Skocz do zawartości
Oldman.

Pixelartowe perełki

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm, ja Owlboya nie dałem rady skończyć pomimo najszczerszych chęci. Za to polecam:

 

Gato Robotto

ss_1b42cde229e09d16d3db00fe1d501c104ac4fd24.600x338.jpg?t=1568648814

 

Despotism 3k

ss_497ce71188767d6ebbcd2e3622cf9c24a2fa2c40.600x338.jpg?t=1587406214

 

Electric Sleep

ss_a1baf38bc0f547333bee4ef67aca483657e2c0de.600x338.jpg?t=1587980751

 

The Eternal Castle [REMASTERED]

ss_5542a028d81554738a6c3427504854b52cb29215.600x338.jpg?t=1572390028

 

Laika 2.0

ss_f616439bf74fe4f69dd6248deb0578fceeb7b93f.600x338.jpg?t=1587387485

 

Let Them Come

ss_25b0bcd473113c0bc393f10d5ac7b6769b64dcbb.600x338.jpg?t=1588374720

 

Serious Sam's Bogus Detour

ss_6f858a8ff88e44312842c9e925c05d0395baaa2a.600x338.jpg?t=1568682130

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tytuł gry: Enter the Gungeon

 

Data wydania na steam: już jest

Developer: Dodge Roll

Platformy: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux, Mac OS

Wydawcy: Devolver Digital

 

strona steam: https://store.steampowered.com/app/311690/Enter_the_Gungeon/

 

Enter the Gungeon to dwumiarowe połączenie strzelanki oraz klasycznego dungeon crawlera, w którym przemierzamy losowo generowane podziemia. Za stworzenie tytułu odpowiada debiutujące amerykańskie studio Dodge Roll. W skład pięcioosobowego zespołu wchodzą weterani branży, który postanowili rozpocząć działalność na własny rachunek, tworząc w pełni oryginalną grę. Enter the Gungeon powstało we współpracy z firmą Devolver Digital, jednym z najważniejszych niezależnych wydawców, którzy specjalizują się w produkcjach indie.

 

Fabuła

 

Fabuła gry jest prosta i pozostaje jedynie pretekstem do rozpoczęcia przygody. Wcielamy się w bohatera, który w poszukiwaniu legendarnej broni, ponoć potrafiącej zmienić przeszłość, wyrusza w podróż na odległą planetę. Na miejscu chce zbadać tytułowy Gungeon, tajemniczą i antyczną świątynię, pełną licznych niebezpieczeństw oraz niespodzianek.

 

Mechanika

 

Model rozgrywki w Enter the Gungeon czerpie inspiracje z wielu popularnych tytułów roguelike oraz 16-bitowych konsolowych gier RPG, a także nowych przebojów, takich jak Dark Souls. Akcja została przedstawiona w klasycznym widoku izometrycznym. W trakcie zabawy naszym zadaniem jest eksploracja kolejnych poziomów świątyni. Na naszej drodze napotykamy licznych przeciwników oraz bossów, a także różnego rodzaju sklepy oraz przyjaźnie nastawione postacie, które pomogą nam w przygodzie. Wszystkie elementy podziemi są generowane losowo. System walki przypomina popularne gry shoot 'em up korzystające z dwóch gałek analogowych. Oznacza to, że niezależnie kontrolujemy kierunek ruchu bohatera oraz to gdzie oddaje on kolejne strzały. Do naszej dyspozycji oddano dziesiątki różnych rodzajów broni palnej, w tym różnego rodzaju blastery oraz bardziej fantastyczne i widowiskowe narzędzia zniszczenia. Ważnym aspektem strategii na polu bitwy jest wykorzystanie elementów otoczenia. Gracze mogą np. przewracać stoły i używać ich jako tymczasowej tarczy, rzucać wybuchającymi beczkami lub spuszczać na głowy przeciwników żyrandole. Bohater jest wyjątkowo wrażliwy na strzały i ciosy wrogów, dlatego też będziemy często zmuszeni lawirować pomiędzy salwami kul oraz wybuchami, wykorzystując do tego szybki przewrót, dający nam chwilową niewrażliwość na wszelkie obrażenia.

