Skocz do zawartości
emierek

Zwrot monitoru z ekspozycji w media markt?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Otóż Wczoraj 01.02.2020 kupiłem monitor w mediamarkt, mieli tylko jedną sztuke, która była na ekspozycji jedynie, sprawdziłem na internecie na jego cene, okazało się, że wszędzie na internecie kosztuje on 500 zł drożej niż w mediamarkt, więc go kupiłem, ponieważ nigdzie nie był porysowany ani nic, tylko lekko zakurzony. Ale teraz się zastanawiam czy mam pełne prawo, chodzi o 14 dni na zwrot czy to się nie tyczy towarów z ekspozycji? Przeczytałem ich regulamin dotyczący zwrotów, to nie zauważyłem nic o tym. Może ktoś z Was już kiedyś miał sytuacje podobną co ja, a na internecie nie mogłem znaleźć nigdzie informacji o tym, więc pomyślałem o forum.

 

Edytowane przez emierek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłeś na fakturę (jako przedsiębiorca) to w ogóle nie masz prawa zwrotu ekspozycja czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako przedsiębiorca nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fakt że towar był z ekspozycji nie ma znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zauważyłem, że jednak jest napisane "ekspozycja" wczoraj w nocy to sprawdzałem to pewnie nie zauważyłem tego, a więc to nie ma szans, żebym mógł zwrócić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14dni na zwrot przysługuje w przypadku zakupu na odległość. Jeśli kupiłeś na miejscu to nie masz możliwości zwrotu.

A czym był z ekspozycji czy nie to inna sprawa nie mająca w tym przypadku znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Napisano Ci już ze nie ma znaczenie czy z ekspozycji, czy nie, choc 14 dni na zwrot tyczy się akurat zakupów "na odległość" (internet/telefon), to sieciówki jak MM raczej nie robią problemów ze zwrotami.

 

Bardziej mnie zastanawia dla czego chcesz już zwrócić ;)

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Ford napisał:

Jak kupiłeś na fakturę (jako przedsiębiorca) to w ogóle nie masz prawa zwrotu ekspozycja czy nie.

Niedługo to się trochę zmieni, i czasami będzie można. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Camis napisał:

Niedługo to się trochę zmieni, i czasami będzie można. 

A co konkretnie się zmieni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Sary napisał:

Napisano Ci już ze nie ma znaczenie czy z ekspozycji, czy nie, choc 14 dni na zwrot tyczy się akurat zakupów "na odległość" (internet/telefon), to sieciówki jak MM raczej nie robią problemów ze zwrotami.

 

Bardziej mnie zastanawia dla czego chcesz już zwrócić ;)

Bo dopiero po kupnie, pomyślałem, czy będę mógł zwrócić go np. na drugi dzień, a teraz to bym zwrócił, bo się jednak troche obawiam, że to towar ekspozycyjny, że jakiś bad pixel się pojawi czy coś, chociaż stał w sklepie nie odpalony ten monitor, no i też nie jest nigdzie porysowany. 

No i dodam, że to monitor LG 27GK750F-B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Ford napisał:

A co konkretnie się zmieni?


 

Cytat

 

Zwrot towaru kupionego przez internet. Od 2020 roku również dla firm


Prawo zwrotu towaru kupionego w internecie bez podawania jakiejkolwiek przyczyny przysługuje obecnie tylko konsumentom. Znowelizowane przepisy Kodeksu cywilnego i prawa konsumenckiego, które wejdą w życie od 1 czerwca 2020 roku, rozszerzą ten przywilej również na przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

 

https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/zwrot-towaru-kupionego-przez-internet-od-2020-roku-rowniez-dla-firm


 

Cytat

 

Prawo odstąpienia od umowy - nowy przywilej dla wybranych firm już w 2020 roku


Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą otrzymają w połowie 2020 roku nowe uprawnienia — znowelizowane prawo konsumenckie pozwoli im na odstąpienie od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny. To istotna  zmiana, bo dotychczas prawo do zwrotu towaru zakupionego przez internet czy telefon bez podania przyczyny przysługiwało jedynie konsumentom.

