Skocz do zawartości
Asteroid

Specjalista IT "nieudane OC" straszenie policją ???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sprzedałem procesor AMD Ryzen 3200G na Allegro. Procesor u mnie działał bez zastrzeżeń miał parę miesięcy pracował na paru płytach głównych z różnymi pamięciami, jako procesor zastępczy. Procesor umieściłem w oryginalnym pudełku, które dobrze zapakowałem na czas wysyłki. Czy procesor mógł paść podczas transportu albo może sam z siebie a może (podpowiada mi to doświadczenie) to specjalista nagina rzeczywistość i osiąga granice Janusz-owania, bo OC procesora lub pamięci nie jest dla niego zadowalające i za nieudane OC straszy mnie bardzo złym komentarzem i policją?

Oto nasza rozmowa na email i na allegro, co o tym myślicie jestem wstanie zwrócić pieniądze bez żadnego problemu ale chce wiedzieć co jest nie tak i czy nie uszkodził procesora. Ale na ten temat nie ma dyskusji  mam tylko uwierzyć na słowo specjaliście IT.

 

Procesor dotarł kurierem DPD dnia  24.07.2020  godz: 11:23

Specjalista IT  29.07.2020 godz. 17:30
Mam blue screen sprawdzałem procesor w kilku płytach i wszędzie to samo, chciałbym zwrócić

Specjalista IT 30.07.2020 godz. 10:28
Brak kontaktu, telefon nie dostępny sprzedawca nie odpisuje, Moja firma zajmuje sie serwisem IT, i jako specjalista, dokonałem sprawdzenie tego procesora, na kilku jednostkach, i tam gdzie był ten procesor zamontowany, komputer sie wieszał lub wywalał bluescreen. proszę o zwrot pieniędzy, i dane do wysyłki procesora.

Ja 30.07.2020 godz. 13:25
Sprzedałem Panu procesor jako osoba fizyczna i nie ma zwrotów,

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/zwrot-przedmiotu-podstawowe-informacje-GDeq5VeKRHD#chce-zrezygnowac-z-zakupu-i-zwrocic-przedmiot 

Procesor posiada aktywną gwarancje sklepu i AMD. U mnie działał bez problemu też na paru płytach i różnych pamięciach. Na jakich ustawieniach Pan testuje procesor i na jakich pamięciach z jakim zegarem? Czy BIOS jest aktualny?. Nie pogiął Pan nóżek procesora albo nie dał za dużego napięcia w BIOS. ? Proszę o jakiś filmik z dowodem niebieskich ekranów (że to ten procesor i na jakich ustawieniach procesora, pamięci i jak pokazuje blue screen). Proszę o zdjęcie nóżek procesora (ja zrobiłem dokładne zdjęcia przed wysłaniem).

Specjalista IT (30.07.2020 godz. 13:37)
To znaczenia, mam prawo zwrócić takie są zasady na allegro. W tej sytuacji dalej będzie prowadzić sprawę na allegro o czywiscie bardzo negatywny komentarz poleci . No chyba ze się dogadany

Specjalista IT 30.07.2020 godz. 13:40
wszystko ja sprawdzane na standardowych ustawieniach. jak już piałem sprzęt jest nie sprawny i chce go zwrócić, jesli sie nie dogadamy to, bede zmuszony działać dalej, oczywiscie poleci bardzo negatywny komentarz.

Specjalista IT  30.07.2020 godz. 13:50
Sklep NikolNet gdzie jest dokument zakupu, już nie istnieje ogłosił upadłosć a ja zostaje z uszkodzonym prockiem, zgłoszę to na Policje nie mam wyjścia

ja (wtrącenie)
Okazuj się że sklep w którym kupiłem procesor na domiar złego rzeczywiście upadł(nieszczęścia chodzą parami) ale zawsze zostaje gwarancja AMD ja też chętnie oddam pieniądze i ale chciałbym wiedzieć co jest nie tak)

Ja   30.07.2020 godz. 14:12
Procesor można reklamować bezpośrednio u AMD
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/pib
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/rma-form
gwarancja_procesory_AMD.pdf
 

Specjalista IT IT  30.07.2020 godz. 14:16
A kto będzie płacił za wysyłkę za granice, proszę odesłać pieniądze i samemu działa, skoro został mi sprzedany uszkodzony produkt.


