Skocz do zawartości
komunia

Zakup Volkswagena Passata B6 w dieslu, jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem panowie czy nie stanie na tej Vectrze C GTS 1.9CDTI 150HP liftback Z 2007-2008R serio podoba nam się to auto szczególnie w GTC albo OPC line

Do tego wyszło by najtaniej z tych co wymieniłem:

Passat b6

Astra J

Golf 5 lub Jetta

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja kupowal b6 w dieslu szukalbym wersji z 1.6tdi i robil chipa.To jest najpewniejszy silnik vw z tamtego okresu. Fajnie sie kreca,sa wytrzymale i niezle jezdza. Po programie masz okolice 140koni i 300nm. 

Edytowane przez Krauziak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, komunia napisał:

Nie wiem panowie czy nie stanie na tej Vectrze C GTS 1.9CDTI 150HP liftback Z 2007-2008R serio podoba nam się to auto szczególnie w GTC albo OPC line

Do tego wyszło by najtaniej z tych co wymieniłem:

Passat b6

Astra J

Golf 5 lub Jetta

 

Astra J jest do dostania w twoim budżecie ale jak coś to tylko diesiel 1.7. Wyposażenie to nie będzie jakieś wow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Krauziak napisał:

Gdybym ja kupowal b6 w dieslu szukalbym wersji z 1.6tdi i robil chipa.To jest najpewniejszy silnik vw z tamtego okresu. Fajnie sie kreca,sa wytrzymale i niezle jezdza. Po programie masz okolice 140koni i 300nm. 

O widzisz większość jednak pisała, że do paska lepiej 2.0cr bo 1.6cr troche mało jak na tą budę.

44 minuty temu, Aule napisał:

Astra J jest do dostania w twoim budżecie ale jak coś to tylko diesiel 1.7. Wyposażenie to nie będzie jakieś wow

1.7 albo 2.0 budżet tak jak pisałem elastyczny, mogę kupić i Vectrę za 15000zl a mogę i astrę j za 22-25tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. W tym budżecie też 2.0 jest do dostania. Z tego co śledzę na fb grupę astry J to generalnie z jednym i drugim silnikiem użytkownicy nie zgłaszają większych problemów.

W 1.7 jedyne co widać to problemy z DPF że nie ma sygnalizacji i że często się wypala albo zapycha. Część osób montuje diodę żeby było widać że się wypala (podpinają się pod ogrzewanie tylnej szyby). Plus część osób narzekała na słynną M32. Tutaj jako rozwiązanie jak skrzynia nie wykazuje jeszcze zużycia to zalecają zalewania większej ilości oleju.

W 2.0 to zmieniają uszczelkę smoka i śmigają. Jednak z tym silnikiem jest mniejsza ilość aut więc też ciężko o jakieś sensowne rozważanie na podstawie statystyki. Generalnie na grupie nie widziałem narzekań byle pamiętać o uszczelce smoka.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 to najlepiej 165 KM, poprawione nieco są ale problem ze smokiem chyba występuje w każdym. Ale to są nowsze jednostki, może być problem ze znalezieniem. A tak to fajny silnik, ojciec ma w Zafirze i fajnie się odpycha. Generalnie Vectra będzie przestronniejsza od Astry ale tragedii nie ma, na pewno w środku ładniej ale chyba nie mniej plastikowo, miałem okazję się przetoczyć 1.7 i o ile kultura pracy nie jest rewelacyjna, tak z tego co wiem ten silnik też do złych nie należy.

Edytowane przez lesiu155
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będziemy szukać zobaczymy co się trafi w lepszym stanie i z lepiej udokumentowaną przeszłością.

Nie pali nam się a może jeszcze jakiś model nam wpadnie w oko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.08.2020 o 22:35, Krauziak napisał:

Gdybym ja kupowal b6 w dieslu szukalbym wersji z 1.6tdi i robil chipa.To jest najpewniejszy silnik vw z tamtego okresu. Fajnie sie kreca,sa wytrzymale i niezle jezdza. Po programie masz okolice 140koni i 300nm. 

