Forum PCLab.pl: Aorus Indigo Violet - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

  • (4 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Aorus Indigo Violet Team Up,Fight On 3! Oceń temat: -----

#41 Użytkownik jest niedostępny   heat 

  • *
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3253
  • Dołączył: Wt, 19 Cze 12

Napisany 06 Maj 2020 - 10:22

Tzn, żeby nie było: kontrola prędkości D5 jak najbardziej się przydaje, tylko w D5 nie da się tego robić napięciem tak jak w przypadku DDC, dlatego podpinanie D5 pod płytę mijałoby się z celem ;)
Ale takie DDC w starej wersji bez PWM już jak najbardziej :thumbup:

#42 Użytkownik jest niedostępny   PatrykT 

  • misterT.design
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2188
  • Dołączył: So, 10 Lis 12

Napisany 06 Maj 2020 - 20:52

Zobacz postabnormal, o 06 Maj 2020 - 09:30, napisał(a):

D5 pobiera do 37W. Więc może lepiej nie podłączać do płyty.



Zobacz postThePunisher, o 06 Maj 2020 - 10:02, napisał(a):

37W ??? W specyfikacji piszą o 23W.


Taką zwykłą d5 z pokrętłem z tyłu można podpiąć pod 24v, stąd taki maksymalny pobór. Z ciekawostki podpięcie pod 24v totalnie nic nie zmienia w działaniu układu i jego wydajności :E

Ten post był edytowany przez PatrykT dnia: 06 Maj 2020 - 20:53


#43 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 07 Maj 2020 - 20:45

Będzie pompka pod molex albo data, bo ma przejściówkę-sterowanie z płyty.
Pierwszy raz będę miał pompkę z pwm,tzn wcześniejsze miały pokrętła.

Bardziej WKU... Mnie fakt, że nie mam procka. Kupiłem go w niedzielę, zaraz będą dwa tygodnie. Zły jestem bo nic nie mogę zacząć działać bez tego proca... Masakra.

Generalnie nieco dziwnie się czuje, wracając do amd :)




Kupiłem 2 litry mayhems purple UV. P

#44 Użytkownik jest niedostępny   tomsonx1983 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1381
  • Dołączył: Wt, 12 Maj 15

Napisany 07 Maj 2020 - 20:54

D5 niektóre można sterować napięciowo, jak tak steruje moją vario ma pokrętło ale mam także kontroler koolance który steruje pompę właśnie napięciowo z pompą pwm to raczej by nie zadziałało
Oizo
Ja jakiś czas temu zamówiłem kilka rurek płyn mayhems i kilka pierdółek ze SCAN i też czekałem tyle pomimo wolnego slotu i dopłaty za niedzielną dostawę
Tam mają urwanie łba
Jak po ponad tygodniu się w końcu dodzwoniłem to przepraszali ale mają ponad 10k zamówień dziennie od kiedy większość korpo ludzi wysłała do pracy z domu i im biura domowe urządzają ;)

Ten post był edytowany przez tomsonx1983 dnia: 07 Maj 2020 - 20:55


#45 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 08 Maj 2020 - 08:08

No właśnie zamawiam sporo rzeczy i 0rzychodza dużo czybciej. Przesyłkę z watercooling. UK miałem w ciągu 3 dni, moja sprzedana obudowę typ miał po trzech dniach w domu.
Jestem zły, bo typ który mi sprzedał proca mieszka 15 minut drogi odemnie, pisałem mu ze mogę podjechać - najpierw mówił że paczka wróciła, pozniej dwa razy pytalem o numer wysylki. Niby wysłał to ponownie w piątek o 16:45(pewnie po prostu dopiero po pięciu dniach od sprzedaży polazł na pocztę) - patrzę na status wysyłki i to tak jakby cały czas było na poczcie... Masakra,

Co zaś do scan.co.uk-do Bolton gdzie mają sklep, mam też ok 15 minut drogi - można zamówić online i odebrać w punkcie pid sklepem, podjechałem pod sklep i przynieśli mi zamówienie do auta-dobra rzecz, bo w razie czego złączki ogarnę jak mi braknie.