 

 

header.jpg?t=1575923806

 

ss_bca0036bc452b872a7d9ee3de9e0c9548e8cd4f5.600x338.jpg?t=1575923806

 

ss_9d3f304b18e8cd1cf6ac4a886bec474e0b677800.600x338.jpg?t=1575923806

 

ss_9a74ab65fb19e85cac6a64b7dbe05da5411cfb7b.600x338.jpg?t=1575923806

 

ss_0893ef2bd93d4e9e2138006424d088523a5daecd.600x338.jpg?t=1575923806

 

ss_5b8e43d38dd2457d7ce71c7330e1ad473a22aecb.600x338.jpg?t=1575923806

 

https://www.youtube.com/watch?v=YSpo2VvN0SM

 

 

 

The Eternal Castle [REMASTERED]

ss_5542a028d81554738a6c3427504854b52cb29215.600x338.jpg?t=1572390028

 

 

heh jesli to jest wersja remastered to aż strach myśleć jak wyglądał oryginał ;)

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh jesli to jest wersja remastered to aż strach myśleć jak wyglądał oryginał ;)

To jest akurat tytuł wydany współcześnie. Ten "Remastered" i cała historia z tym, że to odświeżona wersja gry z 1987 roku to tylko barwny wymysł jej autora ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na Celeste?

 

Ciekawy jest jeszcze Punch Club i Project Warlock.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Celeste to świetna platformówka, choć dla mnie osobiście trochę za trudna. Ale jest frustrująca w pozytywny sposób - człowiek cały czas chce powtarzać, powtarzać i powtarzać kolejne etapy... A jak już się uda, to satysfakcja z tego jest bardzo duża. Licznik zgonów pędzi jak szalony :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co powiecie na Celeste?

 

Ciekawy jest jeszcze Punch Club i Project Warlock.

 

Prosze na przyszłość o dodawanie linków do steama jak wspominacie o jakiejś grze (nie każdy wie o czym mówicie)

 

Tytuł gry: Celeste

 

Data wydania na steam: już jest

Developer: Matt Makes Games Inc.

Platformy: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Mac OS, Linux, Microsoft Windows

Wydawcy: Matt Makes Games Inc.

 

strona steam: https://store.steampowered.com/app/504230/Celeste/

 

Celeste jest grą platformową, która charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem trudności oraz głębokim, dającym do myślenia wątkiem fabularnym poruszającym temat zdrowia psychicznego. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Matt Makes Games, w którego portfolio znajduje się ciepło przyjęte TowerFall: Ascension.

 

Fabuła

 

W Celeste wcielamy się w rudowłosą dziewczynę o imieniu Madeline, która mieszka w fantastycznym świecie. Bohaterka podejmuje się morderczego wyzwania, jakim jest wspinaczka na szczyt wysokiej góry. Towarzyszymy jej w tej pełnej niebezpieczeństw przygodzie, starając się pomóc w realizacji celu.

 

Mechanika

 

W Celeste akcja prezentowana jest w perspektywie bocznej (tzw. side-scroll). Schemat rozgrywki oparto na przemierzaniu zróżnicowanych poziomów (twórcy przygotowali kilkaset odmiennych lokacji), przeskakiwaniu z platformy na platformę oraz na omijaniu niezliczonych pułapek. Na tle innych produkcji tego typu omawiana tutaj gra wyróżnia się dzięki kilku nietypowym mechanizmom rozgrywki, z których pierwszym jest możliwość wspinaczki po ścianach – korzystamy więc nie tylko z poziomych, ale też z pionowych płaszczyzn, by przemieszczać się po planszach. Bohaterka potrafi również błyskawicznie przyspieszać, by szybko pokonać niewielką odległość oraz wykorzystywać swoiste wyrwy w czasoprzestrzeni, obecne na niektórych mapach. Tytuł charakteryzuje się przy tym wysokim poziomem trudności, aczkolwiek sprawę nieco ułatwiają rozsądnie rozmieszczone punkty kontrolne. Mamy też do dyspozycji specjalny tryb Assist Mode, który pozwala ułatwić grę poprzez wpływanie na szereg czynników (możemy m.in. uczynić bohaterkę nieśmiertelną, spowolnić akcję lub nawet ominąć cały poziom). Warto również odnotować, że na poszczególnych poziomach roi się od znajdziek w postaci truskawek – z uwagi na fakt, że wiele z nich dobrze poukrywano, tak zwany backtracking jest rekompensowany przez możliwość zdobycia ich wszystkich.

