.

 

Z wcześniej wrzuconego linku ustawiłem profil 3733. Na soc voltage mam jedynie tryb override or offset. Przy czym na auto i tak daje więcej voltów. Testować czym aida64? I jak w wypadku braku stabilności? Schodzić z taktowaniem i zostawić timingi? Bo jednak 1.45v na ramach to chyba dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testuj programem TM5 z profilem 1usmusa -> https://www.overclock.net/forum/27937684-post4314.html