Skocz do zawartości
Tak o

Poziome kreski bez vsync

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na pewno spotkaliście się z sytuacją, gdzie w grze z wyłączonym vsync'iem pojawiają się poziome kreski. W grach singlowych niby nie przeszkadza włączenie vsync ale jednak w fpsach denerwuje to charakterystyczne opóźnienie które powoduje vsync jak i poziome kreski, wiecie może od czego to zależy? Jak pozbyć sie tych poziomych kresek nie włączając synchronizacji? Monitor mam do karty podłączony przez hdmi. Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tearing. Jak masz kartę NV to wejdź w panel sterowania NV -> zarządzanie ustawieniami 3D, ustaw opcję "SYNCHRONIZACJA PIONOWA" na "szybkie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tearing. Jak masz kartę NV to wejdź w panel sterowania NV -> zarządzanie ustawieniami 3D, ustaw opcję "SYNCHRONIZACJA PIONOWA" na "szybkie"

 

 

Szczerze mówiąc, jeśli włączam to w grze to chodzi jakoś tak dziwnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

U mnie sprawdza się następujące rozwiązanie:

Daj takie ustawienia detali w grze, by minimalny FPS nie był niższy niż częstotliwość odświeżania monitora. Po zakończeniu pomiarów (byś odnalazł takie ustawienia) przejdź do panelu sterowania i ustaw maksymalny FPS na taką wartość jak odświeżanie monitora i dodatkowo włącz V-sync. U mnie przy takich ustawieniach (dających w praktyce stały FPS równy odświeżaniu monitora) jest świetna płynność, brak rozrywania obrazu, a zarazem nie wyczuwam laga.

 

Przy samym V-sync miałem problemy z lagiem, natomiast przy samym limicie fps było okazyjne rozrywanie obrazu. Natomiast bez v-sync i bez limitu, nie dość że postrzegana płynność gorsza (pomimo większego renderowanego FPS!), to jeszcze jest rozrywanie.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie. Teraz juz powoli klasyczny vsync wychodzi z uzycia. Jest freesync/gsync

 

Wystarczy miec karte z serii 1000 lub nowsza, windows 10 aktualny wraz z aktualnymi sterownikamui do karty no i najwazniejsze monitor z freesync i zlaczem DP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawdza się następujące rozwiązanie:

Daj takie ustawienia detali w grze, by minimalny FPS nie był niższy niż częstotliwość odświeżania monitora. Po zakończeniu pomiarów (byś odnalazł takie ustawienia) przejdź do panelu sterowania i ustaw maksymalny FPS na taką wartość jak odświeżanie monitora i dodatkowo włącz V-sync. U mnie przy takich ustawieniach (dających w praktyce stały FPS równy odświeżaniu monitora) jest świetna płynność, brak rozrywania obrazu, a zarazem nie wyczuwam laga.

 

Przy samym V-sync miałem problemy z lagiem, natomiast przy samym limicie fps było okazyjne rozrywanie obrazu. Natomiast bez v-sync i bez limitu, nie dość że postrzegana płynność gorsza (pomimo większego renderowanego FPS!), to jeszcze jest rozrywanie.

 

Sprawdziłem to i mam wrażenie że faktycznie pomaga, a powiedz mi jeszcze co jeśli przykładowo fpsy będą spadały poniżej 60 nic oprócz samej utraty klatek się nie dzieje? Nic takiego nie zauważyłem jeśli podbije ustawienia graficzne.

 

No dokladnie. Teraz juz powoli klasyczny vsync wychodzi z uzycia. Jest freesync/gsync

 

Wystarczy miec karte z serii 1000 lub nowsza, windows 10 aktualny wraz z aktualnymi sterownikamui do karty no i najwazniejsze monitor z freesync i zlaczem DP

 

Jeśli o Monitory chodzi to na pewno się w coś takiego zaopatrzę prawdopodobnie jak będe kupował nowy komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam myślę o wymianie monitora ale za chiny nie potrafię znaleźć konkretnego, dobrego modelu ze 100% wsparciem gsync compatible, IPS/VA, 75Hz (więcej mi nie potrzeba), DP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam myślę o wymianie monitora ale za chiny nie potrafię znaleźć konkretnego, dobrego modelu ze 100% wsparciem gsync compatible, IPS/VA, 75Hz (więcej mi nie potrzeba), DP.

