Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Potrzebuję informacji czy po śmierci bliskiej osoby i wysłaniu aktu zgonu do t-mobile muszę płacić zaległe rachunki? Dzisiaj wysłałem i po 1h po otrzymaniu emaila o rozwiązaniu umowy w dniu 24 lipca wyłączyli mi wszystkie telefony w tym internet... 

Problem w tym że ostatni rachunek opiewa na 3k zł... 

Wcześniej pisałem prośbe o anulowanie tych 3k zł za internet 2,5gb... ale napisali że mam starą umowę z 2012 gdzie jest 12gr za 100kb...

Co z tym zrobić? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kim dla ciebie jest osoba zmarła? Jak tam sprawy spadkowe? Na moje T mobile sprzeda to jakiejś firmie windykacyjnej, ta z kolei prędzej czy później może zgłosić się po spłatę. Na moje będą czekali tak długo jak prawo pozwala dla odsetek.

Edytowane przez Suchy211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Te 3tys zostały naliczone przed, czy po zgonie osoby? Na kogo jest umowa napisana? 

 

Edit

Dwa lata temu zmarła moja Mama, na którą była umowa, 3 numery(Mamy, moj i Ojca). Przyszedłem do salonu, zrobili cesję czy jak to się zwie, umowa została zerwana i przepisana na mnie. Rachunki były uregulowane. W Twoim wypadku to raczej 3tys z kieszeni Ci pociągną. Niech się jeszcze znawcy wypowiedzą. 

Edytowane przez AndrzejTrg
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do momentu śmierci abonenta trzeba zapłacić wszystko co operator prawidłowo naliczył. Od dnia śmierci abonenta do wyłączenia usług przez operatora nie płaci się abonamentu ale płaci się za wszystko co zostało wykorzystane poza abonamentem np. 0-700, płatne sms-y, vod w przypadku telewizji, internet który nie był ujęty w abonamencie. Jest to tzw. bezumowne korzystanie z usług telekomunikacyjnych. A operator na podstawie art. 405 kodeksu cywilnego bezpodstawne wzbogacenie będzie dochodził swojego roszczenia od spadkobiercy. Te 3k długu to nie abonament tylko usługi poza abonamentem więc trzeba zapłacić ale może byc wyjście z sytuacji. Pozostaje ci zareklamować to, że opłata jest za wysoka, że powinien się włączyć lejek czy coś, że powinna się uruchomić automatycznie jakaś opcja bezpieczny internet czy jak to tam zwą w t-mobile i żeby skorygowali opłaty do zgodnych z jakimiś ich tam pakietami internetowymi. Zadzwoń na infolinię, powiedz że jako spadkobierca chcesz zareklamować wysokość opłaty i podyktuj im treść. Ktoś z backoffice to podejmie i trzymaj kciuki.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą, dług przejmują spadkobiercy. Mądrze było by się dogadać i przejąc/przedłużyć tą umowę na siebie redukując ten koszt 3k. Co do firm windykacyjnych/komorniczych nie warto się szarpać z ludźmi taka ich praca. Ot tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@AndrzejTrg

Zgon nastąpił 3 lata temu a akt wysłałem z powodu tego naliczenia. Do tej pory umowy są babcię. Spadek jest przyjęty.  Nie zmienialiśmy nawet oferty na telefon który był w ratach za 59zł a jak. raty się skończyły to dalej przez 2 lata płaciliśmy 59zł jak z ratami abonament. 

Tak długo to trzymałem aby zachować stary nielimitowany prawdziwie internet domowy bez limitu np. 300gb.

Próbowałem wysyłać prośbę do nich ale napisali że tak mają w cenniku bo to taryfa z 2012 r. a wtedy jeszcze lejków nie było a pozatym cała rodzina jest od początku Ery a potem t-mobile od 96 roku w tej sieci i tak potraktować... Jeszcze bezczelnie proponowali raty. 

Słyszałem że w orangu była taka sytuacja i zamienili na pakiet danych. 

Kwestia tego czy oni dadzą radę odnależć spadkobierców bo w żadnym mailu nie podawaliśmy swoich danych ani telefonicznie i nie planujemy podpisywać z nimi umowy jako spadkobiercy. 

PS. Ze względu na to że umowa nie jest na mnie to nie mam prawa dp reklamacji. 

