Skocz do zawartości
Kadrath

Switch 10GbE - 8 portów - Sieć domowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poszukuję 8 portowego switcha 10GbE. Jestem zielony w temacie i do tej pory zorientowałem się, że popularne 1 gigabitowe switche równają się około 120 Mb a mój internet to 300 Mb. Nie chciałbym ograniczać prędkości switchem stąd pomysł zakupu 10GbE switcha.

 

Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie, ale jeśli macie lepszy pomysł to chętnie wysłucham. Mimo wszystko szkoda wydać 2,5 tys.

 

A problem wygląda tak: modem ze światłowodem leży na strychu, ze strychu do domu mam doprowadzony kabel internetowy. Kabel internetowy w domu znajduje się w skrzynce gdzie dochodzi reszta kabli internetowych (w sumie sześć) co daje razem 7 kabli. Chciałem to wszystko podpiąć do switcha, tak aby wszystkie gniazda internetowe były aktywne. Na razie kabel od modemu ze strychu jest podłączony do routera. Do routera podłączone są jeszcze 3 kable, co powoduje, że połowa gniazd w domu jest nieaktywna i za każdym razem muszę coś odłączać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz bity z bajtami.

Do tego neta wystarczy gigabit ethernet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz przypadkiem jednostek?

Switch 1 Gbps w teorii jest w stanie obsłużyć ok 120 MB/s. Internet 300 Mbps to 37,5 MB/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz czuję się jak małpa, której ktoś pokazał jak używać patyka. Ale szympans musi dopytać: prędkości przedstawiane przez dostawców internetowych są podawane w Megabitach nie Megabajtach czyli na internet 300 Mbps wystarczy switch 1 Gbit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niesamowicie mi pomogliście. Dzięki wielkie. To może doradzicie jaki switch kupić - taki dla laika. Na razie znalazłem takie: TP-Link 8p TL-SG108E, Netgear 8p GS108GE.