Skocz do zawartości
Zawisz

Wybór 125 na początek.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Jestem ZUPEŁNIE zielony i potrzebuję pilnie porządnej porady, co do zakupu motoru.

Z góry wielkie dzięki!

 

--- W skrócie, abyście przebrnęli ---

 

-181cm i 83kg,

-EXP tylko z Rometem Ogarem 50... 12 lat temu...

-Interesuje mnie na początek 125tka - naked lub sport.

-Za góra 5 lat chcę mieć porządną maszynę i jeździć nią po Europie - teraz interesuje mnie tylko zabawa i nauka.

-Mieszkam na obrzeżu miasteczka - dostęp do 20km polnych dróg i dróżek i trochę asfaltu, jazda po mieście dopiero jak ogarnę temat.

-Raczej średnio dbam o sprzęt i bardzo cenię niezawodność i bezawaryjność.

-Budżet mam wysoki i myślałem nawet o nowej hondzie CB125R za 16k, ale po namyśle będę celował raczej w coś do 10k, a najlepiej nawet używanego do 5-6k.

 

Przemyślenia zielonego chłystka:

 

1) Honda CBF lub CBR byłaby idealna - trzymają cenę i będą zapewnie solidne. Trzeba jednak dopłacić za logo, a nowy motor z salonu (odpowiednio 11 i 16 tys) to już - wydaje mi się - spore ryzyko kradzieży (właśnie, jak tu wygląda ryzyko?) no i straszny ból dupy, jak coś się wygnie, porysuje itd.

 

2) Chińczyk z logo Junaka, czy Rometa - tańsze i fajnie, że jakiś rodzimy wkład mają (jestem ekonomicznym patriotą), ale nie chcę się przejechać na fuszerce fabryki, czy awaryjności. Opinie czytałem i są bardzo różne, więc już w końcu nie wiem co myśleć.

 

 

3) Coś używanego? Chyba najsensownej w moim wypadku. Ale znów problem z tym, że jestem zielony i nie chcę wejść na minę(mechanika nie mam pod ręką, a zależy mi na czasie).

Przykładowo, co myślicie?

https://www.olx.pl/oferta/kreidler-125-suzuki-stan-idealny-CID5-IDEMFCl.html#d84d969864

Edytowane przez Zawisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam rynku 125 żeby polecić konkretny model, ale jak jest budżet i chcesz mieć sprzęt, który nie sprawia kłopotów to kup coś od Hondy.