Skocz do zawartości
MCC2020

Czy Asus Polska to dziadowska firma?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Asus Polska to dziadowska firma próbująca przerzucić na klienta koszty swojej nieudolności/opieszałości?


Moja hipoteza jest taka, że pracownicy Asus Polska nie powiadomili na czas Asus Germany o zmianie adresu odbioru przesyłki ze zwracanym przeze mnie towarem a teraz ukrywają przez Asus Germany swoją winę. I kosztami drugiej przesyłki próbują obciążyć mnie. Ale ja się tak łatwo im nie dam.


A tak w ogóle to forumowicze z tej korespondencji poniżej już chyba rozumieją dlaczego nie zdecydowałem się na kupno drugiego sprawnego egzemplarza Rog Phone 1? Po prostu chcę jak najszybciej zakończyć traumatyczne kontakty z firmą Asus Polska i nie mieć z nią już nic wspólnego.

O rozwoju sytuacji będę informował, żeby wszyscy widzieli jakie praktyki stosuje Asus.

 

Ale jaja 1.jpg

Ale jaja 2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chcialbym byc nie mily ale niektorzy pracuja tylko do 16 i "szanuja" swoja prace taka zmiana to automatyczny system po ich stronie i watpie zeby czlowiek bral w tym udzial poza klikaniem w programie ze zlecenie gotowe do odeslania

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wsparcie Asus Polska funcjonujące pod mailem shop_pl@asus.com pracuje do 17.00 (zresztą 4 sierpnia o 16:40 rozmawiałem z konsultantem Asus, który potwierdził odebranie i przeczytanie maila).

Po drugie złożyłem skutecznie oświadczenie woli w zakresie adresu nadania a polski Kodeks Cywilny nie wprowadza pojęcia braku skuteczności oświadczenia woli o ile zostało przesłane do firmy używającej "automatycznego systemu". Pomijam to, że adres musi i tak być wpisany do systemu ręcznie i tego nie obejmuje "automatyzacja".

Zatem @xede twoja próba usprawiedliwienia nienależytego działania firmy Asus jest nieudana.

Nie chciałbym być niemiły ale wyglądasz mi @xede na oddelegowanego na forum przez branżę naganiacza w celu robienia ludziom wody z mózgu.

EDIT: Z ostatniej chwili: termin odesłania smartfona mija jutro czyli 14.08.2020r. a osoba, która "zajmuje się moją sprawą" poszła na urlop. Słowem: teatr absurdu w wykonaniu Asus Polska. Wolałbym już robić interesy z mafią sycylisjką - są bardziej wiarygodni niż Asus.

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MCC2020 napisał:

Nie chciałbym być niemiły ale wyglądasz mi @xede na oddelegowanego na forum przez branżę naganiacza w celu robienia ludziom wody z mózgu.

co XD  

1 godzinę temu, MCC2020 napisał:

Wolałbym już robić interesy z mafią sycylisjką - są bardziej wiarygodni niż Asus.

co x2

 

PS zgłoś sprawę do UOKiK, a nie sie bawisz w szkalowanie w necie.

Edytowane przez huudy
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zarejestrowałeś sie na tym forum zamkniętego portalu pclab
i myślisz że Asus się przejmie takim czarnym PR-em ? :P

Obsmaruj ich na facebooku, wykopie albo w filmie na youtube - na pewno nie tutaj takie krucjaty...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, huudy napisał:

PS zgłoś sprawę do UOKiK, a nie sie bawisz w szkalowanie w necie.

Sprawa do UOKIK będzie zgłoszona.

Ps. Pisanie o faktach to nie "szkalowanie" tylko wolność słowa. A ty pewnie chciałbyś, żeby niewygodne fakty pozostały w zaciszu prywatnych skrzynek mailowych?

27 minut temu, Tomcat napisał:

zarejestrowałeś sie na tym forum zamkniętego portalu pclab i myślisz że Asus się przejmie takim czarnym PR-em ?