To nie jest ten "nienaprawialny" silnik po dieselgate?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6TDI to "pomniejszone" 2.0TDI. W miarę dobry motor - na początku tylko wyszedł fu.p w postaci łuszczących się pomp (pozdrowienia dla właścicieli Mondeo III w 2.0TDCI ?), które załatwiały wtryski  - szczęśliwcy ci, którym taka przygoda zdarzyła się podczas gwarancji bo później mogło boleć - naprawa wedle "sztuki" polega na wymianie pompy, wtryskiwaczy oraz przewodów (czyli całego układu paliwowego) co oznaczało ze względu na początkowy brak zamienników/używek imprezę za 20 kawałków :-) Jakoś ta przypadłość odbyła się bez zbędnego rozgłosu - podobnie jak np rozpadające sięn a potęgę 2.0biTDI z T5 - prawdopodobnie dzięki w miarę szybkiemu zastąpieniu wadliwych pomp i naprawianiem na gwarancji bez przerzucania winy na kosmitów.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brat ma leona z 1.6TDI. Odpycha sie przyzwoicie, nic mu nie brakuje. Kolega ma superba w kombi z tym silnikiem, po chipie i tez nie narzeka. Bardzo fajnie jedzie przez caly zakres obrotow. TDI zawsze lubialo kopac z dolu i tym razem jest podobnie. Moje 1.5dci budzi sie dopiero przy 1700 a pelen ciag ma dopiero powyzej 2tys obrotow. Osiagowo nie roznia sie jakos specjalnie, jednak TDI jest duzo przyjemniejsze w jezdzie

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę będę się przymierzał do caddy z 1,6TDI i zaciekawiły mnie te pompy :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już wszystkie poprawione/naprawione. Co się miało zj.ć to już dawno się zj..ło :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Krauziak napisał:

Brat ma leona z 1.6TDI. Odpycha sie przyzwoicie, nic mu nie brakuje. Kolega ma superba w kombi z tym silnikiem, po chipie i tez nie narzeka. Bardzo fajnie jedzie przez caly zakres obrotow. TDI zawsze lubialo kopac z dolu i tym razem jest podobnie. Moje 1.5dci budzi sie dopiero przy 1700 a pelen ciag ma dopiero powyzej 2tys obrotow. Osiagowo nie roznia sie jakos specjalnie, jednak TDI jest duzo przyjemniejsze w jezdzie

No właśnie panowie to jest dla mnie bardzo ważna rzecz, tak jak pisałem miałem już kilka vagow wszystkie w TDI i bardzo bardzo cenię sobie wczesne wstawanie turbo i dużą elastyczność.

 

Boje się czy no w Vectrze z 1.9cdti 150km albo Astrze J 1.7/2.0 też to turbo będzie tak ładnie ciągnąć od tych 1200-1300obr 

 

Jest jakiś sposób by sprawdzić jak to wygląda? Przy ilu obrotach w danym aucie wstaje turbo albo jest już jakiś fajny moment obrotowy?

 

Strasznie nie lubię dieslów zamulonych z dołu i nie elastycznych w których trzeba co chwilę redukować biegi bo auto nie jedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autocentrum dane techniczne i na podstawie moment obrotowy / moc widać mniej więcej widać w jakim zakresie auto jedzie.  Takie odczucie "braku kopnięcia" jest np w 2.0dci - mają bardzo liniową charakterystykę, osiągi jak konkurencyjne diesle ale bez nagłego kopa tylko właśnie liniowo oddają moc.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak 2.0 CDTI, ale 1.7 CDTI w werji 110 KM lubi raczej obroty powyżej 2000 i tam też najlepiej czuć moment obrotowy i poniżej nich niezbyt dobrze napędza auto. Poza tym jazda dieslem z dpf, egr i dwumasem na obrotach 1200-1300 xD 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak porównując  - Passat B7 1.6TDI 250Nm od 1500obr/m, moc max przy 4400, Scenic 3 1.5dci 106 260Nm przy 1750obr/min moc max 4k obr - więc tutaj TDI faktycznie wcześniej się zbierze i sporo szerszy zakres "użytecznych " obrotów. W Scenicu o wiele ciekawiej od 1.5 wypada 1.6dci - 320Nm przy 1750 (moc także przy 4k obr). Szkoda, że wykresów nie dają aby zobaczyć jak to wygląda poza tymi wartościami - czy krechy w dół czy też jeszcze coś "rokującego na jazdę".

A co do Jtki - oba max moment od 1700obr/min - tyle, że 1,7 ma 260Nm a 2.0 350Nm - to jest przepaść.

wzor1a.gif

Powyżej wzór na wyliczenie mocy (w kilowatach) - podstawiając tam wartości momentu i obrotów fajnie obrazuje różnice w dieslach i benzynach

Nic nie widać w grafice-   Moc = (moment x obroty) / 9549,3

link do wzoru

Edytowane przez bergercs
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, miczeq napisał:

Nie wiem jak 2.0 CDTI, ale 1.7 CDTI w werji 110 KM lubi raczej obroty powyżej 2000 i tam też najlepiej czuć moment obrotowy i poniżej nich niezbyt dobrze napędza auto. Poza tym jazda dieslem z dpf, egr i dwumasem na obrotach 1200-1300 xD 

A gdzie ja napisałem, że zamierzam jeździć na 1200obr?

