Skocz do zawartości
Jaycob

NieR Replicant ver.1.22474487139

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Element Wojny napisał:

W ten sposób była budowana opowieść. Czasem te kilka dodatkowych zdań czy powrót do tego samego miejsca w zupełnie innym celu i zupełnie innych okolicznościach bardzo wpływały na świat, fabułę i Twoje zrozumienie tego co się tam naprawdę dzieje. Dobrym przykładem jest Jackass która ma wątek w każdej ścieżce (początkowo wydawało się że mało istotny), ale dopiero w kolejnych ścieżkach poprzez inne questy zaczynasz sobie zdawać z kim masz do czynienia.

Te z Jackass byly ok, ale np ten z szukaniem gratow z przeszlosci na pustyni?  albo tak samo z JP z wioski Pascala, jak dla mnie straszna kupa jako quest, bo bieganie po calym swiecie dla kilku dialogow.

Tak samo mi nie pasowal q z wynalazca ktory tylko kase chial, lub te wyscigi.

Oczywiscie to kwestia tego co kto lubi, ja poprostu uwazam ze Automata idealna nie jest, mimo ze ma swietna fabule.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Recenzja NieR Replicant ver.1.22474487139... - najwspanialsza opowieść tego roku

Jedna z najwspanialszych opowieści gier wideo, fenomenalna zabawa medium i wybitne dzieło sztuki muzycznej w końcu otrzymały formę, na jaką zasługiwały od jedenastu lat.

https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=14457

Ocena redakcji: 9.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.pcgamer.com/nier-replicant-pc-review/

9/10
 

Cytat

Nier Replicant is a fabulous remaster of a lauded but messy cult classic, improving it without giving up on its essential strangeness.


Gameinformer 8.25
https://www.gameinformer.com/review/nier-replicant-ver-122474487139/nier-replicant-ver-122474487139-review-new-blood-old-veins
Opera-Zrzut-ekranu-2021-04-22-141834-www

IGN 8/10

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, Automata wcale nie była taka idealna jeśli chodzi o rozgrywkę. Sposób opowieści? Nietypowy, zasługuje na uznanie. Fabuła, postaci, kreacja świata? Mistrzostwo. Niektóre zadania mogłyby być lepiej skonstruowane. Świat też mógł być odrobinę lepiej zaprojektowany (spokojnie mogłoby być więcej ukrytych miejsc, rozdroży). Trzeba jednak pamiętać że Nier, nawet Automata, nie miał dużego budżetu. To nie jest gra AAA. I patrząc na większość gier AAA - całe szczęście. :E

Niżej trochę się rozpiszę o zjawisku backtrackingu, więc jeśli ktoś nie chce dużo czytać to oddzielę tekst, bo będzie dość długi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Backtracking jest źle rozumiany. Czasem jest pozytywny, czasem negatywny. Większość ludzi traktuje go jako wadę, moim zdaniem niesłusznie. Backtracking to zjawisko gdzie np. jakieś zadanie kilkukrotnie prowadzi nas do tych samych miejsc.

Negatywny backtracking, czyli zły design gry i sztuczne jej przedłużanie, ma miejsce gdy przykładowo NPC z punktu A zleca nam udać się do punktu B po jakiś przedmiot, po czym wrócić z nim do niego, czyli do punktu A. Kiedy już wrócimy nagle mu się przypomina że w punkcie B było tam coś jeszcze i żebyśmy poszli tam jeszcze raz.