#46 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 10 Maj 2020 - 11:36

proca nadal nie ma,a kupilem go dwa tygodnie temu :) bajka po prostu.
doszedl perspex,generalnie wszytko mam=tzn moze mi praknac zlaczek katowych ale to moge ogarnac w kazdej chwili.

wczoraj robilem przymiarki i biorac pod uwage uklad ktory chce zrobic,czyli 480 top,360 front i 240 piwnica,oraz pompka w piwnicy ...bedzie baaaaardzo ciasno.

dodatkowo w takim ukladzie na front nie upchne 360 45 mm,tylko 360 30 mm.

teraz pozostaje pytanie-olac 240 i dac uklad 480 45mm,360 45mm....czy 480 45,360 30mm oraz 240 :hmm:

#47 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9123
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 10 Maj 2020 - 20:56

Ja bym upychał 480mm, cieńsze 360mm i 240mm. Jak dobrze rozwiążesz układ połączeń, to będzie to fajnie wyglądać :D.

Rożnica wydajności chłodnicy o grubości 45mm i 30mm przy niskich obrotach wentylatorów, a na tym Ci chyba zależy, jest niewielka.

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 12 Maj 2020 - 07:43


#48 Użytkownik jest niedostępny   heat 

  • *
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3253
  • Dołączył: Wt, 19 Cze 12

Napisany 11 Maj 2020 - 18:31

Ogólnie to większa liczba chłodnic (nawet cieniasów) będzie prawie zawsze lepsza niż mniejsza grubasów ;)

480+360+240 nawet w tak mało przewiewnym 7XL powinna dać fajne temperatury. Ja w Cosmosie mam 2x360 i 240, podobny konfig i jest ok. Nie jest to co prawda otwarty Torque, w którym na luzie ogarniały ten sam set 2x360PE, które delikatnie mówiąc dupy nie urywają wydajnościowo, ale jak na zamkniętą budą ze słabym airflow jest nieźle :thumbup:

#49 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 12 Maj 2020 - 22:34

I tak też zrobię, czyli postaram się upchnac 3 chłodnice, gdybym nie umieszczał tam pompki to nie byłoby problemu, ale może dam radę.
Dzisiaj doszedł proc... Po 16 dniach od dnia zakupu 🤐

Monoblok Zamontowany, dobrze wygląda.

Dodaj obrazek
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek

#50 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 17 Maj 2020 - 21:30

dziaj mialem troche czasu,podlubalem-generalnie to co planowalem sie zmiesci-beda trzy chlodnice.
mialem zagwozdke jak poprowadzic uklad,bo in/out na monobloku jest ulozone poziomo,a to problem jezeli chodzi o uklad jaki planuje.
Heat pomogl mi wybrnac z tego problemu...i generalnie mysle ze bedzie oki.
zostalo do wywiercenia dwa otwory pod przepusty i mozna giac rurki-giecia beda proste,wiec nie przewiduje problemow-bardiej martwie sie czy otwory beda rowno.

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

zabraklo mi 7 zlaczek katowych 90 :o musze jutro jechac do sklepu.

generalnie mysle ze uklad bedzie wygladac dobrze i czysto-sporo laczen bedzie z tylu tacki.

logo barrow mi sie nie podoba,cos wymysle.

Ten post był edytowany przez oizo76 dnia: 17 Maj 2020 - 21:32


#51 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9123
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 18 Maj 2020 - 15:16

Myślałem, że przy chłodnicy w piwnicy będziesz chciał demontować osłonę PSU, żeby poprawić przepływ powietrza. Tą zaślepkę na froncie przynajmniej zdejmiesz?

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 18 Maj 2020 - 15:16


#52 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 18 Maj 2020 - 21:59

nie,piwnicy nie bede ruszac-top piwnicy jest mocno perforowany...poza ta zaslepka-szkoda ze teznie jest tak samo zrobona.

Uklad z przodu gotowy-od dawna podobaly mi sie uklady Heata,wiec tu silna inspiracja.
mysle ze bedzie dobrze,pozostaje pospinac to z tylu,mysle ze jutro po odebraniu zlaczek to ogarne.

dojdzie jeszcze jeden gadzecik ktory wypelni mocno miejsce miedzy grafika a piwnica,mam pewien pomysl i mysle ze bedzie to fajnie wygladac.

jeszcze jakies detale dojda...

