Skocz do zawartości
Pecet256

Jaki kompilator do C++?

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.

 

Chciałbym zapytać o to jaki jest najlepszy kompilator C++ na Windowsa dla początkujących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Visual Studio lub Code::Blocks są fajne.Lecz VS jest wolniejszy w moim odczuciu,ale za to wygodniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są zintegrowane środowiska.

Sam kody piszę w edytorze Notepad++ z przyzwyczajenia (Ps. Do HTML-a jest super) - pasuje mi kolorowanie składni, łatwa obsługa, etc. Jaki byłby najlepszy prosty kompilator jak gcc z linuxa, ale chciałbym, aby nie trzeba było uruchamiać z cmd, tylko np. przez przeciągnięcie pliku. W ostateczności IDE też może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dev jest przestarzały i taką starocią zalatuje,są lepsze środowiska.

Tylko pytanie czy tobie chodzi o środowisko czy kompilator :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

 

Standardem jeżeli chodzi o C++ jest GCC ewentualnie Applowy Clang, nie bez powodu M$ C++ nazywa się Visual C++. Windowsowa wersja GCC to MinGW z tego co pamiętam. Ewentulanie możesz zainstalować GCC przez cygwina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dev jest przestarzały i taką starocią zalatuje,są lepsze środowiska.

Tylko pytanie czy tobie chodzi o środowisko czy kompilator :hmm:

 

A to jakas wada? Zwlaszcza jesli idzie o nauke? O ile nie chwalilbym sie tym pracodawcy to do wiekszosci rzeczy sie nada - a dodatkowo latwiej ci sie bedzie przesiasc z niego na cos bardziej zaawansowanego.

Edytowane przez TerakotowyKrolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy prawdzie mówiąc działaj sobie na czym chcesz,czym ci wygodniej.Bo to kwestia umiejętności,a nie jakie środowisko/kompilator używasz.Co ci się podoba.Ja tam na code::blocks siedzę i jest elegancko :Up_to_s:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Pecet256

Proponuję jednak siąść w jakimś IDE, bo to dużo więcej niż kolorowanie składni, np. można w bardzo łatwy sposób przechodzić do definicji funkcji, deklaracji zmiennych itp. Przy dobrej konfiguracji masz do dyspozycji kompilację ze skrótu klawiszowego, debugger i inne narzędzia.

 

Kompilacji w konsoli nie ma się co bać czy brzydzić. To tak samo kwestia przyzwyczajenia jak Notepad++ ;)

Po prostu masz otwarte okienko gdzie kompilujesz. W zależności od wielkości projektu odpalasz make (ew. wcześniej cmake, qmake czy podobne) lub proste gcc nazwa_kodu.cpp. Za kolejnym razem alt+tab, strzałka w górę, enter.

Ewentualnie możesz sobie zrobić jeszcze skrypt, który to wszystko odpali ale jeżeli to zrobisz z okna exploratora, to nie zobaczysz wypisanych błędów, bo konsola się zaraz zamknie.

 

Ja osiadłem na pisaniu kodu w QtCreator, a kompilację i debug robię w konsoli (programy bez interfejsu, ew. z tekstowym w trybach testowych). cmake nie chciało mi się ogarniać, więc jadę na zwykłym make, który przy odrobinie wprawy i znajomości bash-a też sporo potrafi (w sumie pliki makefile to skrypty).

 

A to jakas wada?

Tak. Po co uczyć się na czymś starym i wyrabiać złe nawyki?

Poza tym coś mi w głowie dzwoni, że były jakieś problemy z tym środowiskiem. Program był odradzany już w czasach kiedy jeszcze był w miarę aktualny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o co OPowi chodzi. Raczej mało ludzi obecnie używa C++ do czegoś innego niż zaliczenia. Tak, że tutaj Dev-C++ może nie być problemem, bo pewnie i tak nie wyjdzie poza ograniczenia tego środowiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie, ja wiem jesteście doświadczeni i inaczej na pewne rzeczy patrzycie, ale.

Ja jestem również jak kolega POCZĄTKUJĄCY(tylko inny język),a co podkreślił sam w pierwszym poście i mówicie mu o jakiś zaawansowanych funkcjach środowiska gdzie, osoba początkująca która nie zna totalnie kodu jak co działa i co z czym się przysłowiowe je, ma jeszcze dodatkowo się blokować poprzez "skomplikowane" środowisko i opanować jego zaawansowane funkcje które w początkowym etapie są mu praktycznie do niczego nie potrzebne(chyba). W moim odczuciu laika nie ma co sobie bardzo komplikować życia i się dodatkowo zniechęcać nieznajomością nie dość że kodu to jeszcze środowiska. I zacząć od czegoś w miarę prostego i jeżeli się wytrwa i zrobi jakieś postępy i ma się już jakieś ogarnięcie w samym języku, jak i programowaniu to zmiana środowiska na bardziej zaawansowane i profesjonalne nie powinna stanowić jakiegoś problemu.(Chyba)

Jeżeli się mylę,czy coś źle rozumuję to proszę panowie o poprawienie.