Pozytywny backtracking również wiąże się z wracaniem w konkretne miejsca, ale wtedy najczęściej doświadczamy tam czegoś nowego. Przykładowo, w jednym zadaniu kupiec zleca nam odnalezienie opuszczonego towaru, bo np. uciekł przed potworami. Idziemy więc po towar, zabijamy potwory i wracamy z towarem do kupca. W innym zadaniu, albo dalszym ciągu tego samego zadania, nagle okazuje się, że potwory zostały celowo zwabione w stronę kupca przez złodzieja, a ten ukradł część towaru. Wracamy więc w tamto miejsce i szukamy tropu złodzieja. Jeśli chodzi o rozgrywkę to backtracking można wykorzystać bardzo sensownie, kto grał w gry typu Hollow Knight z pewnością skojarzy o co mi chodzi. Przykładowo w pewnych lokacjach możemy mieć miejsca z ciekawymi skarbami, albo skrótami, ale są one dla nas niedostępne w obecnym etapie gry, bo nie mamy odpowiednich umiejętności bądź kluczy. Tu bym powiedział, że mamy do czynienia wręcz z bardzo pozytywnym zjawiskiem, oczywiście o ile lokacje są sensownie zaprojektowane. Zdecydowanie wolę taką budowę świata, który jest mniejszy, ale mamy w nim sporo do odkrycia i lokacje łączą się w świetny sposób, niż duże i puste otwarte światy, w których odhaczamy na mapie kolejne miejsca, które są dla nas obojętne.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W Automacie backtracking to nie jest ścieżka B, bo ona po prostu powtarza historię od nowa, z innej perspektywy, z innymi zadaniami. Backtracking występuje w niektórych zadaniach, ale raczej nie jest on aż tak wkurzający jak potrafi być w niektórych grach, raczej nie był nadużywany. Dodatkowo często pomiędzy lokacjami w Automacie mamy jakieś skróty do odblokowania, aby szybciej poruszać się po świecie. No i są "teleporty".

Wow, nie wiem czy dziwić się że na GOLu Nier dostał 9/10, czy przyjąć to za coś normalnego, bo recenzenci na takich portalach używają głównie skali ocen 7-10. :E

Edytowane przez Isharoth
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

There are no options related to framerate, and it appears to cap at 60 fps. You can bump up or down texture filtering, shadows, reflections, and LOD, but there could have been so much more here. I ran into a few odd technical problems, too, like serious frame drops when I accidentally unplugged my controller, or a persistent issue where my mouse point kept reappearing on my screen during cutscenes, which was not great for the game's sense of gravitas.

- PCgamer

 


 

Cytat

Unfortunately, the PC port comes with plenty of problems. There are no options for VSync and framerate limit, which is important because running it above 60fps speeds Replicant’s animations up, making boss fights much harder than they should be. A regular stutter, which seems to be linked to a controller issue on Steam, is equally annoying – mine would periodically disconnect during these stutters, so I suspect it has something to do with how it’s handling controller detection with Steam rather than poor optimisation. Whatever the culprit turns out to be, it’s not much fun to deal with in the middle of a fight.

https://www.pcgamesn.com/nier-replicant/ver-1-22474487139-review

Uuuuu, znowu nie napracowali się przy portowaniu. :E 

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O backtracking zarzuty miał już oryginalny Nier, więc nic nowego.
Po prostu świat gry jest nieduży i fabuła rzeczywiście każe niejednokrotnie udawać się w te same miejsca.

Ale na obronę posłużę się niedawno ukończonym Horizon Zero Dawn.
Tam wszystkie questy poboczne (poza może dwoma) były tak płytkie, drewniane i powtarzalne że zlewają się w jeden wielki backtracking, mimo że teoretycznie każdy dzieje się w innym miejscu.
Albo Far Cry 4 z jego wieżami i outpostami.
W ogóle sanboksy Ubisoftu są w większości takie, że jak wymęczysz jeden, to prawie jakbyś przeszedł je wszystkie. :D

Sidequesty w Nier'ze może są proste i nieco archaiczne, ale najczęściej dobrze obudowane fabularnie i fajnie budują klimat świata.

Edytowane przez Paw79
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No no recenzje są lepsze niż się spodziewałem, a mi się bardzo podoba ten fragment :

O ile w Automacie kolejne zaliczenia tej produkcji pozwalały zapoznać się z praktycznie zupełnie nowymi jej fragmentami, w Replicancie ver.1.22474487139 drugie i trzecie podejście oznacza faktycznie przechodzenie jeszcze raz dużego fragmentu tej samej gry – tyle że tym razem rozbudowanej o świeże sceny przerywnikowe i dialogi, rzucające zupełnie nowe światło na znane już wydarzenia. W dobie sztucznie rozciąganych niepotrzebną zawartością tytułów takie podejście może wywoływać całkiem uzasadnioną niechęć. W tym wypadku jednak się sprawdza, przynajmniej pod względem fabularnym. Dawkowanie informacji i ujawnianie wielu z nich graczom dopiero później pozwala lepiej zrozumieć bohaterów i ich motywacje, a przede wszystkim podkreśla tragizm całej opowieści, który – gdy w końcu poznajemy ją w pełni – okazuje się przytłaczający.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Paw79 napisał:

Sidequesty w Nier'ze może są proste i nieco archaiczne, ale najczęściej dobrze obudowane fabularnie i fajnie budują klimat świata.

