Skocz do zawartości
Asteroid

Specjalista IT "nieudane OC" straszenie policją ???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sprzedałem procesor AMD Ryzen 3200G na Allegro. Procesor u mnie działał bez zastrzeżeń miał parę miesięcy pracował na paru płytach głównych z różnymi pamięciami, jako procesor zastępczy. Procesor umieściłem w oryginalnym pudełku, które dobrze zapakowałem na czas wysyłki. Czy procesor mógł paść podczas transportu albo może sam z siebie a może (podpowiada mi to doświadczenie) to specjalista nagina rzeczywistość i osiąga granice Janusz-owania, bo OC procesora lub pamięci nie jest dla niego zadowalające i za nieudane OC straszy mnie bardzo złym komentarzem i policją?

Oto nasza rozmowa na email i na allegro, co o tym myślicie jestem wstanie zwrócić pieniądze bez żadnego problemu ale chce wiedzieć co jest nie tak i czy nie uszkodził procesora. Ale na ten temat nie ma dyskusji  mam tylko uwierzyć na słowo specjaliście IT.

 

Procesor dotarł kurierem DPD dnia  24.07.2020  godz: 11:23

Specjalista IT  29.07.2020 godz. 17:30
Mam blue screen sprawdzałem procesor w kilku płytach i wszędzie to samo, chciałbym zwrócić

Specjalista IT 30.07.2020 godz. 10:28
Brak kontaktu, telefon nie dostępny sprzedawca nie odpisuje, Moja firma zajmuje sie serwisem IT, i jako specjalista, dokonałem sprawdzenie tego procesora, na kilku jednostkach, i tam gdzie był ten procesor zamontowany, komputer sie wieszał lub wywalał bluescreen. proszę o zwrot pieniędzy, i dane do wysyłki procesora.

Ja 30.07.2020 godz. 13:25
Sprzedałem Panu procesor jako osoba fizyczna i nie ma zwrotów,

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/zwrot-przedmiotu-podstawowe-informacje-GDeq5VeKRHD#chce-zrezygnowac-z-zakupu-i-zwrocic-przedmiot 

Procesor posiada aktywną gwarancje sklepu i AMD. U mnie działał bez problemu też na paru płytach i różnych pamięciach. Na jakich ustawieniach Pan testuje procesor i na jakich pamięciach z jakim zegarem? Czy BIOS jest aktualny?. Nie pogiął Pan nóżek procesora albo nie dał za dużego napięcia w BIOS. ? Proszę o jakiś filmik z dowodem niebieskich ekranów (że to ten procesor i na jakich ustawieniach procesora, pamięci i jak pokazuje blue screen). Proszę o zdjęcie nóżek procesora (ja zrobiłem dokładne zdjęcia przed wysłaniem).

Specjalista IT (30.07.2020 godz. 13:37)
To znaczenia, mam prawo zwrócić takie są zasady na allegro. W tej sytuacji dalej będzie prowadzić sprawę na allegro o czywiscie bardzo negatywny komentarz poleci . No chyba ze się dogadany

Specjalista IT 30.07.2020 godz. 13:40
wszystko ja sprawdzane na standardowych ustawieniach. jak już piałem sprzęt jest nie sprawny i chce go zwrócić, jesli sie nie dogadamy to, bede zmuszony działać dalej, oczywiscie poleci bardzo negatywny komentarz.

Specjalista IT  30.07.2020 godz. 13:50
Sklep NikolNet gdzie jest dokument zakupu, już nie istnieje ogłosił upadłosć a ja zostaje z uszkodzonym prockiem, zgłoszę to na Policje nie mam wyjścia

ja (wtrącenie)
Okazuj się że sklep w którym kupiłem procesor na domiar złego rzeczywiście upadł(nieszczęścia chodzą parami) ale zawsze zostaje gwarancja AMD ja też chętnie oddam pieniądze i ale chciałbym wiedzieć co jest nie tak)

Ja   30.07.2020 godz. 14:12
Procesor można reklamować bezpośrednio u AMD
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/pib
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/rma-form
gwarancja_procesory_AMD.pdf
 

Specjalista IT IT  30.07.2020 godz. 14:16
A kto będzie płacił za wysyłkę za granice, proszę odesłać pieniądze i samemu działa, skoro został mi sprzedany uszkodzony produkt.


Specjalista IT 30.07.2020 godz14:18

nie popuszczę tego, jesli będzie trzeba to nawet Police w tej sprawie poinformuje

 

Specjalista IT  1.08.2020 godz. 10:48

Chce zwrotu pieniędzy

Edytowane przez Asteroid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój, niech się pałuje. Jeżeli jesteś pewien, że cpu było sprawne jak go wysyłałeś to w ogóle bym tematu nie ciągnął. Pewnie OC mu nie pasuje albo pogiął nóżki przy montażu i dlatego chce oddać.