 

Tryby gry

 

W Celeste możemy grać wyłącznie samotnie. Podstawą rozgrywki jest kampania fabularna.

 

 

header.jpg?t=1580863858

 

ss_1ad297c2044cdcf450ee83e56350cafb590da755.600x338.jpg?t=1580863858

 

ss_03bfe6bd5ddac7f747c8d2aa1a4f82cfd53c6dcb.600x338.jpg?t=1580863858

 

ss_4b0f0222341b64a37114033aca9994551f27c161.600x338.jpg?t=1580863858

 

ss_1098b655a622720cfd549b104736a4eca8948100.600x338.jpg?t=1580863858

 

https://www.youtube.com/watch?v=70d9irlxiB4

 

Tytuł gry: Katana ZERO

 

Data wydania na steam: już jest

Developer: Askiisoft

Platformy: Nintendo Switch, Microsoft Windows, Mac OS

Wydawcy: Devolver Digital

 

strona steam: https://store.steampowered.com/app/460950/Katana_ZERO/

 

Katana ZERO jest hybrydą platformówki i dynamicznej gry akcji, stanowiącą debiutancki projekt niezależnego studia Askiisoft. Jej wydanie wzięła na swoje barki firma Adult Swim Games, w której portfolio znajdują się takie tytuły, jak choćby Volgarr the Viking, Death's Gambit, czy HeadLander.

 

Fabuła

 

Akcja Katana ZERO została osadzona w pełnym kontrastów mieście z lat osiemdziesiątych XX wieku. W metropolii nie tylko roi się od klubów nocnych gromadzących typy spod ciemnej gwiazdy; w trakcie zabawy mamy okazję odwiedzić też bogate dzielnice, slumsy, a nawet wnętrze starej katedry. Motywacją kierowanego przez nas wojownika ninja jest zemsta, w której dokonaniu pomaga mu nieodłączna towarzyszka – tytułowa katana.

 

Mechanika

 

W Katana ZERO akcja prezentowana jest w perspektywie bocznej. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania liniowych lokacji oraz walki z napotkanymi przeciwnikami. Wachlarz ruchów głównego bohatera jest szeroki – nasz wojownik potrafi biegać z zawrotną prędkością, skakać na duże odległości, wspinać się po ścianach, wykonywać uniki, a w razie potrzeby przekradać się za plecami wrogów. Starcia są niebywale szybkie, a kluczem do sukcesu jest zręczność i odpowiedni refleks. W wielu przypadkach pomocne okazuje się skorzystanie z dobrodziejstw tak zwanego Chronosa – narkotyku, pod którego wpływem nasz ninja może spowalniać czas, by na przykład odbić pocisk wystrzelony w jego kierunku. Dodatkowe zagrożenie stanowią wszechobecne pułapki pokroju morderczych laserów. Całość charakteryzuje się wysokim poziomem trudności, a protagonista umiera od jednego celnego ciosu lub postrzału.

 

header.jpg?t=1577748083

 

ss_d4f8ef350ac44c096f8137208c381cac31e68242.600x338.jpg?t=1577748083

 

ss_fce2aae6d24fbca70a8196e04f66c51d49a353b0.600x338.jpg?t=1577748083

 

ss_78eb8c3ac6ce079bf4c5e66f7ab68511d8229b93.600x338.jpg?t=1577748083

 

ss_0c7402fc60b0863fa2b9187a4db5aba86d3f7eaa.600x338.jpg?t=1577748083

 

CoordinatedOffbeatDeer-size_restricted.gif

 

https://www.youtube.com/watch?v=-MvvmPKGEHA

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kopiujesz opisy wypadałoby podać chociaż ich źródło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kopiujesz opisy wypadałoby podać chociaż ich źródło ;)