Specjalista IT 30.07.2020 godz14:18

nie popuszczę tego, jesli będzie trzeba to nawet Police w tej sprawie poinformuje

 

Specjalista IT  1.08.2020 godz. 10:48

Chce zwrotu pieniędzy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech on pokaże te blue screeny (zawsze jest jakieś info czego tyczą), niech da dowód na zawieszki przy zresetowanym biosie (niech zrobi film z tego, najlepiej niech włączy OCCT z zakładką zegarów i temperatur). Ogólnie jeśli procesor nie jest uszkodzony zewnętrznie, nie ma ułamanych pinów, nic nie wygląda na zalane lub przepalone to owy pan nic nie wskóra. Oczywiście jak chcesz możesz przyjąć zwrot, przetestować u siebie co się dzieje z nim i zwrócić pieniądze. Twój wybór, ale faktycznie nic nie musisz robić, jeśli nie sprzedawałeś z konta firmowego i jako przedsiębiorca.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boże... co za Janusz przypomniało mi się jak 5 lat temu sprzedałem rolki i na 13dzień dostałem info że jednak są niewygodne xD zostały zwrócone ze startymi praktycznie do zera hamulcami + toną słomy w środku :E Pewnie jakiś małolat i takie bajki układa, wez od niego tego procka z powrotem sprawdź u siebie i najwyżej zareklamujesz prosto do AMD

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź go przyjmij przetestuj jak działa to powiedz, żeby ci jeszcze przesłał kasę na przesyłkę zwrotną bo trzyma specyfikacje AMD i zwrotu nie przyjmujesz. Chyba, że mu ściemniałeś że super overclocking i w ogóle, a w rzeczywistości ani super ani overcloking. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, Asteroid napisał:

 

Jeżeli w ogłoszeniu zawarłeś informację o gwarancji tego sklepu (a co za tym automatycznie idzie możliwości powołania się na rękojmię w tym sklepu) a sklep "padł na pysk" jeszcze przed waszą transakcją to wprowadziłeś (może być nieumyślnie, co nie zwalnia od odpowiedzialności) kupującego w błąd i troszkę leżysz :) 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

RyszardGTS dzięki za podpowiedz zerknąłem od razu na treść ogłoszenia. Napisałem, że jest gwarancja od daty zakupu i dokument zakupu w pudełku. Nie pisałem, że sklepu komputerowego, więc gwarancja AMD też pod to podchodzi. Gdybym wiedział, że ten sklep upadł napisałbym o gwarancji rozruchowej albo o gwarancji AMD. Ja w żaden sposób nie migam się od odpowiedzialność i zwrócę kasę, jeśli trzeba tylko zastanawia mnie to, że 3 miesięczny sprawny procesor tak padł sam z siebie podczas transportu i sypie blue screen ami na lewo i prawo ;-)

Treść ogłoszenia:

"Witam mam do sprzedania w 100% sprawny procesor AMD Ryzen 3 3200G BOX (z chłodzeniem). Procesor mało używany kupiony dnia 31.03.2020 i od tego dnia biegnie jego 3 letnia gwarancja. Dokument zakupu w pudełku."

 

PS Poczytam sobie komentarze tego sklepu, bo widzę, że dużo ludzi wtopiło tam kasę.

 

Edytowane przez Asteroid
dodanie treści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Asteroid napisał:

 

Jeżeli nie napisałeś że jakiś sklep dał gwarancję a jak wiadomo gwarancja jest tylko dobrą wolą producenta czy tym bardziej sklepu to jest ok, bo faktycznie procesor ma gwarancję producenta, gwarancję AMD.

Zostaje kwestia rękojmi. Jesteś osobą prywatną, rękojmia działa w sposób ograniczony i nie działają przepisy sprzedaży konsumenckiej.