 

 

Aktualnie używam gtx'a 1060 ale jak teraz będe składał kompa to raczej rzucę się na jakąś kartę od radeona i wtedy freesync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku 60fps w nvidii + synchronizacja włączona nadal pozostawia input laga chociaż chyba jednak jest mniejszy niż w przypadku vsync który jest w grze. Jak dam fast sync to dzieją się dziwne rzeczy gra niby 60 fpsów ale troche jakby ścinała jak ogranicze fpsy w grze to jest totalna lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fast Sync to lipa - musisz przewyższać 2x swoj aktualny fps by mieć z tego profit, opcja działa najlepiej tylko z dużą ilością fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fast Sync to lipa - musisz przewyższać 2x swoj aktualny fps by mieć z tego profit, opcja działa najlepiej tylko z dużą ilością fps.

 

W csie pewnie by grało ale właśnie gram w rusta i tam kombinuje zeby to git chodziło, niby da się grać z tymi przecięciami na ekranie ale no irytuje mnie to strasznie ale po prostu w tej grze bardzo ważne jest to żeby nie mieć tego opóźnienia a to czuć czego bym tam nie ustawił na v syncu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja scanline sync Mój link z RTSS, wtedy można ten tearing ustawić w takim miejscu aby nie był za bardzo widoczny, np na dole ekranu.

Sam z tego niegdy nie korzystalem ale chyba sie pobawie bo wiecej teraz gram na TV i jednak przy 43' jest to bardziej widoczne niz na monitorze 24.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jest jeszcze opcja scanline sync Mój link z RTSS, wtedy można ten tearing ustawić w takim miejscu aby nie był za bardzo widoczny, np na dole ekranu.

Sam z tego niegdy nie korzystalem ale chyba sie pobawie bo wiecej teraz gram na TV i jednak przy 43' jest to bardziej widoczne niz na monitorze 24.

 

Właśnie bawiłem się tym tyle że karta nie może przekraczać 70% czy coś takiego

Edytowane przez RaSiN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tutaj nic takiego nie ma, głównym warunkiem jest by  ustrzymać stałe 60fps na 60hz bez spadków poniżej tej wartości.

Dzisiaj sie tym pod F1 2019 bawiłem ale nie mogę tego odpalić, tearing na srodku jak jest tak był. Muszę jeszcze posiedzieć i popytać co nie tak robię.

Edytowane przez Dominix1910

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to i mam wrażenie że faktycznie pomaga, a powiedz mi jeszcze co jeśli przykładowo fpsy będą spadały poniżej 60 nic oprócz samej utraty klatek się nie dzieje? Nic takiego nie zauważyłem jeśli podbije ustawienia graficzne.

W BF3 jak mi FPS w jednym miejscu pewnej wymagającej mapy spadł do 45 (na innych mapach tej samej gry nie mam takich spadków, przy identycznych ustawieniach), to jakoś tak źle się grało - może głównie przez dużo gorszą postrzeganą płynność. ... no lepiej w każdym razie by te FPS nie spadały poniżej odświeżania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Poczytałem jeszcze i wygląda że działa, nie do końca tak jak tam pisali bo nie mogłem ręcznie przesuwać tej lini gdzie obraz się rozdziera ale jak w RTSS dałem w scanline sync -140 bo tyle zalecają pod 4k to zadziałalo i teraz w grze blokuje mi fps na 60 i nie widzę tego rozdarcia. Dodatkowo mając 2 ekrany (ja mam monitor i TV) trzeba dodac jeszcze odpowiednia linike na który obraz ma to działać.

Teraz więcej potestuje bo dopiero zauważyłem że to działa ale chyba będę mógł w F1 "normalnie" pograć :)

 

 

Jest o wiele lepiej z tym, naprawdę polecam, do grania na TV bez g-sync/freesync na tych 60fps-ach o ile grafa podoła to jest dzień do nocy, super płynność i nie widać tearingu.

Edytowane przez Dominix1910

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...