 

idąc dalej tym tokiem rozumowania mógłbym podawać do kazdego obrazka i filmiku i gifa zródło i zrobiłby sie niezły smietnik, mysle ze kazdy zainteresowany jak bedzie chciał sprawdzić zródło to wystarczy ze skopiuje tekst do wyszukiwarki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idąc dalej tym tokiem rozumowania mógłbym podawać do kazdego obrazka i filmiku i gifa zródło i zrobiłby sie niezły smietnik, mysle ze kazdy zainteresowany jak bedzie chciał sprawdzić zródło to wystarczy ze skopiuje tekst do wyszukiwarki ;)

No chyba nie do końca. Treści graficzne mogą być takie same u każdego (bo materiał źródłowy jest identyczny dla wszystkich). Adres obrazu czy filmu sprawdzisz sobie też bez problemu. Słowo pisane to już inna para kaloszy. Kopiując suchy tekst bez żadnego kontekstu stawiasz się trochę w roli jego autora. I tak - wiem z jakiego portalu są te opisy i dalej uważam, że to średnia zagrywka, ale rób jak chcesz. To w końcu Twój temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie do końca. Treści graficzne mogą być takie same u każdego (bo materiał źródłowy jest identyczny dla wszystkich). Adres obrazu czy filmu sprawdzisz sobie też bez problemu. Słowo pisane to już inna para kaloszy. Kopiując suchy tekst bez żadnego kontekstu stawiasz się trochę w roli jego autora. I tak - wiem z jakiego portalu są te opisy i dalej uważam, że to średnia zagrywka, ale rób jak chcesz. To w końcu Twój temat.

 

Myslę ze troche wyolbrzymiasz, to forum pełne jest informacji które nie miały podanego zródła, ja nie plagiatuję książki i nie wydaję cudzej pod swoim nazwiskiem, nie czerpie z tego zadnego zysku i nie przypisuje sobie autorstwa tekstów czy grafik które zamieszczam (co jest chyba oczywiste), po prostu załozyłem temat zbiorczy dla tego typu tresci.

 

Ale jesli to takie drażliwe dla Ciebie to specjalnie dla Ciebie i Tobie podobnych nie bede od teraz umieszał żadnych informacji opisowych (kto bedzie chciał to sobie znajdzie w necie co trzeba).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Kszyrztow, aż tak trudno dać " i dopisek źródła? Popatrz jak inni zakładają tematy w tym dziale, a w innych zazwyczaj cytują źródła i wypadało z czystej przyzwoitości tak robić.

 

 

Jak możesz to do listy można dorzucić Fez, gra naprawdę genialna, szkoda że o 2 części cisza :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak możesz to do listy można dorzucić Fez, gra naprawdę genialna, szkoda że o 2 części cisza :mad:

 

Panowie i panie :cool: prosze po raz kolejny żeby samemu dodawać tytuły w przybliżeniu wg schematu na 1 stronie , nie o to przecież chodzi zebym ja sam to robił tylko o to żeby społeczność wspolnie to robiła :thumbup: .

 

 

 

 

 

Tytuł gry: FEZ

 

developer: Polytron Corporation

wydawca: Trapdoor

 

strona steam: https://store.steampowered.com/app/224760/FEZ/?l=polish

 

header.jpg?t=1572375251

 

ss_9e1ae57025af60cb1f0b752ca63cbe8e178cc923.600x338.jpg?t=1572375251

 

ss_b6f3865dd7d626e8b6ec5c2df3c7c5f1fc8ce12f.600x338.jpg?t=1572375251

 

ss_e7c7c0258f48c5a7635840102a5a3574a910c794.600x338.jpg?t=1572375251

 

ClosePleasantBaboon-size_restricted.gif

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tfpKTclOnfI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, AndrzejTrg napisał:

Taki dark souls ,nawet ciekawie to wygląda.

juz w to dzisiaj troche grałem ale krótko, jest naprawde niezłe:

 

-lokacje mają fajną palete barw, są fajnie narysowane i zaprojektowane.

-animacja jest jak na pixelart naprawde niezła

-kazdy przeciwnik wymaga troche innego podejscia taktycznego

- kazdy gatunek broni białej ma troche inną charakterystyke walki a walka jest dosyc w sumie wymagająca wiec trzeba dobrze sie w czuc w daną broń jej zasięg i timing.