Edytowane przez Limp20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o co OPowi chodzi. Raczej mało ludzi obecnie używa C++ do czegoś innego niż zaliczenia. Tak, że tutaj Dev-C++ może nie być problemem, bo pewnie i tak nie wyjdzie poza ograniczenia tego środowiska.

Nie jest to większość ale też nie tak mało.

 

Znowu jak mnie pamięć nie myli, to były jakieś kwasy nawet z programami na zaliczenie. Chodziło chyba nawet nie o samo środowisko, a kompilator z nim zintegrowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Bono[uG]

 

>> A to jakas wada?

 

> Tak. Po co uczyć się na czymś starym i wyrabiać złe nawyki?

 

Albo dobre nawyki. Podobnie jak z liczeniem na kartce papieru i na kalkulatorze, tez mozna powiedziec ze uczenie sie starszej metody "wyrabia zle nawyki". Jakie? Naprzyklad samodzielne myslenie :P

( jak wiadomo szkola pruska uczy: ludzie nie powinni zbyt duzo myslec! bo starsza szkola zalozyla ze fajnie bylo by miec inteligentnych oficerow - i zdolnosci bojowe armi szlak trafil, bo ci inteligentnie poddawali sie kiedy nie widzieli szans na wygrana zamiast robic za mieso armatnie i dzielnie marnowac amunicje wroga :D )

 

Takze, zarty zartami ale wlasciwie to jakie zle nawyki?

 

> Poza tym coś mi w głowie dzwoni, że były jakieś problemy z tym środowiskiem. Program był odradzany już w czasach kiedy jeszcze był w miarę aktualny.

 

Niestety musze sie tutaj przyczepic, zeby ten argument mial jakas wage musisz pisac jednak troche konkretniej.

 

==============================================================================================================

 

>> Pytanie o co OPowi chodzi. Raczej mało ludzi obecnie używa C++ do czegoś innego niż zaliczenia. Tak, że tutaj Dev-C++ może nie być problemem, bo pewnie i tak nie wyjdzie poza ograniczenia tego środowiska.

 

> Nie jest to większość ale też nie tak mało.

> Znowu jak mnie pamięć nie myli, to były jakieś kwasy nawet z programami na zaliczenie. Chodziło chyba nawet nie o samo środowisko, a kompilator z nim zintegrowany.

 

DevC++ odzyl ostatnio i z tego co kojarze jest(sa) tez nowy kompilator, jest tez wxDevC++. Natomiast jesli srodowisko przestaje wystarczac bierze sie cos wiekszego. Korzystanie od razu z najbardziej skomplikowanego, rozbudowanego etc. srodowiska jakie jest dostepne tez mija sie z celem i wyrabia zle nawyki bo od pracownika oczekuje sie ze wykona prace w sposob wzglednie efektywny. Przewiezienie 10kg ziemniakow TIRem, jaki fajny by nie byl, ciezko uznac za efektywne...

Edytowane przez TerakotowyKrolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odżyło? Oryginalny program umarł w 2005, nieoficjalna wersja w 2015.

wxDev-C++ to zdaje się, że tylko rozszerzenie dodające obsługę wxWidgets.

 

Odnośnie błędów, to na prawdę nie chce mi się odgrzebywać archiwów internetu.

 

Code::Blocks nie jest kobyłą, można spokojnie działać na pojedynczym pliku bez tworzenia projektu. Środowisko jest ciągle rozwijane i utrzymywane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
' date='11 Maj 2020 - 08:17' timestamp='1589181457' post='15900191']

Odżyło? Oryginalny program umarł w 2005, nieoficjalna wersja w 2015.

wxDev-C++ to zdaje się, że tylko rozszerzenie dodające obsługę wxWidgets.

 

Odnośnie błędów, to na prawdę nie chce mi się odgrzebywać archiwów internetu.

 

wxDevC++ jest faktycznie rozszerzeniem dodajacym obsluge wxWidgets, ale bardzo czesto w takich rozwiazaniach autorzy nakladki/forka rozwiazuja (w lepszy lub gorszy sposob) niektore z bledow originalu.

 

' date='11 Maj 2020 - 08:17' timestamp='1589181457' post='15900191']

Code::Blocks nie jest kobyłą, można spokojnie działać na pojedynczym pliku bez tworzenia projektu. Środowisko jest ciągle rozwijane i utrzymywane.

 

Code::Blocks jest jednym z niewielu programow ktorych na prawde nie lubie. Dlaczego? Bo ludzie piszacy jakikolwiek (sensowny) program powinni albo byc dobrzy w programowaniu, albo w dziedzinie w ktorej ten program funkcjonuje. Kiedy program do programowania wyglada i funkcjonuje jakby ludzie go pisali byli w programowaniu slabi, to niestety nie zaskarbuje on sobie mojej sympatii...

Edytowane przez TerakotowyKrolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...