Z tym, że ta gra ma 11 lat, a to jest "tylko" remaster, który i tak na tle innych remasterów wygląda o wiele lepiej.  Zazwyczaj są to "tylko texturki i wyższa rozdzielczość". 

 

BTW dostaliście już klucz? 

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Backtracking nie jest jakiś uciążliwy, a przynajmniej dla mnie. Nie wiem jak jest w oryginale, ale tutaj jak wracasz do jakiejś lokacji którą wcześniej wyczyściłeś, np są tam drzwi których wcześniej nie można było otworzyć, to później na koniec questa nie musisz się wracać przez całą lokację, tylko jesteś teleportowany do jej wejścia głównego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sheeneek napisał:

Te z Jackass byly ok, ale np ten z szukaniem gratow z przeszlosci na pustyni?  albo tak samo z JP z wioski Pascala, jak dla mnie straszna kupa jako quest, bo bieganie po calym swiecie dla kilku dialogow.

Tak samo mi nie pasowal q z wynalazca ktory tylko kase chial, lub te wyscigi.

Oczywiscie to kwestia tego co kto lubi, ja poprostu uwazam ze Automata idealna nie jest, mimo ze ma swietna fabule.

Oczywiście że Automata idealna nie jest, niektóre rzeczy w niej były dziwne i niepotrzebne, a questy jak to w grach dzieliły się na lepsze i gorsze. Mnie po prostu zachwycił ten świat i wszystko co się z nim wiąże. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już przeterminowany ten screen. Jest 58 recenzji na Meta.  Dla porówna Automata ma ponad 100. 

 

Najmniejszą ocenę dał VideoGamer 6/10

  • +Taro's itchy style
  • +Imagery
  • -Combat lacks challenge
  • -Story isn’t compelling

    Ale wypisał. 2 plusy i 2 minusy. :E 
Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Jaycob napisał:

Już przeterminowany ten screen. Jest 58 recenzji na Meta.  Dla porówna Automata ma ponad 100. 

58 z czego 56 pozytywnych ? Nadal rewelacja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli realistycznie 7-8/10. I tak właśnie oceniałem Replicanta/Gestalt po przejsciu na X360 i później na emu. 

Wow. Raz się zdarzyło, że prawie zgadzam się z recenzentami. :lol2:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Jaycob napisał:

Najmniejszą ocenę dał VideoGamer 6/10

-Story isn’t compelling

Tego nawet nie da się skomentować. Ja rozumiem że można się przyczepić do wielu elementów w tej grze, ale jak ktoś pisze że fabuła... 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Combat lacks challenge :lol2: Wczoraj z 30 min tłukłem jakiegoś sub bossa, gdzie walka przypominała okładanie Abramsa poduszką, jeden błąd i cię nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, ditmd napisał:

Combat lacks challenge :lol2: Wczoraj z 30 min tłukłem jakiegoś sub bossa, gdzie walka przypominała okładanie Abramsa poduszką, jeden błąd i cię nie ma.

Wiesz są różni recenzenci. Jedni kochają RPGi, inni Football Managera. Akurat ten z wszystkich gier które w życiu ograł najwyżej ocenił Forza Horizon 4...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to kogo obchodzą te oceny i recenzje? Gra ma sprawiać frajdę i mamy się przy niej dobrze bawić, a jeśli spełnia te warunki, to co za różnica jaką ocenę dali jej recenzenci? Za dużo pozwalamy sobie dyktować co jest dobre, a co nie przez innych.

 

Edytowane przez ditmd
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, ODIN85 napisał:

Będzie polski?

Według steam nie

image.png.2591b0034b01942270f1a0b53c1dd753.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, ODIN85 napisał:

Będzie polski?

Za jakieś 2-3 lata. Fanowski oczywiście, tak jak z Automatą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Element Wojny napisał:

Za jakieś 2-3 lata. Fanowski oczywiście, tak jak z Automatą. 

Raczej pewności nie masz. Może będzie, może nie będzie. Zależy od chęci fanów. Gdyby ktoś tłumaczy opłacił to co innego...  Polski język w tak niszowej grze, jrpg... dobre sobie. 