- gra wygląda niezle nawet na duzym monitorze telewizorze na full screen w 4k

- punkty od zapisu gry/medytacji działają podobnie jak ogniska w pewnej grze , zapisujesz sobie stan gry przy okazju uzupelniając energie ale koszt tego taki ze wrogowie sie odradzają wiec jest ryzyko jest zabawa.

-broń palna nie służy do spamowania ogniem jak w innych grach, amunicji jest mało i trzeba jej używać z rozwagą, moze pomóc w sytuacji krytycznej.

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Azakiel napisał:

juz w to dzisiaj troche grałem ale krótko, jest naprawde niezłe:

 

-lokacje mają fajną palete barw, są fajnie narysowane i zaprojektowane.

-animacja jest jak na pixelart naprawde niezła

-kazdy przeciwnik wymaga troche innego podejscia taktycznego

- kazdy gatunek broni białej ma troche inną charakterystyke walki a walka jest dosyc w sumie wymagająca wiec trzeba dobrze sie w czuc w daną broń jej zasięg i timing.

- gra wygląda niezle nawet na duzym monitorze telewizorze na full screen w 4k

- punkty od zapisu gry/medytacji działają podobnie jak ogniska w pewnej grze , zapisujesz sobie stan gry przy okazju uzupelniając energie ale koszt tego taki ze wrogowie sie odradzają wiec jest ryzyko jest zabawa.

-broń palna nie służy do spamowania ogniem jak w innych grach, amunicji jest mało i trzeba jej używać z rozwagą, moze pomóc w sytuacji krytycznej.

Czyli takie dark soulsy? Nawet mnie zaciekawiło, ale od DS3(pierwsze spotkanie z serią) się odbiłem niesamowicie, więcej wruk chyba nigdy w życiu nie rzuciłem, jak zobaczyłem kolejny raz "you died"... Olałem temat, wiem wiem że trza wszytko spokojnie robić itp, ale mi to strasznie nie wychodziło ?.  I jakbyś ocenił poziom trudności względem DS3? Bo jak tak samo to niestety, ale odrzucam grę. 

 

Chciałbym takiego Feza 2, ale temat raczej zamknięty, a szkoda. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tytuł gry: Trigger Witch

Producent: Rainbite
 
Wydawcy: Rainbite i EastAsiaSoft
 
platformy: na razie tylko PlayStation 5, Xbox Series S i X, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch

kiedy wyjdzie: lato 2021

 

 

tytuł gry: Black Skylands

Developer: Hungry Couch Games

Wydawca: TinyBuild

platformy: została zaplanowana na czerwiec 2021 roku we wczesnym dostępie na komputerach PC (Steam, GOG) oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
 
header.jpg?t=1621006161
 
ss_86dd003bb97063a999cb9f1dd51344cc8c6df

ss_e6f4a2981dc5a0675318b8073afa119ec200e

ss_8d2b9461c6539b031f6ff2d639d50f257c828

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Steamie trwa akurat Festival Next,  pełno demek przyszłych indie produkcji. I jedna wpadła mi w oko.

Death Trash.

https://store.steampowered.com/app/941460/Death_Trash/

Pobrałem demo i... noice, very noice. Świetny klimacik post-apokaliptycznego gore, taki Cronenberg trochę. Całkiem przyjemna, wymagająca walka. Nie do końca normalni NPC. Ma potencjał. Lista życzeń.

Update: a, i można rzygać na zawołanie. A rzygowiny wrzucić do ekwipunku.

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Lypton napisał:

Na Steamie trwa akurat Festival Next,  pełno demek przyszłych indie produkcji. I jedna wpadła mi w oko.

Death Trash.

https://store.steampowered.com/app/941460/Death_Trash/

Pobrałem demo i... noice, very noice. Świetny klimacik post-apokaliptycznego gore, taki Cronenberg trochę. Całkiem przyjemna, wymagająca walka. Nie do końca normalni NPC. Ma potencjał. Lista życzeń.

Update: a, i można rzygać na zawołanie. A rzygowiny wrzucić do ekwipunku.

Nice jak już coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, AndrzejTrg napisał:

Nice jak już coś ?

No chyba nie.

wzhhb9qdo8v21.jpg

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...