Chodzi mi o to bym przy każdym zakręcie czy wyprzedzaniu nie musiał redukować na 1-2bieg bo auto nie zbierze mi się z np 3 biegu i 1200obr przecież nie będę zmieniał biegu na wyższy mając 1200-1300obr pomysł trochę.

Wchodząc w zakręt gdzie jedziesz powiedzmy w mieście na 3 biegu te 60km na godzinę wyhamujesz trochę gdzie obroty będą właśnie na tych 1100-1200 i fajnie by było by jak dodasz gazu albo się dynamicznie zbierało tak jak moje TDI dotychczasowe a nie, że trzeba zbijać na drugi bieg i pałować na obrotach

14 minut temu, bergercs napisał:

A tak porównując  - Passat B7 1.6TDI 250Nm od 1500obr/m, moc max przy 4400, Scenic 3 1.5dci 106 260Nm przy 1750obr/min moc max 4k obr - więc tutaj TDI faktycznie wcześniej się zbierze i sporo szerszy zakres "użytecznych " obrotów. W Scenicu o wiele ciekawiej od 1.5 wypada 1.6dci - 320Nm przy 1750 (moc także przy 4k obr). Szkoda, że wykresów nie dają aby zobaczyć jak to wygląda poza tymi wartościami - czy krechy w dół czy też jeszcze coś "rokującego na jazdę".

A co do Jtki - oba max moment od 1700obr/min - tyle, że 1,7 ma 260Nm a 2.0 350Nm - to jest przepaść.

wzor1a.gif

Powyżej wzór na wyliczenie mocy (w kilowatach) - podstawiając tam wartości momentu i obrotów fajnie obrazuje różnice w dieslach i benzynach

Ogromne dzięki a możesz zobaczyć jeszcze jak wygląda to wstawanie turba i momentu obrotowego w Vectrze C 1.9cdti 150km z19dth?

Jestem na telefonie do późnego wieczora jeśli to nie problem to przeanalizuj to proszę bo bardzo mi zależy na właśnie takiej elastyczności i mocy z dolnych obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, komunia napisał:

A gdzie ja napisałem, że zamierzam jeździć na 1200obr?

Chodzi mi o to bym przy każdym zakręcie czy wyprzedzaniu nie musiał redukować na 1-2bieg bo auto nie zbierze mi się z np 3 biegu i 1200obr przecież nie będę zmieniał biegu na wyższy mając 1200-1300obr pomysł trochę.

Wchodząc w zakręt gdzie jedziesz powiedzmy w mieście na 3 biegu te 60km na godzinę wyhamujesz trochę gdzie obroty będą właśnie na tych 1100-1200 i fajnie by było by jak dodasz gazu albo się dynamicznie zbierało tak jak moje TDI dotychczasowe a nie, że trzeba zbijać na drugi bieg i pałować na obrotach

Zrozumiałem od początku o co chodzi i to nie jest zbyt zdrowe dla diesla. Jeśli męczy Cie zmiana biegów w zależności od warunków jazdy to już lepiej kup automat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, komunia napisał:

A gdzie ja napisałem, że zamierzam jeździć na 1200obr?

Chodzi mi o to bym przy każdym zakręcie czy wyprzedzaniu nie musiał redukować na 1-2bieg bo auto nie zbierze mi się z np 3 biegu i 1200obr przecież nie będę zmieniał biegu na wyższy mając 1200-1300obr pomysł trochę.

Wchodząc w zakręt gdzie jedziesz powiedzmy w mieście na 3 biegu te 60km na godzinę wyhamujesz trochę gdzie obroty będą właśnie na tych 1100-1200 i fajnie by było by jak dodasz gazu albo się dynamicznie zbierało tak jak moje TDI dotychczasowe a nie, że trzeba zbijać na drugi bieg i pałować na obrotach

Ogromne dzięki a możesz zobaczyć jeszcze jak wygląda to wstawanie turba i momentu obrotowego w Vectrze C 1.9cdti 150km z19dth?

Jestem na telefonie do późnego wieczora jeśli to nie problem to przeanalizuj to proszę bo bardzo mi zależy na właśnie takiej elastyczności i mocy z dolnych obrotów.

