Skocz do zawartości
swing

Zamiana procesora i5-2400 na i5-3470, nieokreślony błąd działania komputera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział.

Jestem laikiem w budowaniu komputerów, ale coś tam w życiu złożyłem i nigdy nie posiadałem takiego problemu.

 

Problem polega na tym, że chciałem wymienić procesor w moim komputerze (z i5-2400 na i5-3470), oba procesory na tym samym sockecie więc nie powinno być problemu.

 

Po zmianie procesora, komputer się włączał, ale nie dawał żadnego sygnały wyjściowego (ani do monitora, ani do klawiatury ani do myszy).

 

Z racji tego, że nie nic nie działało postanowiłem zmienić na stary procesor, po zmianie okazało się, że wszystko działa, ale przestał chodzić wiatrak od karty graficznej (przy zmianie na procesor i5-3470 wiatraki działają, ale nie przy powrocie do starszego procesora).

 

Czy wymagana jest reinstalacja systemu? (boję się tego robić z racji tego, że jak mowiłem nie mam żadnego sygnału wyjściowego przy zmianie na ten ciut nowszy procesor).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka płyta główna? 2400 to Sandy Bridge, 3470 to Ivy Bridge. Jak masz płytę ze starszym chipsetem (np H61), to konieczny będzie update biosu. Sprawdź jaki masz bios, wejdź na stronę z twoją płytą główną i sprawdź od jakiego biosu obsługiwane są proce IB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja biosu to podstawa przy takiej operacji. Za to jeśli masz win10 to nie musisz go przeinstalowywać. Mało tego nie musisz tego robić nawet jak zmieniasz intel <-> amd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Windows 7 to system na którym operuje mój komputer.

Płyta główna należy do starszych. Viglen dq67sw.

Czyli po updatecie sterowników do BIOSu wszystko powinno działać normalnie?