Ja miałem dwa takie przypadku:

1. sprzedawałem płytę na LGA775 i koleś po 2-3 dniach od odebrania paczki zgłosił, że piny są pogięte - poprosiłem o zdjęcie i napisałem, że mam swoje fotki gniazda z momentu wysyłki - więcej się już nie odzywał ;)

2. sprzedawałem kartę graficzną GTX770 - tydzień przed premierą nowej generacji ;) Facet wrócił po tygodniu, że na radiatorze jest jakaś plamka na plastiku - kropka, której nawet nie widziałem wcześniej; ja na swoich zdjęciach tej kropki nie znalazłem ale oczywiście odpisałem, że jeżeli ta kropka jest wadą produkcyjną to może reklamować u producenta jeżeli chce i na tym skończyła się dyskusja

 

Ludzie wymyślają cuda byle tylko zwrócić produkt, bo z jakichś powodów nie spełnił ich oczekiwań. Osobiście wychodzę z założenia, że jeżeli jestem pewien że sprzedawana rzecz jest/była sprawna, to nie dyskutuję. Nie wiem co kto robi z otrzymanym przedmiotem i czy go nie uszkodził. Nie mam ochoty brać na siebie odpowiedzialności za czyjeś zabawy. Trudno.


Zawsze jednak przed wysyłką robię dokładne testy obciążeniowe/screen shoty + zdjęcia z pakowania. Jeżeli ktoś wróci z pretensjami to mam podkładkę. Z drugiej strony przez te 20-25 lat odkąd bawię się PC miałem tylko 2 powyższe sytuacje więc cwaniacy to na szczęście ułamek wszystkich kupujących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech idzie na policję i do sądu jak tak chce
Dziwnym trafem nie chce pokazać zdjęć cepa...przypadek?Nie sądzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie: Dlaczego ten wątek jest w dziale Śmietnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przedstawi dowód, że np. piny proca były pogięte w momencie rozpakowania paczki to ja bym zwrócił kasę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie była podobna sytuacja. Sprzedałem 3600x i kupujący dokładnie 14dnia od zakupu napisał, że procesor nie działa i mam zwrócić pieniądze.
Dopytałem co i jak (jaka płyta, czy resetował bios, wyjmował baterie itp.) coś mi tam faktycznie odpisał. A nawet napisał że sprawdzał na swoim nowym 3600x oraz 3600x kolegi i one działają. 
A i jeszcze napisał, że kupił nową 3600x i ona działa.
Po przeanalizowaniu sytuacji wyszły mi takie warianty:
a)faktycznie procesor uległ uszkodzeniu (sprawdzany przed wysyłką i działa na 100%).
b)Nie zadowoliło go OC. CPu robiło 4,4 all core przy +1,41V
c)W tamtym okresie xtreem zaczęło lecieć w kulki i podobno nawet nie wysyłali towaru.
d)Kupujący zakupił ode mnie procesor drożej niż ja za niego zapłaciłem na promocji (ok.100zł), ale i tak taniej niż oferowały go sklepy.Dodatkowo w okresie w którym chciał zwrócić cpu pojawiły się promocje na ten procesor.
e) b+c+d
Osobiście nie wiem jak dalej się potoczyła sytuacja, ale podobno miał napisać do AMD, bo xtreem nie odpisywało.

Jeżeli nie oferowałeś gwarancji rozruchowej i jesteś w 100% pewny, że procesor działa to nie przyjmowałbym zwrotu. 

Na allegro miałem jeszcze jedną akcje z kobitą która zwróciła mi brudne buty które sprzedałem jako nowe z metkami. Oczywiście straszyła sądem w dyskusji allegro, ale po interwencji supportu allegro zapłaciła  za przesyłkę do niej i więcej się nie odzywała. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie mam przenieść temat Procesor na 200% był sprawny. Zdjęcie pinów to ja mam przed wysłaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Asteroid napisał:

To gdzie mam przenieść temat Procesor na 200% był sprawny. Zdjęcie pinów to ja mam przed wysłaniem.

Do wyboru dwa działy: Procesory bądź Dyskusje na tematy różne. I nie zakładaj następnego tematu od nowa,tylko u góry posta masz przycisk zgłoś,tam klikasz i piszesz raport,że chcesz przenieść temat.Moderatorzy zrobią swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest to raport ja się nie boje konfrontacji ani zwrotu kasy wręcz bym chciał się dowiedzieć co jest nie tak ! Gdzie jest to raportuj ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najedź na swój post,przycisk zgłoś jest obok przycisku udostępniania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co bym zrobił:

- poprosił o odesłanie procesora do mnie, oczywiście kosztbpokrywa kupujący

- sprawdził procesor u siebie informując kupującego, ze jeśli okaże się sprawny, odeslesz go na jego koszt i zwrotu nie przyjmujesz

- ewentualny zwrot $ nastąpić może dopiero po sprawdzeniu przez Ciebie coś u siebie - nie ma innej opcji, sklepu robią tak samo

- jeśli CPU został uszkodzony przez kupującego (w jakikolwiek sposob), potwierdzasz mu to i informujesz, ze może reklamować CPU zgodnie z obowiązującymi normami, bezpośrednio u AMD / lub / możesz wziąć to na siebie i zwrócić $ i sam to zrobić

I ratujcie sobie teksty typu "jak bym kazał mu się walić" itp. Robi się jak wyżej. W takiej sytuacji beda dwie opcje: gosc zrezygnuje ze zwrotu (np. z powodu oc) i da sobie spokój, bo nic mu to nie da i wyjdzie na głupka, w dodatku nie mając jakiś czas ani CPU ani $ A allegro spór oddali / lub gość podeślę CPU bo faktycznie coś jest nie halo i wyjdzie to w testach - wtedy należałoby przyjąć taki zwrot i zwrócić $.