Edytowane przez KorniszonZBeki3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.07.2020 o 19:39, KorniszonZBeki3 napisał:

Wcześniej pisałem prośbe o anulowanie tych 3k zł za internet 2,5gb... ale napisali że mam starą umowę z 2012 gdzie jest 12gr za 100kb...

11 minut temu, KorniszonZBeki3 napisał:

Tak długo to trzymałem aby zachować stary nielimitowany prawdziwie internet domowy bez limitu np. 300gb.

To w końcu były jakieś limity czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu już Ci nie pomogę, ale dług przechodzi z babci na mamę, z mamy na dziecko itp. Teraz to obeznani w temacie Ci muszą pomóc. Ale moim zdaniem ciężka opcja była. Ale przecież rachunki powinny przychodzić itp. Szczerze to jest to tak chaotycznie napisane jak czeski film. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wysoki rachunek był tylko ten ostatni. Były 3 umowy na jedną osobę: 

Telefon+telefon i osobno internet bez limitu. 

I na telefonie włączyłem neta bo musiałem. skorzystać a że w cenniku jest 12gr za 100kb to mi nabiło. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
50 minut temu, KorniszonZBeki3 napisał:

 

I na telefonie włączyłem neta bo musiałem. skorzystać a że w cenniku jest 12gr za 100kb to mi nabiło. 

 

No to na 99% będziesz płacił. 

Dalej nie czaję. 

Dwa numery były na ś.p Babcie? A ten internet na kogo? Ale jak myślę Korzystałeś ze starego numeru gdzie właśnie płaciłeś te 12 groszy za 100kb? Ile tego internetu zużyłeś? 

Daj fotę tego rachunku czy pdf to będzie jakiś progres. Bo niewiem czemu piszesz tak jak ww.... 

 

Do tego pewnie dzwonili do właściciela umowy, a że nie odbierał to z automatu przedłużali. Szukam każdego rozwiązania, ale ciężko coś wymyślić w tym chaosie. 

Edytowane przez AndrzejTrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Umowy od 3 lat były na nieokreślonym. 

Na Ś. P Babcie były 2 numery tel z umowami z 2006r. przedłużone przez Babcię w 2013.i jeden internet mobilny bez limitu. 

 

Internetu wykorzystane było 2,7 na 1 telefonie do dzwonienia. 

Od początku:

22 czerwca rano przyszedł sms o pilne skontaktowanie się z bokiem i o przekroczeniu limitu kredytowego i zablokowaniu połączeń. Patrzę na miboa a tam 3,5k nabite od 10 czerwca do 22 czerwca. na tym jednym nr.tel nie było żadnego pakietu internetowego i myślałem że minuty zamienią za internet bo tak jest ale minuty się wyczerpały i zaczęło nabijać 100kb za 0,12gr

Kontaktuje się z bokiem po przeczytaniu milionów forum i popytaniu kilku osób, jesteśmy odpychani że mamy opisać całą sytuacje i wysłać na email  boku. 

Udaję się do punktu t-mobile prosić by rozliczono to jako pakiet danych l odesłano mnie żeby napisać do boku prośbę tak też zrobiliśmy w dostaliśmy odpowiedż że to stara oferta z 2012 roku i taka cena za internet jest w cenniku i proponują rozłożenie na raty 3,5k a to było jeszcze przed wystawieniem faktury. 

Następnego dnia wysyłam akt zgonu i prośbę o umorzenie lub zmniejszenie tej oatatniej faktury i wyłączają wszystkie numery i internet po 1,5h od przysłania odpowiedzi. 

Tutaj to co przysłali w odpowiedzi (zrobili copy paste) : 

 

Dziękuję za przesłanie powiadomienia o zgonie Abonenta sieci T-Mobile, które otrzymaliśmy XXXXXX

Na wstępie proszę o przyjęcie wyrazów współczucia z powodu śmierci bliskiej osoby.

Na podstawie przesłanego dokumentu, Umowy  dla numerów  telefonów : rozwiążemy XX. XX. XXXX

Uprzejmie informuję, że istnieje możliwość przejęcia powyższych numerów telefonów przez osoby zainteresowane korzystaniem z usług sieci T-Mobile.

W tym celu należy podpisać nowe Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych. Wykaz dokumentów do zawarcia Umowy znajduje się na naszej stronie www.t-mobile.pl w zakładce Obsługa Klienta / Informacje i pomoc / Mój abonament/ Jakich dokumentów potrzebuję do zawarcia umowy.

