Skocz do zawartości
Sebek.

Monitor do gier/filmów/pracy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Im więcej czytam na temat monitorów tym więcej dylematów mam.

Nie znam się za bardzo w tym temacie i mam kilka pytań.

 

Mój aktualny sprzęt:

Intel i5-4590 3.3GHz,

Radeon R9 280x MSI Gaming 3GB,

Płyta główna: ASRock B85 PRO4 LGA1150

RAM: 16GB

(szału nie ma) :D

 

Szukam monitora głównie do gier(RPG, strategie, FPSy - rzadziej i amatorsko) ale również często zdarza mi się pracować na PC'cie (dokumenty, pisanie kodu) i oglądać filmy.

Preferowana wielkość 24-27'. Fajnie gdyby była też spora gama kolorów i dobre odwzorowanie czerni. Możliwość montażu na ścianie mile widziana.

Budżet to maksymalnie 1500zł, co nie znaczy że szukam tylko monitorów blisko tej ceny, jakieś tańsze porządne modele też wchodzą w grę.

Do tej pory użytkowałem LG 24EA53, lecz po dobrych 7 latach współpracy odmawia posłuszeństwa, pojawiła się pionowa kreska na środku ekranu no i zanim się włączy to kilka razy mruga ekranem, na sekundę wyświetla pulpit i znika.

Dopiero po kilku próbach się odpala. Z tego co czytałem to dość popularna usterka w tych modelach.

Komputer w niedługiej przyszłości będzie całkowicie wymieniony, tak więc zależy mi żeby to też była decyzja przyszłościowa.

 

Na tą chwilę zainteresował mnie ten model:

https://www.x-kom.pl/p/547723-monitor-led-27-msi-optix-mag272c-curved.html

Co sądzicie?

 

Pytania:

1. Jak częstotliwość odświeżania wpływa na wydajność? Czy przy powyższym sprzęcie mogę mocno odczuć jakieś spadki przy wyższych częstotliwościach?

2. Przy tych wymaganiach, które podałem warto pchać się w 144Hz+? Czy zostać raczej przy 60-75HZ?

Nie miałem okazji niestety wypróbować nigdy monitorów z wyższą częstotliwością przez co ciężko mi powiedzieć czy różnica będzie dla mnie mocno odczuwalna.

3. Jakie monitory możecie mi jeszcze polecić? Fajnie gdyby znalazło się też coś w granicach 1000zł, bo jeszcze sam nie jestem przekonany ile pieniędzy przeznaczyć.