Jak stawiam na to, ze nie odesle go, bo CPU nic nie dolega i jest pewnie jak wcześniej pisał ktoś, za słabe oc itd.

Pełna kultura i profesjonalizm i tak polecam zrobić.

Natomiast, jeśli nie będzie chciał odesłać CPU, jak pisałem wyżej bez zwrotu $, będzie to oznaczać, ze wszystko jest ok i można będzie sprawę zamknąć. Pamiętajcie, ze allegro też chroni kupujacego, jeśli by sprzedający w H leciał, jeśli jest pewny swoich racji, niech wtedy skorzysta z tej opcji.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Asteroid napisał:

Chce zwrotu pieniędzy

Ja bym napisał.

 

Sprzedałem działający, zepsułeś, a teraz spierpapier.

Masz opcję - reklamuj u AMD, jak nie szykuj sobie pozew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz Crypt naprawdę nie chodzi o kasę tylko o prawdę i nie oskarżanie user ó oraz straszenie policją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Crypt napisał:

Co bym zrobił:

- poprosił o odesłanie procesora do mnie, oczywiście kosztbpokrywa kupujący

- sprawdził procesor u siebie informując kupującego, ze jeśli okaże się sprawny, odeslesz go na jego koszt i zwrotu nie przyjmujesz

- ewentualny zwrot $ nastąpić może dopiero po sprawdzeniu przez Ciebie coś u siebie - nie ma innej opcji, sklepu robią tak samo

- jeśli CPU został uszkodzony przez kupującego (w jakikolwiek sposob), potwierdzasz mu to i informujesz, ze może reklamować CPU zgodnie z obowiązującymi normami, bezpośrednio u AMD / lub / możesz wziąć to na siebie i zwrócić $ i sam to zrobić

Chociaż to ma największy sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ten temat przenieść ? Bo ja nie wiem jak ? Nie mam tych okienek o których piszecie :-( Mogę cały temat przenieść.

 

Edytowane przez Asteroid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Crypt

jeśli zgodzisz się na jakąkolwiek możliwość reklamacji z twojej strony, to gość najpierw musi odesłać CI procka, wtedy sprawdzasz czy to na pewno twój procesor, czy przypadkiem nie został podmieniony, uszkodzony fizycznie (piny). Jeśli nic z wymienionych, to testujesz, jak coś nie tak, (BSODy na stocku), to odsyłasz do AMD, jak sprawny, przy czym za sprawny uznajemy stabilne działanie na ustawieniach fabrycznych, to odpisujesz ze procesor działa i że możesz mu go odesłać na jego koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, oczywiście można się bawić w wysyłki, samodzielne reklamowanie w AMD, itp. itd. Niemniej jeżeli jesteśmy w 100% pewni, że procesor był sprawny w momencie wysyłki to nie widzę powodu, żeby poświęcać swój czas, pieniądze i wyręczać cwaniaków. Koleś wyśle procka, otworzysz, sprawdzisz, że piny pogięte i co - odpisze Ci, że jak wysyłał to były proste i jak udowodnisz? Dopiero wtedy zaczną się przepychanki. Ja nie szedłbym w żadne pośrednictwo. Jeżeli procek jest na gwarancji to niech go reklamuje. Oczywiście pod warunkiem, że jesteś w 100% pewien, że sprzedałeś sprawny produkt.

Jeżeli takie rozwiązanie mu nie odpowiada to niech gada z allegro, policją, czy z kim tam chce. Niestety, ale sprzedaż pomiędzy osobami fizycznymi nie daje kupującemu żadnych praw do gwarancji, rękojmi czy zwrotów.

Ja sprzedając lipy nie odstawiam - opisuję przedmioty w 100% zgodnie z prawdą i robię pełną dokumentację przed wysyłką. Nie daję gwarancji rozruchowej - wysyłam sprawny produkt i nie biorę odpowiedzialności za czyjeś zabawy ze sprzętem. Ostatnio sprzedawałem 6700k i kupujący pytał o gwarancję rozruchową. Wytłumaczyłem grzecznie, że nie i z jakiego powodu + napisałem, że udostępnię zrzut z testów sprzed wysyłki i zdecydował się kupić. Nic później nie pisał więc procek działa.

Osobiście nie kupuję nic droższego na allegro od osób prywatnych - niestety, ale nie ma ochrony jeżeli trafi się na sprzedawcę cwaniaka/oszusta.

Edytowane przez Boger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...