Po pierwsze forum pclab to poważne forum o smartfonach, więc bym go nie lekceważył - zagląda tu sporo osób. Po drugie: nie interesuje mnie czy ludzie Asusa tu zaglądają - bardziej mi chodzi o potencjalnych klientów i zapoznanie ich z faktami, które być może okażą się być pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

 

32 minuty temu, Tomcat napisał:

na pewno nie tutaj takie krucjaty...

To nie "krucjata" tylko standardowe przekazywanie informacji z pierwszej ręki. A i miejsce jest odpowiednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie xede a ja podrzuciłem Ci asusa roga o ile mnie pamięć nie myli. 

W polskim prawie istnieje coś takiego jak poniesienie  nadmierne kosztów procesu reklamacji. Jeśli błąd leży po stronie asusa i w mailu się przyznają to sprawa jest teoretycznie prosta. Wystarczy podeprzeć się właściwym art w pismie do asusa, żeby się bujali z pokryciem kosztów dodatkowej wysyłki. 

Należy też mieć na uwadze, że ew zmiany wynikające z woli konsumenta jak zmiana adresu, specjalne wymagania co do transportu są dodatkowa kwestia, wykraczająca poza standardowa procedurę. Jeśli jest ona oparta na systemach a nie pani Krysi, która przyjmuje i realizuje zamówienia to nie można mieć pretensji do pracownika korpo. 

Nigdy reklamacją, zwrot nie jest banalna sprawa, a to że dla konsumenta tak to wygląda jest tylko wynikiem sprawnie działających owych procesów. Jeśli system wygenerował coś to nie tak łatwo to zmienić jednym kliknięciem i to pod koniec dnia roboczego. 

 

Aczkolwiek uważam, że Asus powinien to wziąć na siebie ale mamy jeszcze czynnik ludzki w postaci pracownika. 

 

Nie rozumiem takiego hejtu od razu na asusa, należy to wyjaśnić najpierw kontaktując się np z niemieckim oddziałem asusa. I rozróżnij przedstawienie sprawy od porównywania ich do mafi. 

 

Btw, o jakich kosztach przesyłki mowa? 

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, MCC2020 napisał:

Sprawa do UOKIK będzie zgłoszona.

Ps. Pisanie o faktach to nie "szkalowanie" tylko wolność słowa. A ty pewnie chciałbyś, żeby niewygodne fakty pozostały w zaciszu prywatnych skrzynek mailowych?

BĘDZIE ZGŁOSZONA.

 

Tyle w temacie, najpierw szukaj odpowiedniej pomocy, potem ludzi obsmaruj. W sumie, z ciekawości sam wyślę maila ze screenami z Twojej sprawy + Twoje komentarze z forum o mafii. Ciekawe co odpiszą.

  

10 minut temu, Petru23 napisał:

Jeśli system wygenerował coś to nie tak łatwo to zmienić jednym kliknięciem i to pod koniec dnia roboczego. 

o to to to.

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że jeśli dyskusja dotyczy tych 20-30zl za dodatkową wysyłkę to ja już nie mam nic więcej do powiedzenia. Takie koszty w takiej sytuacji bierze się na siebie (tym bardziej przy cenie sprzętu) a później dochodzi się zwtoru tychże należności. Tak to termin zgłoszenia przepadnie. 

Chhna tylko mi HTC wydłużało terminy graniczne na odbiór czy odpowiedź, no ale to trzeba wiedzieć do kogo uderzać i jak. 

 

I w prawie polskim nie ma czegoś takiego jak darmowy zwrot. Sprzedawca może na to zezwolić przy spełnieniu odpowiednich warunków. Dobra wola sprzedawcy. 

Do reklamacji potrzeba jest choćby podstawowa wiedza a nie lecimy na "wydaje mi się" bo "należy mi się". Tak to nigdy nie działało i działać nie będzie. 

 

Edit 

Czytam raz jeszcze maila do asusa. Nikt etykiety o 22. 18 nie stworzył tylko co najwyżej maszyna wydrukowała. Etykieta została wygenerowania (a raczej zlecenie) przez pracownika w godzinach pracy. System asusa przemielił, połączył się z systemem kuriera i wtedy może zostać zaakceptowana. Później, w zależności od polityki formy etykiety są drukowane zbiorczo lub w pewnych przypadkach indywidualnie. 