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Jaycob napisał:

Raczej pewności nie masz. Może będzie, może nie będzie. Zależy od chęci fanów. Gdyby ktoś tłumaczy opłacił to co innego... 

Fani są i chęci też są, dlatego w końcu się pojawi ale to potrwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnego nie będzie na pewno i wcale mnie to nie dziwi. Gra ma bardzo kiepską rozpoznawalność w Polsce, a tłumaczenie nie byłoby dobrą inwestycją, bo zbyt wiele by w tym temacie nie pomogło. Dużo zależy od woli wydawcy, w tym wypadku Square Enix, ale oni liczą każdy grosz.

Jeśli ktoś nie wierzy to niech zainteresuje się np. tematem Capcomu, który chwilowo zaczął robić polskie wersje językowe w nadziei na większą sprzedaż w naszym kraju i srogo się na tym przejechali. U nas po prostu pewne gry się nie sprzedają, niezależnie czy są po polsku czy nie. Nie pomaga też światowa opinia, gdzie przez wiele państw Polska nadal jest traktowana jak kraj trzeciego świata.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc "chwilowo"? Przecież do takich Residentów polonizacje wychodziły od wielu lat więc nie tak chwilowo ;) Nowy Monster Hunter na Switcha dostaje wersję PL a jedna z największych premier pierwszej połowy roku czyli Village nie. Tytuł, który wyjdzie na stare i nowe konsole oraz na pecety. To się zwyczajnie kupy nie trzyma jak dla mnie. Bo to, że taki Nier Automata spolszczenia nie dostał i że Replicant też go nie dostanie mnie nie dziwi wcale. Idąc dalej: Biomutant czyli nowa marka i w sumie nie wiadomo co z tego wyjdzie otrzyma na premierę dubbing :E Jak dla mnie to nie tyle Capcom dał dupska co nasz polski wydawca nowego Residenta czyli Cenega. Tak naprawdę chyba nigdy się nie dowiemy co było powodem takiej durnej decyzji, jedni będą zwalać na drugich jak to zazwyczaj bywa a po tyłku dostają gracze.

Edytowane przez lamparcicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Isharoth napisał:

U nas po prostu pewne gry się nie sprzedają, niezależnie czy są po polsku czy nie. 

Poza najbardziej rozpoznawalnymi markami typu Final Fantasy czy Persony "japońszczyzna" nigdy się u nas dobrze nie sprzedawała. Widziałem raptem kilka miejsc w Polsce gdzie ludzie na poważnie dyskutują o grach z Kraju Kwitnącej Wiśni - odmienny styl, spore różnice kulturowe, nie do końca zrozumiały dla nas przekaz, zupełnie inne podejście do kwestii światopoglądowych i brak "zachodniej" poprawności politycznej - o tym było już sporo. Nie dziwi mnie więc wcale że mało gier u nas wychodzi, a jeszcze mniej dostaje lokalizację.

Tak jak ktoś pisał w innym poście - kiedy GOL zrobił temat odnośnie NieR'a to 80% postów w nim było o Gothicu. Kompletny bezsens. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
    • Świetny ruch, ale mimo wszystko wk*****m się niemiłosiernie, że występują takie egzemplarze. Sam polecam/poleciłem ten model nie jednemu znajomemu i wszystko jest ok. Super, że pomogło, przykro, że Asus wypuszcza takie buble w postaci Asus Dual, które człowiek musi sobie poprawiać sam. Wiadomo, że mógłbyś to próbować zrobić w inny sposób i szkoda, że tak fajny model jakim jest Asus Dual, potrafi wypuścić takie gówno.
    • Jak laptop działa stabilnie po mimo whea w dzienniku zdarzeń to możesz olać (myślałem że miałeś co innego na myśli pisząc "sypie błędami") albo spróbuj zrobić te rzeczy o których piszą w tym temacie z reddita no może oprócz wymiany dysku na gen 3   
    • Gniesz pałkę znowu. Znajdź mi kraj gdzie każdy dobrowolnie chce iść zginąć.  Jak można się dziwić, że ktoś nie chce iśc na wojnę i jak można się dziwić, że ludzie przed nią uciekają.   Z rosji wyjechał tak samo ogrom ludzi przed wojną. Z każdego kraju kto będzie mógł to będzie kombinował jak uniknąć wysłania na front, jest to oczywiste. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...