Dzięki temu przejmie Pani przywileje promocyjne, a także zachowa historię współpracy
z Operatorem sieci T-Mobile, do czego gorąco zachęcam.

Przejęcie numerów możliwe jest w najbliższym Sklepie Firmowym (koszt usługi wynosi 1 PLN netto za każdy numer), po spełnieniu następujących warunków:
- uregulowanie wszystkich należności, powstałych w trakcie korzystania z usług abonamentowych wraz z kwotą pozostałych do spłacenia rat za nabyty sprzęt
- okazanie odpisu skróconego aktu zgonu oraz karty SIM, będącej przedmiotem Umowy.



Jednocześnie przypominam, że jeżeli na koncie abonenckim pozostały nieuregulowane należności, sprawę przejmie Dział Windykacji T-Mobile S.A., który na mocy przepisów Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964, Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) będzie dochodził spłaty zobowiązań przez spadkobierców zmarłej osoby.

 
 

Czy mam tak rozumieć że jak chce przejąć numery i zrobić cesje to muszę zapłacić ostatni rachunek a jeśli nie chce tych numerów to nie musze płacić? Czy jak? 

Edytowane przez KorniszonZBeki3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to by nie płacić tego rachunku bo takich cen za 2,6gb internetu nawet w afryce nie mają.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, KorniszonZBeki3 napisał:

Czy mam tak rozumieć że jak chce przejąć numery i zrobić cesje to muszę zapłacić ostatni rachunek a jeśli nie chce tych numerów to nie musze płacić? Czy jak? 

 

Wg, mnie, to raczej że  jak chcesz przejąć, to musisz zapłacić, jak nie chcesz tych numerów i tak musisz uregulować rachunek  a jak nie zapłacisz, to sprawa zostanie przekazana do działu windykacji i i tak będziesz musiał zapłacić.

Umowa nie została zerwana, a telefon/ numery były dalej wykorzystane i zostały naliczone koszta używania wg. cennika z umowy, wiec trzeba za to zapłacić, czy znałeś warunki, czy nie,  "nieznajomość prawa (w tym wypadku warunków umowy), nie jest usprawiedliwieniem" i nie zwalnia od poniesienia kosztów.

Tutaj jeden z użytkowników forum często doradza w trudnych sprawach, może tu zajrzy i coś podpowie.

 

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra, widzę co się stało. To dlatego nie należy przedłużać umów, tylko zrywa się i podpisuje nową. Taką mieliście umowę z T-mobile i mieli prawo tyle naliczyć.

Możesz napisać coś do nich, że takie ceny nie przystają do dzisiejszych warunków rynkowych i niech to jakoś urealnią. Może się zlitują. Inaczej musisz zapłacić. T-Mobile wywiązał się z umowy, a że była podpisana dawno temu w innej rzeczywistości to trudno.

Możesz spróbować się sądzić, możesz napisać do rzecznika praw obywatelskich czy tam UOKiKu, może coś ci doradzą.

Edytowane przez Suchy211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Naliczyli tyle ile było w umowie zawartej w 2012r. Więc co tu sądy pomogą? Odeślą z kwitkiem i powiedzą że umowy trzeba czytać... 

Poślij zdjęcie tego rachunku, a będzie lepszy wgląd. 

 

A nie pomylili się o jedno zero? Albo Ty nie zużyłeś 26gb? Poka ten rachunek, bo spekulacji może być mnóstwo. 

Edytowane przez AndrzejTrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisz do rzecznika praw konsumenta, albo nawet UKE. Nie wiem czy takie kwoty są w ogóle obecnie legalne w świetle regulacji unijnych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umowa to umowa... Zawarta przed jakimiś zmianami, dalej obowiązuje to co się z tamtejszą datą podpisalo. Sam jest Autor sobie winien jakby nie było. 3 lata nie zerwać umowy... A takie hieny z sieci to tylko wykorzystują, i jest to całkowicie legalne w świetle prawa. 

Zabawa z sądami, rzecznikami, moim zdaniem tylko dołoży kosztów, do tych które już są naliczone. 