 

https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/prawo-odstapienia-od-umowy-nowy-przywilej-dla-wybranych-firm-juz-w-2020-roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, emierek napisał:

Bo dopiero po kupnie, pomyślałem, czy będę mógł zwrócić go np. na drugi dzień, a teraz to bym zwrócił, bo się jednak troche obawiam, że to towar ekspozycyjny, że jakiś bad pixel się pojawi czy coś, chociaż stał w sklepie nie odpalony ten monitor, no i też nie jest nigdzie porysowany. 

No i dodam, że to monitor LG 27GK750F-B

Stary, może go najpierw przetestuj, zamiast się od razu martwic :E, w końcu w razie W i tak masz gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Camis napisał:

 

Dzięki, super info dla mnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem w markecie kiedyś i powiem Ci jedno, jak stal na ekspozycji to masz taki plus że pierwsze godziny ma za sobą. jak miało coś się zepsuć to albo się zepsuło i naprawione, albo w ogóle nic się nie stało i raczej nie stanie :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, panzar01 napisał:

Robiłem w markecie kiedyś i powiem Ci jedno, jak stal na ekspozycji to masz taki plus że pierwsze godziny ma za sobą. jak miało coś się zepsuć to albo się zepsuło i naprawione, albo w ogóle nic się nie stało i raczej nie stanie :) 

Dokladnie jestem tego samego zdania. Po co sie przejmowac tym, ze sie ma zepsuc czy nie. To nie jest regula i moze Ci sie zepsuc nawet nówka, po tygodniu :)

Ponadto przeciez nadal masz gwarancje (ktora sklep na pewno udzieli) jak i nawet samą rękojmie dwuletnią

Nie popadaj w paranoje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak narazie to jestem zadowolony z niego, tylko właśnie nie wiem jak z tą gwarancją, bo ten gościu co wczoraj wydawał mi ten monitor itd. mówił mi, że lepiej wziąć kupić lepszą gwarancje w razie badpikseli, bo wtedy koszt naprawy przewyższa wartość monitora.

heh i dopiero zauważyłem, że chyba nie działają dwa porty usb 3.0 z tyłu monitora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, czyli jednoosobowa działalność też ma ten komfort zwrotu 14dniowego? Dobrze wiedzieć 👍

 

3 minuty temu, emierek napisał:

heh i dopiero zauważyłem, że chyba nie działają dwa porty usb 3.0 z tyłu monitora.

A podłączyłeś monitor do PC oddzielnym kabelkiem USB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, emierek napisał:

bo ten gościu co wczoraj wydawał mi ten monitor itd. mówił mi, że lepiej wziąć kupić lepszą gwarancje w razie badpikseli, bo wtedy koszt naprawy przewyższa wartość monitora

Gość Ci po prostu chciał wcisnąć ubezpieczenie. Gwarancja to gwarancja i koszt naprawy Cię nie interesuje.

 

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, emierek napisał:

No tak, jak narazie to jestem zadowolony z niego, tylko właśnie nie wiem jak z tą gwarancją, bo ten gościu co wczoraj wydawał mi ten monitor itd. mówił mi, że lepiej wziąć kupić lepszą gwarancje w razie badpikseli, bo wtedy koszt naprawy przewyższa wartość monitora.

heh i dopiero zauważyłem, że chyba nie działają dwa porty usb 3.0 z tyłu monitora.

Jak już napisano, po prostu próbują wciskać dodatkowe ubezpieczenie. A jeśli porty USB nie działają, to od tego masz gwarancję i tutaj nie będzie raczej żadnych problemów.

A tak w ogóle, to warto wiedzieć, że na sprzęt z ekspozycji zazwyczaj można jeszcze wyciągnąć zniżki przy zakupie, jak się o to zapytać w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Radar28 napisał:

Jak już napisano, po prostu próbują wciskać dodatkowe ubezpieczenie. A jeśli porty USB nie działają, to od tego masz gwarancję i tutaj nie będzie raczej żadnych problemów.