Dodaj obrazek

Jak wspominalem,na poczatku przez pomylke kupilem tafle persexu,ktory okazal sie w kolorze black mirror...dokupilem druga tafle w kolorze czarny mat.
Na poczatek wzialem tafle black mirror-bo uznalem sie jak cos spapram,to mam w rezerwie wlasciwy perspex...ale wszystko wyszlo poprawnie i teraz nie chce mi sie robic tacko na nowo hehe,jutro zerwe folie ochronna i obadam jak to wyglada-moze zostanie black mirror?

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

#53 Użytkownik jest niedostępny   blabla123 

  • Classified
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5810
  • Dołączył: Wt, 07 Lip 09

Napisany 19 Maj 2020 - 16:16

Uuu ale breja ten płyn od EK choć pierwsza myśl jaką miałem to, że wlałeś krwawą mary do kielonka :D

#54 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 23 Maj 2020 - 00:25

Zobacz postblabla123, o 19 Maj 2020 - 17:16, napisał(a):

Uuu ale breja ten płyn od EK choć pierwsza myśl jaką miałem to, że wlałeś krwawą mary do kielonka :D



dobra,bo zaniedbalem temat

breja,niestety. :kwasny:

plyn jaki bedzie to mayhems x1 uv purple-ktory wcale niejest fioletowy,tylko jakby nieco dzwine ciemny granat,wymieszalem go w proporcji 90/20 z phobya ultra red uv,ktora dla odmiany niejest czerwona tylko dziwnie rozowa :hmm: -ale finalnie z koloru jestem bardzo zadowolony :cool:



teraz tak-finalnie tacka z perspexu black mirror zostaje,podoba mi sie i mysle ze jest fajny efekt

Dodaj obrazek

zlaczki z tylu-

Dodaj obrazek

a tu ostatni zakup- AORUS RGB AIC NVMe SSD 512GB.
wisienka na torcie.

wiem ze to zakup nieoplacalny,w tej cenie moglbym miec podobny dysk m2 1tb...ale to naprawde piekna rzecz,dawno nie mialem w reu takiego cacuszka.



Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

stare risery z thermaltake nie pasuja,muzialem zamowic nowy.

Dodaj obrazek

dysk bedzie postawiony na riserze -prezentuje sie pieknie i elegancko wypelni przestrzen miedzy piwnica a grafika.generalnie,pomimo ze buda jest duza-w srodku nie bedzie pustki i pomimo tylko jednej karty graficznej srodek bedzie wypelniony...ale nie przeladowany-tego wlasnie chcialem-eleganckiego,ale sporego ukladu,ktory wypelni plyty pozostawiajac zarazem porzadek-powiem nieskromnie ze w moim odczuciu tak bedzie.

generalnie wszystko prawie gotowe,mialem kilka problemow=pierwszy to dwa wycieki.na szczescie wszystko oki i wyszlo to podczas testow,ladnie to smifa a d5 watercoola blyskawicznie odpowietrzyla uklad.

druga sprawa.

bylem blisko placzu kiedy po instalacji wszystkiego komp sie nie wlaczal,tak jakby plyta byla padnieta..Heat duzo pomogl i przywrocil mnie od zycia :)
problem pierwszy-plyta w ogole nie reagowala,tylko przycisk start na plycie migal,okazalo sie ze powodowalo to zle podlaczone oswietlenie led od grafiki-tu poszlo szybko.

druga sprawa-po wlaczeniu wyswietlacz kodow pokazywal blad c5.

tu naprawde duzy uklad dla heata.
probowalem roznych ustawien ramow-wszystkich czterecg,po dwa moduky w slotach 1/3 oraz 2/4,pojedynczego modulu w kazdym slocie-zawsze to samo=c5
wiedzialem ze ram jest oki,dominatory rgb bardzo mi sie podobaja i bylem mocno zalamany....mialem jechac do kumpla po tridenty,ale heat podpowiedzial aby pojedynczi sprobowac kazdego modulu..no i komp tak wystartowal-a po aktualizacji biosu ramy smigaja idealnie.