Na chłopski rozum, coś wykorzystałem ponad limit i dostaje to za darmo? Teraz to ciężko aby taką kwotę naliczyli, ale umowa była przedłużona  w 2012 roku, nie wiemy na jakich warunkach itp, a zaczęła się od 2003, kto wie jak ś.p Babcię potraktowali, bo nie wiedza, rodziny też to nie obchodziło jak widać, to teraz mamy skutki. 

Moim zdaniem walka z wiatrakami będzie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dziękuje za odpowiedzi sprawa się rozwiązała. Blokada nie zadziałała po przekroczeniu limitu 300zł...

 

W ciągu 10 dni zostanie skorygowana na - 2,7k brutto. 

 

Dziękuje @T-mobile Polska

Edytowane przez KorniszonZBeki3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • A mi w ich testach VRR coś nie gra, testowali AOC którego mam (VA) i według nich i tej scenki migocze jak diabli. Posiadam go od dwóch dni i ani jednego mignięcia nie widziałem.  Tutaj też ludzie się sprzeczali, który model migocze, a który nie.
    • Model ASUS TUF Gaming , o którym wspominasz jest to fajnie prezentujący się 27 calowy monitor IPS 2K (2560 x 1440) z natywnie 240 Hz, po OC 260Hz (1ms) dodatkowo pokrycie barw DCI-P3 wynosi 90 % więc monitor zapewni dobrą jakość i wyrazistość a obraz będzie płynny i przyjemny. Niektóre gry wykorzystują HDR więc z tym monitorem również można skorzystać z tej funkcji. Według mnie plusem jest też jasność na poziomie 400 nitów oraz technologie synchronizacji FreeSync i G-Sync (dla amd i nvidia).  Oczywiście są też tańsze modele z rozdzielczością 2K 240Hz patrz Lenovo Legion z lepszym pokryciem bartw DCI-P3 95% i z funkcją PIVOT - aby móc dostosować sobie wysokość i kąt pochylenia monitora do swoich potrzeb.
    • Chociaż faktycznie, niezawarcie umowy o produkcji w Polsce plus offset to wina Plaszczaka który brał wszystko z półki. Z samolotami bez uzbrojenia też się popisał, więc pewnie MON odkręca wszystko i spróbuje podpisać offset + produkcję w ostatniej umowie. Czemu się nie dało w drugiej? A no Plaszczak to Plaszczak co tutaj więcej dodawać.   Jak podpisywać umowy z Niemcami potrafią Czesi którzy w Europie mniej znaczą niż Polska ale jednak potrafią negocjować. Pomysł żeby brać pociski z Korei jako lewar na Niemcy nawet nie skomentuję, bo to poziom debila mógł wymyślić. 
    • Przede wszystkim to przynajmniej moim zdaniem zmiana bez sensu. Co do OC to jest to poblokowany CPU (coś jak non k u intela), więc tylko UV  
    • Fajnie że podałeś typ tego extendera bo z samego zdjęcia tak niskiej jakości trudno wywnioskować. Po zdjęciu wnioskuje, że to ten typ:  https://rbline.pl/extender-poe-pft1320-36882.html    Ogólnie standardowe extendery jakie stosowałem tylko regenerują sygnał nie są switchami czyli nie rozdzielają sygnału. W tym przypadku mają w sobie switcha. Różnica jest taka, że takie urządzenie różni się od typowego switcha tym, że zasilanie bierze z "głównego" switcha POE i nie ma w sobie zasilacza (taka jest idea extenderów). Na stronie którą podlinkowałem jest informacja  Więc można łączyć kaskadowo. Jednak pod 1 wyjście nie podłączysz kolejnych 2 extenderów (pewnie sam z siebie pobiera na własne działanie ze 2 W) oraz 3 kamer (każda np. po 6W). Czyli nie możesz podłączyć urządzeń które w sumie biorą więcej niż 15W. Jeszcze jedna uwaga. W specyfikacji masz 1 x PoE (802.3af/at). Oznacza to, że aby na 2 wyjściach w expanderze mieć 15W to switch musi być POE+ 802.3at, czyli na jednym porcie musi dać 30W. Jak dasz standardowego switcha 802.3af (czyli 15W) to w extenderze nie możesz podłączyć do każdego z dwóch wyjść urządzeń biorących 15 W. Wtedy tylko 1 port będzie działał z teką mocą  albo 2 gdzie suma mocy nie przekroczy 15W (Możesz wtedy np. podłączyć tylko 2 kamery np. po 6W).   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...