A tak w ogóle, to warto wiedzieć, że na sprzęt z ekspozycji zazwyczaj można jeszcze wyciągnąć zniżki przy zakupie, jak się o to zapytać w sklepie.

„Monitor LG 27GK750F-B ułatwi Ci także codzienne korzystanie z komputera, dzięki wbudowanemu hubowi USB z funkcją ładowania urządzeń mobilnych i wsparciem dla technologii Quick Charge. „

Podlaczylem chyba każdy telefon jaki mam w domu różnymi kablami i żaden się nie laduje.

10 minut temu, Sary napisał:

Gość Ci po prostu chciał wcisnąć ubezpieczenie. Gwarancja to gwarancja i koszt naprawy Cię nie interesuje.

 

To dobrze ze nie wziąłem jej, bo się zastanawiałem na początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz większymi literami, forum PCL jest przecież dla półślepych.

(Mniemam ze monitor masz dobrze podłączony, tak jak napisał Mityczny Jeż) -Jak nie działa  USB, możesz oddać na gwarancję, masz do tego święte prawo.

Możesz tez spróbować zwrócić monitor, ale tu może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Sary napisał:

Napisz większymi literami, forum PCL jest przecież dla półślepych.

(Mniemam ze monitor masz dobrze podłączony, tak jak napisał Mityczny Jeż) -Jak nie działa  USB, możesz oddać na gwarancję, masz do tego święte prawo.

Możesz tez spróbować zwrócić monitor, ale tu może być różnie.

no tak monitor jest dobrze podłączony, kablem zasilania i kablem hdmi do komputera, ale te usb 3.0 co ma ładować urządzenia mobilne, to nie działa, NIE DZIAŁAJĄ, znaczy obydwa wejścia, tak jak mowilem sprawdzałem już z wszystkimi telefonami, różnymi kablami, słuchawki nawet próbowałem naładować to tez nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, emierek napisał:

No tak, jak narazie to jestem zadowolony z niego, tylko właśnie nie wiem jak z tą gwarancją, bo ten gościu co wczoraj wydawał mi ten monitor itd. mówił mi, że lepiej wziąć kupić lepszą gwarancje w razie badpikseli, bo wtedy koszt naprawy przewyższa wartość monitora.

heh i dopiero zauważyłem, że chyba nie działają dwa porty usb 3.0 z tyłu monitora.

Znam temat. Jeśli zamierzasz się trzymać tego monitora to weź wydłużenie ochrony od awarii na 5 lat i z bani. Pełnej raczej nie ma co brać, to nie laptop że go zalać możesz. Kwestia oceny ryzyka. To wszystko. Dużo sprzedawców wciska to na chama, ja zawsze grałem w otwarte karty z klientami a miałem jedne z najlepszych wyników na sklepie :E i pamiętaj, to jest ubezpieczenie. Nie wydłużenie gwarancji. Przeczytaj warunki najpierw, jak będzie Ci pasować to możesz wziąć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, emierek napisał:

no tak monitor jest dobrze podłączony, kablem zasilania i kablem hdmi do komputera, ale te usb 3.0 co ma ładować urządzenia mobilne, to nie działa, NIE DZIAŁAJĄ, znaczy obydwa wejścia, tak jak mowilem sprawdzałem już z wszystkimi telefonami, różnymi kablami, słuchawki nawet próbowałem naładować to tez nic.

Tak jak napisano

50 minut temu, MitycznyJeż napisał:

A podłączyłeś monitor do PC oddzielnym kabelkiem USB?

Widzę że inaczej się nie da" INSTRUKCJA OBSŁUGI!! STRONA 18

Cytat

USB Cable connection The USB port on the product functions as a USB hub.To use USB 3.0, connect the A-B type USB 3.0 cable of the product to the PC.Peripheral devices connected to the USB IN port can be controlled from the PC

926d3b0aa86e.jpg

 

Edytowane przez Sary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...