Niestety, ale raczej żaden z diesli przy 1200 nie odejdzie, jedynie redukcja Cię uratuje. Vectra się będzie zbierać tak od 1800 rpm, przynajmniej moja tak ma (tylko ja mam wirusa zrobionego, to jeszcze inaczej oraz mam DT, a nie DTH). Ale turbo zaczyna wstawać dopiero gdzieś przy 1500, wcześniej zadusisz go jeśli wciśniesz mu gaz do oporu. Przy 2k rpm to już ładnie jedzie.

Edytowane przez lesiu155
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, komunia napisał:

 jak wygląda to wstawanie turba i momentu obrotowego w Vectrze C 1.9cdti 150km z19dth?

 

320Nm od 2000obr/min - teoretycznie wysoko ale przy wspomnianych powyżej 1800obr wypluwa w okolicy 240/250Nm więc pokrywałoby się z odczuciami Lesia. Ogólnie pojemność jest niezastąpiona.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.08.2020 o 09:38, komunia napisał:

O widzisz większość jednak pisała, że do paska lepiej 2.0cr bo 1.6cr troche mało jak na tą budę.

1.7 albo 2.0 budżet tak jak pisałem elastyczny, mogę kupić i Vectrę za 15000zl a mogę i astrę j za 22-25tys

Skoro budżet elastyczny to łapie się jeszcze jedno auto w sedanie, które tu nie padło. Renault fluence. I chyba te 1.5dci są poprawione. Imo Bardo ładny sedan. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka mała dygresja - przedwczoraj jechałem za sceniciem 2 i śmiechłem ostro jak kierunkowskaz włączył i przy zapalaniu się żarówki kierunku pozycja przygasała o połowę :lol2: fluence nieco nowszy to już chyba takich jaj być nie powinno :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z masą. Dosyć typowe we francuzach, bo często widzę takie auta na drogach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam Paska 2.0 TDI CR 140KM mogę polecić. Żona takim jeździ i jest zadowolona. Byliśmy nim w tym roku na wakacjach i trudno mu cokolwiek zarzucić. Dość duży (kombi), silnik wystarczający - elastyczny i oszczędny, wyposażenie z reguły też całkiem fajne. Póki co nic się nie psuje ale nasz ma mały przebieg - udokumentowane niespełna 190 tys. km.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, miczeq napisał:

Zrozumiałem od początku o co chodzi i to nie jest zbyt zdrowe dla diesla. Jeśli męczy Cie zmiana biegów w zależności od warunków jazdy to już lepiej kup automat. 

Nie męczy nie chce automatu, nie lubię po prostu zamulonych z dołu silników, ostatnie 1.9tdi oznaczenie ahh w a4 B5 fl wstaje już ładnie od 1200obr.

 

8 godzin temu, lesiu155 napisał:

Niestety, ale raczej żaden z diesli przy 1200 nie odejdzie, jedynie redukcja Cię uratuje. Vectra się będzie zbierać tak od 1800 rpm, przynajmniej moja tak ma (tylko ja mam wirusa zrobionego, to jeszcze inaczej oraz mam DT, a nie DTH). Ale turbo zaczyna wstawać dopiero gdzieś przy 1500, wcześniej zadusisz go jeśli wciśniesz mu gaz do oporu. Przy 2k rpm to już ładnie jedzie.

Rozumiem dzięki bardzo za odp

6 godzin temu, bergercs napisał:

320Nm od 2000obr/min - teoretycznie wysoko ale przy wspomnianych powyżej 1800obr wypluwa w okolicy 240/250Nm więc pokrywałoby się z odczuciami Lesia. Ogólnie pojemność jest niezastąpiona.

Wychodzi na to, że 2.0cdti oraz 1.7cdti w astrze J szybciej wstanie na niskich obrotach niż Vectra z 1.9cdti.

Tak samo wychodzi, że wcześniej wstanie 1.6 i 2.0tdi od vaga.

5 godzin temu, Petru23 napisał:

Skoro budżet elastyczny to łapie się jeszcze jedno auto w sedanie, które tu nie padło. Renault fluence. I chyba te 1.5dci są poprawione. Imo Bardo ładny sedan. 

Nie dzięki Petru ogólnie nie chce Renault :)

4 godziny temu, mpzgora napisał:

Ja tam Paska 2.0 TDI CR 140KM mogę polecić. Żona takim jeździ i jest zadowolona. Byliśmy nim w tym roku na wakacjach i trudno mu cokolwiek zarzucić. Dość duży (kombi), silnik wystarczający - elastyczny i oszczędny, wyposażenie z reguły też całkiem fajne. Póki co nic się nie psuje ale nasz ma mały przebieg - udokumentowane niespełna 190 tys. km.

Możesz napisać symbol silnika? Który masz rocznik bo dalej ten Passat b6 lub Jetta chodzą mi po głowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...