Jak to się stało że po trzech miesiącach procesor przestaje działać? pewnie piłował go na wysokim napięciu / taktowaniu i doszło do "degradacji" procesora, co może powodować niestabilność na danym napięciu / danym taktowaniu albo nawet może dojść do fizycznego uszkodzenia jakiegoś elementu w procesorze, któregoś z kondensatorów, pamięci cache, podsystemu pamięci, itd. W tym przypadku gość leży bo to jest uszkodzenie fizyczne i chyba nawet u AMD będzie przegrany bo AMD nie daje gwarancji na podkręcanie i podkręcanie samo w sobie może powodować utratę gwarancji. Jest szansa że nikt w AMD nie będzie sprawdzał tego procesora tylko "jurek co tam na serwis/RMA przysłali? "amd 3200g" "dobra wyślij nówkę 3200g zapakowaną do zgłaszającego" i pyk dostanie nowy procesor... który pewnie znów popsuje ;) 

Skoro procek działał mu przez kilka miesięcy a teraz nagle mu nie działa to nie ma raczej przypadków i coś namieszał. Możesz mu też nadmienić że groźby i zastraszanie/straszenie "czymkolwiek" jest w Polsce karalne i są na to paragrafy w kodeksie karnym (nie wiem co to ludzie mają z tym "ej ale ja mam wujka w policji więc nie fikaj" albo "oddawaj kasę bo sąd i pójdziesz siedzieć na 15 lat jak ci to załatwię bo mam znajomości w sądzie/prokuraturze" :hahaha: ) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gorzej chyba tego zdjęcia nie dało się zrobić, od góry z flashem... Niech zrobi z różnych perspektyw bez tego flasha bo ciężko cokolwiek z tego zdjęcia wywnioskować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć mam dużo pod różnymi kątami.

1. Procesor sprzedałem sprawny u mnie pracował bez zastrzeżeń.
2. Podatność na OC to nie podlega gwarancji ani wymianie.
3. Sprzedałem Panu procesor, jako osoba fizyczna.
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/zwrot-przedmiotu-podstawowe-informacje-GDeq5VeKRHD#chce-zrezygnowac-z-zakupu-i-zwrocic-przedmiot
4. Procesor posiada gwarancje Producenta.

 

Wygląda normalnie. A te filmiki z zawieszek dał i blue screenów?

Nie dał nic chętnie bym zobaczył taki film dla specjalisty IT nie powinien to być problem.

Edytowane przez Asteroid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjalista IT: Tak ze prosze o zwrot pieniędzy, w innym przypadku. Uruchomię adwokata, i teraz pytanie czy będzie się to Panu opłacać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie daj się zastraszyć. Chłop jest niepoważny, nie podpiera swoich "tez" argumentami.
Zwykły Janusz, który pewnie znalazł w tej samej cenie lepszą okazję i wymyśla.

Ewentualnie żeby go bardziej "podku***" zgódź się na zwrot do testów na jego koszt, testuj tydzień i jak się okaże OK to mu go odeślij na jego koszt z dowodami a jak się okaże NOK to mu go odeślij z dowodami jako NOK, że potwierdzasz diagnoze i że najprawdopodobniej uszkodził go podczas testów na kilkunastu płytach i poinstruuj go jak wysłać ten procesor na wymianę gwarancyjną do AMD - wezmą każdego BOXA. Wysyłka do Holandii jest za free bo po zgłoszeniu dostaje się etykietę do wydruku ( dhl ) jako prepaid, trzeba tylko dostarczyć paczkę do dhl.

Z leszczami trzeba krótko.

Kupując używany procesor za 200-300zł chłopa nie stać na adwokata i pewnie nawet nie zna definicji słowa "prawo".

Edytowane przez wallec
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, wallec napisał:

Nie daj się zastraszyć. Chłop jest niepoważny, nie podpiera swoich "tez" argumentami.
Zwykły Janusz, który pewnie znalazł w tej samej cenie lepszą okazję i wymyśla.

Ewentualnie żeby go bardziej "podku***" zgódź się na zwrot do testów na jego koszt, testuj tydzień i jak się okaże OK to mu go odeślij na jego koszt z dowodami a jak się okaże NOK to mu go odeślij z dowodami jako NOK, że potwierdzasz diagnoze i że najprawdopodobniej uszkodził go podczas testów na kilkunastu płytach i poinstruuj go jak wysłać ten procesor na wymianę gwarancyjną do AMD - wezmą każdego BOXA. Wysyłka do Holandii jest za free bo po zgłoszeniu dostaje się etykietę do wydruku ( dhl ) jako prepaid, trzeba tylko dostarczyć paczkę do dhl.

Z leszczami trzeba krótko.

Kupując używany procesor za 200-300zł chłopa nie stać na adwokata i pewnie nawet nie zna definicji słowa "prawo".

Dzięki za pomocne, konkretne słowa. Ja nie chce się użalać i bronić swojej racji po prostu mam dość januszowa nia i wciskania kitu. Interesuje mnie tylko prawda i chciałbym, aby wyszła na forum. Koleś pewnie dziesiątki komponentów zwraca do sklepów(i to jest zgodne z prawem), ale teraz próbuje robić te same numery do użytkowników. Specjalista pewnie przekręci, naciągnie wielu forumowiczów, ale cóż to „ich nie dotyczy”. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to śmierdzi wałkiem: zero konkretów, puste słowa. Jak dobrze pójdzie zostaniesz bez kasy i procesora.

Jeśli masz czyste sumienie, szedłbym w zaparte, że procesor był w 100% sprawny. Szkoda, że nie masz jakichś fotek pinów przed wysyłką (no chyba, że wrzucałeś do oferty sprzedaży takie fotki, a później spakowałeś procek i czekał gotowy na wysyłkę, to też ważne).

Jeśli masz takie fotki, wyślij te zdjęcia do "specjalisty it" z informacją, że procesor był w 100% sprawny i ewentualne uszkodzenia mogły powstać w wyniku nieprawidłowego montażu. Powiedz też, że nie dostałeś żadnego potwierdzenia błędów z jego strony (tu równie dobrze może mieć jakąś starą płytę główną, bo widać że ziomeczek średnio ogarnia):
- a tu już się chłopak miesza, bo mówi, że nie działa
- a za chwile podaje, że jak działa to się wiesza :)
Takie trochę trolololo :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uśmiałem się do łez czytając ten temat ... Adwokat do procka za kilkaset złotych. Kiedyś mi się zdarzyło, że chyba po 30 dniach od sprzedaży na allegro karty graficznej koleś do mnie, że chce zwrócić bo mu przestała działać - to też perełka była, no ale pomogłem mu ją zareklamować i dostał nową.

Znam też wały, że koleś miał zwalonego procka i teraz próbuje Ci oddać tego drugiego, poza tym rzadko się zdarza uszkodzony procek co wali BSODami, uszkodzony oznacza działa albo nie.

Zwykły naciągacz Janusz ... Specjalista IT - hahahaha dobre sobie...

Jak jesteś pewien, że było OK to było OK, sprzęt elektryczny to ryzyko. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź powinna być krótka: proszę uruchamiać, też jestem ciekaw czy mi się będzie opłacać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to nawet bym go nie brał z powrotem na żadne testy. Krótka piłka ma gwarancję AMD? Ma. U Ciebie działał? Działał. Teraz to już jego problem, ty sprzedałeś mu sprawny procesor. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PACIK19 napisał:

Ja to nawet bym go nie brał z powrotem na żadne testy. Krótka piłka ma gwarancję AMD? Ma. U Ciebie działał? Działał. Teraz to już jego problem, ty sprzedałeś mu sprawny procesor. 

Racja tylko Janusz przywali mu negatywa i później inne janusze nie będą chciały u niego kupować :/ tutaj jest też problem niestety :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam ten temat i też sobie pomyślałem, że i ten procek mógł być już uszkodzony u autora tematu - kilkumiesięczny i pracował z kilkoma płytami? czemu? bo były zwiechy i bsody? pewnie dlatego poszedł na aukcje

osoba kupująca od razu zaczęła go sprawdzać, a jak to na prawdę jest ktoś obeznany w jakimś stopniu z IT to nie problem wyhaczyć, co jest w kompie uszkodzone, laik to potrafi obecnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.08.2020 o 21:01, Asteroid napisał:

Specjalista IT: Tak ze prosze o zwrot pieniędzy, w innym przypadku. Uruchomię adwokata, i teraz pytanie czy będzie się to Panu opłacać

a to nie jest już groźba bezprawna czyli przestępstwo z kodeksu karnego (ścigane na wniosek pokrzywdzonego)?
lawyer needed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak się skończyło? Pogoniłeś tego specjalistę IT z koziej dupy? :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...