O 22.18 spedycja mogła ja wydrukować, ale utworzonej etykiefy nie da się tak od razu anulować, trzeba wygenerować druga. A zlecenie z pierwszej przypisane jest do rma zwrotu. 

 

Gdyby owa Pani Krysia z ręki wisząc na felefinonie adresowała przesyłki to owszem, ale nie w tym przypadku. A uprawnienia do usuwania zgłoszeń ma niewiele osób w firmie. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Petru23 napisał:

W polskim prawie istnieje coś takiego jak poniesienie  nadmierne kosztów procesu reklamacji.

To nie jest reklamacja tylko odstąpienie od umowy.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Należy też mieć na uwadze, że ew zmiany wynikające z woli konsumenta jak zmiana adresu, specjalne wymagania co do transportu są dodatkowa kwestia, wykraczająca poza standardowa procedurę

Wprowadzenie przez Asus prawidłowego adresu nie wykracza poza "standardową procedurę".

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Jeśli system wygenerował coś to nie tak łatwo to zmienić jednym kliknięciem i to pod koniec dnia roboczego. 

Jak najbardziej można mieć pretensje do pracownika Asusa, bo wprowadzenie prawidłowego adresu odbioru przesyłki to jego obowiązek.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

zwrot nie jest banalna sprawa

Zgodnie z polskimi przepisami zwrot jest banalną sprawą. Problem w tym, że Asus ani nie chce przysłać swojego kuriera ani nie chce podać adresu, na który można odesłać sprzęt. A gdy wysłałem sprzęt na adres warszawskiej siedziby Asusa to odmówili przyjęcia i przesyłka zwróciła do mnie (musiałem zapłacić za przesyłkę w obie strony). Taka postawa Asus narusza przepisy o ochronie konkurencji i konsumentów.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Aczkolwiek uważam, że Asus powinien to wziąć na siebie ale mamy jeszcze czynnik ludzki w postaci pracownika. 

Co to za głupie gadanie? O jakim czynniku piszesz? Od umowy zakupu odstąpiłem 1 sierpnia 2020, dzisiaj mamy 13 sierpnia czyli minęły prawie dwa tygodnie a Asus nie był w stanie odebrać przesyłki ani podać adresu, na który można przesyłkę samemu. A zgodnie z przepisami klient ma 14 dni na zwrot towaru. 14 dni mija w sobotę a Asus nadal nie przysłał instrukcji odnośnie procedury zwrotu. @Petru23 czy dalej będziesz ich bronił?

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

należy to wyjaśnić najpierw kontaktując się np z niemieckim oddziałem asusa

Zgodnie z regulaminem eshop.asus.com klienci z Polski mają wszystko wyjaśniać z Asus Polska (wyjaśniania z Asus Germany regulamin sklepu nie przewiduje - nie miałoby to mocy prawnej).

3 godziny temu, huudy napisał:

najpierw szukaj odpowiedniej pomocy, potem ludzi obsmaruj

Co to za bzdura? Jeżeli dysponuję dowodami w postaci korespondencji mailowej to mogę o tym pisać. Słowo "obsmarowywanie" raczej dotyczy sytuacji, gdy ktoś nie pisze o faktach, co w moim przypadku nie ma miejsca.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Dodam, że jeśli dyskusja dotyczy tych 20-30zl za dodatkową wysyłkę to ja już nie mam nic więcej do powiedzenia

35zł za nieodebraną przesyłkę z Poznania do Asus Polska w Warszawie i z powrotem + 100zł za kuriera do Niemiec lub Holandii. Razem: 135zł. Dodatkowy problem: Asus nie chce podać na jaki adres wysłać towar a pod adresem warszawskim przesyłki odebrać nie chce. Matrix.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Tak to termin zgłoszenia przepadnie. 

Zgadza się. To napisz jeszcze mądralo-naganiaczu wydelegowany przez branżę na jaki adres odesłać smartfon.

 

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Do reklamacji potrzeba jest choćby podstawowa wiedza

To nie jest "reklamacja" tylko odstąpienie od umowy. Jak już coś komentujesz to przynajmniej zorientuj się o czym rozmawiamy.

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Nikt etykiety o 22. 18 nie stworzył tylko co najwyżej maszyna wydrukowała.

Etykieta jest tworzona przez firmę kurierską (w tym przypadku UPS) w momencie złożenia zlecenia.

3 godziny temu, Petru23 napisał:

Etykieta została wygenerowania (a raczej zlecenie) przez pracownika w godzinach pracy. System asusa przemielił, połączył się z systemem kuriera i wtedy może zostać zaakceptowana

Etykiety nie generuje "system Asusa" tylko system UPS. Mamy XXI wiek i wydajne komputery i system niczego godzinami nie "mieli". Dziwi mnie, że laik jakim jest @Petru23 z takim "znawstwem" wypowiada się o kuchni pracy Asusa - to oznacza, że albo jest nasłanym przez branżę pracownikiem albo pitoli od rzeczy.

3 godziny temu, Petru23 napisał:

O 22.18 spedycja mogła ja wydrukować, ale utworzonej etykiefy nie da się tak od razu anulować

Nie było potrzeby "anulowania" - dyspozycję zmiany adresu złożyłem 6 godzin przed wygenerowaniem etykiety.

Widzę po wpisach, że forum jest opanowane przez klakierów urabiających publikę. To już teraz rozumiem dlaczego taki @Petru23 w innym wątku proponował szmelc w postaci Motoroli G8 Power prosto ze sklepu zamiast używanego świetnego LG V30 w tej samej cenie - po prostu gdybym kupił używany a nie nowy to by branża nie zarobiła. Więc tacy jak @Petru23 wciskają naiwnym ciemnotę.

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie będę tego komentowal, tak samo jak nie odniosę się do inwektyw we mnie wymierzonych. 

Zobacz ile czasu na forum siedzie, poczytaj moje posty przede wszystkim dotyczących reklamacji. 

I szacunku trochę by wypadało przejawiać... 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I słusznie, bo dżentelmeni nie dyskutują o faktach. Nie mam ci @Petru23 za złe, że poleciłeś mi Rog Phone - w sumie niezły smartfon (pomijając prawdopodobnie usterkowe wyjście mini-jack). Ale to co odstawiasz w tym wątku niestety wymagało takich odpowiedzi jak wyżej - przegiąłeś po prostu na maksa.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie tuzy jak Asus mogą mieć w swoim ERP integrację z systemem wysyłkowym kuriera, bez konieczności korzystania z ich zewnętrznego oprogramowania. 

 

Poza tym nie będę już z Tobą dyskutował, bo mnie po prostu obrażasz. Masz na forum moje wpisy dotyczące wygranych procesor reklamacyjny oraz zwrotów z największymi sprzedawcami w kraju jak euroagd, Play, UPC. Po prostu dowiedz się najpierw coś o kimś mając możliwość do tego a dopiero później zarzucaj mi bycie wysłannikiem asusa czy kogokolwiek innego. Od praktycznie początku laba jestem tu obecny. 

I trzymaj nerwy na wodzy

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Petru23 a nie odnosisz wrażenia, że coś takiego jak jakość obsługi klienta w Asusie nie istnieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie kontaktuję się z nią. Mam dwa telefony asusa i jeden notek, gdzie naprawili usterkę spowodowana moim niedbalstwem bez zająknięcia. Usmażyłem notka, naprawili. 

Poza tym nie wiem czy wiesz, ale reklamujesz telefon. Zwrot dotyczy nowych sprzętów, co dokładnie opisuje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży. Twój egz posiada wadę, nie nadaje się do ponownego wprowadzenia do sprzedaży jako towar pełnowartościowy. 

Kupiłeś, okazał się walnięty to wchodzisz w proces reklamacji, czy to z tytułu rękojmi czy gwarancji producenta. Możesz to sobie nazywać jak chcesz, tak samo pracownik boku. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Petru23 napisał:

Poza tym nie wiem czy wiesz, ale reklamujesz telefon. Zwrot dotyczy nowych sprzętów, co dokładnie opisuje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży. Twój egz posiada wadę, nie nadaje się do ponownego wprowadzenia do sprzedaży jako towar pełnowartościowy.

To jest nowy sprzęt i mam prawo do odstąpienia w ciągu 14 dni od nabycia. Telefon został sprzedany z wadą i w takim stanie musi zostać przyjęty z powrotem a kasa oddana w 100%.

Gdyby przyjąć twój punkt widzenia, to sprzedawcy mogliby specjalnie sprzedawać wadliwy sprzęt po to, aby uniemożliwić klientom odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

14 minut temu, Petru23 napisał:

Masz na forum moje wpisy dotyczące wygranych procesor reklamacyjny oraz zwrotów z największymi sprzedawcami w kraju jak euroagd, Play, UPC.

Niestety @Petru23 jak ktoś cię przyłapie na naganianiu, to zaczynasz nawijać makaron na uszy i stosować maskaradę. Dla mnie ewidentnie jesteś naganiaczem reprezentującym branżę.

10 minut temu, Petru23 napisał:

Nie wiem, nie kontaktuję się z nią.

To dlaczego udzielasz się w tym wątku i wszelkimi sposobami chcesz wybielić Asus Polska?

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla jasnosci. 

Ustawa o szczególnych.... Dotyczy zakupów na odległość, dzięki czemu konsument może zapoznać się z cechami i wlasciwosciami towaru przed finalizacja zakupu. W sklepie możesz obejrzeć, powąchać, polizać itp, przez net nie. I przez to możesz w ciągu 14dni zwrócić towar ale w stanie umożliwiającym wprowadzenie go ponownie do obrotu jako towar pełnowartościowy i nieużywany. Aż tyle i tylko tyle. To ustawa. 

Ale są też regulaminy wewnętrzne sprzedawcy, i taki mp xkom umożliwia zwrot w ciągu 14dni nawet używanego towaru. Możesz z niego korzystać, a jak nie przypasuje to zwracasz. Ale to polityka xkom. 

W momencie gdy otrzymujesz towar i zaczynasz z niego korzystać i ujawnia się wada to jedyna drogą zwrotu jest proces rękojmi, czyli odpowiedzialności sprzedawcy za wady lub reklamacją na podstawie gwarancji producenta. Można żądać zwrotu kasy od sprzedawcy za taki sprzęt ale proces ten reguluje K. C. i art 560 i kolejne. Gwarancja zgodnie z warunkami producenta, najczęściej naprawa ciągnącą się w nieskończoność. 

Można obejść taka sytuację jaka Cie spotkała (zakup sprzętu uszkodzonego), jeśli po prostu nie przyznamy się do faktu występowania wady i zwrócimy towar nieużywany korzystając z ustawowego zwrotu w przypadku zakupu na odległość. 

Nie wiem co zgłosiłeś do Asusa, ale dlatego to nie jest takie proste jak się większości wydaje. Jeśli zdjąłeś folie z ekranu, rozplombowales akcesoria itp to nie ma szans na zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. A jeśli zwracasz z powodu wady to automatycznie wchodzisz w proces rękojmi. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Petru23 napisał:

Jeśli zdjąłeś folie z ekranu, rozplombowales akcesoria itp to nie ma szans na zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. 

Bzdura. Towar można zwrócić niezależnie od tego czy jest oryginalnie opakowany czy nie jest. Fakt niedostarczenia oryginalnego opakowania albo w opakowaniu otwartym/uszkodzonym nie może być podstawą do odrzucenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość i odmowy zwrotu ceny przez sprzedawcę.

15 minut temu, Petru23 napisał:

Ustawa o szczególnych.... Dotyczy zakupów na odległość, dzięki czemu konsument może zapoznać się z cechami i wlasciwosciami towaru przed finalizacja zakupu.

Bzdura. Odstąpić od od umowy zakupu zawartej na odległość można po finalizacji umowy czyli zapłacie, w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.

15 minut temu, Petru23 napisał:

I przez to możesz w ciągu 14dni zwrócić towar ale w stanie umożliwiającym wprowadzenie go ponownie do obrotu jako towar pełnowartościowy i nieużywany.

Towar "nieużywany" to nie to samo co "towar nierozpakowany". Towar można rozpakować i obejrzeć. Fakt rozpakowania towaru oczywiście zmniejsza jego wartość a mimo to można w takiej sytuacji odstąpić od umowy. Później taki towar sklepy sprzedają po niższej cenie jako "towar ze zwrotów", o czym informują kolejnego nabywcę.

Zauważ @Petru23, że to wszystko co teraz opisałem to nie jest w twoim wykonaniu pomaganie konsumentom tylko wprowadzanie ich w błąd pod pozorem pomagania. To tak a propos twojego wcześniejszego wpisu cytuję "Masz na forum moje wpisy dotyczące wygranych procesor reklamacyjny oraz zwrotów z największymi sprzedawcami w kraju jak euroagd, Play, UPC". Twoim zadaniem na forum jest zaciemnianie obrazu sytuacji - sprzedawca oficjalnie tego zrobić nie może, bo UOKIK mógłby nałożyć za takie wpisy na niego karę finansową. Ale może oddelegować takiego "pomagacza" na forum, żeby to pisał anonimowo - wtedy klienci są wprowadzani w błąd ale UOKIK na nikogo z tego tytułu kary formalnie nie nałoży. Podobnie działają fora pewnych operatorów GSM.

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba żartujesz... 

Nie masz tego wskazanego wprost w ustawie, chyba że mi to wskażesz. A teraz pokaż mi podstawę prawną, która stanowi o tym że opakowanie nie jest integralną częścią produktu? Bo znam wyroki sądów które wskazują że jest, ale też znam takie, które twierdzą że nie jest. Sam występowałem przed KIO w podobnej sprawie i wyrok sądu był jednoznaczny - fabryczne opakowanie jest częścią produktu i uszkodzenie go pomniejsza jego wartość, oraz sprawia że towar nie może wrócić do obrotu jako pełnowartościowy. 

 I u nas nie ma precedensów... 

 

Zależy reż co i jak rozpakowujesz. Jeśli coś jest z tzw zgrzewce to musisz je zniszczyć aby otworzyć. Ale taki telefon możesz otworzyć bez uszkadzania opakowania. Często opakowanie jest wartością dodana zestawu i jego brak lub uszkodzenie sprawia, że towar jest niepełnowartościowy. 

 

Mówię Ci, że to nie jest takie proste jak się wydaje

 

I wcale asusa nie bronię. W dupie go mam. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł o wpisaniu na listę klauzul zakazanych następującego zapisu:

"Towar podlega zwrotowi pod warunkiem, że znajduje się w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu, nie nosi śladów użytkowania, nie posiada wad, z wyjątkiem stanowiących podstawę reklamacji".

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/zwrot-towaru-mozliwy-w-naruszonym-opakowaniu-sokik,68147.html
 

@Petru23 wiesz co to są klauzule zakazane? To klauzule, których żaden polski sąd nie uzna za zgodne z prawem.

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to dotyczy głupiego i nielogicznego zapisu, który dotyczył każdego produktu. Powodem takiego a nie innego postępowania były przypadki, gdzie aby móc zapoznać się z towarem należało opakowanie zniszczyć. Właśnie wspomniane zgrzewki, blistry i inne plastiki jednorazowe. Tak samo folie na ciuchy, itp itd. I to jest jak najbardziej logiczne. Ale otwiera to drogę do np. okradania sprzedawców w taki sposób, że zamawiamy coś z opakowaniem, które nie jest jedynie nośnikiem reklamowym lub zabezpieczeniem a stanowi właśnie wartość dodana (przedmioty sprzedawane w np szkatułkach, buteleczkach itp). Chcesz mi powiedzieć, że mogę kupić sobie coś w wypasionej butelce, przelać to do słoika i zwrócić zachowując butle, która jest opakowaniem? Albo kupując zestaw narzędzi w walizce, która jest opakowaniem mogę zwrócić same narzędzia zatrzymując sobie walizkę? 

Opakowanie często stanowi spora część wartości produktu. Jest jego Integralną częścią. Brak opakowania czy jego uszkodzenie podlega wtedy pod umniejszenie jego wartości, uszkodzenie produktu itp. Wszystko podlega indywidualnemu rozpatrzeniu a zapis który wskazałeś determinował tylko jedno rozwiązanie. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Petru23 napisał:

Chcesz mi powiedzieć, że ligę kupić sobie coś w wypasionej butelce, przelać to do słoika i zwrócić zachowując butle, która jest opakowaniem? Albo kupując zestaw narzędzi w walizce, która jest opakowaniem mogę zwrócić same narzędzia zatrzymując sobie walizkę? 

Tego nie chcę powiedzieć.

 

6 minut temu, Petru23 napisał:

Ale to dotyczy głupiego i nielogicznego zapisu, który dotyczył każdego produktu.

Ten link, który wkleiłem wyżej dotyczy "głupich i nielogicznych" twoich wpisów sprzed chwili, w których wciskasz ciemnotę typu: "Sam występowałem przed KIO w podobnej sprawie i wyrok sądu był jednoznaczny - fabryczne opakowanie jest częścią produktu i uszkodzenie go pomniejsza jego wartość, oraz sprawia że towar nie może wrócić do obrotu jako pełnowartościowy." - bo sugerujesz tym wpisem, że skoro towar odpakowany jest mniej warty to nie można odstąpić od umowy. A jest dokładnie odwrotnie - odstąpić od umowy zawartej na odległość w takim przypadku także można.

6 minut temu, Petru23 napisał:

Brak opakowania czy jego uszkodzenie podlega wtedy pod umniejszenie jego wartości, uszkodzenie produktu itp.

Jeżeli uszkodzenie opakowania było konieczne, żeby obejrzeć produkt, to nie może to być podstawą odmowy przyjęcia przyjęcia przez sprzedawcę zwróconego towaru kupionego na odległość.

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytaj że zrozumieniem, bo sam wskazałem to, coś napisał. Są opakowania które trzeba uszkodzić aby je otworzyć ale są też takie, które można wielokrotnie otwierać itp. 

Polskie przepisy nie są jedniznacze, nie ma precedensu itp. Nie można danego przepisu odnieść do wszystkich możliwych sytuacji. A Ty to właśnie robisz. 

A ja się zapytam inaczej. Zwrot zgłosiłeś z jakiego tytułu? Bo sprzęt miał wadę? Czy oparłeś się na ustawowym zwrocie przy zakupie na odległość bez podania przyczyny wskazując to w oświadczeniu? 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Petru23 napisał:

Polskie przepisy nie są jedniznacze, nie ma precedensu itp. Nie można danego przepisu odnieść do wszystkich możliwych sytuacji. A Ty to właśnie robisz. 

Polskie przepisy są jednoznaczne tylko ty je specjalnie zaciemniasz. Jest oczywiste, że opakowanie zapieczętowane ze względu na ochronę zdrowia lub z przyczyn higienicznych nie może być naruszone. Wynika to z wykładni prawa autorstwa UOKIK, tylko ty nie masz na ten temat wiedzy i siejesz zamęt na forum pod pozorem tych "quasi analiz prawnych" swojego autorstwa.

13 minut temu, Petru23 napisał:

A ja się zapytam inaczej. Zwrot zgłosiłeś z jakiego tytułu? Bo sprzęt miał wadę? Czy oparłeś się na ustawowym zwrocie przy zakupie na odległość bez podania przyczyny wskazując to w oświadczeniu? 

Pkt. A23.

A23.jpg

Edytowane przez MCC2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to widzisz, idziesz regulaminem asusa dotyczącym DOA a nie ustawa o szczególnych. Zaczynam się zastanawiać, w jakim celu dyskutujemy bo nie na temat... ;)

Jakbys wskazał to w pierwszym poście to nawet bym nie zaczynał wywodów, tylko postarałbym się pomóc ;)

W takim wypadku bieg terminu powinien być na nowo rozpoczęty wraz ze wskazaniem nowego adresu wysyłki a na pewno winien być rozszerzony. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...