nigdy nie mialem takich akcji. :hmm:

czekam na riser i wlacze z podlaczeniem wentyli...nie wiem czy przypadkiem nie wrocic do aquaero 5 :o -tzn aby sama plytke upchnac z tylu,bez wyswietlacza

#55 Użytkownik jest niedostępny   tomsonx1983 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1381
  • Dołączył: Wt, 12 Maj 15

Napisany 23 Maj 2020 - 17:55

Co do koloru płynu to Michael gdzieś na jednej z grup się wypowiedział na temat płynów UV
Dopiero jak oświetlisz lampą jakimś tam neonem czy ledami UV to płyn dopiero ma właściwy kolor

#56 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 23 Maj 2020 - 19:00

W świetle to on sie robi granatowy :)

Ale, pal licho.

Do życia wrócił komputerek aquaero, odkręciłem wyświetlacz i zapakowałem sama płytkę.
Myślałem że nigdy go już nie użyje, bo płyty główne mają naprawdę rozbudowane panele sterujące... Ale to jednak nie to samo,jest czujnik temperatury, zapakowałem też z tyłu przepływomierz aquacomputer, więc widzę co się dzieje.

Finalnie można powiedzieć że komp gotowy, czekam tylko na riser do dysku i to prawie wszystko.

... Aaa, jeszcze napis dokleić, myślę że finalnie będzie super.

Fractal 7xl to fajna obudowa,gdyby tylko sprzedawali dodatkowo perforowany front-

#57 Użytkownik jest niedostępny   tomsonx1983 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1381
  • Dołączył: Wt, 12 Maj 15

Napisany 23 Maj 2020 - 20:38

To musi być ultrafiolet jak sama nazwa sugeruje to płyn reagujący na światło UV
A drugie pytanie jaki flow meter zastosowałeś ?
Bo jak mps to mogą być problemy bo się dysza w przepływce zatka od pastelu no tak x1 przecież stosujesz to spoko

Ten post był edytowany przez tomsonx1983 dnia: 23 Maj 2020 - 20:39


#58 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 24 Maj 2020 - 14:31

https://www.aquatuni...6hoCqAEQAvD_BwE

to ten przeplywomierz-walal sie niepotrzebny,a teraz sie przydal :) no i aquaero tez-zapomnialem ze to jednak fajne urzadzenie. :E

dokupie pasek led uv,obadam co sie wtedy stanie z tym plynem.

aquaero 5 lt chyba moze sterowac pompka(mam d5 watercool pwm)-przy czym podlaczona jest molexem.

#59 Użytkownik jest niedostępny   tomsonx1983 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1381
  • Dołączył: Wt, 12 Maj 15

Napisany 24 Maj 2020 - 15:20

Ze sterowaniem pompy pwm z aquaero różnie bywa
Aquaero ma trochę inną specyfikację niż płyty główne impulsu pwm
Pompy od aquacomputer mają zmodyfikowaną elektronikę i działają zawsze
Bywało że ludzie dawali jkakieś pull-up rezystory we wtyczce aby niektóre pompy działały
Przepływka mechaniczna więc z każdym płynem będzie działać
Druga sprawa że 5lt ma jedno wyjście pwm i 3 napięciowe
Jak podłączysz pompę to wentylatory tylko napięciowo wysterujesz z aquaero
I w trybie napięciowym mosfety na aquaero się grzeją niemiłosiernie szczególnie w aquaero 5

#60 Użytkownik jest niedostępny   oizo76 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6211
  • Dołączył: Wed, 16 Gru 09

Napisany 24 Maj 2020 - 16:00

no wlasnie ,,gdy pompka byla podlaczona pod molexa i pod pwm(jak wspomniales jest tylko jeden)-to sie wylaczala.
wentyle napieciowo-jest radiator na mofsetach-ma gdzies tez blok wodny na te mofsety haha-z radiatorem bedzie oki.

pompke podebne pod plyte najwyzej-tzn samo jej sterowanie-bo zasilanie zostanie z molexa

  • (4 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych